Hyvä teoria Teleksi! Vielä hiukan jatkopohdintaa. Koska lasinsiruja on ollut jo puukotusvaiheessa lattialla, niin eikö kuitenkin Annelin jaloista olisi pitänyt jäädä tässä vaiheessa edes jonkun verran verta lattialle? Ja näistä jäljistä olisi sitten voinut päätellä Annelin sijaintia huoneessa. Vai oliko Lahden verta jo tässä vaiheessa niin paljon, että A:n jäljet ovat peittyneet sen alle? Luulisi kuitenkin, että kaikki jäljet takkahuoneesta on tarkkaan tutkittu DNA:n saamiseksi.Teleksi kirjoitti:who was it - minä olen pohtinut paljonkin - tämähän on tosi hyvä kysymys koska se on ongelma oli AA syytön tai syyllinen. Yksi ajatus on, että ehkä AA puukotti miehensä ilman kenkiä ja siksi kengistä ei tässä vaiheessa jäänyt verijälkiä. Sitten hän lavastusvaiheessa puki kengät jalkaansa, kun ei halunnut lisää haavoja lasinsiruista. Sitten hän juoksenteli ympäriinsä jättämättä jälkiä. Häkepuhelun aikana hän kävi viimeistelemässä (kengät jalassaan) miehensä ja astui tässä vaiheessa verilätäkköön ja synnytti joko tahallaan tai tahattomasti verijäljet. Lähtiessään huoneesta hän otti kengät pois jalasta, koska ei olisi pystynyt selittämään verisiä kengänjälkiä keittiössä. Hän sipsutteli takaisin keittiöön. Jalkapohjien haavoista veri oli imeytynyt kenkiin ja kun haavat eivät olleet ihan tuoreet enää niin ne eivät vuotaneet/jättäneet jälkiä. Yksi selitys voisi olla tällainen, vai?
Missä nuo Lahden kengät ovat olleet puukotusvaiheessa? Lahden jalassa? Sängyn vieressä? Jos ne ovat olleet Lahden jalassa, niin eikö ollut yhtään kummallista, että L:n sukat ovat ihan puhtaat. Siis jos Anneli on riisunut ne Jukan jalasta puukotuksen jälkeen. Toisaalta onhan ne sukat voineet todennäköisesti tahraantua sitten Lahden raahautuessa lattialla.
Jos taas kengät eivät ole olleet Lahden jalassa puukotusvaiheessa, niin miksi hän on ne riisunut? Mennäkseen nukkumaan? Lattialla on kuitenkin ollut sirpaleita, ja ikkuna on paikkaamatta.
Jos kengät ovat olleet samassa takkahuoneessa koko ajan, ajattelisin niiden olevan niin veressä että niillä on vaikea liikkua tahraamatta. Vaikka siis olisivat ihan vaan kädessäkin.
Lisäksi mua henk.koht. vaivaa tuo jälkikoira-asia. Koira tosiaan sai vainun kadulle asti. Jos kengät olisi käyty heittämässä roskikseen tai autoon, niin eikö koira olisi merkinnyt tämän?