Minulla on pari katkelmaa ikkunan rikkomiseen liittyen, siitä vaiheesta kuulusteluja, jolloin Auer oli tehnyt 'tunnustuksen', siis hänen omia ehdotuksiaan, tai miksi niitä sanoisi.. ajatus-mukaelmia? muunnelmia? (välillä kun lukee hänen, suoraan sanoen aika vuolaita kertomuksiaan, tuntuu kuin puhuja ei olisikaan Auer, vaan yksi minfolaisista

joka on yrittää eläytyä murhayön tapahtumiin - niin monta eri vaihtoehtoa hän antaa, joskus ne tukevat jotain mitä hän joskus aikaisemmin sanonut, tai sitten hän esittää saman asian uudelleen, mutta nyt päinvastoin. Ja kaiken mitä tähän nyt laitan Auerin vastauksia, hän on siis perunut..).
(Ikkuna-asiaan liittyvät katkelmat ovat vain osa aika pitkästä käsinkopioidusta tekstinpätkien 'kokonaisuudesta'. Laitan ikkuna-asiaan liittyviin tekstinpätkiin mukaan kummankin edellä olleen kuulustelijan kysymyksen, jotta siitä voi nähdä mihin kuulusteluun lainaus liittyy, päivämäärän ja edellinen puheena olleen asian.)
1)
JPEG043
Kuulustelu 26.9.2009
Kuulustelija: Kerro siitä eteenpäin, kun miehesi Jukka Lahti on tullut kotiin to 30.11.2006 myöhään illalla.
(Auer kertoo seikkaperäisemmin yön alkuvaiheet - minfolaisille varmaan aika tuttua - melkein kaikki luettu lehdestä. Riidasta, axxxxx:n tulosta katsomaan tilannetta. Käsketty takaisin nukkumaan, Axxxxxxx: kohtelusta. Keskustelu meni kovempiääniseksi. Auer meni keittiöön. Veitsi käteen laatikosta, jomman kumman käteen jne, tuttua varmaan.)
Auer: "Minulla on sellainen mielikuva, että makuuhuoneessa Jukalla on veitsi kädessä."
JPEG 044
(....)
Auer: "Kysyttäessä makuuhuoneen ovenlasin rikkomisesta vastaan, että siitä minulla ei ole tarkkoja mieli- tai muistikuvia. Ikkuna on saattanut rikkoutua sen vuoksi, että esim.minä olen yrittänyt heittää Jukkaa suutukissani jolllakin esineellä. Tätä en suoranaisesti muista, mutta minullaon ollut tapana heitellä esineitä, kun olen suuttunut.
Kysyttäessä, että olenko nähdyt axxxxxx:aa tässä vaiheessa vastaan, että en ole.
-----------
2)
Kuulustelija: Tyttäresi axxxxxx ja poikasi bxxxxxxx ovat yöllä kuulleet sinun ja Jukan riitelevän kovaäänisesti. Olet myös itse kertonut, että sinä ja Jukka olette riidelleet kovaäänisesti yöllä. Olet kertonut, että sinulla on ollut veitsi kädessä ja myös Jukka on jossakin vaiheessa pidellyt veistä kädessään. Olet kertonut, että Jukka on ollut raivoissaan sinulle ja pitänyt veistä kädessään. Tämä on tapahtnut 24.00 - 02.41 välillä.
Axxxxxx on todennäköisesti kuullut sinun sanovan sanan (u)-o-l-e, koska tämä on myös kuulunut puhelimen kautta hätäkeskukseen ja tallentunut heidän järjestelmäänsä. Axxxxxx kertoo, kun hän oli puhelimessa, olivat isä ja äiti kahdestaan makuuhuoneessa ja isän äänet loppuivat.
(JPEG047)
30.9.2009
Kuulustelija: Miltä tämä sinusta kuulostaa? Pidätkö vielä uskottavana aiempaa kertomustasi ulkopuolisesta henkilöstä?
Auer: "En pidä... ja lopputulos on ollut se, että olen surmannut Jukan" ( A kertoo tuttua asiaa. Tekee tunnustuksen. Riita lähtenyt liikkeelle olemattomista asioista... ja sitten:)
Auer: "Tämän vuoksi lopputulos on ollut kohtuuton riidan syihin nähden..."
(tuohon ed. kertoilee sitten 'potutuksestaan' Jukan sanomisten takia yms, tuttua, jo luettua, veitsestä ja myös vasarasta yhtenä iskuvälineenä, mahdollisesti, sen pesemisestä ("olen saattanut pestä ('mahdollisen') vasaran" samalla kun pesi kätensä.)
Auer:".... minulla on muistikuva, että minua on sattunut rintaan ja tulkitsin sen niin, että minua on lyöty veitsellä. Oven ikkuna on ehkä ensimmäisen kerran rikkoutunut, kun olen mahdollisesti yrittänyt heittää Jukkaa jollakin. Se, että olenko työntänyt Jukkaa oven lasia päin tai onko Jukka mahdollisesti itse kaatuillut lasia päin, on minulle hämärän peitossa edelleen ja sen vuoksi en voi sanoa siitä mitään varmaa. Mahdollista myös on, että Jukka on jollakin esineellä rikkonut ikkunaa.
Seuraavaksi tulee puhetta veitsestä. Auer myöntää että se on 'mahdollisesti meidän veitsi' ja se on 'todennäköisesti' ollut heidän laatikossaan..Seuraavassa kuulustelussa 1.10.2010 Auer jälleen 'tunnustaa', jne..
Minun kommentit sinisten rivien keskellä ovat pienellä präntillä, mustalla. Lihavoinnit ovat alkuperäiset, eivät minun.
edit: pari typoa
edit: poistettu erisnimi näkyvistä..