Rikosaiheinen kysymysketju
Re: Rikosaiheinen kysymysketju
[quote="Mariacka"[/quote]
Kaipaan lisävihjettä, vaihtoehtoja on yksinkertaisesti liikaa.[/quote]
Gombinaatioräjähdys vaikuttaa näinkin suppealla alueella.
Kokeilen tarjota Hannu Vuorion teosta : BÄNG vuodelta 2000
Vuoriolta olen lukenut ainoastaan Nyman-dekkarin.
Kaipaan lisävihjettä, vaihtoehtoja on yksinkertaisesti liikaa.[/quote]
Gombinaatioräjähdys vaikuttaa näinkin suppealla alueella.
Kokeilen tarjota Hannu Vuorion teosta : BÄNG vuodelta 2000
Vuoriolta olen lukenut ainoastaan Nyman-dekkarin.
^Jaa, pakko sanoa, että on mennyt muutama viime vuosi hyvin vähällä lukemisella, mitä dekkareihin ja kaunokirjallisuuteen tulee. Mutta parempi arvaus, mitä minä olen pystynyt tuottamaan, V varmaan ilmoittaa, onko se oikea.
Jokin kumma (ääni päässä?) hokee koko ajan Reijo Mäkeä kyseisen dekkarin kirjoittajaksi, mutta en jäljitä yhteyksiä. Pitäisi päästä tästä fiksaatiosta eroon, vai pitäisikö sittenkään?
Jokin kumma (ääni päässä?) hokee koko ajan Reijo Mäkeä kyseisen dekkarin kirjoittajaksi, mutta en jäljitä yhteyksiä. Pitäisi päästä tästä fiksaatiosta eroon, vai pitäisikö sittenkään?
-
Valdovas
- Axel Foley
Ei ole.Mariacka kirjoitti:^Jaa, pakko sanoa, että on mennyt muutama viime vuosi hyvin vähällä lukemisella, mitä dekkareihin ja kaunokirjallisuuteen tulee. Mutta parempi arvaus, mitä minä olen pystynyt tuottamaan, V varmaan ilmoittaa, onko se oikea.
Fiksaatioissa on aina omat riskinsä...Jokin kumma (ääni päässä?) hokee koko ajan Reijo Mäkeä kyseisen dekkarin kirjoittajaksi, mutta en jäljitä yhteyksiä. Pitäisi päästä tästä fiksaatiosta eroon, vai pitäisikö sittenkään?

Syteen tai saveen, vastaan Reijo Mäen Keltainen leski. Vasta kun tämä on kumottu, pystyn ajattelemaan muuta, tai sitten en
.
-
Valdovas
- Axel Foley
Hyvä yritys, mutta valitettavasti pieleen meni! Toivottavasti kulaus tätä lohduttaa!Mariacka kirjoitti:Syteen tai saveen, vastaan Reijo Mäen Keltainen leski. Vasta kun tämä on kumottu, pystyn ajattelemaan muuta, tai sitten en.

Sinänsä ei ihan huono arvaus, sillä tuossa otsikossa on kyllä tiettyä yhtäläisyyttä ja itse asiassa eräästä vinkistäni voi ehkä pienellä mielikuvituksella tuohonkin tulokseen päätyä, mutta kannattaa muistaa, että kaikkien niiden alkuperäisten vinkkien on toteuduttava, ei vain joidenkin. En ole tuota Reijo Mäen kirjaa lukenut, mutta olisin kyllä varsin yllättynyt, jos kaikki mainitsemani vinkit sopisivat myös siihen...
^Joo, niin vähän arvelinkin. Mutta eteenpäin, sanoi mummo lumessa 
Meinaatko, että otsikko olisi muotoa adjektiivi + substantiivi?Valdovas kirjoitti:Sinänsä ei ihan huono arvaus, sillä tuossa otsikossa on kyllä tiettyä yhtäläisyyttä
-
Valdovas
- Axel Foley
Suattaishan tuo vaekka ollakin...Mariacka kirjoitti:Meinaatko, että otsikko olisi muotoa adjektiivi + substantiivi?Valdovas kirjoitti:Sinänsä ei ihan huono arvaus, sillä tuossa otsikossa on kyllä tiettyä yhtäläisyyttä
Luovutan. Vaihtoehtoja on edelleen liikaa, ja youtube-tyyliset vihjeet eivät avaa asiaa ainakaan minulle.
Jätän homman S24:n neropateille
Jätän homman S24:n neropateille
Minäkään en pääse jäljille. laitetaan nyt aika umpimähkään Tapani Baggen :" Kummisedän hautajaiset"
vaikka ei näy täyttävän kaikkia viitteitä.
-
Valdovas
- Axel Foley
Kuinkas sitä nyt noin helposti luovutetaan, vaikka monta pähkinää on jo ratkaistu ja kehujakin tullut...?!Mariacka kirjoitti:Luovutan. Vaihtoehtoja on edelleen liikaa, ja youtube-tyyliset vihjeet eivät avaa asiaa ainakaan minulle.
Ai jaa, ajattelin sillä team spirit -vihjauksella kyllä ihan vain minfon omia tiimejä, mutta jos niiden kyvyt tuntuu ehtyvän, niin mikäs siinä sitten...Jätän homman S24:n neropateille![]()
Jos muillakin on kummastuksen sormi yhtä syvällä hämmästyksen nenässä, niin kokeillaanpa sellaista lähestymistapaa, että minulta saa kysyä helpottavia vihjeitä, joihin lupaan vastata totuudenmukaisesti, mutta vain siten, että niihin voi vastata joko kyllä tai ei. Ei siis voi kysyä esim. "mikä on ko. teoksen nimi?", mutta voi kysyä esim. "sijoittuuko sen tapahtumat Turkuun?" (vastaus: ei)
Jokohan auttaisi...??
Ok. Onko kyseessä naisen kirjoittama dekkari?
-
Valdovas
- Axel Foley
En tunne tuonkaan teoksen sisältöä sen tarkemmin, mutta se ei ainakaan minun mielessäni ole ollut. Viittaan tuohon edelliseen viestiini M:lle ja toistan, että kaikilla vinkeillä youtubet mukaanlukien on merkityksensä arvoituksen ratkaisussa...MEG kirjoitti:Minäkään en pääse jäljille. laitetaan nyt aika umpimähkään Tapani Baggen :" Kummisedän hautajaiset"
Höh, minfo ei näköjään salli spämmäämistä näin nopeassa tahdissa, joten lisätään vastaus tähän: Ei.Mariacka kirjoitti:Ok. Onko kyseessä naisen kirjoittama dekkari?
Laitan nyt vielä selvittömättömän dekkarikysymyksen ohelle, toisen kirjallisuus kysymyksen.
Siis kuka kirjailija?
- eräässä kirjassaan kansainvälinen seurue lähti yhdysvaltain eteläkolkasta matkalle, jonne vaarallisten seikkailujen jälkeen jälleen palasi.
- Toinen teos kuvaa muutaman kuukauden aikaa ,jolloin päähenkilö ponnistelee saavuttaakseen asettamansa tavoitteen.
- Erään teoksen päähenkilö muistelee vaiheitaan , erästä suurvaltaa vastustavien vapaustaistelijoiden (terroristien) vankina. Erikoista on että kirjailija joutui kustantajan y.m. painostuksesta vaihtamaan käsikirjoituksen suurvalta-vapaustaistelijat parin aivan muiksi tahoiksi.
- Hän kirjoitti myös unkarilaisten maanalaisesta vastarintataistelusta. Tämän kirjan juonirakenne muistuttaa huomattavasti aiempaa historiallista romaania, jonka kuuluisa päähenkilö nautti " rajatonta luottoa" asioidessaan pankeissa ja liikkeissä.
Siis kuka kirjailija?
- eräässä kirjassaan kansainvälinen seurue lähti yhdysvaltain eteläkolkasta matkalle, jonne vaarallisten seikkailujen jälkeen jälleen palasi.
- Toinen teos kuvaa muutaman kuukauden aikaa ,jolloin päähenkilö ponnistelee saavuttaakseen asettamansa tavoitteen.
- Erään teoksen päähenkilö muistelee vaiheitaan , erästä suurvaltaa vastustavien vapaustaistelijoiden (terroristien) vankina. Erikoista on että kirjailija joutui kustantajan y.m. painostuksesta vaihtamaan käsikirjoituksen suurvalta-vapaustaistelijat parin aivan muiksi tahoiksi.
- Hän kirjoitti myös unkarilaisten maanalaisesta vastarintataistelusta. Tämän kirjan juonirakenne muistuttaa huomattavasti aiempaa historiallista romaania, jonka kuuluisa päähenkilö nautti " rajatonta luottoa" asioidessaan pankeissa ja liikkeissä.
Pitää miettiä MEGin kysymystä myöhemmin, joten Valdovas saa nyt etumatkaa.
Vadovasille toinen kysymys (ja viimeinen tänään). Onko kyseinen miesdekkaristi itse vielä elävien kirjoissa?
Vadovasille toinen kysymys (ja viimeinen tänään). Onko kyseinen miesdekkaristi itse vielä elävien kirjoissa?