Hätäkeskus perheenisälle: Otat sä naiselta pataan?

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Hätäkeskus perheenisälle: Otat sä naiselta pataan?

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Teleksi kirjoitti:Marsalkka, älä vääristele minun puheitani. En minä arvioinut tilannetta millään tavalla.
Käytin kysymysmerkkiä, koska halusin tietää enemmän ajatuksistasi. Kiitos vastauksestasi!
Teleksi kirjoitti: esimerkiksi se, että nainen on ulko-ovella odottamassa siinä mielentilassa, että ei miestä päästä ulos. Ehtiihän se mies siinä häkeen jaaritella jos nainen odottaa ovella, joten en ymmärrä tuota argumenttiasi alkuunkaan. Tai toinen esimerkki on että nainen on istunut linnassa entisen miehensä tappoyrityksestä, jolloin miehellä on erityinen syy pelätä väkivaltaan.
Onko joitain viitteitä, joista johtuen on syytä esittää tällaisia spekulaatioita tapahtumien kulusta ja taustoista? Kertoiko mies esimerkiksi häkenauhassa, ettei nainen päästä häntä ulos? Ja estää ulospääsyn tönimällä?
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ti Touko 18, 2010 10:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Marsalkka kirjoitti:
Nooruska kirjoitti:^ Kyllä minä vain vaatisin poliisia paikalle.
Ihmiset ovat erilaisia. Itse en hassaisi poliisin resursseja tönimisen takia.
Kyllä poliisi ilmestyy tyhjemmästäkin. Aina on niitä "valioyksilöitä", jotka sakottavat äitiäänsäkin 2 km ylinopeudesta.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Marsalkka
Horatio Caine

Nooruska kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Nooruska kirjoitti:^ Kyllä minä vain vaatisin poliisia paikalle.
Ihmiset ovat erilaisia. Itse en hassaisi poliisin resursseja tönimisen takia.
Kyllä poliisi ilmestyy tyhjemmästäkin.
Itse en halua osallistua tällaiseen resurssien haaskaamiseen. Mutta jokainen tyylillään.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Nenonen

Viesti Kirjoittaja Nenonen »

Marsalkka kirjoitti:
Nenonen kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Tönimisestä en ihan helposti soittaisi hätäkeskukseen. Olisi tönijä sitten mies tai nainen. Varsinkin jos minulla olisi mahdollisuus poistua näppärästi paikalta.
Eli hypoteettisessa tilanteessa jossa yrittäisit mennä vaikka työpaikallesi aamulla ja ovella olisi odottamassa henkilö joka tönimällä estäisi pääsysi työpaikalle,
No enpä kyllä tässäkään tilanteessa soittaisi hätäkeskukseen.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Eli miten ratkaisisit tilanteen? Jättäisit käymättä töissäsi kunnes kaveri päättää hävitä vai turvautuisitko väkivaltaan? Väkivalta olettaen, että painaisitte saman verran joten homma olisi tasapeli (tästä ei viitsi edes aloittaa/jatkaa) ellet turvautuisi tönimistä tai kiinnipitämistä kovempiin keinoihin?
Marsalkka
Horatio Caine

Nenonen kirjoitti:
Eli miten ratkaisisit tilanteen? Jättäisit käymättä töissäsi kunnes kaveri päättää hävitä vai turvautuisitko väkivaltaan? Väkivalta olettaen, että painaisitte saman verran joten homma olisi tasapeli (tästä ei viitsi edes aloittaa/jatkaa) ellet turvautuisi tönimistä tai kiinnipitämistä kovempiin keinoihin?
Ihan ensiksi tarkistaisin onko kyse piilokamerasta. Tilanne on siinä määrin todellisuudelle vieras. Sen jälkeen ottaisin todennäköisesti yhteyttä työnantajaani ja kertoisin tilanteesta. Hän varmaan ratkaisisi asian, koska haluaa minun käyvän töissä.

Mutta otettaisiinko vaikkapa sellainen esimerkki, jossa olisin hakemassa vaatteita asunnosta, jossa ex-vaimo majailisi ja hän siinä tönimällä estäisi minua asiassa?
Nooruska
Michael Knight

Jos tuolla uutisen raportoimassa paikassa kyse on ollut "vain tönimisestä", miksi nainen huusi puhelimeen, että ei ole mitään ongelmaa (en muista sanatarkasti miten meni) Siinä vaiheessa minä olisin (jos olisin vaimo ollut) antanut poliisien tulla paikalle ja todeta, että heidät on ihan turhaan soitettu sinne. siis jos siellä nyt mitään soittamisen arvoista ei sitten tapahtunut... :roll:
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Aivan.
Ja oli kyse kuinka ''pisteiden keruusta'' tai ei, niin fiksu eukko olisi kerännyt luunsa ja antanut miehensä ottaa tavarat rauhassa.
Mitä helvettiä siinä enää edes kiljumaan, jos kaikki on jo liiton osalta selkeästi ohi?

Oikeasti. Mikään ei ole typerämpää kuin ääliö puoliso, joka ei ymmärrä edes eron jo sisään astuessa, että ''se on luut'' (...sano ruattalainen, kun lihat loppu...)

Miksi meillä sitten on häke, jos sinne soitto on turhaa? Mitä olisi tapahtunut, jos esim. Anneli Auer olisikin jäänyt puoleksi vuorokaudeksi soittelemaan häkeen ja odottelemaan suotuuko ne tulla vai ei?
Olisiko surmaaja (??) käsitellyt lopunkin perheen?
Nuotio & Äreät Tiput
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Sen verran kommentoisin asiaa kun on ilmennyt että joidenkin mielestä on ok että nainen tönii miestä, että jokaisella on oikeus fyysiseenkoskemattomuuteen oli sitten minkä kokoinen tai näköinen hyvänsä ja myöskin tönäisemällä on mahdollista aiheuttaa vakavia vammoja joten ei ole syytä vähätellä että vain tönäisy, voin kertoa jonkinlaisen esimerkin omasta elämästäni olen itse 163cm83kg ja käyn ahkerasti salilla ja harrastan epäsäännöllisesti kontaktilajeja, no kerran eräs noin 160cm50kg humalainen nainen löi minua joten edellämainitulla logiigalla olisin saanut jos en lyödä niin ainakin tönäistä tätä naista vaikka hieman paino eroa olikin, sanonpahan vaan että jos olisin sortunut itsekin väkivaltaan tilanteessa niin kalliiksi olisi tullut eikä fiilis olisi ainakaan parantunut eikä minun itsetuntoani hetkauta että nainen löi.
Lisäksi kokemukseni mukaan tönäisystä on lyhyt matka lyömiseen. :shock: .
Nenonen

Viesti Kirjoittaja Nenonen »

Marsalkka kirjoitti:
Nenonen kirjoitti:
Ihan ensiksi tarkistaisin onko kyse piilokamerasta. Tilanne on siinä määrin todellisuudelle vieras. Sen jälkeen ottaisin todennäköisesti yhteyttä työnantajaani ja kertoisin tilanteesta. Hän varmaan ratkaisisi asian, koska haluaa minun käyvän töissä.

Mutta otettaisiinko vaikkapa sellainen esimerkki, jossa olisin hakemassa vaatteita asunnosta, jossa ex-vaimo majailisi ja hän siinä tönimällä estäisi minua asiassa?
Eli antaisit työnantajasi soittaa joko poliisin tai vartijat (jotka hoitaisivat hepun poliisille) paikalle lisäten vain välikäsiä joiden aikaa kuluu hommaan.

No jos vaikka otetaan esimerkki jossa ex-vaimosi tönimällä ja läpsimällä estää sinua. Lähtisit siis vain pois? Lapset kuitenkin turvakodissa odottamassa, joten tolkuttomasti aikaa ei varmaan haluttaisi ruveta kuluttamaan. Kävisit ostamassa uusia vaatteita? Toivoisit että vaimo häviää kämpiltä? Hakisit kaverin apuun? Eipä ne lapset puhtaita vaatteita tarvitse?
Marsalkka
Horatio Caine

Nenonen kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Nenonen kirjoitti:

Eli antaisit työnantajasi soittaa joko poliisin tai vartijat (jotka hoitaisivat hepun poliisille) paikalle lisäten vain välikäsiä joiden aikaa kuluu hommaan.
Luulenpa, että tuollaista heppua varten ei soitettaisi poliisia. Fiksu työnantajani soittaisi konsultaatiopuhelun psykiatriselle poliklinikalle ja kertoisi heille ihmisestä, joka on leiriytynyt erään työpaikan eteen. Ja pyytäisi neuvoja tilanteeseen. Tuollainen ihminen selvästi tarvitsisi apua, joten soitto olisi tärkeä hänen hyvinvointinsa takia. Häneltä todennäköisesti puuttuisi sairaudentunto, joten kyllä ulkopuolisten olisi syytä hieman auttaa miestä mäessä.
No jos vaikka otetaan esimerkki jossa ex-vaimosi tönimällä ja läpsimällä estää sinua. Lähtisit siis vain pois?
Itse asiassa pyytäisin serkkupojan videokameran kanssa paikalle. Vitsikkäästi sitten kameran kuvatessa esittelisin tilannetta ja ex-vaimoani tekemässä itsestään erittäin typerää. Oikein yllyttäisin häntä mokailemaan lisää. Sitten lähettäisin videota esimerkiksi hänen vanhemmilleen, sisaruksilleen, työpaikalleen jne. Kyllä saisi hyvät naurut! Noin hyvää tilaisuutta en jättäisi käyttämättä! Jos serkkupoika ei juuri silloin pääsisi paikalle, yrittäisin saada jonkun muun tai palaisin myöhemmin paikalle toivoen, että ex olisi edelleen siellä sekoilemassa.
Lapset kuitenkin turvakodissa odottamassa, joten tolkuttomasti aikaa ei varmaan haluttaisi ruveta kuluttamaan. Kävisit ostamassa uusia vaatteita? Toivoisit että vaimo häviää kämpiltä? Hakisit kaverin apuun? Eipä ne lapset puhtaita vaatteita tarvitse.
Lainaisin tutuilta tai pyytäisin turvakodilta lainaksi. Voisin jopa ostaa. Ei kuulosta kovin ongelmalliselta.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

No, spekulointi on kivaa joten sitä vähän: mulle tuli heti sellainen tunne tuosta puhelusta, että mies kerää jotain pisteitä. Tuo puheluhan ei ollut ensimmäinen vaan kyseinen mies soitti monta kertaa. Päivystäjä oli siis arvioinut tilannetta jo ennen tuota puhelua jos nyt oikein olen lukenut. Saattaa olla, että olen ollut huolimaton ja puheluiden aikajärjestys onkin eri. Arvio avuntarpeesta oli aivan oikea, resursseja ei kertakaikkiaan ole lähettää poliisia mitään vaimon läpsimisiä kieltämään.

Tähän astisten tekstien perusteella voin sanoa komppaavani Marsalkkaa TÄYSIN :D
Nooruska
Michael Knight

^ Kyllä minäkin lapsiani sen verran rakastaisin, että käyttäisin kaikki naurettavaltakin kuulostavat oljenkorret saadakseni eron yhteydessä heidän huoltajuuden...ei mukuloiden oo kiva tollasen juopon väkivaltasen ämmän kanssa asustella. Kai sitä voisi kerrankin ennaltaehkäistä ongelmia ennen kuin niistä tulee isompia.
Näytöt
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

ketsku kirjoitti:Tuo puheluhan ei ollut ensimmäinen vaan kyseinen mies soitti monta kertaa. Päivystäjä oli siis arvioinut tilannetta jo ennen tuota puhelua jos nyt oikein olen lukenut. Saattaa olla, että olen ollut huolimaton ja puheluiden aikajärjestys onkin eri. Arvio avuntarpeesta oli aivan oikea, resursseja ei kertakaikkiaan ole lähettää poliisia mitään vaimon läpsimisiä kieltämään.
Puheluita oli kaikkiaan neljä, joihin vastasi kolme eri hätäkeskuspäivystäjää. Tämä vanhempi konstaapeli vastasi vain kerran, ja se oli kolmas puhelu. Neljättä puhelua vastaanottanut hätäkeskuspäivystäjä katsoi sitten lopulta että poliisipartion lähettäminen paikalle oli aiheellista.
ketsku
Christopher Lorenzo

Nooruska kirjoitti:^ Kyllä minäkin lapsiani sen verran rakastaisin, että käyttäisin kaikki naurettavaltakin kuulostavat oljenkorret saadakseni eron yhteydessä heidän huoltajuuden...ei mukuloiden oo kiva tollasen juopon väkivaltasen ämmän kanssa asustella. Kai sitä voisi kerrankin ennaltaehkäistä ongelmia ennen kuin niistä tulee isompia.
Mutta mehän emme siis tiedä onko kyseinen ämmä oikeasti juoppo ja väkivaltainen vai onko kyseinen mies keksinyt kaiken.
ketsku
Christopher Lorenzo

Näytöt kirjoitti:
ketsku kirjoitti:Tuo puheluhan ei ollut ensimmäinen vaan kyseinen mies soitti monta kertaa. Päivystäjä oli siis arvioinut tilannetta jo ennen tuota puhelua jos nyt oikein olen lukenut. Saattaa olla, että olen ollut huolimaton ja puheluiden aikajärjestys onkin eri. Arvio avuntarpeesta oli aivan oikea, resursseja ei kertakaikkiaan ole lähettää poliisia mitään vaimon läpsimisiä kieltämään.
Puheluita oli kaikkiaan neljä, joihin vastasi kolme eri hätäkeskuspäivystäjää. Tämä vanhempi konstaapeli vastasi vain kerran, ja se oli kolmas puhelu. Neljättä puhelua vastaanottanut hätäkeskuspäivystäjä katsoi sitten lopulta että poliisipartion lähettäminen paikalle oli aiheellista.
Okei, kiitos selvennyksestä. Tietääkö kukaan tarinan loppua?
Vastaa Viestiin