Omia suosikkejani lapsena oli Nalle Luppakorva, Pelle Hermanni, Rölli yms... Ohjelmat
Mistä lastenohjelmasta pidit kun olit itse lapsi?
-
hipsulainen
- Adrian Monk
Mistä lastenohjelmasta pidit kun olit itse lapsi?
Eli mistä lastenohjelmasta pidit itse lapsena? Tää on ehkä vähän outo kysymys, mutta kysytään silti.
Omia suosikkejani lapsena oli Nalle Luppakorva, Pelle Hermanni, Rölli yms... Ohjelmat

Mä olen niin vanha, että pidin lapsena sellaisesta hurjasta Rosvo-Roopesta. Nuoremmat eivät varmaan ole moisesta kuulleetkaan
... muistelisin jotenkin, että sillä oli Jukka Virtasen ääni.
Kun olin lapsi, niin ei tuota telkkaria niin hirvittävästi tullut katseltua, oli niin paljon tekemistä. Mitä ihmeen tekemistä? Kun aatellaan, meillähän ei ollut telkkapelejä, ei nettejä...
... muistelisin jotenkin, että sillä oli Jukka Virtasen ääni.
Kun olin lapsi, niin ei tuota telkkaria niin hirvittävästi tullut katseltua, oli niin paljon tekemistä. Mitä ihmeen tekemistä? Kun aatellaan, meillähän ei ollut telkkapelejä, ei nettejä...
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
Niitä oli monia..
Mutta tässäpä muutama, jotka muistuu mieleen:
Tao Tao
Peukaloisen retket
Liisa Ihmemaassa
Histamiini (joulukalenterissa silloin joskus muinoin)
Pikkukakkonen luonnollisesti - erityisesti Pelle Hermanni ja Nalle Luppakorva
Kylli täti piirsi ja kertoi samalla tarinaa (Oliko se Kylli?)
Katto Kassinen
Lista olisi pitkä, mutta muisti lyhyt..
Nämä on tainnut olla ne tärkeimmät, koska muistui mieleen niin helposti.
Tao Tao
Peukaloisen retket
Liisa Ihmemaassa
Histamiini (joulukalenterissa silloin joskus muinoin)
Pikkukakkonen luonnollisesti - erityisesti Pelle Hermanni ja Nalle Luppakorva
Kylli täti piirsi ja kertoi samalla tarinaa (Oliko se Kylli?)
Katto Kassinen
Lista olisi pitkä, mutta muisti lyhyt..
Jukka Virtanen hyvinkin, mutta parrakas rosvo oli nimeltään Ruudolf.Miina kirjoitti:Mä olen niin vanha, että pidin lapsena sellaisesta hurjasta Rosvo-Roopesta. Nuoremmat eivät varmaan ole moisesta kuulleetkaan
... muistelisin jotenkin, että sillä oli Jukka Virtasen ääni.![]()
Hieno ohjelma, tykkäsin kovasti itsekin katsella Ruudolfin ja vaimonsa Ellin elämää. Tämäkin oli laadukasta itäeurooppalaista animaatiotuotantoa, taisi olla tshekkoslovakialainen.
"Rahaa on tullut ja sitä on myös mennyt"
-Albert Järvinen-
-Albert Järvinen-
^Ruudolfhan se olikin, tietenkin. Nooh, selitän, että olen hieman väsynyt... seli-seli-seli...
Mutta Ruudolf oli ihan huippu! Pikkuveljen kanssa sitä aina viikonloppuna (oliko la vai su) aamulla katseltiin, oltiin aina nuo hetket ihan sillain sopuisasti
Mutta Ruudolf oli ihan huippu! Pikkuveljen kanssa sitä aina viikonloppuna (oliko la vai su) aamulla katseltiin, oltiin aina nuo hetket ihan sillain sopuisasti
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
Alfred J. Kwack oli aivan ihana <3. Samoin Kylli-täti, jota fanitan näin vanhemmallakin iällä. Maalailen itsekin, ja ei voi kuin ihailla Kylli-tädin nopeaa, mutta siihen nähden taidokasta kädenjälkeä. Taotao oli kanssa kiva, ja Nalle Luppakorva oli ihana! Jostain syystä tosin se toimi minuun kuin unilääke... Muistaakseni tunnari oli jotenkin semmoinen rauhallinen ja hidastempoinen?
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
into his head.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Niin oli. Lisäksi tuo Jukka Virtasen Rudolf sekä tietenkin Niksula, englantia opiskeltiin alle kouluikäisenä Neil Hardwickin kanssa: "Where is the moon?"maija turjukka kirjoitti:Voih, nyt kyllä paljastan vanhuuteni, mutta pakko vastata: Peppi Pitkätossu oli ihan must![]()
Nyt omien muksujen kanssa käydään läpi ohjelmat muumeista prätkähiiriin ja muihin öhkömönkiäisolioihin.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Oh,gosh! Oliko se tosiaan Neil Hardwick? itse muistan vaan sen verran, että jostain syystä mä pelkäsin sitä ohjelmaaPrimavera kirjoitti:Niin oli. Lisäksi tuo Jukka Virtasen Rudolf sekä tietenkin Niksula, englantia opiskeltiin alle kouluikäisenä Neil Hardwickin kanssa: "Where is the moon?"maija turjukka kirjoitti:Voih, nyt kyllä paljastan vanhuuteni, mutta pakko vastata: Peppi Pitkätossu oli ihan must![]()
Nyt omien muksujen kanssa käydään läpi ohjelmat muumeista prätkähiiriin ja muihin öhkömönkiäisolioihin.
-Where is Stan? Where is ...???-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kuinka mä unodin Peppi Pitkätossun?!! Tuo tyttönen oli suorastaan idolini. Eikä ne Eemelitkään huonoja olleet.
Pieni tarina Miinasta ja elokuvaelämyksestä:
Äitini vei minut katsomaan "Peppi Pitkätossu" -elokuvaa ihan oikein elokuvateatteriin. No, tarinassa muistaakseni (olin tosi pieni) Pepin isä jäi merirosvojen vangiksi. Tiedättekö, musta se oli kauheaa ja mä herkkä lapsi pidättelin ja pidättelin itkuani ja mitä siitä seuraa? Yhtäkkiä purskahdin sellaiseen aivan kamalaan volinaan.
No, mitä teki äitini? Purskahti itse aivan yhtä kamalaan volinaan.
Sen koommin ei äitini ole mua elokuviin vienyt.
Pieni tarina Miinasta ja elokuvaelämyksestä:
Äitini vei minut katsomaan "Peppi Pitkätossu" -elokuvaa ihan oikein elokuvateatteriin. No, tarinassa muistaakseni (olin tosi pieni) Pepin isä jäi merirosvojen vangiksi. Tiedättekö, musta se oli kauheaa ja mä herkkä lapsi pidättelin ja pidättelin itkuani ja mitä siitä seuraa? Yhtäkkiä purskahdin sellaiseen aivan kamalaan volinaan.