Joo tätäkin on jo täällä toitotettu sivu kaupalla, mutta hyvä kun taas sen voimme lukea. Kun taas aletaan miettimään oliko A.n hiukset kiinni vai auki, sivulla tai päässä jopa suihkumyssy ja päällä sadetakkihellämustapääfinnilä kirjoitti:ETP:n verijälkitietojen mukaan roiskeita on Lahden ympärillä eniten matalalla lähellä lattian rajaa. Korkeimmillaan roiskeita on kylpyhuoneen ovessa kahvan yläpuolella: ovessa on veripisaroista kaksi vierekkäistä heilahdusjälkeä, alaviistoon vasemmalle suuntautuen.taavetti kirjoitti:Voisi melkein kuvitella, että lyötäessä Lahden tilassa olevaa henkilöä astalolla veri ei ainakaan suihkua.
Ulvilan tapaus (ketju 4)
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Kertaus on opintojen äiti. No, tämä kertausharjoitus lähti parin nimimerkin kakkelijutuista. Tuo kakkeliksi nimeäminen on osin aika outoa, perusteluja sille, miksi se on kakkelia ei usein näy.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Jos lähtökohtana on koko ajan ETP:n "faktat" niin miksi syyttäjä vaivautuu sitten esittämäänv-a-45 kirjoitti:Joo tätäkin on jo täällä toitotettu sivu kaupalla, mutta hyvä kun taas sen voimme lukea. Kun taas aletaan miettimään oliko A.n hiukset kiinni vai auki, sivulla tai päässä jopa suihkumyssy ja päällä sadetakkihellämustapääfinnilä kirjoitti:ETP:n verijälkitietojen mukaan roiskeita on Lahden ympärillä eniten matalalla lähellä lattian rajaa. Korkeimmillaan roiskeita on kylpyhuoneen ovessa kahvan yläpuolella: ovessa on veripisaroista kaksi vierekkäistä heilahdusjälkeä, alaviistoon vasemmalle suuntautuen.taavetti kirjoitti:Voisi melkein kuvitella, että lyötäessä Lahden tilassa olevaa henkilöä astalolla veri ei ainakaan suihkua.Ja kuvakin on postattu rikospaikasta ja verijäljistä sen 10 kertaa mutta jos nyt menisi jakeluun, ettei se veri siinä Jukan maatessa oven edessä enään "suihkunut" eikä "revennyt" hurjasti mihinkään Annelin päähän, hiuksiin, tai sen enempää vaatteillekkaan. Annelin jalan päällä oli muutama(2) veripisara joista ei sitten sitä dna.ta tutkittu.Tutkijan veikkaus oli veri että tippunut astalosta.
monimutkaista vaatteiden vaihto teoriaakaan. Miksi tekijä mitään "suojavaatteita" edes tarvitsisi...
ETP:n valossa kun päällä olisi voinut olla vaikka valkoiset vaatteet kun veri "kiltisti" vaan valui eikä
tuhrannut muuta kuin vähän lattiaa ... Se koko ETP materiaali on pelkkää nollatutkimusta - ja jos se
otetaan nyt "faktana" niin ei tämä juttu sitten koskaan ratkea.
Olet harvinaisen oikeassa ja tulihan tuolta jo, että pakko kyykistyä tai kumartua ja silloin veren on ollut pakko lentää Anneliin. No toistan sen jo satakertaa kysytyn, että miksi tällä huppumiehellä ei sitten ollut verta naamassa, kun ei Anneli sitä nähnyt, mutta ihohuokoset oli isot ja ne hän näki selvästi kuten myös vaaleat kulmakarvat, pottunenän, ihon värinkin pystyi sanomaan tarkasti, ettei ollut punakka tai sen näköinen että hikoilisi, puuskuttaisi ym. muuta sontaa.taavetti kirjoitti:Kertaus on opintojen äiti. No, tämä kertausharjoitus lähti parin nimimerkin kakkelijutuista. Tuo kakkeliksi nimeäminen on osin aika outoa, perusteluja sille, miksi se on kakkelia ei usein näy.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Jos se Visitor 59 nyt lukisi näitä viestejä? Annelin jalkapöydällä oli veripisaroita (astaloista pudonneita) ja pestyissä käsissä on saattanut olla myös pisaroita. Pieniä pisaroita on voinut olla ihan missä vaan tekijässä (esim. hiuksissa). T-paidasta Lahden verta ei löydetty kuin hihansuista (siitä epäilyt vaatteen vaihdosta/ suojauksesta). Anneli vietiin paidatta paikalta suoraan sairaalaan, jalkapöydän verestä ei otettu näytteitä ja muistakaan mahdollisesti näkyvistä veripisaroista ei ilman testejä voi kertoa olivatko Annelin omaa vai Jukan. Myöskään Annelin esittämiä jalkapohjan haavoja ei dokumentoitu valokuvin.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Siis jos Auer sanoo jotain mikä tukee syyttäjän kertomaa - niin sitä pitäisi uskoa, vaikka muuten hänenv-a-45 kirjoitti:Olet harvinaisen oikeassa ja tulihan tuolta jo, että pakko kyykistyä tai kumartua ja silloin veren on ollut pakko lentää Anneliin. No toistan sen jo satakertaa kysytyn, että miksi tällä huppumiehellä ei sitten ollut verta naamassa, kun ei Anneli sitä nähnyt, mutta ihohuokoset oli isot ja ne hän näki selvästi kuten myös vaaleat kulmakarvat, pottunenän, ihon värinkin pystyi sanomaan tarkasti, ettei ollut punakka tai sen näköinen että hikoilisi, puuskuttaisi ym. muuta sontaa.taavetti kirjoitti:Kertaus on opintojen äiti. No, tämä kertausharjoitus lähti parin nimimerkin kakkelijutuista. Tuo kakkeliksi nimeäminen on osin aika outoa, perusteluja sille, miksi se on kakkelia ei usein näy.
puheensa voi kuitata valehteluna. Aika selvää ettei Auer ole mitään kunnolla nähnyt - ja ne "yksityiskohdat"
kuten ihohuokoset jne. ovat mielen itse tuottamia yksityiskohtia tilanteen hahmottamiseksi (siis ei
välttämättä tietoisesti keksittyjä). Jokainen joka näkee vilaukselta jotain epäselvää alkaa sitä
muistellessaan kehittämään yksityiskohtia jotka "selventävät" sitä epäselvää vilausta - ja uskoo itse ne yksityiskohdat havainneensa.
Olen minä noita kommentteja lukenut- ja varmaankin kaikkiin noihin väitteisiin törmannyt...taavetti kirjoitti:Jos se Visitor 59 nyt lukisi näitä viestejä? Annelin jalkapöydällä oli veripisaroita (astaloista pudonneita) ja pestyissä käsissä on saattanut olla myös pisaroita. Pieniä pisaroita on voinut olla ihan missä vaan tekijässä (esim. hiuksissa). T-paidasta Lahden verta ei löydetty kuin hihansuista (siitä epäilyt vaatteen vaihdosta/ suojauksesta). Anneli vietiin paidatta paikalta suoraan sairaalaan, jalkapöydän verestä ei otettu näytteitä ja muistakaan mahdollisesti näkyvistä veripisaroista ei ilman testejä voi kertoa olivatko Annelin omaa vai Jukan. Myöskään Annelin esittämiä jalkapohjan haavoja ei dokumentoitu valokuvin.
Jos mitään ei ole tutkittu (kuten itsekin kirjoitat) niin aika turhaa on sitten väittää että löytyisi sitä
kuuluisaa ETP:n "faktaakaan" - ei paljoa vakuuta myöhemmin muutaman valokuvan perusteella
tehdyt verijälki analyysit jne. Eli sorry vaan ETP:n materiaali tai syyttäjän skenaario ei minulle
edusta faktaa (kuten ei JJ:nkään) - joten niiden pohjalta lähtevä perustelukaan ei ole uskottavaa.
EDITED: Nyt kun on nähty kuinka heikkolaatuinen se ETP:n materiaali on , niin väitteiden perustaminen
sille ei ole mitenkään realistista. Siinä mielessä ovat ETP:n "faktojen" perusteella "alasammutut"
ajatukset nyt uudelleen auki.
-
hellämustapääfinnilä
- Martin Beck
^ Visitor59, laitoin sinulle kysymyksiä Lautamiesosioon.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Tässä on ETP:stä kohta,jossa Auerin jaloissa olevia haavoja tarkastellaan sairaalassa 2.12.2006, ETP 827
Jalkojen haavoista oli puhetta kuulustelun lopussa, n viisi minuuttia ennen kuulustelun lopettamista.
Alkuun joku rivi siitä 'mistä puhuttiin juuri ennen kuin jalkapohjien haavoista tuli puhe':
JJ kysyi oliko tekijä Jukan päällä? Hakkasiko hän J"ukan päällä, oliko hänen rinnallaan, polvillaan, vieressä, päällä, tappaja pystyssä, millainen mielikuva" Auerilla tästä oli..
Auer: Täst täst mulla ei oo semmosta niinku selvää mielikuvaa, ett tää voi olla memmone mun päätelmieni mielikuva. Et mull on niinku lähinnä vaan siitä ku mä pelästyin ku se lähti mua kohti,mut et jossai siin kyll hän niinku oli siin jollakin tavalla Jukan lähellä. Mm... mulla on memmonen mielikuva että hän olis ollut siinä päällä. Sitä mä en osaa sanoo oliks hän polvillaan vai muuten kumartuneena vai istuko päällä vai mitä mutt ett, siit hän niinku ponkasi sinne mua päin.
JJ: Mutta hänen on myös tarvinnut olla verissä, aikalailla veressä koska Jukasta tuli verta?
Auer: No, todennäköisesti koska sitä verta sieltä niin pal lensi.
JJ: Joo. Lensikö sitä sinuun sitä verta ehtikö tulla muuta ku tästä haavasta?
Auer: Ööö..h..mä en tiä mun jalassani on kans jottai verta mut ett voi olla ett se oli valunu minust, mä en osaa sanoo mä en oo pesulla käyny.
JJ: Okei millai se näkyy se ett?
Auer: No joku katto mun jalkoihin ja ettei sielä näkyny. Mulla on semmone hämärä mielikuva että, sieltä ku mä hyppäsin niin mä tunsin jottain lasia siinä muttei ei ei niinku mittää sen ihmeempää enkä mä jääny sitä siäl kattomaa.
JJ: Oliko sul kuiteski että sä olit paljain jaloin?
Auer: Olin paljain jaloin joo. Joku T-paita.
JJ: Joo on siinä joku reikä ja tuolla näkyy haava joo.
Auer: Tää on kyll joku tommonen tää on ollu pidemmän aikaa en mä tiä onks se joku syylä tai rupi tai mikä mut.
JJ: Tos näkyy tommone haava ja tossa toine ja ... ja toss on niinku semmone...Niitä on pikkuvarpaan luona pari ja sitte isosvarpaas näkyy.. Ja tos näkyy kans viilto. Kyl siinä näkyy joo.
JJ: Voiks sä nyt sit samalla näyttää toisen jalan niin se menee samalla...jalkapohjan niin.
Auer:Joo.
JJ:Jos sä pystyt?
Auer: Ja sit mun alushousuis oli myös vähä verta mut se on todennäköisesti tästä valunu.
JJ: Joo on siel selkeesti joo... okei.
Ln, ( yksi paikalla olleista kolmesta muusta poliisista): Joo, tääl on kaikk haavoja ja kuivunutta verta mut se on todennäköisesti tästä valunu.
JJ: Joo on selkeesti joo... okei.
Ln: Mä voin laittaa ne.
..............
Kuulustelussa jatkettiin tämän jälkeen kysymyksellä oliko Auerilla mielikuvaa että tunsiko Jukka tapajaa tai muuta tilanteeseen liittyvää. Auer vastasi: No sitä mä olen miettiny sitä et ku Jukalt pysty enää kysymään ett ku Jukkakaa ei mittää niin ku sanonu paitsi huus kivusta ja site se Annu tai Hannu..
JJ kysyy sanoiko tappaja jotain kun oli tullut ikkunasta sisään. Auer vastasi, että "joo se oli joku semmonen niin ku em mää mitä mitä kiroiliks hän tai joku tömmönen niinku hämmästyksen ilma..ilmasu se oli. Tappaja ei puhunut mitään vaan kävi suoraan kimppuun..
...jne
Jalkojen haavoista oli puhetta kuulustelun lopussa, n viisi minuuttia ennen kuulustelun lopettamista.
Alkuun joku rivi siitä 'mistä puhuttiin juuri ennen kuin jalkapohjien haavoista tuli puhe':
JJ kysyi oliko tekijä Jukan päällä? Hakkasiko hän J"ukan päällä, oliko hänen rinnallaan, polvillaan, vieressä, päällä, tappaja pystyssä, millainen mielikuva" Auerilla tästä oli..
Auer: Täst täst mulla ei oo semmosta niinku selvää mielikuvaa, ett tää voi olla memmone mun päätelmieni mielikuva. Et mull on niinku lähinnä vaan siitä ku mä pelästyin ku se lähti mua kohti,mut et jossai siin kyll hän niinku oli siin jollakin tavalla Jukan lähellä. Mm... mulla on memmonen mielikuva että hän olis ollut siinä päällä. Sitä mä en osaa sanoo oliks hän polvillaan vai muuten kumartuneena vai istuko päällä vai mitä mutt ett, siit hän niinku ponkasi sinne mua päin.
JJ: Mutta hänen on myös tarvinnut olla verissä, aikalailla veressä koska Jukasta tuli verta?
Auer: No, todennäköisesti koska sitä verta sieltä niin pal lensi.
JJ: Joo. Lensikö sitä sinuun sitä verta ehtikö tulla muuta ku tästä haavasta?
Auer: Ööö..h..mä en tiä mun jalassani on kans jottai verta mut ett voi olla ett se oli valunu minust, mä en osaa sanoo mä en oo pesulla käyny.
JJ: Okei millai se näkyy se ett?
Auer: No joku katto mun jalkoihin ja ettei sielä näkyny. Mulla on semmone hämärä mielikuva että, sieltä ku mä hyppäsin niin mä tunsin jottain lasia siinä muttei ei ei niinku mittää sen ihmeempää enkä mä jääny sitä siäl kattomaa.
JJ: Oliko sul kuiteski että sä olit paljain jaloin?
Auer: Olin paljain jaloin joo. Joku T-paita.
JJ: Joo on siinä joku reikä ja tuolla näkyy haava joo.
Auer: Tää on kyll joku tommonen tää on ollu pidemmän aikaa en mä tiä onks se joku syylä tai rupi tai mikä mut.
JJ: Tos näkyy tommone haava ja tossa toine ja ... ja toss on niinku semmone...Niitä on pikkuvarpaan luona pari ja sitte isosvarpaas näkyy.. Ja tos näkyy kans viilto. Kyl siinä näkyy joo.
JJ: Voiks sä nyt sit samalla näyttää toisen jalan niin se menee samalla...jalkapohjan niin.
Auer:Joo.
JJ:Jos sä pystyt?
Auer: Ja sit mun alushousuis oli myös vähä verta mut se on todennäköisesti tästä valunu.
JJ: Joo on siel selkeesti joo... okei.
Ln, ( yksi paikalla olleista kolmesta muusta poliisista): Joo, tääl on kaikk haavoja ja kuivunutta verta mut se on todennäköisesti tästä valunu.
JJ: Joo on selkeesti joo... okei.
Ln: Mä voin laittaa ne.
..............
Kuulustelussa jatkettiin tämän jälkeen kysymyksellä oliko Auerilla mielikuvaa että tunsiko Jukka tapajaa tai muuta tilanteeseen liittyvää. Auer vastasi: No sitä mä olen miettiny sitä et ku Jukalt pysty enää kysymään ett ku Jukkakaa ei mittää niin ku sanonu paitsi huus kivusta ja site se Annu tai Hannu..
JJ kysyy sanoiko tappaja jotain kun oli tullut ikkunasta sisään. Auer vastasi, että "joo se oli joku semmonen niin ku em mää mitä mitä kiroiliks hän tai joku tömmönen niinku hämmästyksen ilma..ilmasu se oli. Tappaja ei puhunut mitään vaan kävi suoraan kimppuun..
...jne
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Palaan taas kerran tahan kun mun mielesta taa on aika oleellista: jos Anneli meni lasinpalojen paalta olohuoneen kautta puhelimeen niinkuin han on kertonut, olisi olohuoneesta/jostain pitanyt loytya myos Annelin verta lasinsiruista -- lahinna niista olohuoneen puolella olleista. Ja ainakin lattialla olisi pitanyt olla Annelin verisia jalanjalkia. Vaikea kuvitella, etta sangysta lasin paalle lattialle ponkaistaessa ei saa jalkoihin sellaisia haavoja, ettei niista jaisi yhtaan ainoata verijalkea mihinkaan. Jos vaikka pelastushenkilokunta sotki jaljet, edes puhelimen vieresta olisi luullut lattialta jotain loytyneen.
Olen tasta aikani kuluksi kehitellyt skenaarion, joka mielestani ottaa kaikki TIEDETYT "faktat" huomioon (unknown unknowns on sitten eri asia). Aika pitkalle sama kuin minka esim Teleksi jossain jo esitteli.
Usealla taalla on ollut jossain vaiheessa esittaa omansa. Olisiko ihmisilla mielenkiintoa koota minfon oma skenaario -- eli alustava versio, johon muut voisivat puhkoa reikia tietamansa perusteella. Saataisiin ainakin yksi mahdollinen skenaario aikaiseksi tai todistettaisiin, etta ei toimi. Vahan tammoinen yhteisoalykkydella muokattu cyborg/muurahaispesaversio.
Tai vaikka kaksi: toinen joka puoltaa syyttomyytta ja toinen joka todistaa syyllisyydesta.
Olen tasta aikani kuluksi kehitellyt skenaarion, joka mielestani ottaa kaikki TIEDETYT "faktat" huomioon (unknown unknowns on sitten eri asia). Aika pitkalle sama kuin minka esim Teleksi jossain jo esitteli.
Usealla taalla on ollut jossain vaiheessa esittaa omansa. Olisiko ihmisilla mielenkiintoa koota minfon oma skenaario -- eli alustava versio, johon muut voisivat puhkoa reikia tietamansa perusteella. Saataisiin ainakin yksi mahdollinen skenaario aikaiseksi tai todistettaisiin, etta ei toimi. Vahan tammoinen yhteisoalykkydella muokattu cyborg/muurahaispesaversio.
Tai vaikka kaksi: toinen joka puoltaa syyttomyytta ja toinen joka todistaa syyllisyydesta.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Confucius
Tässä yksi, vaikkei omani olekkaan.Usealla taalla on ollut jossain vaiheessa esittaa omansa. Olisiko ihmisilla mielenkiintoa koota minfon oma skenaario -- eli alustava versio, johon muut voisivat puhkoa reikia tietamansa perusteella. Saataisiin ainakin yksi mahdollinen skenaario aikaiseksi tai todistettaisiin, etta ei toimi.
Tästähän sitä voisi lähteä ruotimaan, vaikka onhan kaikkia jo ruodittukin.
Tämän skenaarion voi ainakin hyvällä syyllä sanoa olevan se alustava versio.
Ohessa tutkinnanjohtajan tapahtumien kuvaus, siitä kun ulkopuolinen surmaaja tuli ikkunasta.
Mielestäni tähän mennessä kuitenkin paras skenaario...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2128591 NÄIN SE MENI
Tekijä oli Joutsenlahden käsityksen mukaan tullut Tähtisentien takapihalle naamioituneena hyvin, mukanaan lamppu, kirves ja veitsi. Kaihtimet eivät olleet kokonaan kiinni, joten näkyi, että takkahuoneessa nukkui kaksi ihmistä.
Mies otti kirveen ja alkoi voimakkaasti hakata ikkunaa.
- Todennäköisesti hän yritti saada oven auki, mutta siellä on sivussa pieni vipu, jota ei pysty näkemään, Joutsenlahti sanoi.
- Anneli Auer ja Jukka Lahti heräävät. Välkkyy taskulampun valo, lyödään kirveellä ikkunaa rikki. (Tytär) herää. Tekijä toteaa, että ovi ei aukea, pakko rikkoa ikkunaa lisää.
- Ennen kuin hän nousee tuolille, hänen täytyy laittaa kirves ja veitsi piiloon ja siihen menee hetki. Minun mielestäni tämä on se hetki, kun tytär tulee ja näkee, kun äiti ja isä ovat hiljaa, odottavat jotain.
Lahti puolustautuu klapeilla ja onnistuu ehkä lyömään tekijää. Auer menee väliin.Joutsenlahden mukaan Auer menee aivan loogisesti keittiön lankapuhelimeen: kännykkää ei ole, lapset ovat talossa, miestä tapetaan.
Samaan aikaan Lahti oli jo saanut kylkeensä kaksi syvää veitseniskua.
- Kun lyödään kaksi kertaa kahvaa myöten, syö kyllä miehestä suurimman intohimon tapella vastaan.
Seuraa kissa-hiiri-leikki, jossa tekijä yrittää aiheuttaa uhrille mahdollisimman paljon tuskaa. Auer on puhelimessa, kun surmaaja vetää Lahden sängyltä lattialle ja alkaa tökkiä tätä veitsellä ympäri kehoa.
- Tekijä olisi pystynyt helposti tappamaan, jos olisi halunnut. Isku kaulaan, sydämeen, vatsan alueelle, viilto kaulaan - mutta niitä oli ympäriinsä yli 70 iskua.Lapsi oli hereillä.
- Minulla on itselläni samanikäinen lapsi, pystyn hyvin kuvittelemaan. Sen ikäinen tekee teräviä havaintoja.
Auer odottaa puhelimessa minuutin, että päivystäjä palaisi linjalle. Samalla miehen tuskainen ääni kuuluu koko ajan. Hän pyytää tyttären puhelimeen mennäkseen katsomaan.Auer kääntää valokatkaisinta ja näkee tekijän kasvot.
- Tekijä alkaa laittaa varusteita uudelleen kasaan. Homma suoritettu.
Mies ottaa vauhtia poistuakseen ikkunasta.
-Samalla tytär kirkaisee, jotakin tapahtuu. Tulee mielikuva, että kirkaisu on niin voimakas, että veitsi putoaa tekijän kädestä.
Joutsenlahti löi pöytää matkien hätänauhalta kuuluvaa kopsahdusta.
Tekijä ottaa arkulta jalallaan tukea ja ponnistaa ikkunasta ulos terassille.
- Aika temppu noissa vaatteissa olisi Annelilta mennä ikkunasta vahingoittumatta, Joutsenlahti päätti.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2128892 TEESIT
1. Hätäkeskusilmoitus ja Auerin kertomus, jotka tukevat toisiaan.
2. Tyttären spontaani ja välitön kertomus tekijän näkemisestä.
3. Verijäljet takkahuoneessa, tekijän täytyi olla yltä päältä veressä.
4. Jalkineen jäljet, etupäässä takkahuoneessa mutta myös olohuoneessa.
5. Verijäljet ovessa.
6. Ruskeankirjavat uidut, joiden alkuperää ei pystytty selvittämään, vaikka Saksaa myöten selviteltiin. Nimenomaan paikassa, jossa Jukka S. Lahti surmattiin.
7. Lahden kädessä olleesta klapista löytyi miehen dna, jota ei ole kyetty selvittämään.
8. Kahden aikaan yöllä naapuri nähnyt punaisen, 440-sarjan Volvon, jota ei ole löydetty.
9. Terassilta oli jo viikkoa aiemmin kuulunut kalinaa ja kolinaa, joka oli herättänyt huomiota.
10. Veitsi, joka ei kuulunut keittiön veitsisarjoihin, oli pudonnut tekijän kädestä, kun tytär rääkäisi. Hätänauhalta kuuluu kopsahdus kesken rääkäisyn.
Myös lavastusteoriaa vastaan sotii Joutsenlahden mukaan moni seikka:
1. Auer oli veretön: verta ei ollut käsissä, kasvoissa tai hiuksissa.
2. Mistään ei löytynyt suojavaatteita, joita hänen olisi täytynyt käyttää.
3. Auerin jalkapohjissa ei ollut verinaarmuja,
4. Toinen tekoväline on kokonaan kateissa, vaikka sitä haettiin "kissojen ja koirien kanssa".
5. Missään ei ollut peseytymisjälkiä.
Joutsenlahti muistutti siitäkin, että koirapartio sai havainnon talon ulkopuolelta, joskin partio tuli paikalle vasta 1,5 tuntia hälytyksen jälkeen.
Lisäksi keskusrikospoliisin profiloijan Helinä Häkkäsen lausunnot puhuivat sen puolesta, että tekijä on ulkopuolinen.
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Ummmpphhh.... tassa on nyt niin uskomattomia epaloogisuuksia, etta kaataisin sen jo tahan kohtaan:
Lisaa: miksi tunkeutuja piilottaa kirveen ja veitsen? On tulossa rikotusta ikkunasta mutta ei halua pelotella sisalla olijoita? Joku on rikkonut kirveella ikkunan ja lapsi lahetetaan nukkumaan kun on koulupaiva? Plus, Anneli ei kertonut tata juttua nain. Eli en nain mihinkaan kertomukseen nojautumattomasta aloituksesta todella viitsisi aloittaa.
Palaa alkuruutuun ja odota yhden heiton ajan.
Siis ikkunaa rikotaan, taskulamppu valkkyy -- LAHTI ON SAANUT UHKAUKSIA ja isa ja aiti vain odottavat, etta tunkeutuja tulee sisaan. Eivat edes kenkia saa jalkaan kun lattia on taynna lasia.Tekijä oli Joutsenlahden käsityksen mukaan tullut Tähtisentien takapihalle naamioituneena hyvin, mukanaan lamppu, kirves ja veitsi. Kaihtimet eivät olleet kokonaan kiinni, joten näkyi, että takkahuoneessa nukkui kaksi ihmistä.
Mies otti kirveen ja alkoi voimakkaasti hakata ikkunaa.
- Todennäköisesti hän yritti saada oven auki, mutta siellä on sivussa pieni vipu, jota ei pysty näkemään, Joutsenlahti sanoi.
- Anneli Auer ja Jukka Lahti heräävät. Välkkyy taskulampun valo, lyödään kirveellä ikkunaa rikki. (Tytär) herää. Tekijä toteaa, että ovi ei aukea, pakko rikkoa ikkunaa lisää.
- Ennen kuin hän nousee tuolille, hänen täytyy laittaa kirves ja veitsi piiloon ja siihen menee hetki. Minun mielestäni tämä on se hetki, kun tytär tulee ja näkee, kun äiti ja isä ovat hiljaa, odottavat jotain.
Lisaa: miksi tunkeutuja piilottaa kirveen ja veitsen? On tulossa rikotusta ikkunasta mutta ei halua pelotella sisalla olijoita? Joku on rikkonut kirveella ikkunan ja lapsi lahetetaan nukkumaan kun on koulupaiva? Plus, Anneli ei kertonut tata juttua nain. Eli en nain mihinkaan kertomukseen nojautumattomasta aloituksesta todella viitsisi aloittaa.
Palaa alkuruutuun ja odota yhden heiton ajan.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Confucius
Confucius
Omani:
Lahti tulee kotiin ja riita on valmis. Jukka toteaa ettei jaksa enää tällaista ja alkaa nostaa taas kerran avioerokorttia pöydälle. Anneli suuttuu jossain vaiheessa ja heittää Jukkaa jollain esineellä osumatta häneen. Ikkuna menee hieman rikki. Tässä vaiheessa tytär tulee ihmettelemään ääniä. Tytär passitetaan takaisin nukkumaan. 'Riita jatkuu. Jossain vaiheessa Jukka repii Annelia hiuksista pitkin lattiaa. Annelilta irtoaa hiuksia tuppona.
Pariskunta rauhoittuu, Jukkaa ei kiinnosta enää riidellä ja hän ilmoittaa menevänsä nukkumaan. Anneli jää valvomaan ja pyörittelee asioita päässään. Raivostuttaa ja turhauttaa. Viha kasaantuu.
Anneli pukee hupullisen kylpytakin päälleen suojaten itsensä ja poimii kaksi klapia käsiinsä. Hän hiipii nukkuvan Jukan luo ja lyö klapilla. Jukka menettää tajuntansa. Samalla Annelille valkenee, ettei klapit ole tarpeeksi tehokas ase. Hän heittää ne käsistään ja ryntää keittiöön hakemaan veitsen. Hän lyö useita kertoja tajutonta Jukkaa. Anneli kuvittelee Jukan kuolleen, sillä Jukka makaa aivan hiljaa.
Anneli aloittaa lavastuksen, hän pukee Jukan kengät jalkaan, rikkoo ikkunaa, piilottaa surmavälineen ja vaatteet. Pesee kasvoille roiskuneet veripisarat sekä kätensä ja jalkansa.
Annlei pistää itseään veitsellä ja soittaa hätäkeskukseen. Saman aikaisesti Jukka herää. Annelille iskee epätoivo siitä, ettei mies kuollutkaan. Jukka huutaa Annua apuun, sillä hän ei tiedä kuka häntä on lyönyt ja mitä on tapahtunut. Anneli pyytää tyttärensä puhelimeen ja menee katsomaan Jukkaa kylpyhuoneen ovesta. Jukka on päässyt ylös sängystä, jossa hän oli jo tovin maannut ja tulee kohti Annelia. Jukka kaatuu lattialle oven eteen. Annelin täytyy "viimeistellä työnsä" ja hän tekee sen oven raosta. Palaa takaisin puhelimeen. Puhelun päätyttyä viskaa astalon piiloon. Kaikki on valmista.
Ja tämä tosiaan vain oman mielikuvitukseni tuotetta, saa lyödä lyttyyn ihan vapaasti
Lahti tulee kotiin ja riita on valmis. Jukka toteaa ettei jaksa enää tällaista ja alkaa nostaa taas kerran avioerokorttia pöydälle. Anneli suuttuu jossain vaiheessa ja heittää Jukkaa jollain esineellä osumatta häneen. Ikkuna menee hieman rikki. Tässä vaiheessa tytär tulee ihmettelemään ääniä. Tytär passitetaan takaisin nukkumaan. 'Riita jatkuu. Jossain vaiheessa Jukka repii Annelia hiuksista pitkin lattiaa. Annelilta irtoaa hiuksia tuppona.
Pariskunta rauhoittuu, Jukkaa ei kiinnosta enää riidellä ja hän ilmoittaa menevänsä nukkumaan. Anneli jää valvomaan ja pyörittelee asioita päässään. Raivostuttaa ja turhauttaa. Viha kasaantuu.
Anneli pukee hupullisen kylpytakin päälleen suojaten itsensä ja poimii kaksi klapia käsiinsä. Hän hiipii nukkuvan Jukan luo ja lyö klapilla. Jukka menettää tajuntansa. Samalla Annelille valkenee, ettei klapit ole tarpeeksi tehokas ase. Hän heittää ne käsistään ja ryntää keittiöön hakemaan veitsen. Hän lyö useita kertoja tajutonta Jukkaa. Anneli kuvittelee Jukan kuolleen, sillä Jukka makaa aivan hiljaa.
Anneli aloittaa lavastuksen, hän pukee Jukan kengät jalkaan, rikkoo ikkunaa, piilottaa surmavälineen ja vaatteet. Pesee kasvoille roiskuneet veripisarat sekä kätensä ja jalkansa.
Annlei pistää itseään veitsellä ja soittaa hätäkeskukseen. Saman aikaisesti Jukka herää. Annelille iskee epätoivo siitä, ettei mies kuollutkaan. Jukka huutaa Annua apuun, sillä hän ei tiedä kuka häntä on lyönyt ja mitä on tapahtunut. Anneli pyytää tyttärensä puhelimeen ja menee katsomaan Jukkaa kylpyhuoneen ovesta. Jukka on päässyt ylös sängystä, jossa hän oli jo tovin maannut ja tulee kohti Annelia. Jukka kaatuu lattialle oven eteen. Annelin täytyy "viimeistellä työnsä" ja hän tekee sen oven raosta. Palaa takaisin puhelimeen. Puhelun päätyttyä viskaa astalon piiloon. Kaikki on valmista.
Ja tämä tosiaan vain oman mielikuvitukseni tuotetta, saa lyödä lyttyyn ihan vapaasti
Eikä siinä vielä mitään, mutta kuten itsekin sanoit, tuon teorian mukaan he käskivät myös tyttärensä takaisin nukkumaan. Käskisitkö sinä tyttäresi nukkumaan, jos olet juuri herännyt siihen että joku hakkaa ikkunaa sisään?ulkosuomalainen kirjoitti: Siis ikkunaa rikotaan, taskulamppu valkkyy -- LAHTI ON SAANUT UHKAUKSIA ja isa ja aiti vain odottavat, etta tunkeutuja tulee sisaan. Eivat edes kenkia saa jalkaan kun lattia on taynna lasia.
Tämä on toinen kahdesta seikasta, jotka minusta puhuvat kaikista vahvimmin Auerin syyllisyyden puolesta. Toinen on se, että Auerissa ei ollut Lahden verta. Jos surmaajan on päätelty olleen yltä päältä Lahden veressä ja Auer on käynyt omien sanojensa mukaan kahteen kertaan tappelussa välissä, vammastaan päätellen ainakin toisella kerralla lähikontaktissa, miten ihmeessä hän on välttynyt sotkeentumasta miehensä vereen?
edit: täsmennys
-
hellämustapääfinnilä
- Martin Beck
Nämä olivatkin uutta minulle, ihan "pakko" laittaa muutama kommentti.. (boldatulla)
Joutsenlahti ei kyennyt vakuuttamaan minua teeseillään, valitettavasti, sillä ihan mielelläni tulisin vakuutetuksi.turumurre kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2128892 TEESIT
1. Hätäkeskusilmoitus ja Auerin kertomus, jotka tukevat toisiaan. Mielenkiintoista olisi tietää, miksi JJ:n mielestä nämä tukevat toisiaan enemmän kuin että eivät tue?
2. Tyttären spontaani ja välitön kertomus tekijän näkemisestä. Miten voidaan osoittaa, ettei Auer ole keskustellut tyttärensä kanssa aiheesta ennen poliisin tuloa asunnolle?
3. Verijäljet takkahuoneessa, tekijän täytyi olla yltä päältä veressä. Miksi tukee nimenomaan ulkopuolista surmaajaa?
4. Jalkineen jäljet, etupäässä takkahuoneessa mutta myös olohuoneessa. Sama kuin edellä.
5. Verijäljet ovessa. Sama.
6. Ruskeankirjavat uidut, joiden alkuperää ei pystytty selvittämään, vaikka Saksaa myöten selviteltiin. Nimenomaan paikassa, jossa Jukka S. Lahti surmattiin. Sama.
7. Lahden kädessä olleesta klapista löytyi miehen dna, jota ei ole kyetty selvittämään. Voi yhtä hyvin olla peräisin aiemmalta ajalta.
8. Kahden aikaan yöllä naapuri nähnyt punaisen, 440-sarjan Volvon, jota ei ole löydetty. Miksi Volvo liittyisi tähän surmatapaukseen?
9. Terassilta oli jo viikkoa aiemmin kuulunut kalinaa ja kolinaa, joka oli herättänyt huomiota. Miten kolina liittyy tähän surmatapaukseen?
10. Veitsi, joka ei kuulunut keittiön veitsisarjoihin, oli pudonnut tekijän kädestä, kun tytär rääkäisi. Hätänauhalta kuuluu kopsahdus kesken rääkäisyn. Tytär kertoi nähneensä miehen tulevan pesuhuoneesta ja menevän ikkunasta ulos harppaamalla, hän ei puhunut mitään siitä, että olisi nähnyt veitsen tippuvan murhaajan kädestä. Kaksi tapahtumaa, joiden välille JJ keksii itse yhteyden.
Myös lavastusteoriaa vastaan sotii Joutsenlahden mukaan moni seikka:
1. Auer oli veretön: verta ei ollut käsissä, kasvoissa tai hiuksissa. Puhdistautunut?
2. Mistään ei löytynyt suojavaatteita, joita hänen olisi täytynyt käyttää. Koko asuntoa tai autoa ei tutkittukaan, ja pihan roska-astiaankin vain vilkaistiin.
3. Auerin jalkapohjissa ei ollut verinaarmuja, Mitä JJ tällä tarkoittaa?
4. Toinen tekoväline on kokonaan kateissa, vaikka sitä haettiin "kissojen ja koirien kanssa". Kaikkia huoneita (+ mm. pakastinta) ja roska-astiaa ei huolellisesti tutkittu. Autoa ei ilmeisesti tutkittu lainkaan.
5. Missään ei ollut peseytymisjälkiä. Milloin tutkittiin, lattialämmitys kovalla, joten jälkien kuivuminen siihen mennessä, kun pesuhuoneeseen vilkaistiin, on mahdollista.
Joutsenlahti muistutti siitäkin, että koirapartio sai havainnon talon ulkopuolelta, joskin partio tuli paikalle vasta 1,5 tuntia hälytyksen jälkeen. Hajujälkihavainto tuli viherkaistalta naapuriston talojen välistä, ei edes tontin rajalta, eli voi olla jonkun muunkin kuin murhaajan jättämä.
Lisäksi keskusrikospoliisin profiloijan Helinä Häkkäsen lausunnot puhuivat sen puolesta, että tekijä on ulkopuolinen. Tämä lausunto olisi mielenkiintoista lukea.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.