Siinä nyt ei kertakaikkiaan ole mitään uutta.Sirpa kirjoitti:en minä ymmärrä
Ulvilan tapaus (ketju 4)
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
Jos nyt muistan oikein puhelu kesti 4min20sek (korjatkaa jos olen väärässä).A kirjoitti:
Minun ymmärtääkseni tämän paljonpuhutun "alle minuutin" aikana, jolloin syytetyn oletetaan viimeistelleen uhrin, puhelimessa oli perheen tytär. Koska tämä kuuluisa "alle minuutti" tuntuu niin olennaiselta, kävikö näin, että puhelu soitettiin lankapuhelimesta ja puhelu kesti poliisin tuloon saakka? Nimittäin jos puhelu soitettiin kännykästä, mikä nykypäivän standardien mukaan on oletettavaa, miksi useasta tapahtumasta koostuva ketju pitää väkipakolla sovittaa tähän "alle minuuttiin"? Viimeistelyn jälkeen syytetty olisi voinut ottaa kännykän käteensä jatkaakseen puhelua, mikä ei estäisi hänen vapaata kuljeskelua talossa, jolloin hän samanaikaisesti voisi hankkiutua eroon murhavälineestä. Tällöin loppujärjestelyille jäisi aikaa enemmän kuin minuutti, ja hän ehtisi sujauttaa esim. lihanuijan takaisin keittiön laatikkoon.
Siinä ajassa Auerin oletetaan pesseen ja piilottaneen astalon niin hyvin, ettei poliisi sitä ole onnistunut tähän päivään mennessä löytämään.
Ja jos nyt oletetaan, että astalo olisi piilotettu sinä aikana kun AA oli puhelimessa, niin eikös häke-nauhalta silloin kuulu "pesu ääniä"?
Ruskean paidan mysteeristä. Onko se 100% varmaa, että ruskea paita on ollut AA:n päällä?
Mun päähän ei vaan mahdu mites AA on onnistunut piilottamaan monta esinettä, niin hyvin etteivät ne ole löydettävissä.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Spekuani:
Tutkinnan mukaan veritahrat asunnossa olivat syntyneet USEAN kymmenen minuutin aikana, eikä sen muutaman minuutin aikana, jonka surmaaja AA:n mukaan oli talossa.
Anneli on riidan päätteeksi kylmäverisesti pistellyt ukkonsa reijille. Jukka todennäköisesti on paennut riitaa nukkumaan ja Anneli on hyökännyt sängyssä olevan miehen kimppuun. (veri patjassa)
Anneli on kaiketi luullut tajutonta miestään kuolleeksi ja alkanut järjestellä paikkaa näyttämään siltä, että siellä on ollut ulkopuolinen.
Anneli on pesytynyt ja vaihtanut vaatteet.
Todennäköisesti tässä vaiheessa lapsi on tullut paikalle ja ''vaatinut'' soittamaan apua isälle.
Anneli alkaa soittamaan, mutta Jukka tuleekin tajuihinsa ja alkaa valittaa. Luuri lapselle ja pati iskua päähän. Ja reippaasti takaisin puhelimeen.
Joutsenlahden toiminta todellakin hämmentää.
Tutkinnan mukaan veritahrat asunnossa olivat syntyneet USEAN kymmenen minuutin aikana, eikä sen muutaman minuutin aikana, jonka surmaaja AA:n mukaan oli talossa.
Anneli on riidan päätteeksi kylmäverisesti pistellyt ukkonsa reijille. Jukka todennäköisesti on paennut riitaa nukkumaan ja Anneli on hyökännyt sängyssä olevan miehen kimppuun. (veri patjassa)
Anneli on kaiketi luullut tajutonta miestään kuolleeksi ja alkanut järjestellä paikkaa näyttämään siltä, että siellä on ollut ulkopuolinen.
Anneli on pesytynyt ja vaihtanut vaatteet.
Todennäköisesti tässä vaiheessa lapsi on tullut paikalle ja ''vaatinut'' soittamaan apua isälle.
Anneli alkaa soittamaan, mutta Jukka tuleekin tajuihinsa ja alkaa valittaa. Luuri lapselle ja pati iskua päähän. Ja reippaasti takaisin puhelimeen.
Joutsenlahden toiminta todellakin hämmentää.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Sijaltainen
- Harjunpää
Kuinka tarkkaan talo tutkittiin muualta kuin takkahuoneesta? Tutkittiinko kaikki komerot, roskikse jne ja etsittiinkö lyömäaseeksi sopivia esineitä ja niistä verijälkiä, vai mentiinkö AA:n kertomuksen mukaan, tappaja tuli lasioven lasin läpi takkahuoneeseen, teki tekonsa ja poistui samaa tietä?
Onko mahdollista että AA laittoi puuttuvat tavarat vaikka keittiön roskikseen talousjätteiden alle, talon tyhjentäneet muuttomiehet sitten veivät pussin roskikseen?
Onko mahdollista että AA laittoi puuttuvat tavarat vaikka keittiön roskikseen talousjätteiden alle, talon tyhjentäneet muuttomiehet sitten veivät pussin roskikseen?
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Auerilla ei ole ollut aikaa erikoisempaan piilotteluun, koska hän on palannut puhelimeen 15 sek Lahden viimeisitä äänistä (IL:n mukaan).
Mitä ehtii 15 sekunnissa? Kulkemiseen menee puolet, siinä ehtii laittaa esim. saunakiven joko kiukaaseen takaisin tai vaatehoitohuoneen jonkin vaatteen sisään, ei kummempaa.
Häken ja väen tulon välinen aika on tärkeä. Jos häke-puhelu loppui, kun pelastusväki saapui, silloin ei aikaa ole tuossa kohdassa. Tällöin Auerin olisi täytynyt päästä esim. tekosyyllä "Otan sairaalaan mukaan vaatteita hoitohuoneesta..." vaatehoitohuoneeseen, jolloin hän olisi voinut siepata pienehkön astalonsa mukaan (Sen ei todellakaan täydy olla "metallileka", jolla sitä paitsi aivot leviäisivät pitkin lattiaa, niin suuri on sen iskuvoima.). Saíraalassa Auer on voinut käydä vessassa ja laittaa yksinkertaisesti astalon paperin tms. sisässä vessan roskiin. Hänen perässään tuskin tuli poliiseja vessoja tutkimaan, vaan häntä kuulemaan. - Ja siitä astalo kulkeutuu sairaalan roskiin ja sieltä kaatopaikalle.
Noin esimerkkinä. Pitää odottaa sen esitutkintamateriaalin julkistamista, josta poliisi on tosi tarkka.
Mitä ehtii 15 sekunnissa? Kulkemiseen menee puolet, siinä ehtii laittaa esim. saunakiven joko kiukaaseen takaisin tai vaatehoitohuoneen jonkin vaatteen sisään, ei kummempaa.
Häken ja väen tulon välinen aika on tärkeä. Jos häke-puhelu loppui, kun pelastusväki saapui, silloin ei aikaa ole tuossa kohdassa. Tällöin Auerin olisi täytynyt päästä esim. tekosyyllä "Otan sairaalaan mukaan vaatteita hoitohuoneesta..." vaatehoitohuoneeseen, jolloin hän olisi voinut siepata pienehkön astalonsa mukaan (Sen ei todellakaan täydy olla "metallileka", jolla sitä paitsi aivot leviäisivät pitkin lattiaa, niin suuri on sen iskuvoima.). Saíraalassa Auer on voinut käydä vessassa ja laittaa yksinkertaisesti astalon paperin tms. sisässä vessan roskiin. Hänen perässään tuskin tuli poliiseja vessoja tutkimaan, vaan häntä kuulemaan. - Ja siitä astalo kulkeutuu sairaalan roskiin ja sieltä kaatopaikalle.
Noin esimerkkinä. Pitää odottaa sen esitutkintamateriaalin julkistamista, josta poliisi on tosi tarkka.
Siis ... mitäh! 15 sekuntia siitä kun Lahti on viimeksi äännellyt vaimo on jo puhelimessa, ja tuo ääntely tasan tarkkaan loppuu, kun kallo on murskattu, ja nyt tappoase kadoksissa... huh.. ja itse liikkumiseenkin menee jo sekunteja. Tilanne alkaa vahvasti uhmaamaan jo fysiikanlakejakin!
Viimeksi muokannut Sirpa, La Maalis 27, 2010 4:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
En usko, että hänellä oli mahdollista ottaa kyseistä esinettä mukaansa, sillä luonnollisesti hänet on tutkittu heti paikan päällä kylkeen saamansa pistohaavan takia ja haavan ympäristö on riisuttu paljaaksi vaatteista. Sairaankuljettajat olivat kyllä huomanneet, jos hän olisi piilotellut vaatteissaan vaikkapa aiemmin spekuloitua kiukaan kiveä, sorkkarautaa tai vaikkapa vasaraa.Belker kirjoitti:Auerilla ei ole ollut aikaa erikoisempaan piilotteluun, koska hän on palannut puhelimeen 15 sek Lahden viimeisitä äänistä (IL:n mukaan).
Kuulustelu 5.10.2009
K: Eikö mielestäsi äänitutkimuksen, lastesi kertomusten ja sinun aikaisempien kertomusten välillä ole valtava ristiriita?
A: Mielestäni on.
K: Miten selität tämän?
A: Olen tapahtumahetkellä ollut varmasti jollakin tavoin sekaisin ja sen vuoksi kuvitellut, että joku ulkopuolinen on tekemässä Jukalle pahaa, vaikka tällaista ei sitten ole ollutkaan.
ULKOPUOLISTA EI OLE OLLUT TALOSSA!!! joko se menee Sirpalle jakeluun?
Anneli on voinut viimeistellä Jukan vaikka keittiöstä hakemallaan lihanuijalla ja sitten pessyt sen
K: Eikö mielestäsi äänitutkimuksen, lastesi kertomusten ja sinun aikaisempien kertomusten välillä ole valtava ristiriita?
A: Mielestäni on.
K: Miten selität tämän?
A: Olen tapahtumahetkellä ollut varmasti jollakin tavoin sekaisin ja sen vuoksi kuvitellut, että joku ulkopuolinen on tekemässä Jukalle pahaa, vaikka tällaista ei sitten ole ollutkaan.
Anneli on voinut viimeistellä Jukan vaikka keittiöstä hakemallaan lihanuijalla ja sitten pessyt sen
-
Mopoterroristi
- Agentti Scully
Olen pitänyt suomalaista poliisiosaamista varsin korkeatasoisena noin keskimäärin, mutta mahtuuhan sinne näitä Joutsenlahtia, sitä ihmettelen miten tuollainen uuvatti on päässyt ylenemään
Tästä Joutsenlahdesta tulee mieleen nämä kafkamaiset jenkkitapaukset jossa syytön on runnottu väkisin syylliseksi ilman näyttöä ihan vain sen takia että poliiseista on "tuntunut" ihan varmasti siltä että tämä on sopiva syyllinen ja joku nyt kuitenkin on "valittava" syylliseksi. Sieltä kuuluisasta mörön perseestäkö näitä Joutsenlahtia sikiää?
Syntyneet räyhäämään
Uus palstalainen liittyy jännään ja mielenkiintoiseen keskusteluun mukaan 
Itsellä tuli semmoinen mieleen että JJ harrasti golffausta ja golf-päcki sattu olemaan sisällä ja AA täräytti viimeiset iskut golf-mailalla. Kerta jos viimeisen iskun jälkeen AA on tullut puhelimeen 15sek sisällä, niin siinä ei kyllä kauheemmin jää aikaa kunnon piilotteluun.
Sit paidan se on saanut "hävitettyä" wc-pöntöstä vetämällä, luulis et ohkanen yöpaita hulahtaa nätistikki kun pari kertaa vetäsee
Kengät onkin sitten ihan mysteeri että mihin se ne on saanu piilotettua..
En tiä, tällasia krapulaisen mietteitä piti sekaan heitellä
Itsellä tuli semmoinen mieleen että JJ harrasti golffausta ja golf-päcki sattu olemaan sisällä ja AA täräytti viimeiset iskut golf-mailalla. Kerta jos viimeisen iskun jälkeen AA on tullut puhelimeen 15sek sisällä, niin siinä ei kyllä kauheemmin jää aikaa kunnon piilotteluun.
Sit paidan se on saanut "hävitettyä" wc-pöntöstä vetämällä, luulis et ohkanen yöpaita hulahtaa nätistikki kun pari kertaa vetäsee
En tiä, tällasia krapulaisen mietteitä piti sekaan heitellä
Ahaa, ja tämä on se kohta, jossa halutaan sitten uskoa tässä ketjussa Anneli Auerin sanoja, valitettavasti kaikki faktat puhuvat tätä vastaan. Hän on ilmeisesti ollut jollakin tavoin sekaisin kuvitellessaan, että poliisin hänelle esittämät asiat ovat faktaa, ja tukevat vain hänen syyllisyyttään - eihän tuosta mihinkään muuhun lopputulokseen pääse kuin että häntä on manipuloitu lausumaan tämä.Sateri kirjoittaa:
Varsin erikoinen kylmäverinen, lavastajamurhaaja... etten sanoisi.
Olisi mielenkiintoista tietää, että miten ja miksi teet tuosta lauseesta faktaa ihan jopa noin isoin kirjaimin, jotka suorastaan hyökkäävät kirjoituksestasi päälleni?
Alethes doksa meta logu
Mulle tuli myös golf-bägi ja maila mieleen mutta koska Jukka S. Lahdella on ollut aika vaikea fyysinen vamma, olen vain olettanut että hän ei olisi ollut ko. urheilun harrastajia. Kuitenkin sekin se fakta, että puukotuksen tekovälineenä on ollut pariskunnan oma veitsi, tuntuu erikoiselta: miksi ulkopuolinen surmaaja hyppäisi sisään ikkunasta pariskunnan makuuhuoneeseen, juoksisi ensin keittiöön etsimään veitsen ja sitten palaisi puukottamaan- johan siinä olisi ehtinyt paeta itse kukin jo ties mihin suuntaan. Kai siinä tapauksessa Jukka olisi puukotettu keittiössä eikä makuuhuoneessa/takkahuoneessa koska olisi heti lähtenyt tunkeutujan perään (lapsiaan suojelemaan) ja Anneli olisi ehtinyt paeta vaikka pihalle...
Viimeksi muokannut Sessan, La Maalis 27, 2010 5:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mietitäänpä taas näitä faktoja; miehen DNA verestä, sanotaan loukanneen itsensä rikkonaisessa ikkunassa, ikkunan pielissä ruskeankirjavan kankaan kuituja, joka vaate kadoksissa, murha-ase kadoksissa... kengistä ei tietoa kuka ne omistaa, nekin kadoksissa.
Nyt sitten voit laittaa, Säteri, ne omat faktasi tähän.
Nyt sitten voit laittaa, Säteri, ne omat faktasi tähän.
Alethes doksa meta logu
Mun mielestä Auer on noissa "tunnustus kuulusteluissa" lähinnä myötäillyt poliisien puheita.Sirpa kirjoitti:Ahaa, ja tämä on se kohta, jossa halutaan sitten uskoa tässä ketjussa Anneli Auerin sanoja, valitettavasti kaikki faktat puhuvat tätä vastaan. Hän on ilmeisesti ollut jollakin tavoin sekaisin kuvitellessaan, että poliisin hänelle esittämät asiat ovat faktaa, ja tukevat vain hänen syyllisyyttään - eihän tuosta mihinkään muuhun lopputulokseen pääse kuin että häntä on manipuloitu lausumaan tämä.Sateri kirjoittaa:
Varsin erikoinen kylmäverinen, lavastajamurhaaja... etten sanoisi.
Olisi mielenkiintoista tietää, että miten ja miksi teet tuosta lauseesta faktaa ihan jopa noin isoin kirjaimin, jotka suorastaan hyökkäävät kirjoituksestasi päälleni?
Lainailen Satakunnan Kansaa.
Kuulustelu 5.10.2009
"Järkevästi ajatellen Jukan on tarvinnut lyödä minua ja mahdollisesti minä olen lyönyt Jukkaa, koska asunnossa ei poliisin tutkimusten ja lasteni mukaan ole ollut ketään muita."
"En muista muuta kuin sen, että minua on lyöty veitsellä rintaan. En muista, että olisin iskenyt Jukkaa veitsellä. Koska poliisin tutkimusten ja lasteni kertomusten mukaan asunnossa ei ole ollut muita kuin minä ja Jukka, on ainoa vaihtoehto se, että Jukka on mahdollisesti ensin lyönyt minua ja minä olen sen jälkeen puolustaakseni itseäni vahingoittanut Jukkaa."
Kuulustelu 4.1.2010
"En ole surmannut Jukka Lahtea 1.12.2006 vaikka poliisit saivat minut jossain vaiheessa niin uskomaankin"
Pakko kommentoida näin pienten lasten äitinä.Mastah kirjoitti:Sit paidan se on saanut "hävitettyä" wc-pöntöstä vetämällä, luulis et ohkanen yöpaita hulahtaa nätistikki kun pari kertaa vetäseeKengät onkin sitten ihan mysteeri että mihin se ne on saanu piilotettua..
On olemassa aika vähän asioita jotka vessanpöntöstä hulahtais sujuvasti vetämällä
Kun kohtalaisen vähällä määrällä vessapaperiakin saa järkättyä mukavasti hommaa iskälle tai äiskälle.