v-a-45 kirjoitti:Tässä pikkasen mietin, että kuka on antanut vihjeen mahdollisesta rakastajasta poliisille? Jos ollut Auer, niin sehän on yrittänyt hakea sitä tappajaa vaikka mistä? Ja jos ei edes ole mitään perää, niin mistä se on kaivanut tuon rakastajan? Eli olisiko kuitenkin kyseessä mustasukkaisuus riita?
Siis, mustasukkaisuus! Tähän ajatukseen päädyin minäkin. Yöllä taas plarasin vanhoja iltalehtiä, ja etsin sanaa 'mustasukkainen' - enkä löytänyt. heureka, siinä se mitä A kiertää kuin kissa kuumaa laavaa, sanaa EI voi edes mainita. Ja ainoa mikä edes karvan verran A:n puheissa vihjaa tähän suuntaan, on se, että häntä oli harmittanut että Jukka tuli niin myöhään kotiin: 'se viihtyy siellä työkaverien illavietoissa, vaikka ei ole edes kyse työasioista'!
Sairaalloisen mustasukkainen ihminen ei tarvitse tietenkään pienintäkään todellista syytä luuloilleen. Itsessä ei ole mitään syytä, ei tietenkään, hän itse on todellinen kotinaaras. Anneli muistaa epäsuorasti antaa kuulustelijan ymmärtää, että 'minussa ei ole mitään vikaa', sillä minä 'en koskaan antanut aihetta Jukalle käydä käsiksi minuun' (A:..'ei ole ollut syytäkään!'). A ei ikinä olisi lähtenyt frendien kanssa edes kaljalle - käviköhän se edes kaupassa itse?? Mutta entäs Jukka.. Iskihän Jukka hänet itsensäkin työpaikan illanvietosta, naimisissa oleva mies, 'hyi helvetti mikä, eikä pitänyt vihkisormusta..'
Mustasukkaisuus, jolle ei ole todellista syytä, mutta joka riivaa mieltä, on varmasti kiduttavaa - Millä keinoin sellaisen mikään pariskunta selvittää? - Paitsi jos saa miehensä pysymään kotona kokonaan - ryhtmään koti-isäksi! Niin kuin se entinen pankkiirikin teki..
'Intohimomurha'? Eikö tämä näkemys ollut ilmassa tutkinnan alkuvaiheessa.. Mustasukkaisuus, koko sana on A:lle niin tulenarka, että sitä ei voi edes sanoa.