Nenonen kirjoitti:Marsalkka kirjoitti:Nenonen kirjoitti:
Ihan ensiksi tarkistaisin onko kyse piilokamerasta. Tilanne on siinä määrin todellisuudelle vieras. Sen jälkeen ottaisin todennäköisesti yhteyttä työnantajaani ja kertoisin tilanteesta. Hän varmaan ratkaisisi asian, koska haluaa minun käyvän töissä.
Mutta otettaisiinko vaikkapa sellainen esimerkki, jossa olisin hakemassa vaatteita asunnosta, jossa ex-vaimo majailisi ja hän siinä tönimällä estäisi minua asiassa?
Eli antaisit työnantajasi soittaa joko poliisin tai vartijat (jotka hoitaisivat hepun poliisille) paikalle lisäten vain välikäsiä joiden aikaa kuluu hommaan.
Luulenpa, että tuollaista heppua varten ei soitettaisi poliisia. Fiksu työnantajani soittaisi konsultaatiopuhelun psykiatriselle poliklinikalle ja kertoisi heille ihmisestä, joka on leiriytynyt erään työpaikan eteen. Ja pyytäisi neuvoja tilanteeseen. Tuollainen ihminen selvästi tarvitsisi apua, joten soitto olisi tärkeä hänen hyvinvointinsa takia. Häneltä todennäköisesti puuttuisi sairaudentunto, joten kyllä ulkopuolisten olisi syytä hieman auttaa miestä mäessä.
No jos vaikka otetaan esimerkki jossa ex-vaimosi tönimällä ja läpsimällä estää sinua. Lähtisit siis vain pois?
Itse asiassa pyytäisin serkkupojan videokameran kanssa paikalle. Vitsikkäästi sitten kameran kuvatessa esittelisin tilannetta ja ex-vaimoani tekemässä itsestään erittäin typerää. Oikein yllyttäisin häntä mokailemaan lisää. Sitten lähettäisin videota esimerkiksi hänen vanhemmilleen, sisaruksilleen, työpaikalleen jne. Kyllä saisi hyvät naurut! Noin hyvää tilaisuutta en jättäisi käyttämättä! Jos serkkupoika ei juuri silloin pääsisi paikalle, yrittäisin saada jonkun muun tai palaisin myöhemmin paikalle toivoen, että ex olisi edelleen siellä sekoilemassa.
Lapset kuitenkin turvakodissa odottamassa, joten tolkuttomasti aikaa ei varmaan haluttaisi ruveta kuluttamaan. Kävisit ostamassa uusia vaatteita? Toivoisit että vaimo häviää kämpiltä? Hakisit kaverin apuun? Eipä ne lapset puhtaita vaatteita tarvitse.
Lainaisin tutuilta tai pyytäisin turvakodilta lainaksi. Voisin jopa ostaa. Ei kuulosta kovin ongelmalliselta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.