Kiitos Joey! Kaikki tieto on tervetullutta, sillä jos tämä nyt puheena oleva "kymmenien minuuttien kesto", on se vahvin näyttö Annelia vastaan, niin kovin heikolta näyttää siihen saakka, kunnes saadaan jotain selvyyttä nimenomaan tässä tapauksessa käytetyistä tutkimusmenetelmistä. Rikospaikoillakin kun nuo olosuhteet vaihtelevat niin varmaankin kosteassa kellarissa veri kuivuu aivan toiseen tahtiin kuin 35 astetta lämpimän laatoituksen päällä. Pahaa pelkään, että kukaan ei oikeasti ole paneutunut tämän asian tutkimiseen, vaan heitellään arvauksia. Eikä tosiaankaan kukaan taida olla edes määrittänyt sitä, että kuinka vanhoja verijälkiä siellä olisi saanut enintään olla, jotta homma vielä toimisi Annelin kannalta.Veren kuivumista ja vammojen ikiä puolestaan tutkitaan jokaisella henkirikospaikalla ja jokaisen henkirikoksen uhrilta.
Ulvilan tapaus (ketju 4)
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
Kun kyse on näinkin yleisestä ja olennaisesta asiasta, voinemme olettaa, että ovat vähintään yhtä perehtyneitä kuin ulkomaisetkin, sillä verta vuodattavia henkirikoksia tapahtuu meillä paljon. Mitä tulee sitten johonkin suomalaisittain harvinaisempaan rikokseen kuten esimerkiksi pommin aiheuttamien tuhojen tutkintaan, eivät suomalaistutkijat välttämättä ole lähtökohtaisesti siitä yhtä perillä kuin sellaisten maiden tutkijat, joissa pommeja räjäytellään paljon. Tässä tapauksessa esimerkkinä tuo hätäkeskusnauhoite: harvemmin meillä tulee tilanteita, joissa niitä pitäisi syynätä noinkin tarkasti, joten nauha kannatti lähettää jonnekin, jossa niitä on totuttu syynäämään tarkasti. Tosin se lopputulos, johon FBI oli omissa tutkimuksissaan päätynyt, oli kuitenkin sama kuin se suomalaisen tutkijan alunperin tekemä.Timppa kirjoitti: Edit: Tiedä sitten onko nuo suomalaiset tutkijat miten perehtyneitä menetelmiin.
Ei meillä mitään poropeukaloita olla. Se, että tämä tapaus on lähtenyt heti alkuun menemään niin reisille, on joutunut lähinnä tutkinnanjohdosta, ei teknisen tutkinnan tasosta. Eivät rikospaikkatutkijat oma-aloitteisesti päätä, mitä paikalla tutkitaan, eikä se silloin ole heidän vikansa, jos pomo on aasi eikä tajua käskeä tutkimaan viereisiäkin huoneita.
reorreva, lähetin kysymyksen jo eteenpäin, palaan asiaan heti kun saan vastauksen
Ulkopuolisen surmaajan olo talossa oli vain korkeintaan muutama minuutti AA:n kertomuksen mukaan. Lahden puukosta saamien haavojen veri oli ehtinyt imeytyä laajalle alueelle patjalla ja hyytyä. Päässä olevat haavat olivat aivan tuoreita ja niiden veri vielä hyytymätöntä, vammojen syntymisellä on olluyt se ainakin kymmenien minuuttien ero. Varmasti satoja, jos ei tuhansia oikeuslääketieteellisiä tutkimuksia tehneen asiantuntijan lausunto ei liene mutua.
reorreva: Ei ole kyse pelkästään veren kuivumisesta vaan esim. niistä seikoista, joita yritin ylempänä tuoda esille. Jotta sänkyyn tulee senkokoinen, patjaan imeytynyt verimäärä kuin siellä oli, on uhrin pitänyt olla patjalla suhteellisen pitkään haavoittuneena ennen päätymistään lattialle tapettavaksi.
Tämä on se seikka, johon Laaksosen todistus pitkälti perustuu. Ei pelkästään verijälkien kuivuus- tai märkyysaste. Kuten Sessan ehtikin tuossa jo kertoa.
Tämä on se seikka, johon Laaksosen todistus pitkälti perustuu. Ei pelkästään verijälkien kuivuus- tai märkyysaste. Kuten Sessan ehtikin tuossa jo kertoa.
Kiitos vastauksesta! Tutkimusmenetelmiä ja niiden antamia tuloksia kaipaan. Faktaa. En jää tinkaamaan tätä samaa, mutta kiitollisena otan vastaan kaiken dokumentoidun TIEDON, joka aiheesta löytyy tämän ULVILAN tapauksen osalta. Syy miksi tätä nyt kaipaan, on se järkyttävä havainto, että olen juttua jo käytännössä ratkaistuna pidettyäni tänään tehnytkin sen karmaisevan havainnon, että Annelia vastaan ei oikeasti ole esittää mitään VARMAA, mistä syystä en pidäkään enää syyllisyyttäkään tänään VARMANA, mistä syystä hoksasin, että itse asiassa hän saattaa oikeasti olla syytön ja se vasta onkin karu ajatus sitä silmällä pitäen, mitä hänen elämässään on tapahtunut viime aikoina. Faktaa kehiin, että pääsen moisia miettimästä!Varmasti satoja, jos ei tuhansia oikeuslääketieteellisiä tutkimuksia tehneen asiantuntijan lausunto ei liene mutua.
Kiitos Mariacka!reorreva: Ei ole kyse pelkästään veren kuivumisesta vaan esim. niistä seikoista, joita yritin ylempänä tuoda esille. Jotta sänkyyn tulee senkokoinen, patjaan imeytynyt verimäärä kuin siellä oli, on uhrin pitänyt olla patjalla suhteellisen pitkään haavoittuneena ennen päätymistään lattialle tapettavaksi.
Ja sitten kun vielä joku kertoo, että kuinka monta desiä se verimäärä oli ja, että missä ajassa sellainen valuu ihmisestä, jossa Lahdessa ollut määrä haavoja, niin olen minäkin tyytyväinen. Eli kuinka paljon oli verta ja kuinka monta minuuttia sellaisen määrän valumiseen tarvitaan. Ja kuinka on tutkittu, että kuinka paljon verta oli ja kuinka on tutkittu, että kauanko sen valuminen kestää. Jos ei ole tutkittu, niin taas on pelkkää mutua. Valitettavasti. Siis valitettavasti mielenrauhani kannalta.
^Tämmöisiä seikkoja ei ymmärrettävästi ole koskaan julkisissa dokumenteissa, valitettavasti. On vain luotettava parhaiden mahdollisten asiantuntijoiden laskelmiin ja lausuntoihin.
On otettava myos huomioon uhrin mahdollinen laakitys, maksan toimintakunto ja liikuntakyky vuodon alkaessa. Kaikki nama seikat vaikuttavat kehon ulkopuolisen vuodon maaraan.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Minua aina vain mietityttää, minkä verran Jukan veressä mahtoi olla alkoholia.
Kenellekään ei siis ole tullut vastaan mitään tätä valaisevaa?

-
NiceAsiantuntija
- Neuvoja-Jack
Muistaisin, ettei kummallakaan ollut alkoholia veressään.Susihukka kirjoitti:Minua aina vain mietityttää, minkä verran Jukan veressä mahtoi olla alkoholia.
-
mysteerin miettijä
- Harjunpää
mulla ei ole tietoa aiheesta, mutta _kuvittelisin_ ettei ollut, sillä oli tullut myöhään autolla kotiin? vai olisiko sitten kotona ottanut riidellessä hörpyt?Susihukka kirjoitti:Minua aina vain mietityttää, minkä verran Jukan veressä mahtoi olla alkoholia.
Kyllä. Samoin kuin se, missä elimissä pistohaavoja on, vammojen määrä jne. Näistä tuskin tulee julkista faktatietoa tämän tapauksen osalta koskaan ulkopuolisten arvioitavaksi.Matula kirjoitti:On otettava myos huomioon uhrin mahdollinen laakitys, maksan toimintakunto ja liikuntakyky vuodon alkaessa. Kaikki nama seikat vaikuttavat kehon ulkopuolisen vuodon maaraan.
-
Tarkastaja Karppanen
Tuosta useista minuuteista vammojen välillä. Patjasta on löytynyt niin suuri määrä verta, ettei se ole voinut valua siihen hetkessä. Näin siis Jukan on täytynyt viettää hyvä tovi vuoteessa, josta kuitenkin on sitten ehtinyt lattialle lopullisesti tapettavaksi.
Jos veri olisi valunut patjaan Annelin kertoman mukaan 3-5 minuutin kuluessa osin häkepuhelun aikana, olisi Jukassa ollut niin iso reikä, ettei tekoa olisi tarvinnut suorittaa loppuun enää lattialla.
Jos veri olisi valunut patjaan Annelin kertoman mukaan 3-5 minuutin kuluessa osin häkepuhelun aikana, olisi Jukassa ollut niin iso reikä, ettei tekoa olisi tarvinnut suorittaa loppuun enää lattialla.
Kertoisitko, mihin perustat vaitteesi.Tarkastaja Karppanen kirjoitti: Patjasta on löytynyt niin suuri määrä verta, ettei se ole voinut valua siihen hetkessä. Näin siis Jukan on täytynyt viettää hyvä tovi vuoteessa, josta kuitenkin on sitten ehtinyt lattialle lopullisesti tapettavaksi.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
Tuliko ensimmäinen isku, Jukan jo nukkuessa?
Viimeksi muokannut awa, Pe Huhti 23, 2010 11:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"