Ja JJ varmasti sanoo, että ei Anneli voi olla surmaaja, koska sanoo ettei ole.
On tämä sellaista.
Enää puuttuu, että Matulakin saapuu tänne kertomaan ulkopuolisesta tekijästä capslockki savuten.
En tiedä onko kenelläkään faktatietoa asiasta, mutta itse kuvittelisin, että tässä tapauksessa on pidetty puhelua auki kunnes poliisi saapuu paikalle - näin ainakin voisi kuvitella tällaisessa tapauksessa.Who was it kirjoittaa:
...paljonko kului aikaa häke-puhelun päättymisestä poliisien ja ambulanssin saapumiseen.
Niin, ajattele, on jopa muitakin, joita askarruttaa nämä fakta-asiat ja kadonneet tavarat! Onko se nyt niin suunnattoman ihmeellinen juttu? Ja varmasti askarruttaa tämän minfon ulkopuolella monia ihmisiä, vaikka tänne eivät kirjoita, myös monia tätä lukevia henkilöitä, vaikka eivät itse kirjoitakaan.Säteri kirjoittaa:
..jostain ihmeestä ilmestyi Ulpukka kuin tilauksesta ja kirjoittaa aivan kuin Sirpa ja on häntä askaruttaa juuri samat "asiat"
Jostain syystä poliisi on asian näin informoinut spekulaatioissaan. Kait siihen on joku syy oltava.Belker kirjoittaa:
Niin tai näin, mietin vain, että onko ruskehtava kuitu ollut pakosta yöpaidasta?
Miksi lapsi olisi käyttänyt ikkunareikää eikä ovea, jos kyseessä olisi ollut "perheen sisäinen" lavastaminen?Anile kirjoittaa:
Ja lapsi nimenomaan tarvitsisi tuolia päästäkseen hyppäämään ikkunan reiästä takaisin sisään.
Uuh, aiheutan ahdistusta jos ensimmäisillä viesteilläSäteri kirjoitti:
jostain ihmeestä ilmestyi Ulpukka kuin tilauksesta ja kirjoittaa aivan kuin Sirpa ja on häntä askaruttaa juuri samat "asiat"
Ajatus tällaisesta improvisoinnista on tainnut kaatua kuolinsyyntutkintaan, jos oikein asian olen ymmärtänyt. Poliisilla on selkeä käsitys murha-aseesta, joka johti kuolemaan, ja on kadoksissa..., tai jotakin sen tapaista lukee tuossa syyttäjän helmikuussa antamassa tiedotteessa.Belker kirjoittaa:
Tällöin astaloita olisi kaksi, mikäli vammat olivat erilaisia, ja astalo 1 olisi viety pois (piilotettu?) kenkien ja ehkä muun tavaran mukana. Astalo 2 olisi otettu käyttöön improvisoidusti häken aikana.
Jospa ovi oli sisäpuolelta lukittu tai jospa oven avaaminen ei vaan juolahtanut mieleen. MotiivitOn onkin jo aiemmin täällä kertonut, että ihmisillä on tapana paniikissa käyttää ulosmenoon samaa tietä kuin he käyttivät sisääntuloon eikä esim. selvästi merkittyjä varauloskäyntejä. Luulisin, että sama pätisi myös toisin päin.Sirpa kirjoitti:Miksi lapsi olisi käyttänyt ikkunareikää eikä ovea, jos kyseessä olisi ollut "perheen sisäinen" lavastaminen?Anile kirjoittaa:
Ja lapsi nimenomaan tarvitsisi tuolia päästäkseen hyppäämään ikkunan reiästä takaisin sisään.
Eihän DNA (ymmärtääkseni!) yksinään kerro mitään? Siis, ettei tuntemattomasta, yksittäisestä DNA-näytteestä ole "luettavissa" mitään (esim. sukupuolta) vaan sitä on aina verrattava johonkin toiseen näytteeseen ->vastaavuus/ei-vastaavuus. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.Sirpa kirjoitti: Äänimaailmaa parempi todiste on sirpaleisiin jäänyt veri (nuo ikkunan pielet), joka osoittaa mieheen (DNA-tutkimus)
1. A: Muuten kuulustelut ovat oikein merkitty, mutta vangitsemistilaisuudessa mainittiin, että olen pitänyt Tähtisentiellä keittiössä veistä kädessäni. En muista tällaista vaan muistan sen, että olimme Jukan kanssa keittiössä ja Jukka piti minua väkisin keittiön pöytätasoa vasten ja tällöin minä olen ehkä availlut keittiön vetolaatikostoa, jossa säilytettiin veitsiä. Koin tuolloin, että olin vankina, enkä päässyt siitä minnekään. En muista, otinko minä vai Jukka veistä laatikosta, olen ehkä yrittänyt ottaa veistä mutta en muista varmuudella.Sirpa kirjoitti:Kiitos, Sessan, listasta, oikein hyvin käy tarkasteltavaksi muidenkin laittamana kuin Säterin. Ja otan sen nyt esille kohta kohdalta, ja kerron oman näkemykseni vaikka olen varmasti näitä ennenkin pohtinut.Sessan kirjoittaa:
1. veitsi oli Lahti/Auer-perheen omasta keittiöstä
2. ikkuna on hajotettu sisäpuolelta
1. Onko siitä faktaa, että veitsi on kyseisestä taloudesta? En ole nähnyt tällaista faktaa, enkä muista että sitä olisi faktana esitettykään. Ihmettelin jo aikaisemmin, että miten on mahdollista poliisin tarkoissa analyyseissä, ettei tuota asiaa olisi pystytty selvittämään - astianpesukone ja tiskiaine...onko siinä sormenjälkiä... Jos olet epävarma asiasta, niin kannattaa tutkia vielä.
Lisäys: Nyt muistan, poliisihan vain arveli sen olevan Lahden keittiöstä, koska veitsitelineestä puuttui yksi veitsi...
2. On ollut vääntöä tuosta ikkunasta - ehkä siitä kuullaan jotakin oikeudenkäynnin yhteydessä. Ei ole fakta-asia tuokaan...