Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
v-a-45
Javier Pena

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Joo pöllönä kokeilin(muutaman kerran) ja aika samanlainen jälki tuli ja mikä oli ylläri kun pikkusormi väänty/nuljahti, niin tuli samanlainen erillinen (ulkoinen) pienempi jälki pikkusormen jäljen jälkeen, sama kuvassa. Joo olen ihan nolona, mut onneks kukaan ei ollut katsomassa 8)
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Minäkin kokeilin sormien vetojälkeä - maalilla (akryylim.) Kokeilin huvikseni varpaillakin (vaikka se että tuo taiteellinen verijälki olisi varpaitten synnyttämä oli ihan jokea vaan..) Otan kuvan jäljistäni kunhan kerkeän.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
v-a-45
Javier Pena

Tara kirjoitti:Minäkin kokeilin sormien vetojälkeä - maalilla (akryylim.) Kokeilin huvikseni varpaillakin (vaikka se että tuo taiteellinen verijälki olisi varpaitten synnyttämä oli ihan jokea vaan..) Otan kuvan jäljistäni kunhan kerkeän.
Minä en kokeillut vetojälkeä ollenkaan vaan tein liukastumisen ja otin tukea oikealla kädellä joka luikui eteenpäin. Kämmen ei muuten välttämättä kosketa maata ollenkaan vaan ainoastaan sormet. En edes kehtaa kertoa mitä väriainetta itse käytin, harmi ettei mulla ole digikameraa joten en voi kuvaa laittaa, mutta jälki oli yllättävän paljon samanlainen kuin tuo kuvassa. Mittasin sen kyllä :D
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

v-a-45 kirjoitti:
Tara kirjoitti:Minäkin kokeilin sormien vetojälkeä - maalilla (akryylim.) Kokeilin huvikseni varpaillakin (vaikka se että tuo taiteellinen verijälki olisi varpaitten synnyttämä oli ihan jokea vaan..) Otan kuvan jäljistäni kunhan kerkeän.
Minä en kokeillut vetojälkeä ollenkaan vaan tein liukastumisen ja otin tukea oikealla kädellä joka luikui eteenpäin. Kämmen ei muuten välttämättä kosketa maata ollenkaan vaan ainoastaan sormet. En edes kehtaa kertoa mitä väriainetta itse käytin, harmi ettei mulla ole digikameraa joten en voi kuvaa laittaa, mutta jälki oli yllättävän paljon samanlainen kuin tuo kuvassa. Mittasin sen kyllä :D
Minä tein jäljen ihan vaan kyykyssä lattialla, nopsaan, tosta vaan.. Olisin tietenkin voinut tehdä sen vaikka kumartumalla ja yhdellä ja jalalla seisten, mutta kun en ole yksin kovinkaan usein. Kuvan voin tehdä kun olen yksin..mieluummin. Aika lailla muistuttaa Ulvila-bloody-fingereitä.. Jos olisi verta saatavana helposti, niin saisi varmasti paremman rekonstrukion. Tekisi suoraan parketille..! hahhaha.. veren voisi pestä pois helposti.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NiceAsiantuntija »

Onko teille selvinnyt, mitenpäin tuo jälki siellä olkkarissa on? Minun mielestäni sormenpäät takkahuoneelle päin ja liukujäljet sinne olkkarin nurkkaa kohti... eli liukastuminen ei olisi tapahtunut sillä ilmeisimmällä (lyhimmällä) takkahuone-olohuone-eteinen-reitillä vaan tosiaan "nurkemmassa".
Menin lopullisesti sekaisin, kun huomasin että nimim. alpo holistin postaama kuva
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 20#p310667 on esim. Taran postaamasta kuvasta peilikuva (josta seuraisi että liukastuminen olisi tapahtunut lähellä takkahuoneen ja olohuoneen välistä nurkkaa). Tämä on sabotaaasshhia :mrgreen:

Minä lähden nyt kuitenkin siitä, että original todella on original, ja että liukastuminen tms. on tapahtunut syrjemmällä. Oletteko samaa mieltä?
v-a-45
Javier Pena

Joo minäkin odotin että lapsi lähti kouluun ja sitten suoritin nämä testit :mrgreen: Ja kun mulla on toi parketti niin tuli sitten ihan samalaisella alustalla nuo jäljet. Voi elämä mitä menoa, onneks yksikään lapsista ei lue minfoa :roll: ^nicelle: itse näkisin, että makkarista otettu vauhtia ja liukastumisen, (laseihin) seurauksena ottanut tukea lattiasta eli meno suunta olisi keittiöönpäin vaikka jälki kaartaakin oikealle?
Niin siis jälki on lähempänä ikkunaa terassillepäin kuin esim. keittiöön.
kalmusto
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja kalmusto »

Yksi keskeinen todiste lavastuksen puolesta on täten siis kumottu.
:twisted:
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

v-a-45 kirjoitti: itse näkisin, että makkarista otettu vauhtia ja liukastumisen, (laseihin) seurauksena ottanut tukea lattiasta eli meno suunta olisi keittiöönpäin vaikka jälki kaartaakin oikealle?
Niin siis jälki on lähempänä ikkunaa terassillepäin kuin esim. keittiöön.
Minulla on kokonaistilanteesta vain tämä kuva käytössäni. Mihin suuntaan tässä kuvassa siis sormenpäät ja vastaavasti liukujäljet osoittavat?
Kuva
v-a-45
Javier Pena

Katsottuna takkahuoneestapäin niin oikealle. Lelulaatikkoon päin.
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Okei, ehkäpä tajuan vihdoin :lol:
Olisiko sellainen scenaario myös mahdollinen, että joku on takkahuoneen ja olohuoneen välimaastossa mahallaan maaten kurottanut käteensä jonkun esineen, tyyliin keittiöveitsen? Myös haamut mahdollisesta kämmenestä ja peukalosta mätsäisi tuohon teoriaan.
Kuva
v-a-45
Javier Pena

^tuo ei voi pitää paikkaansa, koska silloin olisi lattia puhdas siitä kohtaa lasista ja niin ei ole joten ainakaan Jukka ei tule kysymykseen, pitäydyn nyt kuitenkin siinä uskossa, että Anneli juostessaan siinä edestakas on liukastunut lasiin ja ottanut kädellä tukea lattiasta, koska käsi on ollut veressä on siihen jäänyt liukastumis jälki, vaikka olisi ottanut molemmilla käsillä tukea ei sekään poista sitä tosiasiaa, että vain toinen käsi on ollut veressä. Menisköhän noin?
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Vähän ketjun ohi,

hahmotin vasta nyt jukan ruumiin tuossa kuvassa. Minua ihmetyttää se, kuinka hän on melkein juuri siinä missä Anneli kertoi hänen olleen kun hyökkääjä tuli: nukkumassa sängyssä. Eli koko tapahtumaketjun aikana Jukka ei ole liikkunut paikaltaan kun joitain kymmeniä senttejä. Kun otetaan huomioon 30 s mikä menee ikkunan rikkomiseen, siitä sisään tuloon, Annelin kanssa painimiseen ja vielä se aika kun Jukka on tapellut hyökkääjän kanssa. Niin tuossa ajassa Jukka ei ole päässyt sängyn aiheuttamasta motista mihinkään.

Häkepuhelun aikana Jukka on ilmeisesti vielä voinut jonkun verran liikkua ja murhaaja on ajanut Annelia takaa - tänäkään aikana Jukka ei ole tullut pois sängyn luota.

Jos hän on napannut halon käteensä niin hän on ollut takkahuoneen oven tuntumassa, mutta ei ole siitä siirtynyt olohuoneeseen, jossa olisi ollut paremmin tilaa tapella vastaan tai päästä karkuun.

Ja jos hän on ollut sängyssä ja sitten koko ajan sängyn vieressä, niin missä välissä hän on saanut haavat lasinsiruista?
v-a-45
Javier Pena

kalmusto kirjoitti:Yksi keskeinen todiste lavastuksen puolesta on täten siis kumottu.
:twisted:
Tämähän on itseasiassa helpotus, koska ei tarvitse miettiä miksi ihmeessä olohuoneen puolella on verinen kengänjälki ja se ei johda mihinkään, koska muita jälkiä ei ole. Myös noista terassilla olevista jäljistä olen montaa mieltä, enkä kyllä niitäkään ihan suoralta sanoisi kengänjäljiksi, niin himmeitä ja epämääräisiä ne on. Anakaan en itse selvää kengänpohja kuviota niistä pysty löytämään. Siinäkin menisi muutama lavastus juttu mönkään jos vielä mietitään Annelin sanomaa, että Jukka jäi oven ulkopuolelle ja suutuspäissään rikkoi ikkunan. Onko siinä vaiheessa jo tullut verta jostakin vai onko Jukka yrittänyt kiivetä ikkunasta sisään ja silloin satuttanut itsensä ja verta tippunut terassille? Jonka päälle astunut? Minua ainakin helpottaa suuresti kun mietin lavastusta ja voin poistaa siitä osia, koska nyt painotetaan hyvinkin paljon juuri tuohon lavastukseen ja miten sen olisi muka voinut tehdä. Eli ei sitten niin paljon lavastanutkaan vaan jutut loksahtaa paikoilleen ihan itsestään(tai siis tutkimalla ja testejä tekemällä :mrgreen: )
Viimeksi muokannut v-a-45, Pe Huhti 30, 2010 2:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Onko niissä ulkopuolella olevissa jäljissä verta vai ei?
v-a-45
Javier Pena

Teleksi kirjoitti:Onko niissä ulkopuolella olevissa jäljissä verta vai ei?
Terassilla on yksi ainoa jälki ja on siinä verta, myös lasinsiruissa on verta, mutta niitä verisiä siruja on todella vähän, sanoisinko ehkä 3?
Vastaa Viestiin