Alla olevaa uutista lukiessa:
Ulvilan surman käräjät: Auerin vanhin lapsi murtui kuulustelussa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041 ... 5_uu.shtml
Huom: pelkkää spekulaatiota!! ..ai, niin, tätä varoitusta ei täällä ehkä tarvita..
Minun mielestäni pikkutyttö puhuu lähes samaan tyyliin ja saman kaavan mukaan kuin äitinsä, pikkuvanhasti, mutta yhtä 'joustavasti' eri 'mahdollisuuksille tilaa jättäen'?? - ( varmaankin tosi fiksu tyttö oikeasti).
Vakuuttaa muistavansa ne asiat ehdottomasti juuri totuudenmukaisesti, mitkä olisivat tärkeitä äidin syyttömyyden kannalta - 'huomasi äidin 'paljaat jalat', vaikka oli 'keskittynyt vain isän katsomiseen kun se oli kamalin' (lujahermoinen lapsi, kun minua melkein kammottaa katsoa edes kuvia hänen kuolleesta isästään), näki 'varmasti' sen 180-190 cm ukon joka liikkui ja toimi ääniä päästämättä, luikahti 15 cm:n raosta sisään ja ulos, 'tosi ketterästi'!.
Tyttö käyttää aika liukkaasti samaa huojuvaa kieltä ja lisäilee sinne tänne 'ehkää' väliin, melkein yhtä tiuhaan kuin äitinsä.. Hyvin on opetettu ja harjoitellut. Lisäksi tyttö on näsy ('nokkava'

Jukka on voinut sanoa juuri tästä asiasta että tyttö on 'tulossa äitiinsä, itsekkääksi, nokkavaksi??)'Ei se mikään menninkäinen ollut'!( No ei varmaan, se oli 180-190 cm pitkä 'menninkäinen') Hassua, tyttö ei usko menninkäisiin mutta näkee olemattomia, äidin opastuksella.
On ihan varmaa, että asiantuntijat pähkäilevät tytön tapaa puhua sekä viljellä äidin fraaseja ja mukailla äidiltä oppimaansa tarinaa, eli noudattaa samaa kaavaa kuin äidin kertomus (siis viimeisin versio siitä).
Minusta tyttö valehtelee, kun hän väittää, että kertoisi totuuden jos äiti olisi surmaaja. En usko tätä, en sitten tippaakaan. Tyttö on ollut mukana hirvittävässä ristiriitatilasteessa jollaisen vain harva lapsi on kokenut, hän tekee mitä tahansa, uskoo mitä tahansa, ettei joutuisi enää palaamaan siihen tuskaan. Ja menettäisi sitten vielä äidinkin.
Esim. kun tyttö ei ollut nähnyt äitiä niin tämä oli "
ehkä jossain lähellä,
ehkä soittamassa hätäpuhelua". Miksei hän edes tätä voi sanoa varmasti, kun tyttö kertoo muitakin asioita varmasti, sellaisiakin joita hän ei voinut tapahtumahetkillä tietää? 'Ei poliisin tarvitse tietää kaikkea mitä me tiedetään'. 'En nähnyt äitiä'!! Ja sillä sipuli.)[/size]
Poliisit muuten edustaa Auerin inhoamia 'yhteiskunnan tukirakenteita'..ihan hirveitä poliiseja..just noin säälittäviä.
----
Suluissa pätkiä minun pähkäilyistä, muut lauseet ovat peräsin yllä olevan linkin uutisesta.
- Mä en muista, se kohta mulla on aika silleen, että mä en muista siitä mitään. Ehkä äiti oli puhelimessa tai kun se tuntui kaikista pisimmältä osuudelta.(aivan samoin tätä 'pitkää aikaa' äitikin painotti kovasti JJ:n kuulusteluista alkaen -lukuunottamatta tunnustusvaihetta)
- Ehkä äiti välillä se oli puhelimessa ja välis se kävi katsomassa isää ja sit se meni taas takaisin puhelimeen. (ehkä(?) katsomassa!' - . Tyttöhän tuli pian siihen puhelimeen myös itse, äitihän pyysi axxxxxx:ia tulemaan, siksi aikaa kun hän menee tonne ikää 'katsomaan'?)
- Mä en muista sitä yhtään. Mä katsoin vaan iskää, kun se oli kaikkein kamalin. Mä en keskittynyt mihinkään muuhun. (ei siis mihinkään muuhun! ei edes äidin paljaisiin varpaisiin)
- niin äiti juoksi siinä karkuun, kun silloin se murhaaja oli pistänyt sitä tähän - tyttö näyttää rintaa.(no tottakai, näin äiti sanoo kaikille muillekin - lukuunottamatta 'tunnustus'-vaihetta)
- ...epäili murhaajan seuranneen äitiään vain hetken, koska hän "meni varmaan iskän kimppuun takas". (kuten äiti on kertonut ja kertoo myös muille)
- Tytön mukaan äiti oli ilman kenkiä. (hyvin pelaa muisti tässä, tarkkaavainen tyttö)
-
Se on voinut silti tulla siitä vaikeasti, mutta se on kuitenkin tullut siitä, tyttö väitti kivenkovaan. (jotenkin sen murhaajan oli ollut mentäväkin sinne pesuhuoneeseen sisällekin, mutta ehkä Lahti puski päätään siihen oveen päin niin että ulos piti tulla vaikeasti. Eikös molemmat ole puhuneet melko ketterästä kookkaasta menninkäisestä)
- Mut se oo totta, mä en tiedä, ehkä te käsitätte sen väärin mut se on oikeesti mennyt tosta, tyttö itkee äänekkäästi poliisille. (tyttö ei sano, että poliisit ymmärtävät väärin vaan he ymmärtävät ehkä väärin - hassu ilmaus kun tyttö on niin vakuuttunut asiastaan, ja varmasti tietää että poliisi on eri mieltä)
- Ei kaikella oo välttämättä loogista selitystä, mut silti se on totta. Ei se mikään menninkäinen ole, mut silti se meni siitä, tyttö itkee. (ei kaikki ole loogista - takuulla äidin sanavarastosta. Menninkäinen, no ei varmaan, tyttöhän on näsy ja vitsikäs)