Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
v-a-45
Javier Pena

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Sirpa kirjoitti:
Paitsi ettet viitannut siihen kun kirjoitit tuon oman juttusi. Vaan viittasit Holmesin tekstiin, että jätetään nyt ulos siitä seuraavat kommentit. Ja haluaisin kysyäkkin, miksi sinä olet, jos olet kiinnostunut asiasta? Minä jo syyni kerroinkin.
:shock: Tasa-arvosta? Vai mistä?

Minun mielestäni tämän Auer tapauksen kohdalle ei vain sovi keskustelu miehen ja naisen tasa-arvosta, ei sitten niin mitenkään. Jos teidän mielestä sopii, niin kertokaa nyt hieman perusteluja tällaiselle ymmärtämättömälle ihmiselle.

Minun mielestäni tuollaiset epätasa-arvot ovat usein enemmänkin kuviteltuja juttuja...
Et sitten muuta osannut laittaa, kun kuitenkin olet perännyt vaikka mitä, DNA.sta ym jo kolme ketjullista. Ja nyt sitten kun joku kirjoitti 3sivua sitten vertauksen, jos kyseessä olisikin mies, joka väittää huppupäisen miehen surmanneen vaimonsa, niin miten poliisi siihen suhtaustuisi? Niin nyt väität ihan pokkana, että tämä tapaus onkin sinun osaltasi vain miehen ja naisen tasa-arvo juttu. Ei hyvää päivää ja jos mietitään nyt oikeasti...Muutama kirjoittaja on saanut bannit ja sinä vain varoituksen, vaikka koko ajan olet ainoastaan hakenut tasa-arvoa, kolmen ketjullisen verran??Provonnut muita kirjoittajia, jotka ovat hakeneet kiltisti sinulle linkkejä, linkin perään. Tuoneet faktaa DNA tutkimus tekniikoista ja lisäksi yrittäneet laittaa kaiken tämän tutkimustiedon luettavaan/ymmärrettävään muotoon. Hakeneet sinulle kymmeniä kuvia ja kaivaneet vanhoja sivustoja lehdistä(minä myös)uudelleen ja uudelleen. Ja nyt sinä sanot, että kyseessä on tasa-arvo. Minäkin joka en osaa niin hyvin linkittää olen kirjoittanut koko kuulustelun tai hakenut epätoivoissani palstalta jotain ihmistä joka uskaltaisi laittaa sp osoittensa yksärillä minulle, niin voisin laittaa kuvia tapauksesta, joita en osaa linkittää ja voisi laittaa niitä kuvia palstalle. Ja nyt sanot vain, ettei kukaan itseasiassa tästä jutusta välitä ja kyse on ainoastaan tasa-arvosta! Voi elämän kevät sentään ja niin monta hyvää kirjoittajaa, onnistuit provoamaan, ihan banneihin asti. Onneksi olkoon.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Katos, katos...ei nyt tästä tasa-arvo jutusta olisi tarvinnut näin hermostua, ei se nyt niin vakava asia ole, jos sanon, että minun mielestäni Anneli Auerin vapauttamisella ei ole sitten niin mitään tekemistä sen asian kanssa, että miesten tasa-arvo siitä kärsisi. Miehet on siitä huolimatta sellaisia kuin ne on. Ei se sitä asiaa miksikään muuta.

Tuosta sinun ketjuun tuomasta faktasta saatamme olla hieman eri mieltä kyllä, mutta ehkä se menee sen piikkiin, että ymmärrämme faktat eri tavalla vain.

No ei, todellisuudessa tämä juttu ei hetkauta ketään sen enempää kuin joku iltalehden lööppi ja sitten se on unohdettu, ja tasa-arvollekin ihmiset viittaavat kintaalla.

Tämä on mielipidepalsta, ja minä tuon vain nyt mielipiteeni esiin - usein miten puhun kyllä vain faktoista, mutta tämä on nyt se paljon puhuttu mielipide.
Viimeksi muokannut Sirpa, La Huhti 03, 2010 6:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
mysteerin miettijä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

Kuule. Anteeksi jos toistan itseäni, mutta kuvittele pari juttua:
1) että jos muistinmenetys olisi alkanut jo tapahtumahetkellä, niin että kukaan ei olisi kertonut poliisille mitään, vaan auer olisi viety sokissa olevana ambulanssiin ja lapset eivät olisi puhuneet mitään, eli poliisin olisi pitänyt paikan päällä itse yrittää päästä jyvälle tapahtumista ilman tuntomerkkejä kapeahartiaisesta, isomahaisesta pottunenästä, niin luuletko että ulkopuolista olisi alettu hakea? jos tapahtumajärjestys olisi toinen, että se muistinmenetys poistuisikin vasta nyt ja tulisi mieleen että ei hitto, meillehän tuli joku, luuletko että joku ottaisi vakavasti?
2) jos lahti olisi jäänyt henkiin ja auer kuollut, luuletko että huppupää-tarina olisi mennyt läpi missään vaiheessa?

Ja ihan uteliaisuutta, kumpaa tarkoitat:
uskotko ihan oikeasti että auer ON syytön, vai tarkoitatko nyt ennemmin että syyllisyydestä riippumatta todisteet eivät riittäisi häntä vastaan?
Sirpa

Tässä on nyt pikkuinen ongelma se takkapuussa ollut DNA... ja pari muutakin mihin vanha tutkintalinja on perustunut. Nyt eväät eivät vain riitä tuomioon asti - on sitten syyllisyyskysymys niin tai näin, koska tuo syyllisyys pitäisi pystyä todistamaan.

Toisin sanoen aivan samat ongelmat olisivat olleet edessä vaikka Auerin muistinmenetys olisi alkanut jo viikkoa aikaisemmin: murha-ase kadoksissa, halossa DNA jne. En nyt viitsi niitä enää toistaa.
Alethes doksa meta logu
Sessan
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sessan »

Sessan kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:Juu avaanhan minä, tarkoitan sitä, että toivotaan, että näiden asiantuntijoiden lausunnot perustuvat edes aistein havaittaviin asioihin.
Et siis luota siihen ääniasiantuntijaan joka kuunteli nauhaa, paranteli sen laatua, eikä silti löytänyt siltä perheenulkopuolisen tuottamia ääniä kun niitä Annelin kertomukseen nojaten olisi siinä pitänyt olla? Jos siinä kuuluu kaikki Annelin liikkuminen, miksi ei murhamiehen?

Miksi ylipäätään teknisessä tutkinnassa käytetään asiantuntijoita kun näköjään kuka tahansa Sirpa tai Seppo pystyy nauhaa kuulematta sanomaan että selvästihän siellä kuuluu ulkopuolisen surmaajan äänet... *hakkaa päätä seinään*

Et vastannut mitään, mutta muutaman ketjullisen jälkeen on toki tullut jo selväksi että sinun mielestäsi teknisen tutkinnan asiantuntijatkin ovat vain korruptoituneiden poliisivoimiemme palkkaamia huijareita jotka suoltavat poliisille sen tarvitsemaa oikeasuuntaista todistusaineistoa :roll:
Sirpa

v-a-45 kirjoitta:

Ja nyt sanot vain, ettei kukaan itseasiassa tästä jutusta välitä ja kyse on ainoastaan tasa-arvosta!
Sinulla on tainnut jäädä jotakin ymmärtämättä. Tiedänhän minä, että jokainen täällä etupäässä kiljuu omaa mielipidettään, mutta tässä oli kyse siitä, että kun jmit halusi keskustella tasa-arvokysymyksestä, johon lähdin mukaan, mutta sitten hän ei näemmä itsekään pystynyt sitä millään tavalla paremmin perustelemaan, ja jostakin kumman syystä koko roskakori yht äkkiä kippaantukin minun niskaani... :roll:
Alethes doksa meta logu
cyklon
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja cyklon »

v-a-45 kirjoitti:Olen nyt miettinyt mikä se kolmas ase voisi olla? Niin siinä takan edessä on niitä "takkatarvikkeita" (mulla ei itsellä takkaa), niin kaikkihan on metallia ja käsiosat raskaampia, nuijamaisia. Kun kerran häkenauhalla kuuluu se metallinen ääni, niin voisiko olla joku noista? Sen saa pestyä hyvinkin, koska siinä ei ole puuta/muovia tai yleensä mitään sellaisia osia mitä ei jo ihan vedellä saisi puhdistettua?
Hiilihankoa olenkin aiemmin ketjussa ehdottanut.
Sirpa

Sessan kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:Juu avaanhan minä, tarkoitan sitä, että toivotaan, että näiden asiantuntijoiden lausunnot perustuvat edes aistein havaittaviin asioihin.
Et siis luota siihen ääniasiantuntijaan joka kuunteli nauhaa, paranteli sen laatua, eikä silti löytänyt siltä perheenulkopuolisen tuottamia ääniä kun niitä Annelin kertomukseen nojaten olisi siinä pitänyt olla? Jos siinä kuuluu kaikki Annelin liikkuminen, miksi ei murhamiehen?

Miksi ylipäätään teknisessä tutkinnassa käytetään asiantuntijoita kun näköjään kuka tahansa Sirpa tai Seppo pystyy nauhaa kuulematta sanomaan että selvästihän siellä kuuluu ulkopuolisen surmaajan äänet... *hakkaa päätä seinään*
Uskotko, jos sanon, että tässä asiassa on jotakin sellaista jota et ymmäärrä. Todistamalla tyhjyys - ei kuulu mitään - ei vielä todisteta, että se tyhjyys ei sisällä mitään, ettei siellä ole ketään. Se on spekulaatiota tämän tyhjyyden perusteella, ettei ketään ole paikalla. Mutta itse tyhjyys ei todista mitään, eikä voi todistaakaan, koska se on tyhjyyttä, eikä aistein havaittava asia.

Siis tässä tapauksessa sitä mitä tyhjyys sisältää ei voida aistein havaita. Siksi toivoin, että nyt asiantuntijat perustelevat näkemyksiään aistein havaittavasti. Sen minkä me näemme, kuulemme tai tunnemme. Ei sitä mitä ei voi nähdä, tuntea tai kuulla.

Ja mitä itse asiaan sitten tulee, sitä ei faktana ole ilmoitettukaan - tiettävästi ei kuulu ulkopuolisen ääntä.
Viimeksi muokannut Sirpa, La Huhti 03, 2010 7:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Sirpa kirjoitit: "Minun mielestäni tämän Auer tapauksen kohdalle ei vain sovi keskustelu miehen ja naisen tasa-arvosta, ei sitten niin mitenkään. Jos teidän mielestä sopii, niin kertokaa nyt hieman perusteluja tällaiselle ymmärtämättömälle ihmiselle. Minun mielestäni tuollaiset epätasa-arvot ovat usein enemmänkin kuviteltuja juttuja..."

Kyllä perusteluja tule tässä silvuplee..

Jos sukupuoliroolit käännetään toisin päin, niin silloin pitää myös huppupäinen mies muuttaa huppupäiseksi naiseksi. Poliisi nauraisi partaansa tällaiselle tarinalle, joten on täysin päivän selvää, että poliisi ei tutki juttuja sukupuolineutraalisti. Miehen ja naisen asettaminen eriarvoiseen asemaan virkatoimessa on määritelty syrjinnäksi ja syrjintä taas rikokseksi. Tämä on yksi näkökulma, johon Juha Joutsenlahti saa vastata, kun tuomio tulee. Tiedän, että aidosta ja oikeasta tasa-arvosta ei tässä maassa yksikään viranomainen välitä, eikä Joutsenlahti vastuuseen tästä näkökulmasta joudu, mutta saapahan ainakin vastata ja kiemurrella asiassa. Vastuun kantaminen omista tekemisistä tuskin tulee edes mieleen poliisille, joka on aina valmis muilta sitä edellyttämään.

Porvoossa oli yksinhuoltajaäidiltä eläinsuojelu hakenut koirat pois, mutta äiti sai pitää ja polttaa elävältä kaksi pientä poikaa. Uskotko aivan oikeasti, että yksinhuoltajaisä olisi saanut vastaavassa tilanteessa pitää lapset ja murhata heidät?
Sirpa

No, kun se on tällaista, kuten totesit, täysin välinpitämätöntä touhua, niin miten sinä kuvittelet, että pystyisit ketään samaan vastuuseen mistään ja kiemurtelemaan, ei se onnistuisi mitenkään. Eikä millään keinolla.
Viimeksi muokannut Sirpa, La Huhti 03, 2010 7:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Sirpa kirjoitti:
v-a-45 kirjoitta:

Ja nyt sanot vain, ettei kukaan itseasiassa tästä jutusta välitä ja kyse on ainoastaan tasa-arvosta!
Sinulla on tainnut jäädä jotakin ymmärtämättä. Tiedänhän minä, että jokainen täällä etupäässä kiljuu omaa mielipidettään, mutta tässä oli kyse siitä, että kun jmit halusi keskustella tasa-arvokysymyksestä, johon lähdin mukaan, mutta sitten hän ei näemmä itsekään pystynyt sitä millään tavalla paremmin perustelemaan, ja jostakin kumman syystä koko roskakori yht äkkiä kippaantukin minun niskaani... :roll:
Jos lainaat sitä mitä olen kirjoittanut, niin lainaa sitten koko asia, koska palstan sääntöjen mukaan näin ei saa tehdä mitä juurikin nyt , eli veit asian eri raiteille mitä jutussani tarkoitin.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Sirpa

v-a-45 kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:
Paitsi ettet viitannut siihen kun kirjoitit tuon oman juttusi. Vaan viittasit Holmesin tekstiin, että jätetään nyt ulos siitä seuraavat kommentit. Ja haluaisin kysyäkkin, miksi sinä olet, jos olet kiinnostunut asiasta? Minä jo syyni kerroinkin.
:shock: Tasa-arvosta? Vai mistä?

Minun mielestäni tämän Auer tapauksen kohdalle ei vain sovi keskustelu miehen ja naisen tasa-arvosta, ei sitten niin mitenkään. Jos teidän mielestä sopii, niin kertokaa nyt hieman perusteluja tällaiselle ymmärtämättömälle ihmiselle.

Minun mielestäni tuollaiset epätasa-arvot ovat usein enemmänkin kuviteltuja juttuja...
Et sitten muuta osannut laittaa, kun kuitenkin olet perännyt vaikka mitä, DNA.sta ym jo kolme ketjullista. Ja nyt sitten kun joku kirjoitti 3sivua sitten vertauksen, jos kyseessä olisikin mies, joka väittää huppupäisen miehen surmanneen vaimonsa, niin miten poliisi siihen suhtaustuisi? Niin nyt väität ihan pokkana, että tämä tapaus onkin sinun osaltasi vain miehen ja naisen tasa-arvo juttu. Ei hyvää päivää ja jos mietitään nyt oikeasti...Muutama kirjoittaja on saanut bannit ja sinä vain varoituksen, vaikka koko ajan olet ainoastaan hakenut tasa-arvoa, kolmen ketjullisen verran??Provonnut muita kirjoittajia, jotka ovat hakeneet kiltisti sinulle linkkejä, linkin perään. Tuoneet faktaa DNA tutkimus tekniikoista ja lisäksi yrittäneet laittaa kaiken tämän tutkimustiedon luettavaan/ymmärrettävään muotoon. Hakeneet sinulle kymmeniä kuvia ja kaivaneet vanhoja sivustoja lehdistä(minä myös)uudelleen ja uudelleen. Ja nyt sinä sanot, että kyseessä on tasa-arvo. Minäkin joka en osaa niin hyvin linkittää olen kirjoittanut koko kuulustelun tai hakenut epätoivoissani palstalta jotain ihmistä joka uskaltaisi laittaa sp osoittensa yksärillä minulle, niin voisin laittaa kuvia tapauksesta, joita en osaa linkittää ja voisi laittaa niitä kuvia palstalle. Ja nyt sanot vain, ettei kukaan itseasiassa tästä jutusta välitä ja kyse on ainoastaan tasa-arvosta! Voi elämän kevät sentään ja niin monta hyvää kirjoittajaa, onnistuit provoamaan, ihan banneihin asti. Onneksi olkoon.
Tässä sitten kaikille koko juttu, niin pääsevät oikeille raiteille takaisin.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Sirpa kirjoitti:
v-a-45 kirjoitta:

Ja tässä tarinan II osa.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Ja jälkimmäisestä osasta on sen verran tilanne muuttunut, että nyt jmit on antanut perusteluja asialle, ja minun vastaukseni on tuossa yllä. Ja siihen nyt odotan vastausta. Ja jos jollekin on vielä epäselvää, me keskustelemme tasa-arvokysymyksestä, ja hän olettaa, että hänellä on keinot pystyä vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin, ja ne keinot kuuntelen suurella mielenkiinnolla. Itse olen sitä mieltä, ettei mihinkään pysty vaikuttamaan vaikka näkisikin epäkohtia.
Alethes doksa meta logu
pekkaäpeeär
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja pekkaäpeeär »

Sirpa kirjoitti:, niin miten sinä kuvittelet, että pystyisit ketään samaan vastuuseen mistään ja kiemurtelemaan, ei se onnistuisi mitenkään. Eikä millään keinolla.
Voiko tuon paremmin sanoa...varsinkin, kun tämän liittää tähän Ulvila-tapaukseen...

tuolla aikaosemmin joku oli esittänyt murha-aseeksi hiilihankoa... siitä saa nopeesti verijäljet pois, kun pyöräyttää sitä tuhkassa...varsinkin, jos tutkinta alussa on ollut mallia "harva harava"...

ja tuohon ufo-miehen "ovesta poistumiseen" sen verran, että itelläni on suurinpiirtein samanlainen kuistin ovi... oon 182cm pitkä....93kg pallomasu...ja luulisin, että pääsisin siitä helpostikin lasin kautta ulos... mutta ilman minkäänlaista ääntä...empä usko...

...ai nii, on miulla myös "pottunokkakin"...
Lukittu