Vaikka termostaatti onkin, asetukset kuitenkin ainakin meillä rajoittavat huonelämpötilan, eli uskoisin, että lattialämmitys on tosiaan syystä tai toisesta käsin asetettu jossain vaiheessa suurelle (mikäli poliisin kertomus ylilämpöisestä huoneesta pitää paikkansa). Oliko muuten kyse pesu- vai takkahuoneen lämpötilasta, vai molempien, en pysty muistamaan?visitor59 kirjoitti:Se lattialämmitys yleensä on termostaatti ohjattu - ja on siksi ihan automaattisestikin kytkenytulkosuomalainen kirjoitti: Mihin muualle uskot vanhempien yrittavan nukkumaan? Ehka rikkoutuneessa ikkunassa oli muuten syy siihen, etta lattialammitys oli huoneessa kaannetty niin kovalle.
lämmityksen mahdollisimman suurelle.
Ulvilan tapaus (ketju 4)
-
hellämustapääfinnilä
- Martin Beck
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
-
pohtiijamiettii
Mielestäni pesuhuoneesta oli kyse, tämä tuli siinä yhteydessä kun mietittiin kuinka nopeasti lattia olisi kuivunut suihkun jäljiltä.
Jotkut pesuhuoneet nyt vain ovat kuumia. Monet, kuten minä, pitävät siitä, että pesuhuone on lämmin. On paljon mukavampi astahtaa suihkusta pois kun ei heti jäädy vesipisarat iholle. Hrrrr...
Jotkut pesuhuoneet nyt vain ovat kuumia. Monet, kuten minä, pitävät siitä, että pesuhuone on lämmin. On paljon mukavampi astahtaa suihkusta pois kun ei heti jäädy vesipisarat iholle. Hrrrr...
-
NiceAsiantuntija
- Neuvoja-Jack
Jos lattian ja seinät kuivaa suihkun jälkeen pyyhkeellä, meillä ainakin lattialämmitys kuivaa kosteuden kaakelinsaumoistakin noin 10 minuutissa. Se aikahan nyt vähintäänkin on mennyt häkepuhelun alun ja pesuhuoneen tarkastamisen välillä (jos nyt oletetaan että suihkussa on käyty ennen puhelua). Eikä sitä pesuhuonetta olla voitu kovin tarkalla silmällä tarkastaa, kun verijälkiä Annelin jalkapohjistakaan (oletetun pulssinottoreissun aikana tulleet) ei huomattu.
-
Who was it
- Sabrina Duncan
Eikös tuossa JJ:n todistuksessa käynyt ilmi, että ovessa on ollut vipu/hela (lapsilukko?), johon ei ole päässyt käsiksi. Eli ikkunasta on ollut pakko tulla, jos on meinannut sisään päästä.hellämustapääfinnilä kirjoitti:Jos huushollissa olisi todella ollut ulkopuolinen murhaaja, hän olisi varmasti hoitanut homman tehokkaasti ja nopeasti, särkenyt lasiakin vain sen mikä tarpeen, jotta saa käden kahvalle, ja poismennessään häipynyt ihan vain aukaisemalla oven.
Kyllä siihen käsiksi pääsi. Joutsenlahden mukaan sitä oli hankala havaita pimeässä tms.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Kuulemisissa lapsi sanoi, että ovi oli ihan lapsen aukaistavissa helposti.
En voisi kuvitella, että se siis aikuisellekaan tuottaisi ongelmaa, vaikka joutuisikin yrittämään ulkoapäin ja rikotusta lasista.
Ainakaan poistuessa se ei olisi ollut ongelma; jos ei lapsellekaan.
En voisi kuvitella, että se siis aikuisellekaan tuottaisi ongelmaa, vaikka joutuisikin yrittämään ulkoapäin ja rikotusta lasista.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Who was it
- Sabrina Duncan
Toisaalta lapsi tiesi, että lapsilukko on olemassa, missä se sijaitsee ja miten se aukeaa.MissHolmes kirjoitti:Kuulemisissa lapsi sanoi, että ovi oli ihan lapsen aukaistavissa helposti.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Lapsi kertoi, että terassin ovi oli helppo aukaista. En muista oliko erikseen puhetta lapsilukosta.
Jotain puhetta oli, että kahva kääntyisi ''silleen ylös päin''. Voisiko joku muistava/tietävä varmistaa.
Jotain puhetta oli, että kahva kääntyisi ''silleen ylös päin''. Voisiko joku muistava/tietävä varmistaa.
Nuotio & Äreät Tiput
Se näyttää ihan tavalliselta abloy-lukolta. Jos sellaisessa on "lapsilukko", niin sen nuppi on karmia kohden. Kun lapsilukko on päällä, ovi ei aukea kahvasta, ainoastaan vääntönupista.Who was it kirjoitti:Toisaalta lapsi tiesi, että lapsilukko on olemassa, missä se sijaitsee ja miten se aukeaa.MissHolmes kirjoitti:Kuulemisissa lapsi sanoi, että ovi oli ihan lapsen aukaistavissa helposti.
Tuollaisessa terassinovessa ei kuitenkaan yleensä ole tuollaista "lapsilukollista" lukkoa, vaan lukitus, jossa on useampi kieli (ovi on tiiviimpi, ei tarvita sisäovea). Kielet pitävät oven kiinni kun kahva on pystyssä. Kielet menevät oven sisään kun kahvan nostaa vaaka-asentoon. Lukitus vaikuttaa kahvaan, eli nuppia pitää vääntää kun kahvan nostaa.
-
Stephanie Plum
- Remington Steele
Meillä on fenestran terassiovi, joka on silmämääräisesti identtinen Auer-Lahti perheen oven kanssa. Mitään mystistä lapsilukkoa ovessa ei ole, vain pieni helposti avattava vipu, jolla voi lukita oven sisäpuolelta. Ovessa kun on molemminpuolin kahva, niin ulkoapäin pääsee sisälle, mikäli vipu on auki ja taas ei, kun vipu on kiinni.
Pikkulapsikin osaa vipua käyttää.
Lapsilukkoa ei näy Auer-Lahti perheen ovessa olevan, mikäli ETP kuvia on uskominen. Lapsilukkohan on lisäväline, joka aukeaa sen verran hankalasti, että ihan pienen älli tai näppäryys riitä, yleensä, avaamaan lukkoa.
Lapsilukkoa ei näy Auer-Lahti perheen ovessa olevan, mikäli ETP kuvia on uskominen. Lapsilukkohan on lisäväline, joka aukeaa sen verran hankalasti, että ihan pienen älli tai näppäryys riitä, yleensä, avaamaan lukkoa.
-
Who was it
- Sabrina Duncan
Ok. JJ on taitanut sitten horista omiaan. Luotin, ettei tuollaisesta meinisi valehtelemaan.Stephanie Plum kirjoitti:Meillä on fenestran terassiovi, joka on silmämääräisesti identtinen Auer-Lahti perheen oven kanssa. Mitään mystistä lapsilukkoa ovessa ei ole, vain pieni helposti avattava vipu, jolla voi lukita oven sisäpuolelta. Ovessa kun on molemminpuolin kahva, niin ulkoapäin pääsee sisälle, mikäli vipu on auki ja taas ei, kun vipu on kiinni.
-
KaukaaViisas
Mä päätin juuri, että metallin lisäksi alan kierrättää muovia. Espoon kokoisessakaan kaupungissa ei ole montaa muivin kierrätyspistettä, joten aiemmin en laiskuuttani ole sitä kierrättänyt.
Eli tässä juuri ketsuppipurkkia huuhdellessani tuli mieleen, että oisko deodorantti ja ketsuppipurkit Auerin kotona voinut olla odottamassa kierrätykseen vientiä? Se selittäisi sen että niitä oli niin julmetun monta. Jos kierrätyspiste on kaukana, niin ei sinne kovin usein tule lähdettyä. Mä uskon että itsekin odotan että noita tulee jokunen ennen kun saan aikaseks lähdettyä kiikuttaa niitä mihinkään.
Eli tässä juuri ketsuppipurkkia huuhdellessani tuli mieleen, että oisko deodorantti ja ketsuppipurkit Auerin kotona voinut olla odottamassa kierrätykseen vientiä? Se selittäisi sen että niitä oli niin julmetun monta. Jos kierrätyspiste on kaukana, niin ei sinne kovin usein tule lähdettyä. Mä uskon että itsekin odotan että noita tulee jokunen ennen kun saan aikaseks lähdettyä kiikuttaa niitä mihinkään.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Eko-ekologi Anneli Aurilla oli kuitenkin auto käytössään, joten purnukoiden vieminen kierrätykseen olisi vaatinut vain hieman viitseliäisyyttä.
Ihan sama mikä niiden idea oli, mutta '''kummalliseksi'' sen tekee se, että nelilapsisen perheen äiti täyttää kotia kierrätys tai askartelutarvikkeilla.
Ja pitää ne vielä esillä pöydillä? Ainahan ne voisi tunkea muovikasseihin ja vaikka autotalliin. Tai valmiiksi auton peräluukkuun.
....kun muutenkin oli tapana pakkailla tuotteita muovipusseihin.....
Ihan sama mikä niiden idea oli, mutta '''kummalliseksi'' sen tekee se, että nelilapsisen perheen äiti täyttää kotia kierrätys tai askartelutarvikkeilla.
Ja pitää ne vielä esillä pöydillä? Ainahan ne voisi tunkea muovikasseihin ja vaikka autotalliin. Tai valmiiksi auton peräluukkuun.
Nuotio & Äreät Tiput
-
pohtiijamiettii
Eikös se ollut niin että niistä purnukoista oli tarkoitus askarrella tonttuja? Joulu oli tulossa.
Mä kierrätän kaiken minkä voin. Mulla on auto. Mut en mä ketsuppipurkki kerrallaan lähde mitään keräyspisteelle roudaamaan, se kun ei ole kävelyetäisyydellä.
Mä kierrätän kaiken minkä voin. Mulla on auto. Mut en mä ketsuppipurkki kerrallaan lähde mitään keräyspisteelle roudaamaan, se kun ei ole kävelyetäisyydellä.
-
KaukaaViisas
Mä olen kahden lapsen äiti ja mulla on mm. kartonki- ja paperikeräyskassit keittiön lattialla.MissHolmes kirjoitti:Eko-ekologi Anneli Aurilla oli kuitenkin auto käytössään, joten purnukoiden vieminen kierrätykseen olisi vaatinut vain hieman viitseliäisyyttä.
Mun mielestä on erikoista, että sä tuot asioita esille siltä kannalta, että mitä äiti-ihminen tekee ja ajattelee. Kun on aiemminkin mennyt metsään (kuten sun joku viittaus siihen, että lapsilisillä rikastuis). Sulla ei taida olla omia lapsia? Kaikki äidit ei joka tapauksessakaan ole niitä pullantuoksuisia kodinhengettäriä. Eikä ne silti välttämättä ole potentiaalisia murhaajiakaan.