Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Teleksi
Vic Mackey

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

ja jos sieltä on löytynyt joka vanha dna, niin sillähän on voitu periaatteessa sulkea nainen pois - kun on vaan oletettu, että dna liittyy keissiin. sitten kun on suljettu tämä vaihtoehto pois, eli on osoitettu että dna ei liity rikokseen, niin sitten nainen on taas mahdollinen tekijä.
Susihukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Susihukka »

Minua kiusaa, mitä varsin pahassa kunnossa ollut Jukka on yrittänyt sanoa tuolla "pyyjääpää".
Pyytäjä? Tyhjäpää? Ypäjä?
Syypää?
Kuva
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Yksi elämään jäänyt on ''naapurin sedän kengän jälki''. :D :D Eikö yhtälailla ole mahdollista, että tuo DNA on juurikin naapurin sedän dna?

Minua on nimittäin vaivannut jo muutaman päivän seuraava:

Olen antanut itseni nyt viimepäivien jutuista ymmärtää, että tuo kohuttu DNA olisi löytynyt oven pielestä.

Mitä jos juuri tuo korkeus oven pieltä on se kriittinen kohta, johon usea normaalipituinen aikuinen ottaa kiinni esim. kenkiä jalkaan laittaessa?
Veri näytteestä ei käsittääkseni ole kuitenkaan mahdollista erottaa onko näytteen alla esim ollut ihokudoksia tai hikeä....
Nuotio & Äreät Tiput
Elpukka
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

Teleksi kirjoitti:Elpukka, en tiedä onko sulla pieniä lapsia. Meillä on suurinpiirtein sen ikäinen kun AA:n nuorin oli tapahtuman aikoihin. Ja voin todella sanoa, että meillä ei loju puukkoja ja saksia ympäriinsä - koska pienet lapset voivat helposti saada paljon tuhoa itselleen, muille ja ympäristöllleen jos saavat teräviä esineitä käsiinsä...
Alle 6v ja alle 3v.
Mä taiteilen iltaisin/öisin ja siihen aikaan mun pöydällä lojuu monta pikku astaloa.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
banzai
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja banzai »

Susihukka kirjoitti:Minua kiusaa, mitä varsin pahassa kunnossa ollut Jukka on yrittänyt sanoa tuolla "pyyjääpää".
Syypää?
pyjamapäällä?
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Susihukka kirjoitti:Minua kiusaa, mitä varsin pahassa kunnossa ollut Jukka on yrittänyt sanoa tuolla "pyyjääpää".
Syypää?
'Syypää' kuullostaisi ihan osuvalle. Kuin myös 'tyhjäpää'. Jos ajattelee sen jotenkin liittyvän edeltäviin ääniin:
Anneli: Mä meen kattoo tonne.

Lapsi: Mitä mä sanon?

Anneli: Mä soitan poliisil, sil pyydettii et.

Jukka: (pyyjääpää).
Juuri ennen Jukka kuulee, että Anneli kertoo lapselle soittaneensa poliisille.

Se voi tietenkin myös olla 'pyytääkää apua' mutta se loppu hukkuu häkestä tulevaan puheeseen.
Nuotio & Äreät Tiput
Sippura
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sippura »

Syypää?
"Pyytäkää" .... apua tulemaan nopeasti
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
annah
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja annah »

Käsittämätöntä, miten Sirpa kumoaa syyttäjän FAKTAT spekulaatioksi. Kuinka moni on nytkin unohtanut sen FAKTAN, että verta on vuotanut usean kymmenen minuutin aikana, eikä Auerin muutaman minuutin kertoman aikana?

Olen miettinyt tuota "häivy" sanaa ja voisi olla mahdollista, että kun asunnossa oli yö, eli aivan pimeää, on Jukka voinut luulla häntä lähestyvää lasta Anneliksi. Näin ollen huutanut siis häivy vahingossa väärälle ihmiselle.

Entä olisiko Anneli voinut piilottaa jotain lattiakaivoon?
HarrietM
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Nyt jo eläkkeellä oleva Kuusiranta on sanonut että Ulvilan tapaus on yksi haastaviammista hänen urallaan, hän sanoi että kyseessä on 'vuosisadan juttu'.

Hänen uransa poliisin palveluksessa kesti lähes 40 vuotta, joten aika kokenut poliisi on,
en kyllä tiedä miten pitkään on työskennellyt riskospoliisina.

Aikamoista murretta kyllä häke puhelussa väännetään, itselläni on sukulaisia ja tuttuja Porin seudulla mutta ei kukaan kyllä puhu tuolla tavalla, Auer on tiettävästi Turusta kotoisin, (vaikka alussa oli huhuja että virolainen olisi, mutta JJ kumosi tämän, mikäli JJ lausuntihin on luottamista, onko tämä viron murretta :?: ) vai olisiko kyseessä pikemminkin Turun murre: onks siel joku, mä olen täl, se oli äsken hengis, Tääl o joku, Onks tää omakotitalo, Ei se o pimeetä, Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, Mä meen kattoo tonne..
Kauheeta.
That's a crock!
Elpukka
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

annah kirjoitti:Käsittämätöntä, miten Sirpa kumoaa syyttäjän FAKTAT spekulaatioksi. Kuinka moni on nytkin unohtanut sen FAKTAN, että verta on vuotanut usean kymmenen minuutin aikana, eikä Auerin muutaman minuutin kertoman aikana?

Olen miettinyt tuota "häivy" sanaa ja voisi olla mahdollista, että kun asunnossa oli yö, eli aivan pimeää, on Jukka voinut luulla häntä lähestyvää lasta Anneliksi. Näin ollen huutanut siis häivy vahingossa väärälle ihmiselle.

Entä olisiko Anneli voinut piilottaa jotain lattiakaivoon?
Pakko kysyä.
Missä Auer puhuu muutamasta minuutista?
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Sirpa kirjoitit: "Manner haluaa kuulla oikeudenkäynnissä myös hypnoosin tehnyttä asiantuntijaa, sillä poliisitutkinnan mukaan hypnoosi epäonnistui, koska se ei tukenut Auerin syyllisyyttä. Manner mainitsi myös esitutkinnassa käyneen ilmi, ettei murhaa ole voinut tehdä nainen. Tätä Suomen Akatemian tutkijaa ja KRP;n asiantuntijaa Manner haluaa myös kuulla."

Jo on paukut vähissä. On yleisesti tunnettu tosiasia, että hypnoosia ei tule missään tapauksessa käyttää kuultaessa rikoksesta epäiltyä henkilöä. Hypnoosin huijaaminen kun on helpompaa kuin karamellin vieminen lapselta. Jos hypnoosia on käytetty, niin sitä on käytetty tilanteessa, jossa JJ on niellyt kaikki AA:n sadut sellaisenaan koukkuineen päivineen.

Mikähän se sellainen murha on, jota ei nainen voisi tehdä? Äärifeministien hallitsemassa Setavallassa kai lähtökohta on, että nainen ei ylipäätänsäkkään voi tehdä mitään rikollista, tai jos tekeekin, niin vastuussa asiasta on joku mies.
rookeri
Susikoski

Viesti Kirjoittaja rookeri »

Nyt kun tuo häkenauha on noin tekstin muodossa julkaistu, niin koskahan se julkaistaan äänimuodossa? Koska kaiken maailman "yllpäjää" ym. toimittajien kirjoittamat väännelmät sekottavat entisestään pakkaa.
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Koko juttu on minusta aivan järkyttävä, eritoten sen vuoksi että lapset ja varsinkin vanhin tyttö on olleet tapahtumaa todistamassa: kuulemassa ja näkemässäkin.

Kohdassa missä lapsi kutsuu äitiään puhelimeen, kuuluu kolahduksia ja metallinen ääni. Voisiko nuo äänet tulla siitä että surman viimeistelyväline, mikä se sitten olikin, laitetaan piiloon?

Häke: Voiskos äiti puhuu?
Lapsi: Äiti tuu. (kolahdus).
Lapsi: Nyt siel puhutaa taas (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
Anneli: Onksielt tulos joku.

A.A. toteaa tappajan juosseen hänen perässään, mutta nauhalta ei kuitenkaan kuulu muuta kuin rouvalle itselleen kuuluviksi tulkittuja askelten ääniä. Jos roteva ja isokokoinen mies juoksisi lattiaa pitkin, ääntä väkisinkin kuuluisi myös tällä nauhalla.

Anneli: Mä olen täl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähti juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.

Tämä seuraava pätkä kertoo myös minun mielestäni sen että vanhin lapsi menee katsomaan isäänsä, sillä äiti ikäänkuin huudahtaa kauempana olevalle lapselleen (Älä itke x hei siel!).

Anneli: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
Häke: Sun mies hiljeni vai?
(Lapsi: itkun alkua + voimakas rääkäisy (lyhyt napsahdus).
Häke: Haloo.
Anneli: Älä itke (lapsi) hei siel.

Jos äiti kerran on epävarma siitä onko murhaaja vielä talossa, niin ihmeen tyynesti hän suhtautuu siihen, että lapsi mahdollisesti on lähellä tätä tyyppiä. Itse olisin jo aivan tapahtumien alussa toimittanut vähintään lapseni, jos en myös itseäni, pois murhaajan ulottuvilta, mikäli suinkin mahdollista, mutta ainakaan en missään tapauksessa olisi antanut tyttäreni mennä murhamiehen ja haavoittuneen isän kanssa samaan tilaan!

Tässäkin äiti tavallaan paljastaa sen, että lapsi on käynyt isän luona tai ainakin näköetäisyydellä isään.

Anneli: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
Lapsi: Joo se lähti.
Anneli: Se lähti jo vai?

Mielestäni lapsi ei tuossa totea muuta kuin sen ettei nähnyt ketään muuta kuin isänsä.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Esko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Esko »

Sirpa kirjoitti:Älkää hyvät ihmiset antako nyt tämän mennä liian vahvasti tunnetasolle. Puhun kokemuksesta, että mitä tämän jälkeen tapahtuu
Uskon että tiedät, mutta faktoistahan täällä on sinunkin kanssasi yritetty tuloksetta keskustella.
Allekirjoitus
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Kuules Eskoseni.....Tosiasia on se, että faktaa löytyy ainoastaan esitutkinta pöytäkirjoista, joten jos sinulla ei ole niitä käytössäsi, olet tasan samalla viivalla Sirpan ja muiden kanssa.
Niin ja koko tämä keskustelu menee kummallisia reittejä, kun suurin osa porukasta puhuu aidan seipäistä, kun pitäisi puhua itse aidasta.
Tapaus on kieltämättä vaikeaselkoinen ja myöskin oikeudenkäynnillisesti hankala, joten suosittelen niiden esitutkinta pöytäkirjojen hankintaa, niin omistat tasan samat tiedot joiden perusteelle oikeus tekee päätöksensä.
Kaikenlainen muu "tuuba" joutaisi kokonaan pois tästä ketjusta ja mieluiten koko Minfosta. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Lukittu