AA:n ensimmäiset kuulustelut sairaalassa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Re: AA:n ensimmäiset kuulustelut sairaalassa

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

banzai kirjoitti:Annellille iskee selvästi paniikki kun sairaalan puhelimeen soitetaan, eli selvästi ajattelee onko tekoväline ym raskauttavaa löydetty.
No sairaalan luuriinhan siitä ekana soitettaisiin :D
Sippura
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sippura »

banzai kirjoitti:Annellille iskee selvästi paniikki kun sairaalan puhelimeen soitetaan, eli selvästi ajattelee onko tekoväline ym raskauttavaa löydetty.
Kannattaisi tuollaisissa lausahduksissa käyttää fraasia: "mielestäni", jos ei ole ihan ajatustenlukija.
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
Mahis
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mahis »

Noissa sairaalan kuulusteluissa Anneli on selvästi shokissa, välillä näyttää että tulee itku välillä nauru. Puhuukin niinkuin olisi esim jonkun filmin nähnyt tapahtumista.
Luulen että Anneli ei vielä tuossa ymmärrä mitä oikeastaan on tapahtunut, ei pysty sisäistämään että asiat on totta.
Minusta Annelin puheet on ihan uskottavia.
Mickey
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Mickey »

Onko hän koulutukseltaan psykologi? Ei yllätä yhtään, että on noin viileä vaikka tappaja on riehunut talossa.
Mun sisko on psykiatri ja on kylmin henkilö mun sukulais/tuttava piirissä.
Töissä kun kaikkea kuulee, niin mieli ei kovin helposti järky.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Tuota noin -- olen todistusaineiston valossa suht. vakuuttunut Annelin syyllisyydesta. Silti, aviopuolison vakivaltaisesti menettaneena, on pakko sanoa, etten veda hanen kaytoksestaan paljon johtopaatoksia.
Herasin itse puhelinsoittoon kolmelta aamuyolla. Siita lahtien oli sydamen paikalla jainen moykky, mutta aivot toimivat ylikierroksilla. Itkea en osannut ennenkuin paljon myohemmin. Ensimmaisen vuorokauden oli itse asiassa vahan ylimaallinen, kirkastunut olo: ymmarsi kaiken -- elaman tarkoituksen ja kuoleman valttamattomyyden.

Surma tapahtui ulkomailla, tuhansien kilometrien paassa, mutta rikopoliisi silti kutsui kuulusteluun muutaman paivan sisalla -- oli kuulemma saanto. Siina vaiheessa oli tuska paallimmaisena ja olin poliisille vihamielinen. Vastailin yksitavuisen sarkastisesti mielestani typeriin kysymyksiin. Palkkamurhaksiko luulivat? Ihmisten ilmoilla oleminen ja puhuminen yleensakin oli muutenkin silkkaa karsimysta.

Vielakin, vuosikymmenien jalkeen, muistan kuitenkin soittoon heraamisen ja omat puheeni, ja liikeeni aivan kuin filminauhaa katsoisi. Eli tahan uuteen, tunnustusvideolla nahtyyn muistamattomuuteen en oikein usko.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mickey kirjoitti:Onko hän koulutukseltaan psykologi? Ei yllätä yhtään, että on noin viileä vaikka tappaja on riehunut talossa.
Mun sisko on psykiatri ja on kylmin henkilö mun sukulais/tuttava piirissä.
Töissä kun kaikkea kuulee, niin mieli ei kovin helposti järky.
Epäilen kyllä hieman. Psykologi tuskin laittaisi lapsille suunnittelemaansa 'isin toivomus-lomakkeeseen' mitään kiihkeästä yöstä äidin kanssa..

Persenetin ideoita :

"ISÄNPÄIVÄN TOIVOMUSLOMAKE
RASTITTAKAA ALLAOLEVISTA VAIHTOEHDOISTA MIELUISIN, OLKAA HYVÄ.

1. AAMUPALAKSI TOIVOISIN
.
.
.

2. ISÄNPÄIVÄLAHJAKSI OTTAISIN MIELUITEN
.
.
.

3. ILLALLA HALUAISIN
.
.
.
. Lähteä muualle, minne:.....

. Viettää kiihkeän yön KAHDESTAAN rakkaan vaimoni kanssa.

:lol:
Viimeksi muokannut Tara, Ti Touko 25, 2010 6:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Anneli on lehtitietojen mukaan ekonomi. Jukalla oli mielestani psykologin koulutus.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Jukka oli sosiaalipsykologi. Annelin tituleeraaminen ammatti-ihmiseksi ja psykologiksi oli Joutsenlahden sekoiluja.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Tara kirjoitti: "ISÄNPÄIVÄN TOIVOMUSLOMAKE

Nooh,
mutt Tara, eiks toi olis iha mukavaa...
Tollai kai me kaik alkuun o laitettu, tai ainaki mä luulen nii.
Mukavamppa toi ihmiste tekemine ainaki o, ko lopettamine.
Tara
Horatio Caine

turumurre kirjoitti:
Tara kirjoitti: "ISÄNPÄIVÄN TOIVOMUSLOMAKE

Nooh,
mutt Tara, eiks toi olis iha mukavaa...
Tollai kai me kaik alkuun o laitettu, tai ainaki mä luulen nii.
Mukavamppa toi ihmiste tekemine ainaki o, ko lopettamine.
Joo-o, onhan se seksi kivaa ja 'luonnollista', mutta ei tarvitse olla edes psykologi kun ymmärtää, ettei vieraitten lapsille ainakaan tarvitse edes epäsuorasti vihjailla mitään äidin ja isän 'kiihkeistä kahden kesken vietyistä öistä. Mitä joku esim 7-8v tuollasesta ymmärtää (meinaan joten kuten lukutaitoinen lapsi, joka etsii lapsille sopivaa askartelua - vaikka yhdessä äidin kanssa - perhekerhosta? " Mutsi, hei viittiks vähän valaista, siis mitä tuo kiihkeä yö tarkottaa??" .. :mrgreen:

Toisaalta..Jaa-as, ja olihan se viimeinen yhteinen yö omalla laillaan aika kiihkeä, selkäydinjatkeesta (pikkuaivot, aivojen evolutiivisesti vanhin osa) peräisin olevia biologisperustaisia tunnelmia yössä, isi ja äiti kahden, sekä (toisella osapuolella ainakin) toiminnan käyttövoimana ( primitiivinen) kiihko ja raivo (Auerin mielestä hysteriaa). Samasta pikkuaivojen (ne liskon aivot meillä kaikilla) uumenista se seksiviettikin on peräisin kuin tuo 'hyökkää tai pakene'-tila.

OT: Heräs kysymyksiä: Anneliko nyt vaan antoi primitiivi-aivokerrokselleen yliotteen? Moraalikäsitykset teki mahalaskun? -- sitä joskus mietin, että mitä ihmettä, miksi kummassa ihminen ei pysty pysäyttämään mieletöntä prosessia, kun varmasti tietää seuraukset etukäteen (aiheuttaa toisen kuoleman, tuskallisen) ..onko siinä päällä sitten jotain muitakin 'tunteita'.. eli saakohan 'intohimomurhaajat' jotain kiksejä kun eivät voi jättää tuota hommaansa kesken?Onko se jotain niin vastaansanomatonta se 'eläimellinen' kiihkotila tai jotain sen tapaista, että ei voi lopettaa, että pitää vaan tappaa?? (siis jos esim Auerilla ei ollut etukäteisuuunnitelmaa, ja homma vain lähti käyntiin... ja eteni kuin omalla voimallaan..??) Eikä mitään morkkista?? Viha tekee tyhmäksi! Kannattaisi laskea välillä vaikka viiteen edes..noh, se on helppo sanoa..Jotkut osaavat sentään katua.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Mickey
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Mickey »

taavetti kirjoitti:Jukka oli sosiaalipsykologi. Annelin tituleeraaminen ammatti-ihmiseksi ja psykologiksi oli Joutsenlahden sekoiluja.
Tuon, kohdan vuoksi kyselinkin. Miten se mukamas, noin sekoilisi?
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Melkein kolme sivua oli asiaa ja sitten alkoi taas "En ole moralisoinut Aueria, en haukkunut, en ole puhunut hänestä halventavaan sävyyn, en 'tuominnut' enkä paheksunut.." - tyypin perhekerholainailu ynnä muu trollaaminen. Mitä nettiin tulee, niin eiköhän siellä ole keskenkasvuiselle paljon vahingollisempaakin materiaalia kuin maininta "kiihkeä yö rakkaan vaimon kanssa kahden kesken".

Ehkä monenkin ajatusmalli menee niin, että jos puhutaan psykologi-ekonomiperheestä, niin ekonomista tulee mieleen mies ja psykologista nainen. Sattuuhan noita kömmähdyksiä. Auer ei tuntunut sitä edes huomaavan.
Tara
Horatio Caine

Teleksi kirjoitti:vitsi kun ei ole sitä esitutkintamateriaalia.

anneli kertoo tuossa ensimmäisessä kuulemisessa, että alkoi kuulua ääniä, plaaplaaplaa ja sitten hän juoksi ulos ovesta ja avasi lapsille oven ja käski heidät pakoon.

-Onko se ihan varma fakta, että lapsi tuli jossain vaiheessa paikalle ja hänet käskettiin takaisin nukkumaan? Koska tähän versioon tuo ei istu sitten millään. Eikä Anneli sanallakaan mainitse asiaa.

minua pisti noissa kuulemisssa korvaan se, että anneli ei tunnu missään vaiheessa muistelevan tai muuttavan kertomustaan eikä hän koskaan palaa takaisin edellä käsiteltävään asiaan. Tyyliin: "sitten mä juoksin ulos ovesta...ai niin, eiku siis...niinhän se meni, että mä ponnistin siltä arkulta. Nyt mä muistan sen. Niin, silloinhan mä huomasin, että sillä tunkeutujalla oli puukko kädessä..."

Joskus kun olen kadottanut avaimeni ja yritän muistaa missä liikuin edellisenä päivänä ja mitä vaatteita käytin. Niin joku yksityiskohta saa muistamaan jotain aiemmin unohtunutta. "Sitten menin sinne Kallelle...ainiin, siitä muistankin että minulla oli se minun uusi sininen takki päälläni kun Kalle ihmetteli että mikä tahra minulla on takissa. Niin siis, se sininen takkihan onkin pyykkikorissa, pitää katsoa avaimia sieltä." Jokin asia saa muistamaan jonkin yksityiskohdan joka on jäänyt unohduksiin ja sitten se taas avaan muistikuvaa lisää. Tällainen puuttuu kokonaan noista haastatteluista.
Kolmannen ja neljännen videon väliltä on jätetty pois se kohta mikä on ETP:ssä, että 'siinä vaiheessa mun vanhin lapsikin oli jo hereillä' (kun Auer oli menossa soittamaan häkeen - videot "Alkoi kuulua räiskintää" ja sitä seuraava "Tulkaa tänne äkkiä"). Mutta tosiaan, lapsen käyntiä huoneessa ennen kuin Jukka jo makasi lattialla verissään, Auer ei mainitse JJ:n kuulustelussa, siis ei edes ETP:ssä, 2.12.2006 litteroinnissa. Eli se lapsen ensimmäinen käynti takkahuoneessa, kun hän oli herännyt siihen että 'joku paukutti ikkunaa', ja lapsi oli nähnyt, että isä ja äiti olivat hereillä ja seisaallaan sängyn vieressä, ja ikkuna oli jo rikki, sitä ei videoidussa JJ - kuulustelussa ole ollenkaan, eikä sitä koskevassa ETP:ssä. Se tuli Auerin tarinaan mukaan myöhemmin -..

Lapsen puhuttelu oli 1.12.2006, samana päivänä, jolloin lapset olivat jo tavanneet Annelin ja vieraat sairaalahuoneessa, eli päivää ennen kuin JJ-kuulustelu. On kiinnostavaa verrata lapsen kuvauksia äidin puhelun aikaisista tulemisista ja menemisistä. Auer oli lapsen mukaan käynyt siellä ulko-ovella, tai siis ulkona (kuistilla), ennen kuin palasi puhelimeen (kävi 'katsomassa' joko ne tulevat, poliisit - se hetki varmaankin jolloin häkenauhalla kuuluu 'onks sielt tulos joku' -minkä jälkeen Auer palasi puhelimeen ja 59 sekuntia on mennyt - lapsi myös käy itse ulkona, kuistilla jossain välissä - 'ei siellä mitään näkynyt'). Lapsi mm myös kiisti, että äiti olisi mennyt 'kattomaan tonne' makuuhuoneeseen khh:n ja pesuhuoneen kautta... Auer kertoo myöhemmin tästäkin asiasta toisin (yritys pulssin ottamisksi, käsien tahriintuminen vereen ja niitten peseminen samantien - ETP). Ihmetystä herättää se miten lapsi kuvailee Jukkaa samoilla sanoilla kuin Auer itse seuraavana päivänä (*skä halusi miellyttää kaikkia, joutui sanomaan irti ihmisiä työpaikasta, se, äiti on sanonut että se oli ainakin 180 senttiä, se oli ketterä*)..niinpä niin..hm..Seuraavana päivänä eli 2.12. Auer kertoo JJ:lle (ETP:ssä) että se oli joka 'lapsi kertoi hänelle nähneensä miehen poistuvan ikkunasta', vaikka sairaalassa Auerin luona vierailleet sukulaiset muistavat tämän asian kahdella päinvastaisella tavalla - joten - isoja ristiriitoja on. JJ:hin tämä uposi kuin kuin kuuma veitsi voihin??

Aukot eivät selviä ainakaan vain noita videioita katsomalla.. josko muutenkaan. Lapsen puhuttelun pätkiä sellaisenaan ei sielu siedä laittaa tänne. Jos edes referaattia voisi.. pitää miettiä nyt ensin..

Mun on pakko sanoa, että kun kuuntelen noita videoita ja Annelin puhetta, niin minulle tulee mieleen Miitta-täti! Se näyttelijä Sorvali.. :| Auer on melkein yhtä hyvä!
Nuppi
Alokas

Viesti Kirjoittaja Nuppi »

Mahis kirjoitti:Noissa sairaalan kuulusteluissa Anneli on selvästi shokissa, välillä näyttää että tulee itku välillä nauru. Luulen että Anneli ei vielä tuossa ymmärrä mitä oikeastaan on tapahtunut, ei pysty sisäistämään että asiat on totta.
Minusta Annelin puheet on ihan uskottavia.
Oon tästä osittain samaa mieltä, mutta mun mielestä ei näytä siltä että tulis naurua. Tai siis meinais tulla.
Ja se että on sanottu että ei näytä tunteitaan tai jotain. Niin kyllä se tossa mun silmissä oikeestaan tavallaan näyttää, juuri tuo että aika moneen kertaan näyttää siltä että itku on tulossa, mutta kuitenkin kasaa itsensä. Ja kyllä minunkin mielestä puheet on uskottavia.
Tara
Horatio Caine

Mariacka kirjoitti:Melkein kolme sivua oli asiaa ja sitten alkoi taas "En ole moralisoinut Aueria, en haukkunut, en ole puhunut hänestä halventavaan sävyyn, en 'tuominnut' enkä paheksunut.." - tyypin perhekerholainailu ynnä muu trollaaminen. Mitä nettiin tulee, niin eiköhän siellä ole keskenkasvuiselle paljon vahingollisempaakin materiaalia kuin maininta "kiihkeä yö rakkaan vaimon kanssa kahden kesken".

Ehkä monenkin ajatusmalli menee niin, että jos puhutaan psykologi-ekonomiperheestä, niin ekonomista tulee mieleen mies ja psykologista nainen. Sattuuhan noita kömmähdyksiä. Auer ei tuntunut sitä edes huomaavan.

Niin mitä ei huomannut?? Sitäkö että on ihan jokaisen perheen oma asia milloin vanhemmat alkavat kertoa lapsilleen vanhempien kiihkeistä seksiöistä yhtään mitään.. Näet siis tässä jotain moralisointia? Ollaanpas sitä.. nirps nirps..

Omilleen voi Auer pitää mitä luentoja hyvänsä, ihan vapaasti. Lapsiin kohdistetusta seksismistä ei todellakaan ole puutetta, mutta vaikka se olisi kuinka härskiä jossain muualla, ei se yhtään kaunista Auerin ehdotuksia ja vihjeitä täysin ventovieraitten ja sattumanvaraisten perheitten lapsille siitä mistä isit ehkä 'tykkää' enemmän kuin jostain muusta saman sivun ajanviete-ehdotuksista..mutta jos se on sinun mielestä ihan ok, evvk.

jaa, tarkoitit varmaan tuota 'psykologi-ekonomi'-perhettä koskevaa 'mahdollista' stereotypiaa.. En olisi näinä aikoina niin varma tuollaisten stereotypioiden yleisyydestä. Olisi se tuon kyllä voinut korjata, kun muutenkin yrittää olla niin tarkkana itseensä kohdistuneitten epäilyjen tähden. Ai niin, JJ ei tosiaan Auria epäillyt mistään.. ymmärrän - siis pikkujuttu! Miksipä sekottaa hyvin edenneeseen tarinaan mitään ihan epäolennaista..
Vastaa Viestiin