Ulvilan tapaus (ketju 4)
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
Kun luin nuo kuvaukset kodin tilasta aloin tuntemaan jo pientä "ymmärrystä" Auerin tilanteeseen.
muutamia vuosia sitten minulla oli pieniä lapsia kotona 2 kpl ja tekeillä isohko lopputyö. Olin Tietokoneella aamusta iltaan, koti oli täysin heitteillä ja lasten hoidostakin vastasi pitkälti videonauhuri. Kun mies tuli töistä kotiin alkoi poikkeuksetta riita kotitöistä yms. Olin täysin raivopäänä siitä ettei puolisoni arvostanut tekemisiäni, "kun minulla on tämä gradu". Todellisuudessa roikuin vauvapalstalla puhumassa paskaa päivät pitkät ja olin itsekin kyllästynyt saamattomuuteeni.
muutamia vuosia sitten minulla oli pieniä lapsia kotona 2 kpl ja tekeillä isohko lopputyö. Olin Tietokoneella aamusta iltaan, koti oli täysin heitteillä ja lasten hoidostakin vastasi pitkälti videonauhuri. Kun mies tuli töistä kotiin alkoi poikkeuksetta riita kotitöistä yms. Olin täysin raivopäänä siitä ettei puolisoni arvostanut tekemisiäni, "kun minulla on tämä gradu". Todellisuudessa roikuin vauvapalstalla puhumassa paskaa päivät pitkät ja olin itsekin kyllästynyt saamattomuuteeni.
^Itse näkisin tässä Auerissa enemmänkin narsistisen persoonallisuuden häiriötä, kuin kitsofreenikkoa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistine ... onallisuus
Siitä kun vielä tutkii kohdan psykopatia ja lukee APD:oireet ollaan varmaankin aika lähellä Aueria? Siis ihan mun oma kanta tästä äidistä.
Siitä kun vielä tutkii kohdan psykopatia ja lukee APD:oireet ollaan varmaankin aika lähellä Aueria? Siis ihan mun oma kanta tästä äidistä.
Viimeksi muokannut v-a-45, La Maalis 27, 2010 9:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
v-a-45 kirjoitti:^Itse näkisin tässä Auerissa enemmänkin narsistisen persoonallisuuden häiriötä, kuin kitsofreenikkoa.
Täsmääkö?Narsistisen luonnehäiriön vakavimmasta muodosta käytetään nimitystä psykopatia. Lievemmästä narsistisesta luonnehäiriöstä sen erottaa väkivaltaisuus. Usein on esitetty, ettei psykopaatti koe ahdistuksen ja masennuksen tunteita, mutta tosiasiassa hän ahdistuu ja masentuu, mutta vain joutuessaan sellaisten tosiasioiden eteen, joihin hän ei voi vaikuttaa manipuloimalla.
Totuus
-
mysteerin miettijä
- Harjunpää
sekasuus tuokin juttuun ihan eri näkökannan. Olen tähän asti kuvitellut auerin olevan niin pedantti kuin perhekerhon kuvat antavat ymmärtää.
Jokanen kotiäideistä varmaan on joskus ollu tilanteessa, kun kodin siisteystaso ei yllä toivotulle tasolle vaikka mitä yrittäisi, kun joskus tarvitsee nukkuakkin. Sillon tulee helposti äksyiltyä puolisolle, ja jos puoliso ei ole ymmärtäväistä sorttia, miten voisi olla jos hän ei ole usein siinä perheen arjessa läsnä (paljon töitä/harrastuksia/poissaoloja muista syistä), niin helposti voisi puoliso ajatella, että mitäs valitat siinä, olen itsekin väsynyt ja sinähän olet ollut koko päivän kotona.
Tuo kuvio selittäisi myös sen "kauppareissusta" alkaneen riidan. Mies tulee väsyneenä ja nälkäsenä kotiin, avaa tyhjän jääkaapin ja toteaa - joko ihan viattomasti tai piruuttaan - että "ai et ole ehtinyt käydä kaupassa", niin jos rouva on valmiiksi vihanen, toi kommentti voi olla viiminen niitti että alkaa raivo purkaantua. Tosin kyllähän suurin osa ihmisistä saa raivonsa ulos ilman puukkoa...
Jokanen kotiäideistä varmaan on joskus ollu tilanteessa, kun kodin siisteystaso ei yllä toivotulle tasolle vaikka mitä yrittäisi, kun joskus tarvitsee nukkuakkin. Sillon tulee helposti äksyiltyä puolisolle, ja jos puoliso ei ole ymmärtäväistä sorttia, miten voisi olla jos hän ei ole usein siinä perheen arjessa läsnä (paljon töitä/harrastuksia/poissaoloja muista syistä), niin helposti voisi puoliso ajatella, että mitäs valitat siinä, olen itsekin väsynyt ja sinähän olet ollut koko päivän kotona.
Tuo kuvio selittäisi myös sen "kauppareissusta" alkaneen riidan. Mies tulee väsyneenä ja nälkäsenä kotiin, avaa tyhjän jääkaapin ja toteaa - joko ihan viattomasti tai piruuttaan - että "ai et ole ehtinyt käydä kaupassa", niin jos rouva on valmiiksi vihanen, toi kommentti voi olla viiminen niitti että alkaa raivo purkaantua. Tosin kyllähän suurin osa ihmisistä saa raivonsa ulos ilman puukkoa...
Kyllä ja laitoinkin lisäyksen juuri tuosta psykopatiasta! Eli samoilla jäjillä ollaanKyllikki S kirjoitti:v-a-45 kirjoitti:^Itse näkisin tässä Auerissa enemmänkin narsistisen persoonallisuuden häiriötä, kuin kitsofreenikkoa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistine ... onallisuusTäsmääkö?Narsistisen luonnehäiriön vakavimmasta muodosta käytetään nimitystä psykopatia. Lievemmästä narsistisesta luonnehäiriöstä sen erottaa väkivaltaisuus. Usein on esitetty, ettei psykopaatti koe ahdistuksen ja masennuksen tunteita, mutta tosiasiassa hän ahdistuu ja masentuu, mutta vain joutuessaan sellaisten tosiasioiden eteen, joihin hän ei voi vaikuttaa manipuloimalla.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... uksia.htmlPäivitetty 27.3. 08:58, julkaistu 26.3. 20:02
Ulvilan surmassa ratkaisemattomia arvoituksia
Ulvilan surmassa on edelleen toistaiseksi vastausta vaille jääneitä kysymyksiä. Surma-ase, jolla Jukka S. Lahti lopullisesti otettiin hengiltä kahdella iskulla päähän, on edelleen kateissa. Keittiöveitsi ja veriset takkapuut sen sijaan löydettiin surmapaikalta.
Kateissa ovat myös surmatun varsikengät, joilla on syytteen mukaan tehty lavastuksen takia lattiaan verisiä jälkiä.
Surmapaikalla on tehty muun muassa lukuisia kuitututkimuksia. Niiden perusteella Anneli Auer vaihtoi vaatteita ennen poliisien tuloa. Myös vaate, jonka kuituja oli muun muassa surmatun kynnen alla, katosi jäljettömiin rikospaikalta.
Poliisi ihmetteli kuulustelussa myöhemmin, miten Auerin yllä olleessa paidassa ei ollut rypyn ryppyä, vaikka tämä kertoi juuri heränneensä ja nousseensa sängystä.
Murhasta syytetyn Auerin mukaan taloon tunkeutui ulkopuolinen mies, joka surmasi hänen miehensä. Talon ulkopuolelta tulleesta ei kuitenkaan ole löytynyt minkäänlaisia jälkiä. Hätäpuhelunauhallakaan ei ole kuultavissa ulkopuolisia ääniä.
Kaikkiin näihin kysymyksiin yritetään löytää vastaus 14. huhtikuuta alkavassa jutun pääkäsittelyssä.
Entä ulkopuolinen (veri) DNA?
Totuus
Kotityöthän on tutkitusti riidanaihe nro 1 parisuhteissa.
Jokaisella meillä on erilaiset voimavarat ja kyky selviytyä tuollaisista olosuhteissa: jollekin ei ole mikään ongelma pitää koti jatkuvasti kunnossa, hoitaa lasten harrastukset ja kaikki muu aiemmin lueteltu ja silti on vielä energiaa muuhunkin (vaikkapa opiskeluun ja omiin harrastuksiin). Joku taas kokee tilanteen äärimmäisen raskaana ja ei onnistu siinä niin hyvin ja kenties tuntee huonommuutta etenkin jos puoliso asiasta vielä nakuttaa antamatta mitään apua.
Esimerkkinä tästä erilaisista voimavaroista: Mulla on kaveri, jolla on isotuloinen, pitkää päivää tekevä mies. Rouva itse tekee työtä kotoa käsin (50% työajalla) mutta lapset (4v ja 2v) on päivähoidossa täyden päivän, siivooja käy viikottain. Tämä kaveri valittaa jatkuvasti kuinka raskasta arki on
hämmästyttävintä asiassa on se, että heillä on miehen eläkkeellä olevat vanhemmatkin lähes joka päivä apuna ja hakevat lapsia hoidosta ja ottavat viikottain yökylään jne. Se on niin suhteellista: omasta mielestäni tämän rouvan arki ei ole raskasta nähnytkään mutta kukas minä olen sanomaan että eihän tuo mitään... välillä vaan ottaa päähän tuo valitus kun itsellä ja miehellä on ihan normaali työaika eikä mitään sukulaisia lähimaillakaan, itse hoidetaan lasten pk:sta viennit ja haut ja hoidetaan koti. Eikä tämä mun mielestä mitenkään erityisen raskasta ole, ihan tavallista elämää... meni totaalisen ot:ksi kai 
Jokaisella meillä on erilaiset voimavarat ja kyky selviytyä tuollaisista olosuhteissa: jollekin ei ole mikään ongelma pitää koti jatkuvasti kunnossa, hoitaa lasten harrastukset ja kaikki muu aiemmin lueteltu ja silti on vielä energiaa muuhunkin (vaikkapa opiskeluun ja omiin harrastuksiin). Joku taas kokee tilanteen äärimmäisen raskaana ja ei onnistu siinä niin hyvin ja kenties tuntee huonommuutta etenkin jos puoliso asiasta vielä nakuttaa antamatta mitään apua.
Esimerkkinä tästä erilaisista voimavaroista: Mulla on kaveri, jolla on isotuloinen, pitkää päivää tekevä mies. Rouva itse tekee työtä kotoa käsin (50% työajalla) mutta lapset (4v ja 2v) on päivähoidossa täyden päivän, siivooja käy viikottain. Tämä kaveri valittaa jatkuvasti kuinka raskasta arki on
http://yle.fi/alueet/satakunta/2010/03/ ... origin=rss
Niin se Dna? Ja tuossa jutussa on kuva siitä "yöpaidasta", nyt jos oikeasti mietitään, että Auer on kamppaillut, saanut rintaansa veitsestä (paita on ehjä), niin millasella todennäiköisyydellä J.n verta on VAIN pikku tipat hihoissa??? Eli vaihtanut vaatteet ja on suorastaan IHME, ettei tämä ole käynyt missään vaihessa Joutsenlahden mielessä? Sokeako se mies on vai mitä?
PS: Ihan tässä tulee mieleen onko Joutsenlahti itse antanut DNA näytettä, niin kovasti on Aueria puolustanut, käy mielessä jos jopa itsestään on "järjestänyt" paikalle miehen verta?
Niin se Dna? Ja tuossa jutussa on kuva siitä "yöpaidasta", nyt jos oikeasti mietitään, että Auer on kamppaillut, saanut rintaansa veitsestä (paita on ehjä), niin millasella todennäiköisyydellä J.n verta on VAIN pikku tipat hihoissa??? Eli vaihtanut vaatteet ja on suorastaan IHME, ettei tämä ole käynyt missään vaihessa Joutsenlahden mielessä? Sokeako se mies on vai mitä?
PS: Ihan tässä tulee mieleen onko Joutsenlahti itse antanut DNA näytettä, niin kovasti on Aueria puolustanut, käy mielessä jos jopa itsestään on "järjestänyt" paikalle miehen verta?
-
Who was it
- Sabrina Duncan
Minua jäi mietityttämään, että Auer sanoi veitsen olevan laatikosta vaikka todellisuudessa olikin veitsitukista. Miksi valehtelisi tällaisesta asiasta (lopputuloksen kannaltahan sillä ei ole mitään merkitystä). Mitä jos riitaa tosiaan oli keittiössä ja Lahti painoi Auerin pöytää vasten. Onko joku voinut tulla tässä tilanteessa väliin puolustamaan Aueria, napata veitsen tukista ja iskeä Lahtea? Eli Auer ei tiennyt mistä veitsi on peräisin, koska ei itse sitä ottanut käteensä (ensin). 
Ne tipat Jukan verta on olleet nimenomaan tuon punaisen yöpaidan hihojen TAKAPINNOILLA, minun maalaisjärkeni mukaan silloin niiden on täytynyt silloin roiskahtaa siihen kun kädet ovat olleet Jukan yläpuolella, siis todennäköisesti kun löynyt sillä viimeisellä astalolla päähän, siitähän ei niin valtavia verimääriä ole tullut. Kuulusteiluissahan AA sanoi koskeneensa Jukkaa vain pesuhuoneen oven raosta olkapäähän.v-a-45 kirjoitti:http://yle.fi/alueet/satakunta/2010/03/ ... origin=rss
AA:n käytös on kyllä ollut todella erikoista poliisien tullessa taloon. Jos oma mieheni olisi joutunut puukotuksen uhriksi, olisin kyllä lapsista huolimatta ehkä kuitenkin mennyt mieheni viereen katsomaan (ehkä aika hysteerisenä- rakkaan menettämisen pelko olisi niin hirvittävä) onko jotain vielä tehtävissä (esim. elvytys), eihän sitä voi tietää tutkimatta onko jouku kuollut vai ei.
Edelleen vaan ihmettelen miten KAIKKI nämä julkitulleet yksityiskohdat huomoiden on voitu mennä niin metsään aluksi... mikä sitä ensimmäistä tutkinnanjohtajaa on vaivannut?
Mietiskelin tuossa hyviä "kotiäidin aseita".
Yksi erinomainen on uunin/takan savupelti. Sillä kun kumauttaa, jo isompikin mies putoaa. Lappeepuolella lyödessä putoaa ja terävällä reunalla voi viimeistellä työnsä. Jälki luultavasti muistuttaisi kirveen iskua (en ole kokeillut).
Käytön jälkeen sitten pelti takaisin muuriin ja avot! kuka sitä sieltä ulos alkaisi sorkkimaan.
Yksi erinomainen on uunin/takan savupelti. Sillä kun kumauttaa, jo isompikin mies putoaa. Lappeepuolella lyödessä putoaa ja terävällä reunalla voi viimeistellä työnsä. Jälki luultavasti muistuttaisi kirveen iskua (en ole kokeillut).
Käytön jälkeen sitten pelti takaisin muuriin ja avot! kuka sitä sieltä ulos alkaisi sorkkimaan.
Tuosta savupellistä vaan tuppaa putoamaan nokea, joka on hyvin tahraavaa. Ellei nokisutari ole juuri aiemmin päivällä käynyt...
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Ja ihmetyttää nyt jälkikäteen aika paljon se uutisointi mitä tapauksesta annettiin julki aikoinaan.Murhasta syytetyn Auerin mukaan taloon tunkeutui ulkopuolinen mies, joka surmasi hänen miehensä. Talon ulkopuolelta tulleesta ei kuitenkaan ole löytynyt minkäänlaisia jälkiä. Hätäpuhelunauhallakaan ei ole kuultavissa ulkopuolisia ääniä.
Poliisilla oli aikoinaan mm. käsitys siitä mihin suuntaan tekijä oli paennut talolta.
Miksi tälläisiä "tietoja" on ylipäätään tarvinnut aikoinaan antaa julki kun niillä ei nyt katsottuna ole mitään todellisuuspohjaa?
Antaako poliisi noin yleensäkin valheellisia tietoja julki jos muuta ei ole tiedottaa.
Totuus
Jos kerran talo on ollut täynnä tavaraa ja tutkijoina ollut (näin maallikon silmin) varsinaiset Kling ja Klang, voi tuo kolmas astalo olla mikä vaan painava koriste-esine, työkalu, keittiöväline....
Mutta sitten Jukkaan olisi pitänyt jäädä runsaasti mustaa hiiltä, takan pellit on nimittäin todella likaisia ja hiiltä irtoaa runsain mitoin- jos olet koskaan joutunut niitä käsittelemään, niin aina on kädet mustina. Varmaankin poissuljettu vaihtoehto.Ailar kirjoitti:Mietiskelin tuossa hyviä "kotiäidin aseita".