Hätäkeskus perheenisälle: Otat sä naiselta pataan?
Re: Hätäkeskus perheenisälle: Otat sä naiselta pataan?
^ Ovathan ne eri asioita, todellakin. Mutta usein raiskauksen kokeneet naiset ovat tunteneet syyllisyyttä asiasta ja ajatelleet, että turhaan valittavat. Siksi siis tuon tuohon vedin. 
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
^ Ja aika kaukaa veditkin.
Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Epäilen että kyseessä oli tuo Vanhempi Konstaapeli, koska tuossa melkein sanotaan et saat tirpaista jos olet pienempi...(Voishan kyseinen konstaapeli mennä kokeilemaan tönimistä luultavasti pienemmän Kyra Gracien kanssaSaga kirjoitti:HS:n keskustelussa tämä kyseinen hätäkeskuspäivystäjä (siis ainakin väittää olevansa) kertoo oman näkemyksensä tapahtumista:
olen hyvin huolissani siitä, mihin tämä yhteiskunta on menossa. Eihän se töniminen nyt asiallista käytöstä ole, mutta ei siitä oikeasti haittaakaan juuri ole. Hieman voi ärsyttää, mutta that's it. Edelleen, tönimiseen ei todellakaan vastata LYÖMÄLLÄ, etenkin kun tönijä ja tönittävä ovat samanpainoiset.
Boldattuun, mitäs jos mä 75 Kg painava menen tönimään KO Konstaapelia, tuon sanomisen mukaan homma jää siihen That´s it
Nojuu en usko että on edes KO henkilö.
Mielenkiintoista.
Itse soitin hälyytyskeskukseen lauantaina päivällä,kun naapurin jupporenttu ensin soitteli ympäripäissään ovikelloa,heti kukonlaulun aikaan (eikä ollut ensimmäinen kerta.)
Sen jälkeen hän lähti autollaan ajelemaan,ilmeisesti kaljaa hakemaa,kun kello oli yhdeksän.Pakoputki punaisena mentiin eestaas tietä.
Hetken perästä autoajelu toistui.
Minulla on lapsia,jotka usein pyöräilevät,samoin on muita tielläliikkujia,isoja ja pieniä.Päätin siis soittaa känniajelijasta poliisille.
Hälyytyskeskuksesta vastattiin ja käskettiin palaamaan asiaan virka-aikaan,suoraan poliisille!Ei auttanut vaikka yritin seliittää,että kundi ryyppää ja ajelee autolla NYT!Vastaus hätäkeskuksesta oli vaan tyyliä "voi,voi,kun se pitäisi saada rysän päältä ratista kiinni"
Juuri sitä halusinkin,poliisit paikalle,viemään juoppo ratista,ennenkuin joku kuolee.
Mutta ilmeisesti juovuksissa ajamiseen puututaan vain virka-aikaan.Viikonloppuisin,iltaisin,öisin ja pyhynä antaa palaa vaan.
Loppuiltakin katsottiin auton tulemista ja menemistä,sydän syrjällään.
Monet kerrat ollaan apua yritetty saada,mutta sitä ei näköjään tule,ennnenkuin jotain vakavaa tapatuu.Ja luoja,naapurin paskapäätä (ja minua) auttakoon,jos uhri on joku minun omaisistani.
Itse soitin hälyytyskeskukseen lauantaina päivällä,kun naapurin jupporenttu ensin soitteli ympäripäissään ovikelloa,heti kukonlaulun aikaan (eikä ollut ensimmäinen kerta.)
Sen jälkeen hän lähti autollaan ajelemaan,ilmeisesti kaljaa hakemaa,kun kello oli yhdeksän.Pakoputki punaisena mentiin eestaas tietä.
Hetken perästä autoajelu toistui.
Minulla on lapsia,jotka usein pyöräilevät,samoin on muita tielläliikkujia,isoja ja pieniä.Päätin siis soittaa känniajelijasta poliisille.
Hälyytyskeskuksesta vastattiin ja käskettiin palaamaan asiaan virka-aikaan,suoraan poliisille!Ei auttanut vaikka yritin seliittää,että kundi ryyppää ja ajelee autolla NYT!Vastaus hätäkeskuksesta oli vaan tyyliä "voi,voi,kun se pitäisi saada rysän päältä ratista kiinni"
Juuri sitä halusinkin,poliisit paikalle,viemään juoppo ratista,ennenkuin joku kuolee.
Mutta ilmeisesti juovuksissa ajamiseen puututaan vain virka-aikaan.Viikonloppuisin,iltaisin,öisin ja pyhynä antaa palaa vaan.
Loppuiltakin katsottiin auton tulemista ja menemistä,sydän syrjällään.
Monet kerrat ollaan apua yritetty saada,mutta sitä ei näköjään tule,ennnenkuin jotain vakavaa tapatuu.Ja luoja,naapurin paskapäätä (ja minua) auttakoon,jos uhri on joku minun omaisistani.
-
Kiiski Vastaranta
- Olivia Benson
Juuri noin minäkin tekisin jos erotilanteessa vaimo alkaisi käyttäytyä väkivaltaisesti anoisin turvakodista paikkaa ja soittelisin hätkeskukseen aina jos edes ääntänsä korottaisi,sillä näistä erojutuista on lukenut ja ollut lähipiirissäkin sen verran.
Muutenhan sitä saa vain maksumiehen roolin ilman mitään muita oikeuksia lapsiinsa.
Ei luulis että nykypäivänä on edes näin typeriä ihmisiä olemassa kuten toi hätäkeskuksen sentraalisantra jonka mielestä mitä todennäköisemmin isännän täytyy näyttää vaimolle kaapinpaikka.
Vaimot kuriin vaikka voimakeinoin,melko säälittävää järjenjuoksua
minkä järjen 
Muutenhan sitä saa vain maksumiehen roolin ilman mitään muita oikeuksia lapsiinsa.
Ei luulis että nykypäivänä on edes näin typeriä ihmisiä olemassa kuten toi hätäkeskuksen sentraalisantra jonka mielestä mitä todennäköisemmin isännän täytyy näyttää vaimolle kaapinpaikka.
Vaimot kuriin vaikka voimakeinoin,melko säälittävää järjenjuoksua
Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
-
Dr Bergmeister
- Adrian Monk
Meidän pikkukaupungin poliisilaitokselle näyttää olevan edelleen numero, jonne voi tarvittaessa soittaa. En kovin äkkiä häkeen soita, ne kun eivät usko mitä sanotaan. Ikäänkuin kaikki soittais pilanpäiten. Toivon vain ettei tulis mitään sairauskohtausta ambulanssia tilata. Pääseehän sitä taksillakin terveyskeskuksleen tai sairaalaan. Jos tulee kovempi kohtaus, menen sänkyyyn maate ja katson heräänkö seuraavana aamuna. Täällä sai eräs vanhempi mies sairauskohtauksen, paikalle tilasivat ambulanssin, joka ei ottanut miestä kyytiin. Väittivät paapan olleen vain kännissä. Mutta mies oli saanutkin aivoverenvuodon ja halvaantui, kun ei päässyt lääkäriin.
Aina silloin tällöin näistä hätäkeskuksen mokauksista saa iltapäivälehtien palstoilta lukea. Sydänkohtauksen saanut henkilö kuoli kun häke toimitti ambulanssin väärään kaupunkiin, nuori tyttö kuoli astmakohtaukseen kun ei lähetetty apua nopeasti jne....Koskahan tulee seuraava tapaus?
Aina silloin tällöin näistä hätäkeskuksen mokauksista saa iltapäivälehtien palstoilta lukea. Sydänkohtauksen saanut henkilö kuoli kun häke toimitti ambulanssin väärään kaupunkiin, nuori tyttö kuoli astmakohtaukseen kun ei lähetetty apua nopeasti jne....Koskahan tulee seuraava tapaus?
Gods made heavy metal.
-
Nenonen
Eli hypoteettisessa tilanteessa jossa yrittäisit mennä vaikka työpaikallesi aamulla ja ovella olisi odottamassa henkilö joka tönimällä estäisi pääsysi työpaikalle, toteaisit olkiasi kohauttaen, että "eipä voi mitään, näppärähän tästä on poistua" ja kokeilisit seuraavana päivänä uudestaan jos vaikka kaveri olisi häipynyt sieltä ovelta?Marsalkka kirjoitti:Tönimisestä en ihan helposti soittaisi hätäkeskukseen. Olisi tönijä sitten mies tai nainen. Varsinkin jos minulla olisi mahdollisuus poistua näppärästi paikalta.
Edit. analogian parantamiseksi pitäisi lisätä, että kaveri olisi majoittunut telttaan asumaan ovelle ilman pienintäkään indikaatiota että olisi siitä mihinkään häviämässä
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Aika naurettavaa analyysiä näiltä meidän ns. miehiltä.
Täällä nämä onnettomat kissantappajat käy kuittailemassa, ettei vaimo voi käydä päälle. Eipä varmasti heidän maailmassaan edes tuossa em. tilanteessa. Vaan montako kertaa vaimot niissä huusholleissa on miettinyt poliisille soittoa tai turvakotia, mutta nyrkin pelossa on jäänyt puhelin ottamatta käteen?
Ah, jos saisin olla kärpänen katossa....
Täällä nämä onnettomat kissantappajat käy kuittailemassa, ettei vaimo voi käydä päälle. Eipä varmasti heidän maailmassaan edes tuossa em. tilanteessa. Vaan montako kertaa vaimot niissä huusholleissa on miettinyt poliisille soittoa tai turvakotia, mutta nyrkin pelossa on jäänyt puhelin ottamatta käteen?
Ah, jos saisin olla kärpänen katossa....
Nuotio & Äreät Tiput
No enpä kyllä tässäkään tilanteessa soittaisi hätäkeskukseen.Nenonen kirjoitti:Eli hypoteettisessa tilanteessa jossa yrittäisit mennä vaikka työpaikallesi aamulla ja ovella olisi odottamassa henkilö joka tönimällä estäisi pääsysi työpaikalle,Marsalkka kirjoitti:Tönimisestä en ihan helposti soittaisi hätäkeskukseen. Olisi tönijä sitten mies tai nainen. Varsinkin jos minulla olisi mahdollisuus poistua näppärästi paikalta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kuka näin on väittänyt? Olen kirjoittanut, etten soittaisi hätäkeskukseen ja vaatisi poliisia paikalle tönimisestä.MissHolmes kirjoitti: ettei vaimo voi käydä päälle.
^ Kyllä minä vain vaatisin poliisia paikalle. Näen itseni ihmisarvon omaavana eikä minun silloin tarvitse sietää, että siippani tönii minua.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Ongelmahan on siinä, että tässä on siitä "kevyestä tuuppimisesta" vai häke-ihmisen sana - ja hänen intressissäähän on ollut piennellä asiaa mahdollisuuksien mukaan. On pikkuisen eroa siinä, että toinen tuuppii rauhallisesti kun että toinen on "raivohulluna" kimpussa. Jos on ollut kyse jälkimmäisestä on täysi mahdollisuus, että väkivalta eskaloituu. Sen mahdollisuuden osaa varmaan arvioida paremmin tuleva ex-mies kun häke-päivystäjä. Ja ihan oikeasti vaikka pienikin nainen saa pahaa aikaa isolle miehelle jos riita menee siihen pisteeseen, että nainen ottaa kättä pidempää käyttöön. Tilanne on saattanut olla myös sellainen, että miehellä on vaikea / mahdoton päästä pois asunnosta ilman, että koskee naiseen - ja vaikka koskisi vaan hellästi, niin noissa olosuhteissa se on riski.
Onhan se mahdollista, että siinä on kyse pisteiden hankkimisesta huoltajuusoikeudenkäyntiä varten. Mutta tätä suuremmalla syyllä asia olisi pitänyt ottaa vakavasti. Häke-päivystäjän olisi pitänyt neuvoa miten toimia tilanteessa. Kysyä, että onko sinun mahdollista poistua tilanteesta ja tulla takaisin sosiaalityöntekijöiden tms. kanssa myöhemmin. Neuvoa mistä tällaista apua saa. Jne..Tai hän olisi voinut pyytää vaimon puhelimeen ja puhuttaa tätä tilanteen arvioimiseksi.
Paikalle olisi voinut myös lähettää partion tarkastamaan tilanne, niin että olisi saatu kirjattua tilanne paikan päällä. Esimerkiksi se, että tilanne vaikutti rauhalliselta ja vaimo ei ollut aggressiivisen oloinen - tämä olisi ollut tämä äidin etu siinä tapauksessa, että mies yritti pelata irtopisteitä väärillä syytöksillä. Nythän tilanne on naisen kannalta se, että hänen miehensä voi sanoa, että hän on joutunut soittamaan häkeen vaimon väkivaltaisuuden takia. Jos poliisipartio olisi käynyt paikalla toteamassa tilanteen, niin vaimo olisi voinut vastata tähän, että syyte on aiheeton - poliisipartio kävi paikalla ja totesi tilanteen rauhalliseksi. Eli häke-päivystäjän käytös oli asiatonta myös naisen oikeusturvan kannalta.
´
Ja jos joku on sitä mieltä, että tämä olisi ollut resurssien haaskaamista ja yhteiskunnan rahojen väärinkäyttöä, niin enemmän se maksaa puida näitä asioita oikeudessa.
Miehellä on se ongelma, että
Onhan se mahdollista, että siinä on kyse pisteiden hankkimisesta huoltajuusoikeudenkäyntiä varten. Mutta tätä suuremmalla syyllä asia olisi pitänyt ottaa vakavasti. Häke-päivystäjän olisi pitänyt neuvoa miten toimia tilanteessa. Kysyä, että onko sinun mahdollista poistua tilanteesta ja tulla takaisin sosiaalityöntekijöiden tms. kanssa myöhemmin. Neuvoa mistä tällaista apua saa. Jne..Tai hän olisi voinut pyytää vaimon puhelimeen ja puhuttaa tätä tilanteen arvioimiseksi.
Paikalle olisi voinut myös lähettää partion tarkastamaan tilanne, niin että olisi saatu kirjattua tilanne paikan päällä. Esimerkiksi se, että tilanne vaikutti rauhalliselta ja vaimo ei ollut aggressiivisen oloinen - tämä olisi ollut tämä äidin etu siinä tapauksessa, että mies yritti pelata irtopisteitä väärillä syytöksillä. Nythän tilanne on naisen kannalta se, että hänen miehensä voi sanoa, että hän on joutunut soittamaan häkeen vaimon väkivaltaisuuden takia. Jos poliisipartio olisi käynyt paikalla toteamassa tilanteen, niin vaimo olisi voinut vastata tähän, että syyte on aiheeton - poliisipartio kävi paikalla ja totesi tilanteen rauhalliseksi. Eli häke-päivystäjän käytös oli asiatonta myös naisen oikeusturvan kannalta.
´
Ja jos joku on sitä mieltä, että tämä olisi ollut resurssien haaskaamista ja yhteiskunnan rahojen väärinkäyttöä, niin enemmän se maksaa puida näitä asioita oikeudessa.
Miehellä on se ongelma, että
Ihmiset ovat erilaisia. Itse en hassaisi poliisin resursseja tönimisen takia.Nooruska kirjoitti:^ Kyllä minä vain vaatisin poliisia paikalle.
Mutta hätäkeskuspuhelua ehti/pystyi kuitenkaan näköjään melko pitkäänkin puhumaan. Ja arvioit, ettei nainen olisi päästänyt miestä ulos?Teleksi kirjoitti:Tilanne on saattanut olla myös sellainen, että miehellä on vaikea / mahdoton päästä pois asunnosta ilman, että koskee naiseen - ja vaikka koskisi vaan hellästi, niin noissa olosuhteissa se on riski.
Ilmeisesti tässäkään tönimistapauksessa ei tarvinnut oikeutta käydä.niin enemmän se maksaa puida näitä asioita oikeudessa.
Marsalkka, älä vääristele minun puheitani. En minä arvioinut tilannetta millään tavalla. Sanoin, että saattaa olla olosuhteita, jotka mutkistavat tilannetta - esimerkiksi se, että nainen on ulko-ovella odottamassa siinä mielentilassa, että ei miestä päästä ulos. Ehtiihän se mies siinä häkeen jaaritella jos nainen odottaa ovella, joten en ymmärrä tuota argumenttiasi alkuunkaan. Tai toinen esimerkki on että nainen on istunut linnassa entisen miehensä tappoyrityksestä, jolloin miehellä on erityinen syy pelätä väkivaltaan. Tai esimerkkejä löytyy lisää. Millään esimerkillä ei ole tekemistä juuri tämän keissin kanssa, tarkoitus on vaan osoittaa että asiat pitäisi ottaa vakavasti eikä vain olettaa asioiden olotilaa.