Koiratappeluiden järjestäjät syytteeseen ja tuomiolle

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

No jos uutisiin on uskominen niin vihtiläisiä koiria, kymmeniä, on pidetty kettingeissä, erittäin raskaissa, puussa kiinni. Tuolla "historiasivuilla" on jopa kettinkien painoja, mitä raskaampi kettinkin, se parempi koira.

Eläinsuojelulaki säätää koiran kiinnipidon, lyhyessä narussa/kettingissä sitä ei saa pitää kytkettynä, juoksunarullekin on minimisäädökset.

Että yhtään koiria tuntevana, voi kuvitella millä tavoin tuo puussa pitäminen aktivoi koiraa.
There are no crimes behind enemy lines
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

^Sanoinko minä ,että olen hyväksynyt moisen toiminnan ?????
Ei ole epäilystäkään etteikö tuo toiminta ole raakuudessaan ja järjettömyydessään suurinta mahdollista eläinräkkäyksen luokkaa!

....daaaah..

*edit* Joku käsittää toivottavasti mun pointin...
Yhdyssana
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2007 3:50 pm

Viesti Kirjoittaja Yhdyssana »

Tuommoiset koirat joutaisi hävittää mualimasta kokonaan.
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Mother_North kirjoitti:^Sanoinko minä ,että olen hyväksynyt moisen toiminnan ?????
Ei ole epäilystäkään etteikö tuo toiminta ole raakuudessaan ja järjettömyydessään suurinta mahdollista eläinräkkäyksen luokkaa!

....daaaah..

*edit* Joku käsittää toivottavasti mun pointin...
Öh, mä en kyllä millään muotoa ole kommentoinut tuossa sinun kirjoituksiasi, kunhan siihen perääsi jatkoin aihetta.

Ja kyllä, pointtisi käsitettiin.
There are no crimes behind enemy lines
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Ah..kiihdyksissäni luin ja well sorry :oops: :lol:

Yhdyssana..Mä en etes jaksa alkaa taas selittämään ja kertomaan...

Mutta jokaisella on omat mielipiteensä daa daa
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Mikali laitetaan nimia epailyista henkiloista on selkeasti ilmoitettava lahde vaittamalle.

RAID
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Jos on mahdollista selvittää, että tietyt koirarodut hyökkäävät huomattavasti muita rotuja useammin ihmisten kimppuun, tulisi kyseisten rotujen hankkiminen kieltää.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

Marsalkka kirjoitti:Jos on mahdollista selvittää, että tietyt koirarodut hyökkäävät huomattavasti muita rotuja useammin ihmisten kimppuun, tulisi kyseisten rotujen hankkiminen kieltää.
Mä olen joskus nähnyt tällaista tilastoa Ameriikan mantereelta, mutta kun en nyt muista missä. Kärjessä oli näitä yleisimpiä rotuja: sakemanneja, kultsuja, huskyja...
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Miina kirjoitti:
Mä olen joskus nähnyt tällaista tilastoa Ameriikan mantereelta, mutta kun en nyt muista missä. Kärjessä oli näitä yleisimpiä rotuja: sakemanneja, kultsuja, huskyja...
Tarkoitatko tätä:

Vuosina 1979-1998 USAssa ihmisen kuolemaan johtaneet koiran puremat roduttain (puhdasrotuiset) top 5:

Pit bull-type 66kpl
Rottweiler 39kpl
German Shepherd dog 17kpl
Husky-type 15kpl
Malamute 12kpl
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Yhdyssana kirjoitti:Tuommoiset koirat joutaisi hävittää mualimasta kokonaan.
Mä en näe mitään hyötyä rotujen hävittämisessä, koska jos ihminen haluaa koiraansa tappeluttaa, niin se tekee sen joka tapauksessa jollain toisella rodulla. Onko seuraavana vuorossa sitten saksanpaimenkoira vai belgianpaimenkoira, akita jne... Tai hyvässä lykyssä mixaa itselleen siihen sopivan rodun. Ongelma kun ei ole siinä koirassa vaan ihmisessä.
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Marsalkka kirjoitti:
Miina kirjoitti:
Mä olen joskus nähnyt tällaista tilastoa Ameriikan mantereelta, mutta kun en nyt muista missä. Kärjessä oli näitä yleisimpiä rotuja: sakemanneja, kultsuja, huskyja...
Tarkoitatko tätä:

Vuosina 1979-1998 USAssa ihmisen kuolemaan johtaneet koiran puremat roduttain (puhdasrotuiset) top 5:

Pit bull-type 66kpl
Rottweiler 39kpl
German Shepherd dog 17kpl
Husky-type 15kpl
Malamute 12kpl
Lähde? Pit Bull-tyyppinen=puhdas rotu? Onko tuohon ympätty nyt sitten kaikki, jotka näyttää pit bullilta?
Viimeksi muokannut Samarina, Su Syys 02, 2007 10:27 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Samarina kirjoitti:
Yhdyssana kirjoitti:Tuommoiset koirat joutaisi hävittää mualimasta kokonaan.
Mä en näe mitään hyötyä rotujen hävittämisessä, koska jos ihminen haluaa koiraansa tappeluttaa, niin se tekee sen joka tapauksessa jollain toisella rodulla. Onko seuraavana vuorossa sitten saksanpaimenkoira vai belgianpaimenkoira, akita jne... Tai hyvässä lykyssä mixaa itselleen siihen sopivan rodun. Ongelma kun ei ole siinä koirassa vaan ihmisessä.
Kyse ei ole pelkästään tappeluttamisesta, vaan siitä, että tietyt rodut aiheuttavat hyökätessään ihmisille vakavampia vammoja kuin jotkut toiset. Ja saattavat jopa hyökätä toisia rotuja useammin ihmisten kimppuun. Miksi säilyttää tällaisia vaarallisia rotuja?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

Marsalkka, mä en ole nyt varma, onko se tuo. Siitä on jo aikaa, kun sitä tutkiskelin. Laitas tosiaan lähde, niin tutkin ehtiessäni lisää.

Vielä, yleisesti lähteestä: vaikuttaakohan paljonkin tilastoon se, että kuka sen on laatinut ja mihin tarkoitukseen se on tehty?

Kotimaista tilannetta olisi myös kiinnostavaa päästä tutkailemaan.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Samarina kirjoitti:
Lähde? Pit Bull-tyyppinen=puhdas rotu? Onko tuohon ympätty nyt sitten kaikki, jotka näyttää pit bullilta?

http://www.hot.ee/uhaa/pdf/dogbreeds.pdf

Näyttää pitbullilta? Lähteessä puhuttiin purebreedeistä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
foobar
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: La Elo 11, 2007 9:41 pm

Viesti Kirjoittaja foobar »

Mother_North kirjoitti:Joku on joskus sanonutkin, että koiraa voit verrata aseeseen..

AIVAN

ja kukas sitä liipasinta sitten painaa ?

IHMINEN !

Koirasta kuin koirasta saat taistelevan monsterin se ei ole homma eikä mikään.Siten kun vielä käytetään näitä toisille koirille agressiivisiä rotuja ja luonteita jalostukseen ja näin ollen korostetaan sitä vielä lisää. Linjataan JA koirat ovat sukua keskenään,niin muuta et voikkaan odottaa.. Taistelukoirathan on nimenomaan jalostettu juuri olemaan vain agressiivisia toista koiraa kohtaan EI ihmisiä.
Harmittavasti siinäkin on osattu ampua sitten metsään ja lujaa. En toki tarkoita sitä , että hyväksyisin koira tapelut!
On myös tullut jatkettua sellaista linjaa joka on ihmis agressiivinenkin ja mitä nyt ollaan sitten saatu lukea ? Lapsia raatelevia koiria.
Toki koirakin ON VAIN ELÄIN ja toimii vaistojen,viettien ja aistien varassa. Jokin tilanne,asia,ääni jne voi laukaista tietyn tyyppisen käytöksen tai sitten sairaus josta ihmisella ei le tietoa.
Täsäkin osattiin mustamaalata TODELLA hyvin monien rotujen maine ! Vaikka ihmiset siellä takana ovat syyllisisä kaikkeen tähän paskaan. Syyllistetäänpä nyt ihmiset ja heidän toimintansa eikä rotua !
Minä tiedän/ tunnen montakin tällaista "taistelukoira" rotuista koiraa ja voin sanoa niiden olevan mitä ihanimpia otuksia. Uskallan jopa väittää, että enemmän niitä mielenvikaisia on tuolla noutaja jne puolella. Se että nämä rodut saavat huomiota osakseen enemmän ja mustamaalataan helpommin on JUURI tuo karuhko ja toisten mielestä jopa ruma ja pelottava ulkonäkö. Kuka nyt noutajaa pekää?? Itse olen saanut oman urokseni kanssa 2 kertaa olla tappelussa ja erottaa koirat toistansa.

Että se SIITÄ maineesta katsellaampa välillä näitä ah niin ihania joka kodin hurmaavia sulkaasilimä.."Eihän nyt meidän fifi tee mitään". TAI OPETELLAAN LUKEMAAN NIITÄ OMIA KOIRIA ENEMMÄN JA TOUHUTAAN NIIDEN KANSSA JOTTA TIEDETÄN MISSÄ MENNÄÄN.
Ei se koiran ole vain tarkoitus olla koriste jota käytetään pihalla ja sitten se saakin olla omissa oloissaan. Mulla niin pistää vihaksi tää helvetin mustamaalaaminen.
Se ,että kun näitä molossityyppisiä rotuja on tietenkin vähemmän ja yksikin kun tekee jonkun virheen ,niin siinä menee kaikkien maine.

Kuinkas usein uutisoidaan noutajan raadeleen naapurin mummon, tai pystykorvan purreen pikkulasta ? Eipä juuri ole tullut vastaan.
Vaan auta armias jos se on joku näistä harvinaisimmista roduista jne jne you name it niin johan on kissan kokoisilla otsikko !
Mutta et voine kieltää sitä, että monilla fanaattisesti jotain rotua harrastavilla on juuri tämä "taas mustamaalataan meidän rotua, meidän mussukka on niin sitä ja tätä, taas joku huono omistaja pilaa rodun mainetta". Vähänkin jos jossain sanotaan, että rodulla on jotain ongelmia, niin alkavat suunnilleen tappouhkaukset sinkoilemaan. Monesti tämä koko touhu vaikuttaa samalta kuin vanhempien sokeus omien lasten tekemisiä kohtaan.

Eiköhän ole aika selvää, että tietyt rodut vetävät puoleensa tietyntyyppisiä ihmisiä, varsinkin kun rodulla on maine kovana koirana. Ei kai se maine ole turhaan koirille syntynyt jossain vaiheessa. Harvoin varsinkaan kalliimpia koiria ostetaan ihan täysin mielijohteesta tutustumatta rotuun, joten siinä vaiheessa on turha alkaa valittamaan kun rodulle tulee huonoa mainetta olkoonkin vaikka kuinka huonosti koiraa pitävien vika. Kärjistettynä esimerkkinä voisi kysyä, että olisitko sitä mieltä että vaikka koristekasvina hamppua viljelevän mahdollisesti saama huono maine on yksin ja vain muiden vika, eikä kasvista pitävän ihmisen valinnan oma tulos?

Tämä tyypillinen itkentä myös siitä, miten jonkun toisen rodun koirat ovat niin paljon vihaisempia, mutta kun ovat niin pieniä. Mitä merkitystä sillä on, ei koiran pitäminen ole mikään akateeminen kilpailu jossa haetaan jotain tilastototuuksia, ja vertaillaan rotuja. Oleellinen asiahan on siinä, että esim jotain pientä rotua on hyvin helppo hallita vaikka luonne olisi mitä olisi, mutta kyllähän se pistää vituttamaan kun tuollainen räksyttävä pieni koira tulee narun päässä tien täydeltä, mutta ei siinä ongelmaa yleensä ole, kun omistajan ranneliike pitää koiran poissa jaloista, verrattuna siihen että 80kg koira vetää nelivedolla omistajaa perässään.

Muutenkin tämä on hauskaa miten koira ei muka voi olla suht normaali tavallisesti, mutta saada ärsykkeen jossain vaiheessa jonka johdosta sillä vain "napsahtaa", ja se käy juuri esim lapsen kimppuun, ai niin ei meidän mussukka. Jos jalostuksella olisi saatu kaikki ongelmat pois, niin miksi sitten seurakoirarodutkin purevat ihmisiä vaikka saattavat olla ihan ok koulutettuja, ja eivät varsinaisesti ole "luonnevikaisia".

Mielenkiintoista on myös tämä monien harjoittama ruikutus siitä, miten eihän nämä koirat olleet puhtaita sitä ja tätä, mitä varsinaista merkitystä sillä on?
Vastaa Viestiin