Tokihan se onkin syyttäjän ja poliisin tehtävä. Eipä tällä meidän spekulaatiolla paljon painoarvoa taida siellä Annelin oikeudenkäynnissä olla. Mutta sitä vartenhan tämä foorumi on, että täällä näitä spekulaatioita voi heitellä. Ja eipähän siitä taitaisi tutkijoillekaan harmia olla vaikka kävisivät välillä lukaisemassa mitä iso määrä ihmisiä on päätellyt asioista. Ihmisiähän hekin ovat, eivätkä kaikkia asioita välttämättä tule käännelleeksi joka kantilta.Sirpa kirjoitti:Laitan vielä tämän viestin ja poistun keskustelusta. Itse ajattelen näistä teidän miettimisistä, että se olisi oikeastaan syyttäjän ja poliisin tehtävä selittää asiat, eikä niin, että tässä ketjussa yritetään selvittää, että miten se nyt tapahtui ja miten ihmeessä se aika on riittänyt, ja miten se Anneli Auer sen murhan nyt teki ja mihin ihmeeseen se pisti ne murhakamat... alunperinhan poliisi/syyttäjä tätä murhasyytettä eteen päin on ajanut eikä me. Tämän vuoksi en edes pohdi näitä asioita - odotan syyttäjän selityksiä.
Mutta tämän hetkisen tiedon perusteella kyllä minulle valitettavasti on muodostunut sellainen käsitys, että kyseessä on käsistä karannut perheriita. Niin herttainen kuin Anneli onkin, enkä millään haluaisi uskoa hänen pystyneen moiseen tekoon, niin kaiken tietoni valossa minun on pakko todeta hänet syylliseksi. Toivon sydämestäni, että jostain ilmestyy se linkki ulkopuoliseen tekijään.
Saattaahan se olla, että Annelia ei sataprosenttisesti pystytä surmaan sitomaan. Lisäksi tuo tunnustuskin taisi olla vähän painostuksen alla annettu, samoin kuin se lapsen "pakottaminen" kieltämään se ulkopuolinen oli vähän arveluttavaa. Voipihan se olla että Anneli pian vapautuukin, kuka tietää.
Eikä minusta tunnut yhtään kauhealle, vaikka vapautuisikin ja pääsisi lasten kanssa aloittamaan uutta elämää. Eihän hän nyt mikään sarja- eikä massamurhaaja sentään ole.