Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Matula
Jack Bauer

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Matula »

MissHolmes kirjoitti:Sukulaisten ''diagnoosit'' kuulemisissa eivät liittyneet pelkästään kodin siisteyteen, vaan myös Annelin omaan ulkonäköön, käytökseen ja pukeutumiseen.
Eikä nuo ollut mitään artvailuja, vaan ymmärtääkseni kissaa oli nostettu pöydällekin.
Kaikki sukulaiset ovat maallikkoja. Se ei tee Auerista viela masennusta sairastavaa.
Eli kertoisitko, missa diagnoosi on tehty Auerille.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Jos se diagnoosi olisikin tehty, niin tuskinpa sitä meille kerrottaisiin. Senpä vuoksi sukulaisten, naapureiden ja tuttavien käsityksien varassa mennään. Ja tämä on kyökkipsykologiaketju, jossa moisten asioiden mietiskely on käsittääkseni sallittua.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Sulavesi
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Sulavesi »

Minä en paljon painoa pistäis naapurien ja sukulaisten ja tuttavien käsityksille. Minulla on muutaman kymmenen vuoden kokemus Ulvilan naapurustosta ja nehän osaa keksiä,akat kadulla ja kaupassa sipisevät nokat yhdes että se on sellanen ja tää on tälläinen eli väritetään ja keksitään kunnei tiedä asioita. Uteliaita ja kekseliäitä.Samaten monesti on sukulaiset.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Totta, 95% Suomen väestöstä istuisi suljetussa laitoshoidossa jos naapurien diagnoosit ja "sisäpiirin tiedot" olisivat TÄYSIN AINA paikkansa pitäviä...

Mutta en sitä kiellä, että esim. jos asuu saman henkilön naapurissa vaikkapa 15-vuotta ja viimeisten vuosien aikana tapahtuu jotain muutosta kyllä sen silloin huomaa.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Florence86
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Olisi mielenkiintoista tietää millaiseksi muodostui Annelin ja lasten koti Ulvilasta muuton jälkeen. Oliko havaittavissa selkeää muutosta vai jatkuiko ketsuppipurkkilinja? Ainakin yksi sukulainen kommentoi (ETP) kuulustelussa Annelin käytöksen muuttumista ja vapautumista Jukan kuoleman jälkeen..joten miten kävi "boheemille", suurpiirteiselle, epäsiistille tms. tavalle elää ja tapahtuiko tässä asiassa mitään. Tieto siitä valaisisi paremmin keskustelua siitä, oliko Ulvilan kodin tyyli tietynlainen koska 1)kotiäiti oli "taiteilijatyyppi" 2)kotiäiti oli uupunut/masentunut?
Clear water has no fish.
Nooruska
Michael Knight

^ Hyvä pointti, ehkä hän päätti aloittaa täysin alusta?
Siksi suunnan muutos.
Florence86
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

2.12.2006 Joutsenlahti: Miten sitten tästä eteenpäin ajattelit, että mitä, mitä ajattelit elämästä tästä eteenpäin?

A: No ens mä ajattelin, että käynpä täällä tikattavana, lapset odottaa siellä, ja mä menen kotiin, mut et täst järkeväst ajatellen, et niin kauan ko tää tyyppi on vapaana, ni ei me varmaa uskalleta mennä sinne (---)

J: Joo

A: Ja sit tota, lapset saa käydä nyt tän kuukauden loppuun asti tääl (---) koulussa, ja sit me muutetaan Turkuun ja täytyy siivota toi asunto ja laittaa myyntii, et ei me tänne sit jäädä, niinko Jukal ei oo tääl enää töitä nii meil ei o mittää syytä jäädä tänne, me mennää sinne mis meiä sukulaiset o, muutenki ni unohdetaa tää juttu sitte.

Laitoin tänne liittyen tuohon Annelin ajatukseen "uudesta alusta". Hämmästystä on tämäkin kohta herättänyt, kun Annelilla on noinkin selkeät suunnitelmat tulevaisuudesta. Toisaalta tekstistä kuultaa läpi myös aidontuntuinen järkytys, ihan kun ei käsittäisi Jukan menetystä. "Jukal ei oo tääl enää töitä--"??
Clear water has no fish.
Nooruska
Michael Knight

Totta. Sukulaisetkin mainitaan tuolla vaikka käsittääkseni Anneli oli aika erakko... :?
Hellapoliisi
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

Stephanie Plum kirjoitti:Jos Anneli on syyllinen murhaan, niin tottavie toivon, että hän oli masentunut tai loppuunpalanut ja päässä tapahtui se kuuluisa kilahdus.
Toivon, että hän saisi apua ja voisi olla myös lastensa elämässä positiivisesti läsnä.
Jos Anneli taasen surmasi jukan kylmäpäisesti ja suoritti fileerauksen tuosta vain, niin on se mielestäni paljon pelottavampi ajatus ja miettisin, voiko Annelia auttaa lainkaan vaan onko vaaraksi vielä vapauduttuaan läheisilleen ja koko yhteiskunnalle?
Voihan sitä nainen olla mustasukkainen lapsilleenkin. Kilahdus voi syntyä pelkästään siitä että lasten isä on puhunut joululahjojen ostosta lapsille. Ehkä 200 euroa voi olla säästäväiselle ihmiselle liian suuri rahamäärä lasten joululahjoja varten?
Hys hys!
mysteerin miettijä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

Nooruska kirjoitti:Totta. Sukulaisetkin mainitaan tuolla vaikka käsittääkseni Anneli oli aika erakko... :?
Sehän voi olla ihan tietoinen "perustelu", selittääkseen toimintaansa. Olisi kuulostanut omituisemmalta sanoa "lähden tästä inariin, en kyllä tunne sieltä ketään". Turku on kumminkin isompi paikka kuin ulvila, joten erakkoluonteen on mahdollisempaa siellä touhuta omissa oloissaan, ilman että naapurit kylän samalla puolen ovat tietoisia lukeeko rouva kirjaa pihalla kauniina kesäpäivänä...

Itse olen ns äkillisten mielijohteiden mukaan isojakin ratkaisuja tehnyt, ja kun lähdin nuorena ihan uudelle paikkakunnalle pääsykokeisiin, selittelin muille, että on mulla siellä kavereita. Vaikkei itseä pelottanut (luotin että saan pian uusia kavereita niinkuin sainkin), en halunnut säikähdyttää sukulaisia, jotka pelkäsi, miten mä pärjäisin paikkakunnalla missä ei ole tuttuja :D
Sulavesi
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Sulavesi »

Juu-u,itse alkuperäisenä ulvilaisena ja ulvilassa asuneena voin sanoa että ymmärrän kyllä AA:n muuton Turkuun. En minäkään muuttaisi Ulvilaan jossa juorutaan toisista asioita joissa ei ole totuutta siteeksikään. Sori ulvilalaiset 8)
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Sulavesi kirjoitti:Juu-u,itse alkuperäisenä ulvilaisena ja ulvilassa asuneena voin sanoa että ymmärrän kyllä AA:n muuton Turkuun. En minäkään muuttaisi Ulvilaan jossa juorutaan toisista asioita joissa ei ole totuutta siteeksikään. Sori ulvilalaiset 8)
Ei taida olla Ulvila Suomen ainoa (pikku)paikkakunta, jossa muut ihmiset tietävät henkilön asiat paremmin kuin tämä itse ;)
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Nooruska
Michael Knight

Tällä ei nyt ole suoraa yhteyttä mihinkään, mutta tietääkö kukaan menikö Annelin ja Jukan asunto sitten lopulta nopeasti kaupaksi vai myytiinkö kauankin?
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kuka nyt surmataloon muuttaisi???? :shock: :shock: :shock:

Ei vaiskaan. Kyllä siinä silti taisi tovi mennä. Juuri kai siitä syystä, että jengiä hyppäsi pällistelemässä, eikä satakuntalaisella mentaliteetillä muuteta taloon jota tarkkaillaan. Tapana on kas tarkkaila itse muita. :)

(kev)
Nuotio & Äreät Tiput
Nooruska
Michael Knight

^ Kiitos :D :D
Vastaa Viestiin