Joo,ei siinä veitsen etsimisessä nyt sinänsä mitään mutta Suomeksi sanottuna rupee jo vituttamaan kun kyse murhasta niin täällä tutkitaan jotain vitun kakkureseptejä ja jos sattuu olemaan pääkallon näköinen kakku niin ruvetaan jo itkemään...Gaius T. kirjoitti: Pyydän anteeksi. En muista, että tämä veitsen etsintä oli jo läpikäyty, vaikka olenkin tunnollisesti lukenut kaikki ketjut ja viestit. Pointtini oli lähinnä, että onko Auer Median tietokoneet pengottu esitutkinnassa.
Ulvilan tapaus (ketju 4)
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD

PAKO?
harppaa ovi-ikkunasta ulos
(aukko alkaa noin 10 cm valokatkaisijan alapuolelta ja oven leveys on n.10 cm)
ota tuki raameista
nosta vasen jalka aukosta ulos (huom oven leveys)
oikea jalka ulos (huom jalka nousee n. 90 cm korkeuteen ja hilautuu lasijääänteiden yli)
(kokeile ilman tukea, huom: seisot yhden vinon jalan varassa lasinsirujen päällä)

Spekulointia:
Ulkoa tullessa käytössä oli tukena tuoli, poistuttaessa ei, joten harpatessa pelissä on sukukalleudet.
1.
Huppumies on laittanut poistuessaan vasemman jalan ulkona olleeseen tuoliin,
a) otti tukea ikkunan pielistä, koska muuten sivussa ollut kevyt tuoli liukuisi ponnistaessa alta pois
(huom. tuoli on suht kaukana irti ovesta, eikä jalkapohja tällä kertaa osu alaraamiin)
b) oikea käsi ei osunut kahvaan, vaikka keho on ollut menossa kiinni ikkuna-aukkoon
c) nytkähdysliike ei painanut oikean jalan jälkeä sisään, terassille kylläkin
d) kengistä ei pudonnut pisaroita tai muita osumajälkiä oveen
e) vaatteista ei jäänyt lasinjäänteisiin jälkiä
f) tuoliin ei jäänyt ulosmenevää vasemman kengän jälkeä.
g) tukiotteesta ei jäänyt uhrin tai tekijän DNA:ta, joten käsineet säilyivät eheinä ja puhtaina
2.
Mies on iso eikä käyttänyt tuolia apuna,
a) harppasi suoraan ulos
b) astui siis sirpaleiden päälle
c) lasiin ei jäänyt jälkiä
d) sirpaleet eivät tarttuneet pohjaan, vaan terassilla nähtävät kengän jäljet säilyivät eheinä
e) tukiottetta ei ollut tai siitä ei jäänyt uhrin tai tekijän DNA:ta, joten käsineet säilyivät puhtaina
f) tuoli on oudon sivussa, mutta jalkojen alla olevien sirujen perusteella sitä ei ole siirretty
3. Sisääntulosta

huom. ovi piennennetty vastaamaan ponnistuskorkeutta tuolilta, (testimiehen koko?)
Huppumies painautui vasemman kengän pohjan varassa ikkunan alaraamiin.
Lasinsirut pyyhkiytyivät ja rusentuivat painon alle tai hän pyyhkäisi ensin sirut pois vasarallaan.
a) jalan alle painautuneet lasit saattaisivat olla yhä löydettävissä ovesta, jos se on tallessa
b) pyyhkäistyt sirut ovat erilaisia kuin panon alla rusentuneet
Kyse ei aina ole siitä mitä on, vaan siitä mitä ei ole.
Viimeksi muokannut alpo holisti, La Huhti 17, 2010 5:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terassin oven vieressä (talon sisäpuolella) on arkku jonka päällä oli vaatteita,päällimmäisenä housut joissa oli verisen jalkineen jättämä jälki (esitutkinta kuva 456),seinästä oven vierestä löytyi myös veritahra (esitutkinta kuva 457).
Sattuneista syistä en jaksa kahlata viimeisempiä viestejä läpi mutta mainittakoon nyt tämäkin asia toiston uhalla kun siitä ollut spekulaatiota kauan , että ambulanssihenkilökunnan jalkineet on kuvattu ja tarkistettu joten veriset jalanjäljet eivät ole heidän kengistään peräisin.
Sattuneista syistä en jaksa kahlata viimeisempiä viestejä läpi mutta mainittakoon nyt tämäkin asia toiston uhalla kun siitä ollut spekulaatiota kauan , että ambulanssihenkilökunnan jalkineet on kuvattu ja tarkistettu joten veriset jalanjäljet eivät ole heidän kengistään peräisin.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
jep
Toi pudotus ulos näyttäs oleva ainakin metrin luokkaa.
Terassin pintahan on alempanan kuin sisällä oleva lattia.
Tuoli on aika kaukana ja sivussa, miksi?
Onko tässä ideana hyppy arkun päältä oven alaraamista tukien,
siis kuin sisään tullessa...Sitten ihmetyttää verijälkien puute alaraamissa.
Toi pudotus ulos näyttäs oleva ainakin metrin luokkaa.
Terassin pintahan on alempanan kuin sisällä oleva lattia.
Tuoli on aika kaukana ja sivussa, miksi?
Onko tässä ideana hyppy arkun päältä oven alaraamista tukien,
siis kuin sisään tullessa...Sitten ihmetyttää verijälkien puute alaraamissa.
Itseasiassa tuoli ei ole kaukana eikä niin sivussakaan (ainakaan tässä poliisin ottamassa lähikuvassa terasilta/tuolista/ovesta). Tuosta tuolista muuten löytyi myös jalkineenjälki.
Plarasin 2.12.2006 kuulustelua. Siinä Auer kertoo menneensä siitä keittiön vierestä, eteisen ulko-ovesta, näin:Susihukka kirjoitti:Mä oon pohtinut aivan samaa: mistä ihmeen ovesta se Anneli lähti ulos?v-a-45 kirjoitti:Kyllä sellaisen käsityksen Annelin puheista saa, siinä ekassa kuulustelussa puhuu menneensä katsomaan Jukkaa ja silloin mies olisi lähtenyt ajamaan Annelia takaa. Tämä siis sen puhelun aikana.brann kirjoitti:Mua kiinnostaisi tietää lähtikö A hätäpuhelun aikana ulos takkahuoneen oven kautta?
Jos Anneli "juoksi karkuun" takkahuoneen oven kautta terassille, niin menikö "huppupää" kenties siitä ovesta myös? Oliko (Annelin kertomuksen mukaan) takkahuoneen ovi takaa-ajossa kunnolla auki vai hyppivätkö molemmat kenties edestakaisin siitä rikkinäisestä ikkunasta?
Ja jos "takaa-ajo" tapahtui eteisen ovesta, niin lapsihan on ollut puhelimessa siinä samaisessa aulassa juuri silloin - tässä tapauksessahan Annelin ja "huppupään" pitäisi olla juossut lapsen ohitse mennen tullen.
ALKUVAIHE ( A juoksee pakoon) :
s. 817 - Heräsivät räiskintään.'
818 - Auer: "Mun mielestä siin vaiheessa ko mä lähdi ..pois niin ne ei ollu vielä siin kohtaa mihi JUkka jäi, siihe kylpyhuoneen oven etee vaan ne oli niinko lähempänä takkaa ja se mist hän tuli sisälle siin kohtaa. Ja mä sit jostai, mul o mielikuva, et mä olis sit niinko oven ja sen välist loikannu. Ja oisko siin jotain lasinpaloi jalanpohjas hiuka tuntunu, mut ei sit siin kohtaa kauheest jääny miettimään, et mist täst nyt juoksee vaan juoksee pakoon.
JJ: Joo,o
Auer: Ja sit tota noi nii, mää siin vaihees tää mun vanhin tytär oli hereillä, hän oli siel eteisessä. Ni mä sanoin, et tääl on joku tappaja, et juoskaa äkkiä ulos, ja mä luultavasti avasi itte sen..
JJ: ulko-oven
Auer: Joo, sen siis sen puoleisen ulko-oven, et menkää ulos, mut ei ne kyl mihinkään menneet ja sit sen jälkeen mä tota soitin sinne 112.
--------
PUHELUN AIKANA:
Puhelun aikana Anneli kertoo menneensä katsomaan 'tonne' kaksi kertaa silloin kun oli poissa puhelimesta, olohuoneen kautta makuuhuoneeseen (tai sen ovelle asti) ja mies olisi molemmilla kerroilla lähtenyt heti häntä ajamaan takaa, eli Auer oli juossut takaisin ja mennyt kuistin ovesta, keittiön vierestä, missä Axxxxx oli puhelimessa. Tämä on kyllä niin puppua..varsinkin kun hän kertoo että samaan aikaan kuului paitsi Jukan huutoa niin myös mäiskinnän ääntä (sivu 821). JJ kysyy muistaako Anneli mitä oli nähnyt: "Näiks sä siittä mitä hän teki Jukalle?
Auer vastasi: Ää, mää kuul, lähinnä niit äänii kuulin, et tota noini.. (miettii)..mää en iha tarkast osaa sanoa, et onks tää niinko noist äänist muodostuntu mielikuva, et hän oli siin päällä ja hakkas tai näinkö mä sen tosiaa.
JJ:Joo,o.
Auer: Mut ainaki, tota noini sit ko mä näi, et ko tää oli ohi, ni Jukka oli iha verine täst kohtaa.
Auer: Ja sitä, niinko, tosiaanki jatkui kaua sitä semmost, niinko hakkaamise mäiskimise ääntä ja sit sitä Juka tuskanhuutoo.
Auer: Ja sit tota, sit tuli se poliisisoitto vielä, ja se jatkui sillonki ja sit sen soiton aikana hiljeni. Ja joku jossain välis kysyi sitäki, et onks se vielä sielä ja et onks Jukka vielähengis tai jotai. Ni mä sanoi, et Axxxxx katotko tonne. Mä en sit tiedä käviks hän kattomas ja mut tota parempi kyl olis ollut ettei olis menny kattomaa, ni hän ei olis nähny sitä...(jatkuu ja jatkuu..)
Tosi hidas on kirjoittaa noita, murretta vielä..väkisin meinaa jäädä typoja..
Viimeksi muokannut Tara, La Huhti 17, 2010 6:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
ok
Onko tuoli eri paikassa kuin Mäkisen piirtämässä pohjakuvassa?
(oliko tarkoitus näyttää joku kuva edellisessä viestissä)
Lavastusta.
Itse olen yrittänyt kiipeillä tuollaisella muovituolilla kuin kuvassa näkyy. Huteraa on. Eikä muovituolilla iskemällä saisi lämpölasista ikkunaa rikki. Siihen pitää olla ranstakka tai halko tai vastaava astalo.
Täällä on kerrottu, että sisältä pääsi ulos painamalla vain oven kahvasta. Onko oven lukitussysteemistä niissä tutkimusaineistoissa? Käsitykseni mukaan lasi rikkoutui jo riidan aiemmassa vaiheessa. Lapsihan kertoi nähneensä lasin rikki ja Jukan seisomassa ja äidin sängyssä.
Missä se hupullinen ruskea kylpytakki on? Pyykkikorissa, jota ei tutkittu. Vai olivatko ne kaikki ruskeat kuidut kuitenkin Jukan päällyshousuista. Ehkä murhaaja puki ne ylleen.
Sympatiani on Annun puolella. Ei hän mikään murhaaja ole. Kysehän oli vain itsepuolustuksesta tai siitä, että naarasleijona likvidoi kroonisen hyökkääjän puolustaessaan lapsiaan.
Itse olen yrittänyt kiipeillä tuollaisella muovituolilla kuin kuvassa näkyy. Huteraa on. Eikä muovituolilla iskemällä saisi lämpölasista ikkunaa rikki. Siihen pitää olla ranstakka tai halko tai vastaava astalo.
Täällä on kerrottu, että sisältä pääsi ulos painamalla vain oven kahvasta. Onko oven lukitussysteemistä niissä tutkimusaineistoissa? Käsitykseni mukaan lasi rikkoutui jo riidan aiemmassa vaiheessa. Lapsihan kertoi nähneensä lasin rikki ja Jukan seisomassa ja äidin sängyssä.
Missä se hupullinen ruskea kylpytakki on? Pyykkikorissa, jota ei tutkittu. Vai olivatko ne kaikki ruskeat kuidut kuitenkin Jukan päällyshousuista. Ehkä murhaaja puki ne ylleen.
Sympatiani on Annun puolella. Ei hän mikään murhaaja ole. Kysehän oli vain itsepuolustuksesta tai siitä, että naarasleijona likvidoi kroonisen hyökkääjän puolustaessaan lapsiaan.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
-
Dr. Pepper
- Alokas
Tuo poliisien jäljitelmä ovesta on kyllä aika naurettava.
Se että oven ikkunan alareunan sijainti on madallettu kuvaamaan tuolilta sisään ponnistamista, ei vastaa ovesta sisäänpäin pyrittäessä tilannetta, että pyrkijä ponnistaisi sisään kevyeltä muovituolilta.
Tuollaisen operaation aikana tuoli todennäköisesti lentäisi alas terassilta, tai vähintään kaatuisi.
Se että oven ikkunan alareunan sijainti on madallettu kuvaamaan tuolilta sisään ponnistamista, ei vastaa ovesta sisäänpäin pyrittäessä tilannetta, että pyrkijä ponnistaisi sisään kevyeltä muovituolilta.
Tuollaisen operaation aikana tuoli todennäköisesti lentäisi alas terassilta, tai vähintään kaatuisi.
Vox audita perit, littera scripta manet.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur...
Lupaan chopperille ja kaikille, etten enää ikinä mainitse mitään reseptejä enkä puhu kakkuveitsistä! Pyydän nöyrimmin anteeksi viimeistä osuuttani siihen asiaan. Se vaan että noita kaikenlaisia kerroskakkuja ym koristekuviokeivonnaisia, perhoskakkuja ja mitä kaikkea, ei kyllä leikellä millään leipä- eikä voiveitsillä - joku vois pitää itsestään selvänä että tuon kaltainen taiteilu leinonnaisilla vaatii puoli-ammattilaisen otteita - eli ammattilaisen veistäkin, joka tapauskessa terävää veistä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Olen Chopperin kanssa erittäin samaa mieltä tärkeimmästä periaatteesta:
Suomessa syytetyn ei tarvitse osoittaa olevansa syytön.(kuten esim. arabimaissa)
vaan syyttäjän on kyettävä osoittamaan syyllisyys.
Tästä seuraa se, että syytetty saa myös puhua palturia, mutta se on toinen juttu.
AA on toistaiseksi annetun näytön perusteella mielestäni syytön.
Sitten takaisin oveen.
Jos hupparimies loikkasi ulos arkun päältä, on jälkipainaumista tehtävissä
paikkojen lisäksi päätelmiä niiden syvyyksistä.
Nehän voidaan ainakin asettaa johonkin krologiaan myös materiaalien perusteella.
Onko syyttäjällä tästä joku viiltävän poissulkeva käsitys?
Suomessa syytetyn ei tarvitse osoittaa olevansa syytön.(kuten esim. arabimaissa)
vaan syyttäjän on kyettävä osoittamaan syyllisyys.
Tästä seuraa se, että syytetty saa myös puhua palturia, mutta se on toinen juttu.
AA on toistaiseksi annetun näytön perusteella mielestäni syytön.
Sitten takaisin oveen.
Jos hupparimies loikkasi ulos arkun päältä, on jälkipainaumista tehtävissä
paikkojen lisäksi päätelmiä niiden syvyyksistä.
Nehän voidaan ainakin asettaa johonkin krologiaan myös materiaalien perusteella.
Onko syyttäjällä tästä joku viiltävän poissulkeva käsitys?
Tuossa pohjakuvassa näyttäisi olevan kauempana kun taas valokuvasta näkyy tai saa vaikutelman että on melkein ovessa kiinni,tai tuolinjalka on kiinni oven alakynnyksessä. Katselin kuvaa tuosta esitutkintapapereista,eli ei ollut tarkoitusta näyttää kuvaa edellisessä viestissä. Kuva suurinpiirtein sama kuin tämä alla oleva mutta otettu huomattavasti lähempäntä. Tästäkin kuvasta kyllä näkyy ettei tuoli ollut niin kaukana kuin mitä piirroskuvassa antaa ymmärtää.alpo holisti kirjoitti:

Viimeksi muokannut Chopper, La Huhti 17, 2010 6:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chopper tai joku muu minua taitavampi voisi laittaa kuvan 456 esille. Säästää turhia spekulaatioita.
Hienoa, että kakkuanalyysit vaihtuivat kalusteisiin ja rakenteisiin.
Hienoa, että kakkuanalyysit vaihtuivat kalusteisiin ja rakenteisiin.
^ ^ ^Olen ollut ymmärtävinäni joistain aiemmista keskusteluista, että sivustoilla on myös muita tuottajia kuin AA. Eli kaikki kuvaukset, kertomukset, ohjeet ja tarinat eivät olisi Lahti-Auer -perheestä. Tämä siis riittänee tuosta kontekstista.
Jos AA on syyllinen, tuntuisi varsin kornilta, että hän olisi suunnitellut tekoaan vuosikaudet.
Jos AA on syyllinen, tuntuisi varsin kornilta, että hän olisi suunnitellut tekoaan vuosikaudet.
Kovasti puhutaan kengänjäljistä. Mutta Anneli kertoo juosseensa edestakaisin paljain, verisin jaloin. Joten mites ne paljaat jalanjäljet, tukevatko ne Annelin tarinaa?