Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes
Ben Matlock

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ihan loogista olisi minusta ollut, että pariskunnan herätessä ikkunan rikkoutumiseen, he olisivat yrittäneet paeta huoneesta suojaamaan lapsia ja soittamaan apua.
Aikaa on ollut yli puoli minuuttia. kellottakaa. Se on yllättävän pitkä aika.

Tai edes toinen olisi rynnännyt huoneesta pois, toisen jäädessä estelemään tulijaa.

Minua myös ihmetyttää, että Anneli on paennut olohuoneeseen, kun lähempänä olisi ollut ovi pesutiloihin, josta olisi päässyt myös suojaan oven taakse.
Miksi siis sännätä 'kohti' surmaajaa ja paeta sitä kautta?

Seisoiko Anneli todellakin kahdesti arkulla?

Silloin, kun poistui huoneesta ja toistamiseen tullessaan estämään surmaajaa?

Miksi ihmeessä ihminen tuollaisessa tilanteessa yhtenään kiipeilisi arkulla?
ja miksi vielä surmaajakin kiipeilisi arkulla?
Suosittu arkku, joka johti isomman arkun hankintaan :(

hoh-hoijakkaa.
Nuotio & Äreät Tiput
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Pari juttua:

Poliisi kertoo, että Anneli oli poliisia ulkona vastassa. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla mitkä kengät Annelilla tässä vaiheessa oli jalassa?

Lähistöllä liikkuu murhaaja, mutta Anneli lähtee ambulanssia vastaan tyttärensä kanssa ja jättää kolme pienintä lasta yksin asuntoon.

Olisi mielenkiintoista tietää oliko Annelilla kädessään jotain millä puolustautua siltä varalta että pahis tulee takaisin ennen kun ambu ja poliisit tulevat paikalle.
Frank Nolla
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Frank Nolla »

Tara kirjoitti: Värit ja lihavointi sekä alleviivaus + :shock: on minun tekemät, lukemisen helpottamiseksi ja että ite löytäsin tuon 'ja sitten me muutetaan Turkuun - kun Jukalla ei ole enää töitä paikkakunnalla.. hoh-hoijaa, sanonko mä..oli se sitten menetys kun Jukka ns 'menetti työpaikan'!
Kieltäminen, epämieluisan torjunta ja tahdosta riippuvainen unohtaminen lienevät tavallisia puolustusmekanismeja läheisen (raa'an) kuoleman yhteydessä... Mainitseekohan (tiedostaakohan) Anneli ollenkaan noissa ensimmäisten päivien kuulusteluissa Jukan kuolleen?
Teleksi
Vic Mackey

Minä ymmärsin sen niin, että murhaaja tuli sisään ja siinä vaiheessa Anneli sai puukosta. Sitten Anneli meni puhelimeen ja puhelun aikana meni katsomaan milä on tilanne (jolloin murhaaja hätyytti hänet pois). Eikö se näin mene hänen kertomuksensa mukaan? Tarkoittaa, että siinä vaiheessa kun murhaaja on tullut sisälle, niin Anneli on jostain syystä seissyt sängyllä tai arkulla ja saanut piston.

Tämän kertomuksen mukaan Anneli ei koskaan mennyt takaisin huoneeseen. Miksi hän ei mennyt häkepuhelun jälkeen katsoman mikä Jukan tilanne on? Kävi vaan oven takaa sörkkimässä pulssia jossain vaiheessa. Hän ei voi vedota siihen, että pelkäisi murhaajan edelleen olevan siellä, koska uskalsi kuitenkin mennä ulos poliisia vastaan.

Vaikka Jukka oli hiljentynyt, niin eihän se tarkoita että hän on kuollut. Olisi vallan inhimillistä mennä katsomaan voiko Jukan oloa helpottaa jollain tavalla ennen ambumiesten tuloa. Jos ei muuten niin pitämään kädestä ihmistä jota mahdollisesti sattuu ja joka on jättämässä tämän maailman. Ja joka saattaisi viimeisillä voimillaan kertoa kuka häntä puukotti.

Jos minun perheenjäseneni puukotettaisiin väkivaltaisesti, niin olen varma että itsekin olisin yltä päältä veressä koska ihan varmasti olisin lähikontaktissa vainajan kanssa. Siksi AA:n paita kertoo minulle enemmän syyllisyydestä kuin syyttömyydestä.
Teleksi
Vic Mackey

Tietääkö kukaan: jos paikalta olisi poistunut ulkopuolinen murhaaja, niin kuinka todennäköisesti koira olisi saanut tästä vainun? Siis jos koira ei haista murhaajan jälkeä, niin tarkoittaako se varmasti ettei kyseisestä paikasta kukaan kulkenut?
puzzle
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja puzzle »

^ huonompikin jälkikoira löytää kyllä jäljen ilman suurempia ongelmia. Mutta tietysti jos on oletettu, että murhaaja on poistunut autolla, niin eipä tuo jälki kovin pitkä olisi ollut. Mutta luulisi silti että koiran kanssa olisi ympäristö käyty läpi, koirahan olisi löytänyt myös mahdollisen maaston heitetyn astalon/kengät helposti.
Mantalainen
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Mantalainen »

On todella epätodennäköistä, että pihalla olisi joku kulkenut ilman, että koira olisi siitä vainua saanut. 1,5h vanhennut jälki on oikeastaan ihanne jäljestyshommissa, haju ei leiju enää jäljen päällä, vaan on painunut maahan. Ja jos kukaan muu ei ole pihalla kulkenut (en tiedä onko poliisit siell ravanneet kuinka paljon), olisi jälki pitänyt löytyä todella helposti.

Lehtijutussakin koirapoliisi kertoi tilanteen olleen täydellinen jäljestyksen kannalta koiralle. Jäljen koira löysi viereisin talon nurmialueelta, jos oikein ymmärsin, oisko se ollu tupakoiva naapuri? Vai Anneli juossut talon sivua pitkin?

Mä tahtoisin lukea lisää niistä tilankuunteluista, oisko kellään mahdollisuutta niistä kirjoittaa pitempää matskua tänne?

t: mantalainen, aktiivinen lukija, ensimmäistä kertaa keskusteluun osallistuen :)
Belaja Smert
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

Mantalainen kirjoitti: Vai Anneli juossut talon sivua pitkin?
Voisko olla niin, että Anneli on kulkenut siihen kohtaan saakka, johon koiran hajujälki päättyy ja kääntynyt takaisin sisälle.
_kride_
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja _kride_ »

[quote= Mä tahtoisin lukea lisää niistä tilankuunteluista, oisko kellään mahdollisuutta niistä kirjoittaa pitempää matskua tänne? [/quote]

Oletko tilannut itsellesi etp materiaalin? Sieltähän ne kaikki saat. Jos et, niin veikkaanpa, että joudut tyytyä lehdistön kirjoittamiin juttuihin.
_kride_
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja _kride_ »

_kride_ kirjoitti:
Mä tahtoisin lukea lisää niistä tilankuunteluista, oisko kellään mahdollisuutta niistä kirjoittaa pitempää matskua tänne? [/quote kirjoitti:

Oletko tilannut itsellesi etp materiaalin? Sieltähän ne kaikki saat. Jos et, niin veikkaanpa, että joudut tyytyä lehdistön kirjoittamiin juttuihin.

oho.. epäonnistuin sit tekstin lainaamisessa .. :lol: noo, tekevälle sattuu..
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Mantalainen kirjoitti: Lehtijutussakin koirapoliisi kertoi tilanteen olleen täydellinen jäljestyksen kannalta koiralle. Jäljen koira löysi viereisin talon nurmialueelta, jos oikein ymmärsin, oisko se ollu tupakoiva naapuri? Vai Anneli juossut talon sivua pitkin?
Hajujälki ulottuu siis naapurin pihalle saakka. Mutta siltikään poliisille ei ole tullut mieleen penkoa sen enempää vaikka kyseisen naapurin roskista kadonneen surma-aseen löytymisen toivossa. :?:
Totuus
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NiceAsiantuntija »

Avaanpa nyt minäkin :o suuni...
Lyhyesti vaan tuosta punaisesta paidasta, jossa siis ilmeisesti ei ole veitsenmentävää reikää... Väittääkö Anneli nukkuneensa tuossa paidassa? Ainoa onnekas selitys Annelin näkökulmastahan olisi väittää että hän on nukkunut ilman mitään paitaa, ja pukenut sitten tuon punaisen T-paidan häveliäisyyssyistä vasta pelastusväen saapuessa. Onko siis tietoa, onko tätä asiaa häneltä kysytty?
Teleksi
Vic Mackey

Minä ymmärsin kyllä niin, että koiraa kävelytettiin ympäriinsä, ja jossain kohtaa koira oli poikennut reitiltä. Mikä tarkoittaa, että koira on saattanut olla esim. tien varressa ja siitä ottaa vainun, joka päättyy naapurin pihaan. Eli tämä kulkija ei ole välttämättä edes ollut Auerin/Lahden tontilla.
Mantalainen
Scooby-Doo

_kride_ kirjoitti:
_kride_ kirjoitti:
Mä tahtoisin lukea lisää niistä tilankuunteluista, oisko kellään mahdollisuutta niistä kirjoittaa pitempää matskua tänne? [/quote kirjoitti:

No ehkä näin sitten, ajattelin vain kysyä, kun muitakin juttuja ovat jakaneet he, kenellä tuo aineisto on.
Mantalainen
Scooby-Doo

Teleksi kirjoitti:Minä ymmärsin kyllä niin, että koiraa kävelytettiin ympäriinsä, ja jossain kohtaa koira oli poikennut reitiltä. Mikä tarkoittaa, että koira on saattanut olla esim. tien varressa ja siitä ottaa vainun, joka päättyy naapurin pihaan. Eli tämä kulkija ei ole välttämättä edes ollut Auerin/Lahden tontilla.

Näin minäkin sen ymmärsin, eli pihalla ei ole ollut jälkeä, ainut ilmaistu jälki kulki naapuritalon vieressä olevalla nurmialueella.
Lukittu