HarrietM kirjoitti:En usko netin terapeuttiseen vaikutukseen,
kirjoittaminen sinänsä saattaa olla terapeuttista, yhtä lailla kun esim musiikki, mutta siihen tarvitaan sekä luovuutta että osaamista, jota ei suuremmalla osalla valitettavasti ole.
Netissä agressiivisesti käyttäytyvä henkilö, on usein agressivinen myös netin ulkopuolella.
ja Joukossa yleensä se tyhmyys vielä tiivistyy.
Hm, olet tässä selvästi pessimistisempi kuin minä...

Varmaan molempia tendenssejä löytyy, mutta kumpi sitten lopulta on vaikutukseltaan voimakkaampi, sitä en uskalla sanoa, mutta odotan kyllä kiinnostuksella, jos joku onnistuisi tästä kieltämättä hiukan hankalasti tutkittavasta aiheesta saamaan relevanttia tutkimustietoa. En halua tässä vaiheessa sanoa muuta kuin viitata vanhaan vitsiin, jonka olen ehkä tälläkin foorumilla jo jossain yhteydessä kertonut.
Talvisodassa (tai joidenkin versioiden mukaan jatkosodassa, mutta tällähän ei ole merkitystä eikä edes sillä, onko juttu edes totta tai ei

) rintaman murtuessa muut upseerit olivat kovasti huolissaan, mutta eräs näistä (useimmissa versioissa Airo) tokaisi, että "te nyt olette aina tuollaisia turhanpäiväisiä pessimistejä, mutta minä olen aina tilanteessa kuin tilanteessa suuri onanisti!"