Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
HarrietM
Roger Murtaugh

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Kyllä mina katson että syyttäjä on aika vahvoilla ja näillä eväillä saadaan AA elinkautiseen tuomittua.

Ihmettelen vaan kas kun ei ole osattu epäillä AA aikaisemmin, eihän JJ tätä yksin tutkinut, siinä oli KRP tutkijoita jne mukana-

siis toinen vangitaan vaikka mitään todisteita ei ole häntä vastaan ja toinen poissuljetaan vaikka näyttöä hänen syyllisyydestä, löytyy pilvin pimein :o

Kuka suojeli ja miksi? Eipä taida tulla vastausta siihen :?
That's a crock!
HarrietM
Roger Murtaugh

lasten tilanteesta

näin se on että lasten tilanne on hyvn huolestuttavaa,
eli kun Auer on huutanut lapset hereille, siis oman kertomuksen mukaisesti,
niin jos eivät ole itse surmatyötä nähneet, niin ainakin he tietävät varmasti että isä surmattiin..

Jos esim Amanda, vanhin lapsi, kertoo jotain joka puoltaa Auerin syyllisyyttä, niin saattaa hyvinkin olla että Auer mietti jotain 'selkäsaunan järjestämistä' hänelle, kun muutenkin
niin kun viileä ja kostonhimoinen ihminen on, joka siis kykenee mihin vaan.

Joka tapauksessa, jos Auer tuomitaan elinkautiseen ja kun hän vapautuu on ainakin vanhin lapsi joka on nyt 12 v, täysikäinen, elinkautinen ei tarkoita kyllä kirjaimellisesti elinkautista Suomessa,
mutta tuskin nyt kuuden vuoden päästä vapaana on.
Jos tuomitaan taposta, on jo siinä kenties 3 vuoden päästä vapaana.

Miten se huostaanottopäätös, onko se väliaikainen,
eihän lapsia automaattisesti oteta huostaan, jos vanhempi syyllistyy rikokseen, niin voidaanko olettaa että lapset palautetaan hänelle kun hän vapautuu. :?
Ei ole tiedossa että hän olisi fyysisesti pahoinpidellyt lapsia tms?

Varsinkin se vanhin lapsi saattaa olla aikamoisessa vaarassa, varsinkin jos Auer jää ilman tuomiota.

Luulen että Auer ihan tarkoituksellisesti herätti lapset, sillä lapset luonnollisesti pelkäsivät tilanteessa paljon, ja todennäköisesti pelkäsivät myöskin häntä. Näin hän sai lapset samalla kuriin, jotta nämä pitäisivät suunsa visusti kiinni.

Tämän kolmen vuoden aikana hän on yrittänyt aivopestä lapsia aivan varmasti. esim
pelottamalla heitä 'ethän halua että sinulle käy samalla tavalla kuin iskällesi, joten hiljaa, sanot vaan että paha mies tuli kotiimme kun poliisisetä kysyy' tms.

Jopa ihmettelen että joku lapsista on ylipäätä uskaltanut sanoa jotakin Auerin opastuksen vastaisesti, esim sieppaustilanteessa usein lapsille tai nuorille on kehittynyt ns tukholman syndrooma, jolloin lapset pitävät sieppaaja jopa suojelijana ja eivät esim karkaa vaikka siihen on mahdollisuuksia. Kyseessä siis pitkälti selviytymiskeino.
That's a crock!
HarrietM
Roger Murtaugh

Säteri kirjoitti:Luulen että JJ tuo oikeuteen surmatalon kaapista löydetyn hanskan ruskeassa kirjekuoressa, hanska on liian iso lasten hanskaksi ja liian pieni Annelin käteen sopivaksi. Tämä ratkaiseva todiste vapauttaa Annelin kaikista epäilyistä; It Doesn't Fit!!!

http://idropknowledge.files.wordpress.c ... =283&h=306

Wagnerilta voisi kysyä onko OJ:lla alibia murhahetkelle
OJ oli muuten jokaisessa oikeusistunnossa paikalla, kärsivän näköisenä,
ja vakuutteli tuomarille 'absolutely not quilty'.

Onko puolustuksella mitään bombshell-näyttöä, epäilen.
muutenkin tämän esimerkin kohdalla voi väitellä että kun Auer pesi kädet surmatyön jälkeen, hän on myös pessyt hanskat, ja nämä ovat kutistuneet pesussa. sattuuhan sitä jopa kotiäideille :P
That's a crock!
HarrietM
Roger Murtaugh

Jack the Ripper kirjoitti:En usko että Auer puukotti itseään. Fiskashan oli poikki ja teräosa todennäköisesti hänen miehensä kyljessä.
miksi sinä oletat että terä olisi poikki, aivan ehjältä näyttää

Ulvilan surmassa käytetty veitsi löytyi lattialta.

Kuva

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... linen.html
That's a crock!
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Damien kirjoitti:
sdude kirjoitti:Täysin samaa mieltä, nuo Auerin sanomat lauseet ovat niin epäaitoja, että olisi luullut, että poliisinkin epäilykset olisivat heränneet jo heti näistä. Ei todellisessa tilanteessa, jossa tunkeutuja on talossa, sanota noin.... ei kukaan sano!
Viimeaikaisten tietojen(eli lähes kaikkien) perusteella kaikki osoitti Aueriin.
Miksi siis lähdettiin etsimään ulkopuolista hyökkääjää vaikka mikään muu kuin Auerin sana ei
viitannut tähän suuntaan.Kuka toimi tuolloin tutkinnanjohtajana?
Iltalehden paperiversiossa kirjoitetaan näin-
Poliisilla kesti kauan päästä vaimon jäljille, vaikka moni maalikkokin arveli tätä syylliseksi.
Poliisi on vakuuttanut julkisesti tutkineensa vaimon osuutta tekoon heti joulukuussa 2006(näin ei kuitenkaan tehty). Iltalehden tietojen mukaan USEAKIN poliisi yritti vielä myöhemminkin ehdottaa Joutsenlahdelle vaimon osuuden tutkimista tarkemmin, mutta ehdotukset torpattiin!
Joutsenlahti on se ensimmäinen tutkinnanjohtaja. Pistää silmään myös tuo, kun vasara meni muuttomiesten mukana A.n uuteen asuntoon, niin ei sitten kovin hyvin ole sitä asuntoa tutkittu jos ollenkaan? Ja kun katselen näitä kuvia (mitä en voi paperiversiosta linkittää) on asunto kyllä niin perusteellisen täynnä kaikenmailman roinaa. Yhdellä pöydällä (eteisen lähellä) on iso kasa vaatteita ym.roinaa, olohuoneen lipaston päällä on varmaan satoja lehtiä ja sitten niiden lehtien päällä on vaatetta, joku pakkaus, kynttilänjalkaa pitkine kynttilöineen jotka on vinossa ja niiden (kynttilöiden)läpi on laitettu hesari ihan kuin purjeveneen purje?, eteisessä on joku kenkäteline, jonka päällä on myös niitä vaatteita, joka paikka on täynnä lehtipinoja ja asunto on kyllä sen tavallisen sekaisen ja siivottoman näköinen, itseasiassa järkyttävän sekainen. Eli ei sitten ole Auer itse noudattanut omia oppejaan (nettikerho) kodin hoidossa.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Belker
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Belker »

Ulvilan ensimmäisen tutkinnanjohtajan ja Kauhajoen itsepäisen komisarion välillä on yhdenmukaisuus: jääräpäisyys.

Molemmat torppasivat muiden puheet, ja ilmeisesti vailla kunnollista perustelua. Ylpeys, itseriittoisuus tms. vaikuttaa olleen vahvasti mukana, kun loogisia päätöksiä piti tehdä.

Tyyliin:

Minä, minä, minun tutkintani, minun totuuteni on oikea;
ja te tottelette, minä tiedän;
ei, ette saa tehdä muuta, kiellä, kiellän, kiellän;
intän, intän, intän;
kyllä minun kokemuksellani nuoret pyssypojat / pullantuoksuiset kotiäidit pystyy heti näkemään vaarattomiksi, uskokaa minua, uskokaa, uskokaa;
minä näytän tien ja tulen kuuluisaksi ja minä tiedän, minä, minä.

Poliisin johtomallissa tuntuu olevan kehittämisen varaa. Miten yksi ihminen päästetään tekemään jatkuvasti pitkäaikaisesti vaikuttavia tekoja ihan lonkalta, vaikka MONI MUU poliisi ajattelisi toisin? Ihan arkirutiinit voi toki joka poliisi hoitaa itse, mutta yhden korskuvan pomottelijan ei pitäisi saada itsevaltaisesti torpata enemmistön mielipidettä. - Vakaviin juttuihin lisää yhteistyötä eikä lima suussa ylpeänä vaahtoamista, kiitos.
Viimeksi muokannut Belker, La Maalis 27, 2010 8:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HarrietM
Roger Murtaugh

Aamulehden uutisoinnin mukaan Auer myöhemmin kuitenkin perui tämän lausuntons, että hän olisi todennäköisesti tekijä
En ole surmannut Jukka Lahtea 1.12.2006, vaikka poliisit saivat minut jossain vaiheessa niin uskomaankin, oli Auerin vastaus 1. joulukuuta pidetyssä kuulustelussa.
vaatteiden vaihtamisesta
Auerille esitettiin samaisen kuulustelun aikana kaksi värivalokuvaa, joissa on kuvattuna hänen päällään surmayönä ollut punainen t-paita. Paidan molemmissa hihoissa on nuolella osoitettu kohdat, joista on löytynyt veritahra ja joista on löytynyt Jukka Lahden dna-tunniste.
Hän ei tunnistanut valokuvista paitaa omakseen, mutta sanoi uskovansa sen olleen hänen yllään surmayönä, jos kuulustelija niin kertoo. Veritahrojen hän epäili syntyneen, kun hän oli käynyt koskettamassa puolisoaan pesutilasta makuuhuoneeseen johtavan oven raosta.
- Kosketin Jukkaa olkapäähän. Ennen koskettamista katsoin pesutilan ovenraosta Jukkaa, Auer kertoi.
Kuulustelussa Auerin puolustusasianajaja Juha Manner kysyi, tietääkö Auer, miten Jukan veri ja dna ovat oikeasti tullut hänen paitaansa.
- En, vastasi Auer.
hänen mukaan heillä oli riitä ainoastaan keittiössä, ei makuuhuoneessa
K: Kävikö Jukka Lahti sinuun kiinni illan / yön aikana?
A: Edellä kertomani keittiössä oli ainoa tilanne, jossa Jukka kävi minuun kiinni ja piti niin kovin minua keittiön tasoa vasten etten päässyt minnekään.

hän vetoaa myös itsepuolustukseen
Koska poliisin tutkimusten ja lasteni kertomusten mukaan asunnossa ei ole ollut muita kuin minä ja Jukka, on ainoa vaihtoehto se, että Jukka on mahdollisesti ensin lyönyt minua ja minä olen sen jälkeen puolustaakseni itseäni vahingoittanut Jukkaa.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/174435.shtml

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/174437.shtml
That's a crock!
Sessan
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sessan »

KIinnitin samaan asunnon sekaisuuteen huomiota, näytti just siltä että kukaan ein kuukausiin siivonnut lehtikasoja esim.. Perhekerhon sivuja en ole juurikaan lueskellut (mitäs se AA siellä neuvoo?) mutta kyllä tuo yrittäjä/4 lapsen kotiäiti sellainen yhtälö on, että jos mies on paljon poissa eikä edes esim. ostettuja siivouspalveluja käytä, niin yötä myöten saa kyllä hommia tehdä. Esim. meillä on herätty 1½ tuntia sitten ja olohuoneen lattialle on jo 1½ v:n toimesta levitetty kaksi laatikkoa leluja... raivaaminen on jatkuvaa ja sitä täytyy tehdä koko ajan, siihen päälle normaali siivous, ruuanlaitto, pyykit, kaupassakäynnit, lasten vieminen harrastuksiin ja jos haluaa yhtään sosiaalinen olla ja tavata ystäviään sillekin olisi järjestettävä aikaa. Missähän välissä ne yrittäjän työt sitten tehdään?

No, meni melkein ot:ksi.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

HarrietM kirjoitti:
Jack the Ripper kirjoitti:En usko että Auer puukotti itseään. Fiskashan oli poikki ja teräosa todennäköisesti hänen miehensä kyljessä.
Aiemmin kerrottiin, että veitsen kärjestä puuttuu pala. Ja niin näyttäisi kuvassakin puuttuvan.

Veitsestä tietää SK kertoa 25.2.2010:
Myös toista surma-asetta on verhonnut salaperäisyys. Vaikka poliisi syksyllä 2007 julkisti parin viikon välein kaksikin valokuvaa vanhasta, kuluneesta keittiöveitsestä, kuvat olivat kuitenkin rajattu niin, että veitsen terästä näkyi vain pari senttiä.
- Terässä on jotakin sellaista, mitä emme halua julkistaa., poliisin tutkinnanjohtaja Juha Joutsenlahti kertoi syyskuussa 2007.
Poliisi ei koko tutkinnan aikana lähemmin perustellut, miksi se ei julkaissut kuvaa surmaveitsestä koko pituudelta.

Kärki oli katkennut
Syyttäjä Valkaman mukaan poliisin piilossa pitämään teräosaan ei liity suurta mysteeriä.
- Aivan terän kärjestä on ehkä kolme millimetriä pois. Veitsen terävin kärki on siis katkennut, Valkama paljastaa.
Totuus
Mäkrö
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Mäkrö »

Sala kirjoitti:Tervehdys! Uusi palstalainen ottaa ensikontaktia - toki olen lukijana täällä vieraillut jo monen vuoden ajan kaivelemassa tietoa ikivanhoista mieltä kutkuttamaan jääneistä tapauksista.

Lievästi ilmaistuna mielenkiintoinen tämä kyseinen tapaus, ja ajattelin seurata sitä myös täällä murha.infon puolella, nuo iltapäivälehtien nettisivut kun ovat ankeata luettavaa. Rupesin tänä iltana lukemaan tätä uusinta ketjua, pääsin sivulle 14, ja nyt on käytävä välillä nukkumassa.

Tuosta muistinmenetyksestä. Käytin foorumin hakua ja huomasin, että siitä on kyllä tämänkin tapauksen yhteydessä keskusteltu. Halusin kuitenkin jakaa oman kokemukseni asiasta.

Seurustelin nuorena naisena väkivaltaisen miehen kanssa. Olimme olleet avoliitossa jo useamman vuoden kun yhtenä iltana tanssipaikalla ystävistä syrjemmällä ollessamme mies kävi kurkkuuni kiinni - olin hänen mukaansa antanut siihen aihetta. Olimme kumpikin nauttineet alkoholia, minä vähemmän (koska oli kova krapula) ja hän enemmän. Olin juuri korkannut olutpullon kun hän alkoi minua kuristaa.

Se mitä ehdin tajuamaan oli että nyt on tosi kyseessä. Mies oli kaatanut minut makaavaan asentoon ja istui koko painollaan päälläni. Hän ei lopettanut taikka pitänyt paussia, vaan jatkoi ja jatkoi. Kukaan ystävistämme ei tullut apuun; jälkikäteen kävi ilmi ettei kukaan heistä ymmärtänyt mitä syrjemmällä tapahtuu. He näkivät vain jonkin ajan kuluttua verta vuotavan miehen.

Viimeinen asia jonka muistan, on ajatukseni siitä miten äitini kestää sen että minut kuristettiin hengiltä kahdeksantoistavuotiaana.

Seuraavaksi muistan sen että avomieheni kaataa olutta päähäni.

Sitten muistan että eräs ystävistämme tulee luokseni vihaisena tenttaamaan miksi olen lyönyt avomiestäni pullolla kasvoihin.

Tästä väliltä puuttuu asioita, ja tuon jälkeenkin pätkii.

Joidenkin viikkojen kuluttua avomieheni kanssa asiaa selvittäessäni hän kertoi tajunneensa jossain vaiheessa että hän saattaa tappaa minut, tai että on jo tappanut, ja oli hetkeksi höllännyt kurkustani. Silloin olin kuulemma vetänyt keuhkot täyteen ilmaa ja lyönyt kaikin voimin häntä kädessäni olevalla pullolla otsaan. Sen jälkeen hän taas oli tarttunut samaiseen pulloon joka oli säilynyt ehjänä, ja kaatanut sen sisällön päähäni. Sitten hän oli verisenä hoippunut ystäviemme luokse ja kertonut kuinka minä olin lyönyt häntä pullolla, luonnollisestikin jättäen oman osuutensa kertomatta.

Tarkoitukseni ei ole etsiä tai osoittaa syyllistä: syytä oli meissä molemmissa, ja lisäksi minä väkivaltaisen kodin kauniina tyttärenä pitkään vedin puoleeni väkivaltaisia miehiä kunnes tajusin mistä kiikastaa.

Tarkoitukseni on kertoa, ettei tapahtumien tarvitse olla kovinkaan dramaattisia kun niistä muisti menee - ja sinä aikana voi tehdä sellaisia asioita joita ei tolkuissaan tulisi kuunaan tehtyä. Minä puolustauduin henkeni hädässä, mutta se ei ollut tietoista: se tuli jostain paljon primitiivisemmältä tasolta (jossa "logiikka" saattaa olla luokkaa "tapa tai tule tapetuksi").

Varmasti muillakin väkivaltaisesti kohdelluilla on vastaavanlaisia kokemuksia.

(En kyllä ota kantaa siihen onko A.A:n kohdalla kyse muistinmenetyksestä vai "muistinmenetyksestä" - nuo tapahtumat ovat niin raakoja että ne voivat aiheuttaa melkein mitä vaan...)

Hyvää illanjatkoa, tai yöhän se jo koitti.
Ihmiset koittavat etsiä tähän tapaukseen "järkiperäistä" ja "oikeuttavaa" syytä. Oliko samoin esim. Jarno Björkvistin kohdalla? Jokaisessa perheessä on riitaa joskus ja suurin osa selviää niistä ilman puukotuksia. Syyn ei tarvitse olla iso, vaan homma voi vaan lähteä lapasesta. Myös esimerkkisi tuollaisesta "alkukantaisesta itsepuolustusvaistosta" (tai miksi sitä tässä haluakaan kutsua) ei oikein sovi tähän tapaukseen.

Olisi helppo uskoa, että on ollut tappelu ja puukko on lipsahtanut ja surmannut toisen. Surmaajalta on hetkeksi vintti pimentynyt ja hän on itsepuolustuksena vahingossa tappanut toisen. Kun toinen on kuollut, ei ole enää paluuta. Tässä tapauksessa kuitenkin ensimmäisen surmayrityksen jälkeen on alkanut systemaattinen ja harkittu lavastus. Sekin on sikäli "ymmärrettävää", että vanhempi voi ajatella, että olisi parempi jos lapset eivät menettäisi molempia vanhempiaan. Järkyttäväksi tämän vain tekee se, että kymmenien minuuttien (ja raivonpuuskan/"äidinvaiston"/itsepuoluspiikin/minkä vaan) jälkeen onkin tullut toivoa. Mies ei ollutkaan kuollut ja tilanne ei olekaan menetetty. Tähän toivoon ei kuitenkaan tartuta, vaan luultavasti täysin puolustuskyvyttömän miehen kallo murskataan lattiaa vasten. Mies olisi voinut jopa säilyä hengissä, koska meni vain minuutteja avun saapumiseen.

Tämäkään ei vielä riitä, vaan tarinaa jatketaan syyttömän miehen tunnistamisella rivistä.

Syytetyn tarinoissa on niin suuria aukkoja, etten usko niiden johtuvan muistinmenetyksistä. Keksitty tarina ei vain pidä vettä ja hän koittaa sitä paikkailla ja vielä kerran koittaa vedota itsepuolustukseen. Homma vain näyttää siltä, että puukotus on ensimmäisen kerran tapahtunut vuoteessa makaavaa miestä kohtaan...
Belker
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Belker »

Veitsenkärkiasia on tainnut olla sellainen seikka, jota ei haluttu julkistaa, koska kärjen katkeamisen tiesi vain syyllinen - jos kärki on löytynyt uhrin sisältä.

Keittiöveitsi aseena viittaa kyllä talonväkeen. Tuskin ulkopuolinen tunkeutuja olisi lähtenyt toteuttamaan tekoaan luottaen siihen, että talosta löytyy sopiva teräase. Tai että jos kengänjälki on Lahden kateissaolevista kengistä, että tunkeutuja olisi ruvennut laittamaan Lahden kenkiä jalkoihinsa. Tuskin tunkeutuja tulisi avojaloin.

Puolustuksen vuoro tulee olemaan mielenkiintoinen. Syyttäjän tykitys alkaa olla pöydällä, joten on vastavoiman vuoro. Toivottavasti puolustuksella on useampia avustajia, en usko yhden pystyvän hallitsemaan koko teknistä materiaalia ja uusia paljastuksia.

Päällisin puolin arvioiden näyttö riittää tuomioon. Insuliinihoitajan jutussa pienempikin riitti. Auerin taustoista ei ole tullut ihmeempää esille, toisin oli hoitajalla: iso varkaus, vaikeuksia työpaikoilla, oman lapsen pahoinpitely (tuomio siitä ennen hovioikeuden tuomiota murhasta).
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Sessan kirjoitti:KIinnitin samaan asunnon sekaisuuteen huomiota, näytti just siltä että kukaan ein kuukausiin siivonnut lehtikasoja esim.. Perhekerhon sivuja en ole juurikaan lueskellut (mitäs se AA siellä neuvoo?) mutta kyllä tuo yrittäjä/4 lapsen kotiäiti sellainen yhtälö on, että jos mies on paljon poissa eikä edes esim. ostettuja siivouspalveluja käytä, niin yötä myöten saa kyllä hommia tehdä. Esim. meillä on herätty 1½ tuntia sitten ja olohuoneen lattialle on jo 1½ v:n toimesta levitetty kaksi laatikkoa leluja... raivaaminen on jatkuvaa ja sitä täytyy tehdä koko ajan, siihen päälle normaali siivous, ruuanlaitto, pyykit, kaupassakäynnit, lasten vieminen harrastuksiin ja jos haluaa yhtään sosiaalinen olla ja tavata ystäviään sillekin olisi järjestettävä aikaa. Missähän välissä ne yrittäjän työt sitten tehdään?

No, meni melkein ot:ksi.
No jatkan tätä OT.tä Minulla on kolme lasta ja silloin kun olivat ihan pieniä, oli minulla joka päivä hoidossa vähintään 2 lisälasta. Sitten myöhemmin kun olin yrittäjänä ja minun liiketila oli kodin ulkopuolella +tein todella pitkiä päiviä, eli jatkoin töitä vielä kotonakin, ei kotini ollut koskaan tuon näköinen, vaikka vein poikaa fudis harrastukseen, tyttöä ratsastamaan ja nuorin harrasti uintia ja kieliä. Joka päivä oli joku meno jonnekkin harrastukseen ja pyykkiä, sitä tuli todella paljon jo ilman harrastuksiakin. Siis jos oikeasti katsoo noita kuvia ajatuksella, on koti kyllä sen näköinen, ettei siellä eritysesti harrastettu edes sitä perus siivousta, mitähän järkeä noita lehtiäkin on ollut kerätä, siis jo niitä päivälehtiä? Auerin yrityshän oli kuitenkin juuri sitä netti kirjoittelua, kuvien liittämistä, juttujen keräämistä ym. En oikei usko, että siihen olisi mennyt koko päivä aikaa? Mutta tämä on minun mielipide kodin siisteydestä, jos jonkun mielestä tuo on ihan normaalia niin sitten on. Ajatus koko asiassa olikin enemmän niistä todisteiden keräämisestä, niin miten tuollaisesta sotkusta etsii mitään "yhtä" tärkeää todistetta? Se lopullinen surma-ase voi hyvikin olla se saunan kivi, jos esin niitä rojuja on ollut myös sen kiukaan päällä? Paikkoja on satoja noin sotkuisessa asunnossa, mihin sen aseen on voinut piilottaa.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
HarrietM
Roger Murtaugh

Kyllikki S kirjoitti:
HarrietM kirjoitti:
Aiemmin kerrottiin, että veitsen kärjestä puuttuu pala. Ja niin näyttäisi kuvassakin puuttuvan.

Veitsestä tietää SK kertoa 25.2.2010:
Myös toista surma-asetta on verhonnut salaperäisyys. Vaikka poliisi syksyllä 2007 julkisti parin viikon välein kaksikin valokuvaa vanhasta, kuluneesta keittiöveitsestä, kuvat olivat kuitenkin rajattu niin, että veitsen terästä näkyi vain pari senttiä.
- Terässä on jotakin sellaista, mitä emme halua julkistaa., poliisin tutkinnanjohtaja Juha Joutsenlahti kertoi syyskuussa 2007.
Poliisi ei koko tutkinnan aikana lähemmin perustellut, miksi se ei julkaissut kuvaa surmaveitsestä koko pituudelta.

Kärki oli katkennut
Syyttäjä Valkaman mukaan poliisin piilossa pitämään teräosaan ei liity suurta mysteeriä.
- Aivan terän kärjestä on ehkä kolme millimetriä pois. Veitsen terävin kärki on siis katkennut, Valkama paljastaa.
kiitos tästä
mutta kuitenkin luulen että olisi tälä pystynyt viiltämän itseään kun kärki oli katkennut ei terä.
That's a crock!
Sessan
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sessan »

Itse olen sitä mieltä että koivuhalolla (esim. halkaisija 10-15cm) voisi saada aikaan kallon murskavamman kun uhri makaa kovalla lattialla. Olan takaa lyönti olisi kyllä tehtävä, mutta niin se olisi tehtävä vasarallakin. Mutta ilmeisesti on pystytty selvittämään että halko ei ole ollut se teon viimeistelyyn käytetty astalo. AA:n kuulustelussa hän tuo kovin selkeästi esiin sen vasaran...

Saunan kiveen en taas usko. Ne ovat kooltaan melko pieniä eikä painoa ole tarpeeksi. Vaikea uskoa että nyrkkiin mahvalla kivellä saisi pintavammaa kummoisempaa aikaiseksi.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Vähän lyhennettyjä lainauksia Mäkrö jatkossa :)

Tervetuloa Sala!
Kiinnostaisi kovasti päästä Auerin pääkoppaan tutkimaan mitä siellä oikein tapahtui sinä yönä.
Mikä johti tähän.
Mitä aivan konkreettisesti tapahtui, ja mikä oli aviomiehen osuus.
Ja mikä johti siihen, ettei nainen murtunut vuosiin vaan jatkoi näytelmää kuin ei mitään.
Onko hän psykopaatti vai niin harhainen, että kykeni elämään asian kanssa ja vielä junailemaan asioita omaksi edukseen. Joku voisi tietenkin väittää, että hän teki kaiken vain lastensa takia.
Sessan kirjoitti:KIinnitin samaan asunnon sekaisuuteen huomiota, näytti just siltä että kukaan ein kuukausiin siivonnut lehtikasoja esim..
En nähnyt kuvia, mutta teidän kertomuksenne kuulostaa skitsofreenikon tai syvästi masentuneen ihmisen kodilta. Ei mitenkään yllättävää. :?
Totuus
Lukittu