Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Stephanie Plum
Remington Steele

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Stephanie Plum »

Mä olinkin aikanaan sitä mieltä, että PÖH, kun ETP ei Seposta paljastanut oikeastaan mitään, tai ei ainakaan minun silmiini osunut.
Seppo kuitataan sillä, että mies muutti yks kaks (ilmeisesti sitten samana iltana, kun Anneli pidätettiin :?: ) Helsinkiin. Mietin, että aika nopea muutto ja sitä ihmettelin, että poliisille tuntui oleva Helsinkiin muutto ja maan päältä haihtuminen melko sama asia :roll:
Poliisi ei epäillyt m infon nimimerkin olevan Seppo. Anneli epäili nimimerkin olevan Seppo ... :roll:

Ei huonompi käänne Annelille, mikäli Jukan surmasi. Yhteiskunta kustansi vielä poliisi poikaystävän (tässä kohtaa Stephanie pyyhkii kuolaa näytöltä ja yrittää olla ajattelematta lihaksikasta poliisi Seppoa). :lol:
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Stephanie Plum kirjoitti:Mä olinkin aikanaan sitä mieltä, että PÖH, kun ETP ei Seposta paljastanut oikeastaan mitään, tai ei ainakaan minun silmiini osunut.
Seppo kuitataan sillä, että mies muutti yks kaks (ilmeisesti sitten samana iltana, kun Anneli pidätettiin :?: ) Helsinkiin. Mietin, että aika nopea muutto ja sitä ihmettelin, että poliisille tuntui oleva Helsinkiin muutto ja maan päältä haihtuminen melko sama asia :roll:
Poliisi ei epäillyt m infon nimimerkin olevan Seppo. Anneli epäili nimimerkin olevan Seppo ... :roll:

Ei huonompi käänne Annelille, mikäli Jukan surmasi. Yhteiskunta kustansi vielä poliisi poikaystävän (tässä kohtaa Stephanie pyyhkii kuolaa näytöltä ja yrittää olla ajattelematta lihaksikasta poliisi Seppoa). :lol:
OT: Ja mitähän herra Plum tuostakin sanoo :shock:
Eli olisko Anneli kuitenkin kirjoitellut täällä tai ainakin lukenut kun osasi Seppoa verrata minfon kirjoittajaan tai hänen tyyliinsä kirjoittaa, eli kiltti mies.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Stephanie Plum
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Stephanie Plum »

Annelin on pakko olla lukenut m infoa, se on selviö.

Jotenkin Anneli tuntuu sellaiselta ihmiseltä, joka haluaa sanoa / näyttää meille muille, miten asiat ovat oikein hänen mielestään (vrt perhekerhon sivut ja utopistinen maailmankuva siellä). Että olisiko malttanut pysytellä kuitenkaan hiljaa? Oikeudessakin tiuskinut toisten todistaessa: ei se noin mennyt yms.

v-a-45, Mr Plum ymmärtänee, että nyt on wappu ja huumorintajuisen vaikka hakee pilailupuodista poliisin puvun illaksi :lol:
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

v-a-45 kirjoitti: Eli olisko Anneli kuitenkin kirjoitellut täällä tai ainakin lukenut kun osasi Seppoa verrata minfon kirjoittajaan tai hänen tyyliinsä kirjoittaa, eli kiltti mies.
Minua on häirinnyt nyt useamman päivän Auerin kommentti siitä, että hän jotenkin vain ajatteli, ettei surmaaja tekisi pahaa lapsille. Esitin nimittäin itse sanasta sanaan saman aivopierun pari vuotta sitten aiheesta Ulvila-ketjussa kinastellessamme. Mietin tuolloin palstalla, olisiko surmaaja voinut toimia niin kiihkeästi Lahden kimpussa, että paikallaolleet eivät pitäneet häntä uhkana itselleen.

Ymmärsin ajatukseni lyhyen, palstalaisten kesken käydyn mielipiteidenvaihdon jälkeen idioottimaiseksi. Jännä, että Auer on saanut jostain saman aivopierun...
v-a-45
Javier Pena

joey kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti: Eli olisko Anneli kuitenkin kirjoitellut täällä tai ainakin lukenut kun osasi Seppoa verrata minfon kirjoittajaan tai hänen tyyliinsä kirjoittaa, eli kiltti mies.
Minua on häirinnyt nyt useamman päivän Auerin kommentti siitä, että hän jotenkin vain ajatteli, ettei surmaaja tekisi pahaa lapsille. Esitin nimittäin itse sanasta sanaan saman aivopierun pari vuotta sitten aiheesta Ulvila-ketjussa kinastellessamme. Mietin tuolloin palstalla, olisiko surmaaja voinut toimia niin kiihkeästi Lahden kimpussa, että paikallaolleet eivät pitäneet häntä uhkana itselleen.

Ymmärsin ajatukseni lyhyen, palstalaisten kesken käydyn mielipiteidenvaihdon jälkeen idioottimaiseksi. Jännä, että Auer on saanut jostain saman aivopierun...
Nyt varmasti kysyn ihan tyhmiä, mutta miten tuo Seppo liittyy tähän? En todennäköisesti ymmärtänyt jotain, mutta ei ole ihan uutta minulta :oops:
Dexter Morgan
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Dexter Morgan »

joey kirjoitti: Ymmärsin ajatukseni lyhyen, palstalaisten kesken käydyn mielipiteidenvaihdon jälkeen idioottimaiseksi. Jännä, että Auer on saanut jostain saman aivopierun...
Pakkohan hänen oli jotenkin selittää se, miksei huolehtinut lapsiaan turvaan leijonaemon tavoin.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

v-a-45 kirjoitti: Nyt varmasti kysyn ihan tyhmiä, mutta miten tuo Seppo liittyy tähän? En todennäköisesti ymmärtänyt jotain, mutta ei ole ihan uutta minulta :oops:
Liittyi tuohon sanomaasi "olisko Anneli kuitenkin kirjoitellut täällä tai ainakin lukenut".

Dexter Morgan: tietysti piti. Mutta olisi nyt keksinyt jonkun vähemmän järjettömän selityksen, olisi vaikka vain sanonut, että meni paniikkiin ja lamaantui tms.
Dexter Morgan
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Dexter Morgan »

^Niin joo, on hän voinut poimiakin sen täältä. Ja paljon muitakin selityksiä.
Esko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Esko »

Hauska yksityiskohta ajassa 00:43

A: mistä sä muuten sait sen mun päiväkirjantulosteeni... kuka sen antoi?

M: muminaa... todist.... mutta se on tietysti, mä olen saanut sen sulta.
Ja ilmeet perään! :D

http://www.iltasanomat.fi/videot/uusimmat/2120115
Allekirjoitus
reorreva
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja reorreva »

Kuinka saada syytön tunnustamaan murha kahdeksassa tunnissa ja tuomituksi ilman todellista näyttöä? Lue miten homma hoidettiin rapakon takana. Joku voisi jopa löytää yhtymäkohtia Ulvilaan.
John Grisham: Syytön
http://www.savonsanomat.fi/viihde/kirja ... %B6n/57946
v-a-45
Javier Pena

joey kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti: Nyt varmasti kysyn ihan tyhmiä, mutta miten tuo Seppo liittyy tähän? En todennäköisesti ymmärtänyt jotain, mutta ei ole ihan uutta minulta :oops:
Liittyi tuohon sanomaasi "olisko Anneli kuitenkin kirjoitellut täällä tai ainakin lukenut".

Dexter Morgan: tietysti piti. Mutta olisi nyt keksinyt jonkun vähemmän järjettömän selityksen, olisi vaikka vain sanonut, että meni paniikkiin ja lamaantui tms.
Vähän lyhyt sytytys mulla ja nyt tajusin, eli lukenut esim. sen sun jutun silloin.
v-a-45
Javier Pena

Esko kirjoitti:Hauska yksityiskohta ajassa 00:43

A: mistä sä muuten sait sen mun päiväkirjantulosteeni... kuka sen antoi?

M: muminaa... todist.... mutta se on tietysti, mä olen saanut sen sulta.
Ja ilmeet perään! :D

http://www.iltasanomat.fi/videot/uusimmat/2120115
Piti laittaa oikein kuulokkeet päähän ja niinhän tuo sanoo, pieni nolo ilme, mielenkiintoista muuten kuulla Annelin ääni.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Se oli tietty Seppo Vaara. Jos Anneli olisi hänen kanssaan ehtinyt naimisiin, niin hänestä olisi tullut Anneli Auer-Vaara
Helmi10
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Helmi10 »

Oliko Sepon nikki siis Seppo ja jos niin miksi hänet on siivottu palstalta? Vai mistä löytyy mahdollisen miesystävän kirjoitteluja?
v-a-45
Javier Pena

Tämän päivän juttuja oikeudesta
Käräjäoikeudessa puolustuksen todistajina kuultujen Anneli Auerin veljen ja veljen vaimon mukaan Anneli ei mitenkään pyrkinyt vaikuttamaan lastensa kertomukseen ulkopuolisesta tappajasta. Syyttäjä on väittänyt Auerin manipuloineen lapsiaan uskomaan tuntemattomaan tappajaan.

- Tyttö kertoi sairaalassa ihan oma-aloitteisesti yön tapahtumista ja kuinka hän näki mustaan huppariin pukeutuneen miehen poistuvan ikkunan kautta ulos, veli kertoi.

- Uskon sataprosenttisesti tytön kertomukseen.

Veljen vaimon mukaan tyttö ei edes voinut kuulla ulkopuolisesta tappajasta äidiltään, koska Auer kertoi tapahtumista sukulaisille sairaalassa, ennen kuin lapset edes olivat huoneessa.

- Anneli ei keskustellut lainkaan asiasta lasten kuullen tai heidän kanssaan. Hän vain kysyi tyttäreltään, mitä tämä oli nähnyt. Anneli ei millään tavalla johdatellut lapsiaan, nainen kertoi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010043 ... 3_uu.shtml

Tässä on nyt suuri ristiriita, sillä Anneli selitti moneen otteeseen paikalle tulleille poliiseille 1.12-06 surman jälkeen ja myös häkepuhelun aikana, huppumiehestä ja tytär oli siinä Annelissa kokoajan kiinni tai lähellä. Jos väittää ettei ole missään vaiheessa voinut kuulla ulkopuolisesta tappajasta niin tuohan on täysin valetta. Ja ei siinä sen enempää tytöltäkään kysytty, kun oli niin peloissaan. Toinen mikä tässä jutussa on ristiriidassa myös, on se, että Jukan siskot tulivat ennen lapsia myös paikalle sairaalaan ja he kertoivat että Anneli selosti lasten kuullen huppumiehestä. Lisäksi Annelin veli on sanonut etteivät he pitäneet yhteyttä toisiinsä kuin ehkä jouluna tai tytön kastetilaisuudessa, niin miten hän nyt pystyy sanomaan, ettei käytös ollut Annelille tyypillistä? Minä en nyt kauheasti pistä minkäänlaista arvoa tuohon velin, saatika avovaimon todistukselle.
Lukittu