Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Sippura
Neuvoja-Jack

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Sippura »

mysteerin miettijä kirjoitti:Sitä en ymmärrä, että jos Anneli sanomansa mukaan kävi ulkona tuon puhelun aikana
Anneli: Mä olen täl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähti juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
niin miksi sen murhaajan sitte ois pitäny poistua ikkunasta lähtiessään?
Niinpä. Toisaalta, lähtisikö murhaaja juoksentelemaan välillä ulos ja sitten palaisi, kun vaarana olisi että A oli mennyt vaikka naapuriin hakemaan apua. Kiinnijäämisen riski olisi suuri.

Kyllähän tämä aika mysteeriltä vaikuttaa. Vähän kyllä tuon Jukan kommenteista voisi epäillä jonkun ulkopuolisen talossa oloa, mutta mieshän oli jo tämän aikan henkitoreissaan, että ei välttämättä enää tiennyt kuka häntä mätkii.
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Maikkis kirjoitti:Mun mielestä Anneli juoksee tarkistamaan, ettei poliisit/ambulanssi oo jo pihalla, ja kun huomaa ettei ole, menee tappamaan Jukan.
:idea: Juuri näin! Tässä on ainostaan se puhelu, ei niitä selvitettyjä ääniä, mitä sitten on seulonnassa salvitetty. HUOM! jos tunkeutuja ei saanut ovea auki vaan pakeni rikotusta ikkunasta, on Annelin ollut pakko siinä välissä hakea avain, avatakseen oven ja juostakseen pihalle.
Viimeksi muokannut v-a-45, Ti Maalis 30, 2010 2:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Who was it
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Who was it »

Miksi Jukka huutaa "Häivy!" vaikka Anneli on keittiössä??? Ymmärtäisin, että huutais noin kun Anneli on makuuhuoneessa... :roll:
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Who was it kirjoitti:Miksi Jukka huutaa "Häivy!" vaikka Anneli on keittiössä??? Ymmärtäisin, että huutais noin kun Anneli on makuuhuoneessa... :roll:
Eiköhän Jukka ollut sen verran sekavassa tilassa, ettei tajunnut Anellin äänen kuuluvan keittöstä, ei vierestä.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Maikkis

Viesti Kirjoittaja Maikkis »

Jukan kommenteista saa käsityksen, että talossa olisi ulkopuolinen, mutta mistä sitä tietää miten pahasti se on tainnutettu jo siinä heti alussa aiemmin, ettei ole edes nähnyt kuka on asialla. Anneli luullut jo, että kuoli siihen ja alkanut lavastamisen. Sitten Jukka tulee tajuihinsa kesken häke-puhelun eikä tiedä yhtään mitä on tapahtunut. Tuo "häivy" kyllä ihmetyttää myös minua.
Who was it
Sabrina Duncan

v-a-45 kirjoitti:
Who was it kirjoitti:Miksi Jukka huutaa "Häivy!" vaikka Anneli on keittiössä??? Ymmärtäisin, että huutais noin kun Anneli on makuuhuoneessa... :roll:
Eiköhän Jukka ollut sen verran sekavassa tilassa, ettei tajunnut Anellin äänen kuuluvan keittöstä, ei vierestä.
Mutta sitten kuitenkin pyytää Annelia auttamaan. Miksei sano siinä sitten, että Häivy!, kun A on lähellä. Ristiriitaista.
Sippura
Neuvoja-Jack

Joo, tuo 'häivy' kuulostaa tosiaan siltä, kuin siellä olisi joku. Annelihan on tiettävästi puhelimessa.

Jukan kommenteista kuulostaisi myös, että hän on vielä alussa tietoinen häkeen soittamisesta, koska puhuu autosta ja hälytyksestä.

Sitten mysteereitä ovat myös nuo 'tuntemattomiksi' jääneet äänet.
mysteerin miettijä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

v-a-45 kirjoitti:
Eköhän Jukka ollut sen verran sekavassa tilassa, ettei tajunnut Anellin äänen kuuluvan keittöstä, ei vierestä.
Liekö tajunnu enää äänistä yhtään mitään, tuntenu joka puolelta viiltoa ja jomotusta. Tosin sellanen tuli vielä mieleen, että JOS riita on alkanu Annelin aikeista lähteä lasten kanssa ja jukka on estellyt, niin voihan olla että tuollaisen käsittelyn jälkeen mies suorastaan pyytää "häivy sitten!"
Mitä ihmettä se jukka puhui puhelun alkupuolella "auto..."

Tää on omaa pähkäilyä, mutta tuli mieleen että jos jukka oli vielä tolkuissaan tossa vaiheessa, niin että on tajunnu puhelun olevan auki, on yrittäny huutaa että kattokaa se auto... Enpä tiedä. Mikä auto?

Ja miksi jukka huutaa "tuu jo", ja mikä nousi avunpyynnön jälkeen? Ja mitä "huijaa" siinä suluissa tarkoitti?

Tossa puhelussa ei noin tekstimuodossa ole paljonkaan tolkkua (eikä myöskään sellaista salaisuutta, joka selittäisi miksei sitä aluksi voitu julkaista... vai oliko sillä sitten tarkoitus hiillostaa näkymätöntä surmaajaa, että tallessa on enemmän kuin olikaan)...
Who was it
Sabrina Duncan

Tuolla auto-sanalla on voinut viitata ambulanssiin. Ainakin omat vanhempani puhuvat "auto tuli sen hakemaan", kun joku naapuri on viety ambulanssilla.
Who was it
Sabrina Duncan

mysteerin miettijä kirjoitti: Ja miksi jukka huutaa "tuu jo", ja mikä nousi avunpyynnön jälkeen? Ja mitä "huijaa" siinä suluissa tarkoitti?
Jos huusi Annelia apuun?
Voiskos tuo huijaa olla kirjoitusvirhe (huijaa=hiljaa)?
Sippura
Neuvoja-Jack

Eikös se niin ollut, että poliisi kertoi lapsen aluksi kieltäneen nähneensä ketään ulkopuolista, mutta tuossa nauhallahan hän sanoo, että: 'joo, se lähti'.
maakkeri
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja maakkeri »

olisko lapsi tullut katsomaan...ja sanonut sille häivy,kun tiennyt oman kuntonsa
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Minua jäi vaivaamaan, että oliko kyseessä kännykkä vai lankapuhelin? En muista tätä yksityiskohtaa. Jos se oli kännykkä, niin kyllähän Anneli on silloin pystynyt kävelemään ympäri asuntoa.
Mulle jäi tuosta käsitys, että ehkä Jukka on luullut Annelin soittavan apua hänelle ja pyytää tätä auttamaan.
Jukka: Tuu jo
Anneli mennyt "auttamaan", jolloin Jukka kokee kovempaa tuskaa, Anneli on hengästynyt tästä "auttamisesta" ja Jukka käskee tätä häipymään.
Jukka: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Anneli: (hengittää raskaasti puhelimeen).
Jukka: Äihh. Häivy (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh. Auuh (voimakkaita valitushuutoja).

Myöhemmin Jukka tajuaa, ettei jaksa ilman apua ja pyytää vielä kerran
Jukka: Tu(l)e auttaa.
Anneli: Mitäkö, pitääkö (huutaa raivokkaasti).

Josta Anneli on raivostunut, että mies ei ole vieläkään kuollut.
Jukka: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi). (Kolahdus keskellä).
Anneli: ...uole (kaksitavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa).
Jukka: Aih.

Olisiko Jukka tarttunut Anneliin vielä kiinni viimeisillä voimillaan? Johon Anneli huutaa
Anneli: Hei lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
Jukka: Se jäi.
Jukan valituksia tai puhetta ei enää kuulu.

Jos Anneli ja lapsi ovat eri huoneessa, kuka äiti laittaisia lapsensa tarkistamaan, onko ulkopuolinen murhaaja vielä talossa?
Anneli: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
Lapsi: Joo se lähti.

Tässä ei ole aikoja ylhäällä, mutta ilmeisesti nopeasti käyty keskustelu. Siksi kiinnitin huomiota tähän
Anneli: Viittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Annelille on tullut kiire lavastamisessa, avaa oven.
Anneli: Mä olen täl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähti juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
Kuitenkin koko tuon ajan Annelin ääntä kuuluu. Missä vaiheessa tämä olisi muka juossut tuntematonta murhaajaa karkuun (lapsensa luota) ja tullut sitten yhtä nopeasti takaisin ja meni lapsensa luo makuuhuoneeseen, vaikka ei tiennyt, onko murhaaja yhä keittiössä miehensä kanssa vai ei.
Anneli: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on? Missä se tekijä täl hetkel on?
Anneli: No todennäköisest siel ellei lähteny ulos jo, ei makuuhuoneessa siis.
Häke: Lähti ulos jo vai.
Anneli: En tiedä. Siel hiljeni
Nanika ga tooku matteiru to
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ihan sekava. Siis tuo teksti tuollaisena.

Varmasti paljon on panostettu nimenomaan tausta äänien analysointiin.

Pakko lukea lisää. Jossain se juju on.
Nuotio & Äreät Tiput
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kyllä on niin sekava tuo HÄKE-nauha etten osaa sanoa siihen oikein mitään vaikka sen pari kertaa läpi luin. Tarkoitin v-a-45 tuossa aikaisemmin että kiinnostaisi kuunnella tuo HÄKE-nauha,saisi ehkä muodostettua paremman mielikuvan asiasta kun kuulisi sen kaikkine äänineen. Tuo pelkkä kirjoitettu versio puhelusta on todella sekavan tuntuinen.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Lukittu