Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Esko
Remington Steele

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Esko »

visitor59 kirjoitti:
Esko kirjoitti: :D :D :D

"Olen tapahtumahetkellä ollut varmasti jollakin tavoin sekaisin ja sen vuoksi kuvitellut, että joku ulkopuolinen on tekemässä Jukalle pahaa, vaikka tällaista ei sitten ole ollutkaan."

"Kuten olen jo aikaisemmin kertonut, minulla on muistikuva, että Jukalla on ollut tuolloin veitsi kädessä.
Järkevästi ajatellen Jukan on tarvinnut lyödä minua ja mahdollisesti minä olen lyönyt Jukkaa"

"asunnossa ei ole ollut muita kuin minä ja Jukka, on ainoa vaihtoehto se, että Jukka on mahdollisesti ensin lyönyt minua ja minä olen sen jälkeen puolustaakseni itseäni vahingoittanut Jukkaa."

"Tämä tuntuu todella pahalta. Mikäli ääni nauhalla on minun sanomaani, olen hyvin todennäköisesti surmannut Jukan. Tämä tuntuu toisaalta uskomattomalta, mutta järkevästi ajatellen sen täytyy olla näin"

"Minun ja Jukan välinen riita on todennäköisesti jostain syystä riistäytynyt käsistä ja lopputulos on ollut se, että olen surmannut Jukan. (kuulustelu 30.09.2009)"

Tosiaan: myöhemmin hän perui puheensa. No ei sittenkään mitään.
tuo on juuri sitä "jossittelua"

Esim:
"Olen tapahtumahetkellä ollut varmasti jollakin tavoin sekaisin ja sen vuoksi kuvitellut, että joku ulkopuolinen on tekemässä Jukalle pahaa, vaikka tällaista ei sitten ole ollutkaan."

ei olisi jossittelua jos se ilmaistaisiin seuraavasti:

"Olin tapahtumahetkellä jollakin tavoin sekaisin ja kuvittelin, että joku ulkopuolinen oli tekemässä Jukalle pahaa, vaikka se tekijä olin minä itse."
Jep. No katsotaan minkä arvon oikeus näille puheille antaa. Joka tapauksessa nuo eivät näytä kovin hyvältä entisten lausuntojen rinnalla, jossa Anneli antoi tarkan kuvauksen ulkopuolisesta tekijästä.

Täytyy muistaa, että Anneli pysyi syksyn 2009 kuulusteluissa aluksi tarinassaan ulkopuolisesta tekijästä.
Sitten kertoi nuo ylläolevatkin lainaukset, joissa ei ole enää lainkaan ulkopuolista tekijää.

Kuten sanottua, oikeus ratkaisee. Hölynpölyä on kuitenkin väittää, että Annelin mukaan hän ei ole surmannut miestään.
Allekirjoitus
Esko
Remington Steele

Sirpa kirjoitti:
Lue tekstini uudelleen. Miksi poliisi etsisi kamoja Turun asunnosta, jos surmatalo olisi tutkittu kunnolla??
Vastaan, vaikka ei ollut minulle... Löytääkseen tuon kadoksissa ollen surma-aseen, mutta tuli vesiperä.
Ja edelleen. Miksi sitä etsittiin turusta, jos kerran surmatalo pengottiin?
Ja miksei sitä löytynyt turusta? - Koska epäillyllä oli aikaa hävittää se.
Allekirjoitus
visitor59
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

Esko kirjoitti: Lue tekstini uudelleen. Miksi poliisi etsisi kamoja Turun asunnosta, jos surmatalo olisi tutkittu kunnolla??
Jos surmatalo taas tutkittiin kunnolla, ei silloin osattu kiinnittää huomiota siellä olleeseen vasaraan tai sorkkarautaan. Eiväthän ne silloisen - ainoan tutkintalinjan aikana liittyneet asiaan mitenkään.

Poliisi ei löytänyt YHTÄÄN mitään uudesta osoitteesta. Totta, johtuisiko siitä, että murhasta epäillyllä henkilöllä on ollut se 5 minuuttia aikaa viedä yksi roskapussi ulos taloyhtiön roskalaatikkoon.
Ei tuo logiikka oikein osoita etteikö surmataloa olisi tutkittu kunnolla - vaan sitä että koska niitä ei siihen
asti ole löydetty niin poliisi on niistä kiinostunut. Jos Auer on tekijä, niin ne ovat voineet olla piilotettuna myös talon ulkopuolelle.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

jmit kirjoitti:Pyydän anteeksi, erehdyin. Väitin, että Aueria ei vapauteta. Kyllä hänen vapautetaan. Arvelen, että noin 12 vuoden kuluttua, joka on nykyinen minimirangaistus murhasta. Itse pitäisin kohtuullisena rangaistuksena aidosti elinkautista vankeusrangaistusta.
Ei ollut vastaus kysymykseeni. Etkö pysty vastaamaan siihen mitä kysyin? Sanoit, että ei vapauteta, ja kysyin, että mihin perustuu?

Surma-asetta etsittiin Turusta, jotta Anneli Auerin syyllisyys olisi pystytty todistamaan, ja jotta sinä saat nyt venkoilla tuon muuttokuorman kanssa - psykologista peliä. Piste.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Minä en usko, että Anneli Aueria tosissaan on edes epäilty.
Alethes doksa meta logu
mysteerin miettijä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

Sirpa kirjoitti:Minä en usko, että Anneli Aueria tosissaan on edes epäilty.
niin että kaikki tää on psykologista peliä jolla kutitellaan tappajaa esiin... jo puolen vuoden ajan :D
Esko
Remington Steele

Sirpa kirjoitti:
jmit kirjoitti:Pyydän anteeksi, erehdyin. Väitin, että Aueria ei vapauteta. Kyllä hänen vapautetaan. Arvelen, että noin 12 vuoden kuluttua, joka on nykyinen minimirangaistus murhasta. Itse pitäisin kohtuullisena rangaistuksena aidosti elinkautista vankeusrangaistusta.
Ei ollut vastaus kysymykseeni. Etkö pysty vastaamaan siihen mitä kysyin? Sanoit, että ei vapauteta, ja kysyin, että mihin perustuu?

Surma-asetta etsittiin Turusta, jotta Anneli Auerin syyllisyys olisi pystytty todistamaan, ja jotta sinä saat nyt venkoilla tuon muuttokuorman kanssa - psykologista peliä. Piste.
Tästä ymmärtää kuitenkin sen asian, että surma aseen löytymättömyys ei millään todista ulkopuolisen tekijän olemassaolosta.
Allekirjoitus
visitor59
Roger Murtaugh

Esko kirjoitti: Kuten sanottua, oikeus ratkaisee. Hölynpölyä on kuitenkin väittää, että Annelin mukaan hän ei ole surmannut miestään.
:D :D :D :D :D :D :D

Sorry, tosta kohdasta pääsi oikeasti röhönauru .... Varmaan vahingossa muotoilit sen osan hullunkuriseksi.

Eli - ei pahalla tuo nauru
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Kenkäjutusta vielä:

"Joutsenlahti sanoo, että tappajan jalassa tekohetkellä olleet kengät eivät ole uudet."

Eli vanhat kengät...tässä alla Lahti työntelee rattaita Malagassa helmikuussa (jonain vuonna) ..onko piruvie jalassa vanhat varsikengät...?

Kuva

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Aueria ei vapauteta vielä. Se on fakta jos joku. Istui kiven sisässä eilen, tänään ja huomenna. Siinä sinulle aivan oikea konkreettinen fakta, kun sellaisia kaipaat. Lisää faktaa saat, kun tuomio tulee. Jo nyt julkisuudessa olleiden tietojen perusteella voi pitää 100 % varmana, että tuomio tulee.

Jack The Ripper lähetti yhden kirjeensä mukana yhden uhrin puolikkaan munuaisen. Miten arvelet, että ulkopuolinen olisi sellaisen hankkinut? Kirpputorilta vai?
Sirpa

Esko kirjoittaa:

Tästä ymmärtää kuitenkin sen asian, että surma aseen löytymättömyys ei millään todista ulkopuolisen tekijän olemassaolosta.
Tosi mielenkiintoisesti tämä juttu on saatu väännettyä ylösalaisin, koska tuo syyllisyys pitäisi todistaa, eikä syyttömyyttä.
jimit kirjoittaa:

Aueria ei vapauteta vielä
Kiitos.
Viimeksi muokannut Sirpa, Pe Huhti 02, 2010 6:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Esko
Remington Steele

visitor59 kirjoitti:
Esko kirjoitti: Kuten sanottua, oikeus ratkaisee. Hölynpölyä on kuitenkin väittää, että Annelin mukaan hän ei ole surmannut miestään.
:D :D :D :D :D :D :D

Sorry, tosta kohdasta pääsi oikeasti röhönauru .... Varmaan vahingossa muotoilit sen osan hullunkuriseksi.

Eli - ei pahalla tuo nauru
Sorry, en mä näistä yrityksistä provosoidu :)
En varsinkaan, jos naurajana on tämän tekstin kirjoittaja:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 97#p303797

silloin on hyvä, jos jokin asia naurattaa :)
Allekirjoitus
visitor59
Roger Murtaugh

jmit kirjoitti: Jack The Ripper lähetti yhden kirjeensä mukana yhden uhrin puolikkaan munuaisen. Miten arvelet, että ulkopuolinen olisi sellaisen hankkinut? Kirpputorilta vai?
Wau - toi tosiaan on aika raskauttavaa Annelille ...
Esko
Remington Steele

Sirpa kirjoitti:
Esko kirjoittaa:

Tosi mielenkiintoisesti tämä juttu on saatu väännettyä ylösalaisin, koska tuo syyllisyys pitäisi todistaa, eikä syyttömyyttä.
Niin se ulkopuolisenkin olemassa olo pitäisi todistaa. Siihen ei nyt ihan riitä se, että jotain ei löytynyt jostain, vaikkei sitä oikein etsittykään :D
Allekirjoitus
Sirpa

jimit kirjoittaa: Jack The Ripper lähetti yhden kirjeensä mukana yhden uhrin puolikkaan munuaisen. Miten arvelet, että ulkopuolinen olisi sellaisen hankkinut? Kirpputorilta vai?
Älä nyt lähettele kuitenkaan näitä munuaisiasi kenellekään - edellä mainitsemiesi "tiedotteiden" mukana entiselle tutkinnanjohtajalle, tai siinä voi käydä kurjasti! :wink:
Alethes doksa meta logu
Lukittu