Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tinilii
Remington Steele

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia

Viesti Kirjoittaja Tinilii »

Mun täytyy myös huutaa oma kantani tähän raha-asiaan :) Täytyy kyllä sanoa, että mun miehellä ei ole pienintä aavistusta mitä meidän tilillä tapahtuu. Näin asia kääntäen siis. Kiinnostuisi varmaan vasta sitten tilin saldosta, kun seinästä ei tulisikaan rahaa, kaapissa ei olisi ruokaa, tilillä katetta laskuun mitä menee maksamaan tai bensa-automaatti sanoisi ettei kortti kelpaa :roll: Tonnien öljyt sun muut on mennyt ilman pienimpiäkään keskusteluja asiasta. Matkankin maksoin ja mies vaan ihmetteli lähtöselvityksessa eikö kukaan nostanut rahaa matkan maksua varten :lol:
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Tinilii kirjoitti:Mun täytyy myös huutaa oma kantani tähän raha-asiaan :) Täytyy kyllä sanoa, että mun miehellä ei ole pienintä aavistusta mitä meidän tilillä tapahtuu. Näin asia kääntäen siis. Kiinnostuisi varmaan vasta sitten tilin saldosta, kun seinästä ei tulisikaan rahaa, kaapissa ei olisi ruokaa, tilillä katetta laskuun mitä menee maksamaan tai bensa-automaatti sanoisi ettei kortti kelpaa :roll: Tonnien öljyt sun muut on mennyt ilman pienimpiäkään keskusteluja asiasta. Matkankin maksoin ja mies vaan ihmetteli lähtöselvityksessa eikö kukaan nostanut rahaa matkan maksua varten :lol:
Noinhan se normaalisti 8)
Ei tästä olekkaan kyse, vaan siitä kun Anneli piti tarkkaa kirjanpitoa raha-asioista ja oli hyvin nuuka jos nyt noin voi sanoa, mutta siis tiesi tasantarkkaan kaikki menot ja tulot. Ja sitten ei muka tiennyt tastä 400euron kuukausittaisesta nostosta, se tässä nyt mättää. Lisäksi ihmettelen tätä mustasukkaisuutta joka alkoi keväällä/kesällä 2006 ja miten pitkään sitä oli, on ainoastaan Annelin sana johon en nyt jostain syystä luota :wink: Ei nyt silloin enään ex-vaimollakaan ollut Jukan korttia käytössä ja ex vaimolla oli jo uusi kumppani, niin kenelle Anneli oli mustasukkainen? Lisäksi nuo vihjailut pelaamisesta(myös lapsi puhuu hämärähommista liittyen Jukkaan, miten tuon ikäinen tuollaisia puhuu jos ei siitä olisi käyty joku riita kotona tai Anneli teon jälkeen selittänyt jotain siihen viittaavaa) tai ettei ole mahdotonta, että Jukka olisikin bi eli molemmat kelpaa. Tästä on nyt kyse ja siihen liittyy vahvasti tuo kuukausittainen 400 euron nosto.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

v-a-45 kirjoitti:Ei tästä olekkaan kyse, vaan siitä kun Anneli piti tarkkaa kirjanpitoa raha-asioista ja oli hyvin nuuka jos nyt noin voi sanoa, mutta siis tiesi tasantarkkaan kaikki menot ja tulot.
Huolelliseen raha-asioiden hoitoon kai luulisi kuuluvan tiliotteiden tarkastamisen, itse aina laistan tästä, niinpä eräs tavaratalo onnistui laskuttamaan kaksi kertaa lapselle ostetusta takista. Huomasin tuon virheen toisen asian yhteydessä tiliotteita tarkastaessani, vasta pari vuotta myöhemmin.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Kaksi asiaa askarruttaa minua, enkä löydä niihin vastauksia. Joku varmasti muistaisi.

1. Mistä on peräisin tieto, että Anneli Auer on 180 cm pitkä?
2. Oliko Jukka Lahdella sellaiset kengät, jotka sopivat takkahuoneen verijälkiin? Tunnistiko Auer missään vaiheessa kenkiä (siis niitä kuvia kengistä, joissa oli samanlainen pohjajälki)?

Kiitos vastaajalle.
Olavi Susikoski
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Olavi Susikoski »

Mariacka kirjoitti:Kaksi asiaa askarruttaa minua, enkä löydä niihin vastauksia. Joku varmasti muistaisi.

1. Mistä on peräisin tieto, että Anneli Auer on 180 cm pitkä?
2. Oliko Jukka Lahdella sellaiset kengät, jotka sopivat takkahuoneen verijälkiin? Tunnistiko Auer missään vaiheessa kenkiä (siis niitä kuvia kengistä, joissa oli samanlainen pohjajälki)?

Kiitos vastaajalle.
Kohta 1) Varmastikin Hevosmiesten tietotoimistosta. Ainakin videopätkissä näyttää paljon lyhyemmältä vai olisiko kutistunut vankeudessa (vrt. katkaisuhoito).
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Jossain kuulustelussa (tms.) Auer itse sanoo olevansa 170 senttinen...että ottaa nyt tuostakin pituudesta selvää. Olisiko jotain siltä väliltä (170 - 180).
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Minäkin tarvitsisin apua.

1) Koska Aueria kuulusteltiin ensimmäisen kerran epäiltynä surmasta niin, että epäilys kerrottiin hänelle itselleen?

2) Voisiko joku etp:n omistajista kaivaa minulle tarkan sanamuodon siitä Auerin tunnustuksesta?

3) Miten se Kuusirannan uutisankka menikään? Kuusiranta kertoi, että surmaajan ääntä ei kuulu nauhalla, mutta sitten kielsi sanoneensa mitään sellaista? Onko jollain linkkejä näihin uutisiin (selasin oman arkistoni läpi, arkiston kartuttaminen jäi kesken silloin kun Auer pidätettiin, ja viimeiset arkistostani löytyvät uutiset ovat ajalta ennen Kuusirannan astumista puikkoihin)?

edit: vielä yksi:

4) Kuka tutkintaa johti maaliskuun 2010 jälkeen, kun Kuusiranta jäi eläkkeelle?
Viimeksi muokannut joey, Pe Touko 21, 2010 8:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

joey kirjoitti:1) Koska Aueria kuulusteltiin ensimmäisen kerran epäiltynä surmasta niin, että epäilys kerrottiin hänelle itselleen?
Etp:ssä näyttäisi olevan ensimmäinen tämänlaatuinen kuulustelu 27.8.2009.
joey
Angus MacGyver

Kiitos, Mariacka.

Ja vastaan itse itselleni kohtaan 4: ei tietenkään kukaan, kun juttu on siirtynyt syyttäjälle :D Nähtävästi näitä asioita kannattaa ehdottomasti herätä pohtimaan kuuden aikaan aamulla.
v-a-45
Javier Pena

joey kirjoitti:Kiitos, Mariacka.

Ja vastaan itse itselleni kohtaan 4: ei tietenkään kukaan, kun juttu on siirtynyt syyttäjälle :D Nähtävästi näitä asioita kannattaa ehdottomasti herätä pohtimaan kuuden aikaan aamulla.
Siis juttu siirtyi Santaojalle ja on tietääkseni vieläkin muutamia juttuja kun selvitellään.
joey
Angus MacGyver

^ Ai :shock: Mitä arvoa niillä selvittelyillä on, kun nyt mietitään jo tuomiota?

Osaatko sanoa, minkälaisia asioita selvitellään?
v-a-45
Javier Pena

joey kirjoitti:^ Ai :shock: Mitä arvoa niillä selvittelyillä on, kun nyt mietitään jo tuomiota?

Osaatko sanoa, minkälaisia asioita selvitellään?
Ainakin JJ.n tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Ja niitä vihjeitäkin kuulemma vielä tulee. Kai se on Santaoja joka nekin tutkii?
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kuusiranta jää eläkkeelle 1.6.2010.

Tutkinnassa on ollut ymmärtääkseni Santaoja ja ehkä Kiiski.

Ymmärtääkseni surmaaja määriteltiin ensimmäisissä jutuissa 170-180 cm pitkäksi ja noin samanpituiseksi kuin AA. :?:
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Joe

se Annelin ''tunnustus'' on niin pitkä ettei sitä kukaan jaksa naputtaa. Anneli on kertonut useassa kuulemisessa riidasta, joka johti mihin johti. Seikkaperäisesti, yksityiskohtia myöden. Jukan ilmettä myöden.
Nuotio & Äreät Tiput
joey
Angus MacGyver

Voisin muuten naputella niistä esitutkintapöytäkirjoista aikani kuluksi tekstitiedoston, jos joku ne minulle toimittaisi...
Vastaa Viestiin