v-a-45 kirjoitti:Mahis kirjoitti:Minusta tuo räjähtäminen voidaan myös selittää sillä että Anneli syytön ja täysin puhki syytöksistä.
Kun ihmistä piinataan ja syytellään, kiusataan ja kovistellaan, lopulta ihminen rähjähtää.
Vaikka olisi syyllinenkin, on räjähtelyt ymmärrettäviä, vaan missä kohtaan ne tehdään onkin sitten eri juttu. Lasten kuulustelujen katsomisen jälkeen/aikana Anneli on lähinnä ylimielinen, luulisi silloin laittavan jonkun kommentin syytäjälle ym. Mutta hermostu eilenkin kun puhui lasten asianajaja mahdollisista korvauksista eli rahasta ja tiuski sillekkin sitten. Tottakai tunteitahan ainakin minä odotan, sen verran viilipytty on ollutkin, mutta missä kohtaa se minua ihmetyttää näin äitinä.
Oletetaan että Auer on syytön. Minusta hänen olisi pitänyt suuttua paljon aikaisemmin - ja osoittaa että hänellä on jotain muitakin toimivia tunteita kuin raivostuminen, epäluulo, kaunamielinen pelko ja halveksunta yhteiskunnan tukirakenteita kohtaan (kuten kunnallista päivähoitoa, poliisija, oikeuslaitosta kohtaan), ja jotain käsitystä siitä että muilla ihmisillä on tunne-elämä, vaikka hänellä ei oliskaan.
Vieläkään en ole löytänyt mitään oikeasti tunneherkän ihmisen ilmaisua hänen puheistaan: punainen trikoopusero on ainoa mitä hän on kertonut surreensa. Hormooneilla tunne-elämäänsä selittävä ihminen saattaa tehdä hyvinkin 'syvällisiä' analyyseja 'raivostumisestaan', tavaroitten paiskomisesta yms,mutta eivät ne mistään tunne-elämästä kerro vaan impulsiivisuudesta, oikkuilusta, huonosta käytöksestä, reaktiivisuudesta sekä itsekontrollin halusta ja sen puutteesta saman aikaisesti.
Näemmekö Auerin myös paiskovan tavaroita oikeussalissa jää nähtäväksi. Hänelle ei ehkä saisi sanoa vastaan eikä tehdä varomattomia kysymyksiä, sellaisia jotka eivät häntä miellytä. Minusta hän alkaa vaikuttaa paranoidilta skitsolta...( ääk, taas tuli kökkelipsykologiaa, mutta minua alkaa melkein nolottaa Mannerin puolesta. Auerin niskojen nitkuminen, hm.. Onko se voimakkaampaa nyt kuin aivan alussa?? Hermopaineko kasvaa, vai ties mikä tic-oire pahenee (? jos hänellä sellainen oire on esiintynyt ennestään, siitä ei voi sanoa mitään varmaa).