Mariacka kirjoitti:Tara kirjoitti:Analyytikot osaavat esittää uskottavat perustelut väitteilleen, sellaiset jotka muutkin voivat tarkistaa, ja silloin niissä väitteissä ei tarvita noita ehkä, olettavasti, tod näk, mahdollisesti-tilkkeitä, - tämän lisäksi analyyttikot tutkiva ensin todellisuutta, etsivät sieltä ensin perustelunsa, ja sitten vasta ilmoittavat mitä löysivä -eli nojaavat perusteluihin! Auer tekee päin vastoin: tuottaa loputtomiin jälkikäteistä laskelmointia pullollaan tilkesanoja - niitä käyttävät ne, joille tärkeintä on ennen muuta oman valmiin vakaumuksen vahvistaminen (olen syytön) ja ihan omat muilta salassa pidettävät 'tarkoitukset' (perustelut vain itseä varten) - Annelin ekominaivoille varmaan tuttuja ennestäänkin, nuo laskelmat..

Edes tieteessä ei ole sataprosenttista varmuutta eikä lopullista totuutta, minkä huomaa jos vähänkin seuraa asiantuntijalausuntoja tai tieteellistä kirjallisuutta. Päinvastoin on usein niin, että mitä enemmän yksilö on jostain asiasta varma, sitä vähemmän hän siitä tietää. Omat mielipiteetkin voivat muuttua, minkä elämää kokenut ja/tai koulutettu ihminen tietää.
Ja olipa väite miten uskottava ja perusteltu hyvänsä, ihan asiantuntijatasolla, aina joku sitä epäilee, mikä on todistettu näissäkin ketjuissa kymmeniä kertoja. Lisäksi Auer oli yleisön edessä henkirikoksesta syytettynä, ei puolustamassa väitöskirjaansa.
lihavointi minun
Ei olekaan, siinähän se Annelin vinksahtanut (minun mielestä - neutraalimpi ilmaus olisi 'ongelmallisuus') analyttisyys juuri tulee esille: Auer 'tietää' että hän on syytön: "Minua vastaan ei ole mitään",
100% varmasti. Auerin mielestä päteviä ovat ainoastaan sellaiset perustelut, jotka tukevat hänen syyttömyyttään ja sellaisia ovat ainoastaan ne, joita vastaan kukaan ei voi sanoa mitään (kuten ei uskon - ja uskottelun - varaisia asioitakaan). Auerin itse luoma tapahtumien raami on ollut suljettu, alusta asti!
Normaalisti tutkijat pitävät tutkimuslinjansa avoimena (paitsi JJ) silloin kun tutkimus on vielä kesken, alusta asti: lopputulos ei vielä ole varma, tietenkään.
JJ mokasi, kun vakuuttui Auerin syyttömyydestä liian varhain, sataprosenttisesti.
Jos Auer saa tuomion, niin silloin vasta tutkimuksen tulos on arvioitu
riittäväksi osoittamaan syyllisyyden todeksi, ja vasta silloin tutkijoitten siihen asti avoimet raamit sulkeutuvat: A on Syyllinen.. Vankilan ovi sulkeutuu Auerin takana.. (sittenkin juttu päätyy melkosen varmasta sekä hoviin että korkeimpaan, ja silloin tutkimusmateriaalimapit avataan taas uudelleen..)
Jos A ei saa tuomiota, niin silloinkin jotain jää auki, silti jää ilmaan roikkumaan joukko kysymyksiä ja epäilys, sillä tutkimustulos jäi avoimeksi, näyttö, konkreettinen näyttö ei riittänyt tms...jotkut jatkavat tapauksen tutkimista ties kuinka kauan..
Kun Auer tietää totuuden (eikö muka tiedä?) ja yrittää suostutella laskelmointikykyjään hyväkseen käyttäen toiset omalle kannalleen, niin silloin on kysymys siitä, että pakottaa toiset hyväksymään vain ne tosiasiat jotka hän on jo ennakkoon hyväksynyt omien raamiensa sisälle - mikä jää ulkopuolelle, sillä ei ole Aurille mitään merkitystä.
Tiede on avointa
Tieteellinen ajattelu nojaa maalaisjärkeen.. Siinä ei ole yhtään mitään mystistä tai salaista.. jos olisi, niin silloin ei olisi enää edes kysymys tieteestä.
Tiede ei edellytä mitään erityistä, jotenkin vain harvoille ominaista 'tieteellisen ajattelun' kykyä, siihen riittää ihan normaali,myös keskiverto maalaisjärki - se riittää hyvin tieteellisten metodien opiskeluun.