maija turjukka kirjoitti:
... että avaus on kyseenalainen siksikin, että meille lukijoille (tai ainakin vakkareille) tulee väistämättä mieleen jokunen nimimerkki, joka voisi olla noiden kerrottujen uhkausten takana. Vaan mitäpä sitten, jos haukummekin mielikuvinemme aivan väärää puuta? Eikö olisi sittenkin reilumpaa kertoa nuo nikit/uhkaukset ylläpitoon, niin kyseiset kusipäät (olivat he sitten ketä tahansa)voitaisiin poistaa foorumilta?
Minusta taas avaus oli erittäinkin ajankohtainen ja jostain kumman syystä keskusteleminen siitä voi tuntua joistakin ahdistavalta. Tarkoitus ei ollut keskittyä ketjussa vain minuun, vaan tarkastella objektiivisesti eri näkökulmista nettiuhkailua, mikä on täällä jostain kumman syystä vahvempaa kuin muilla palstoilla.
Minä en todellakaan lähde tässä vaiheessa tekemään mitään poliisijuttua tai vasikointia ylläpidolle asiasta ihan vain siksi, että vakkareiden uteliaisuus olisi sillä tyydytetty. Asia on kohdallani loppuunkäsitelty ja toimi tässä vain esimerkkinä nettimaailmasta, mihin se kohdallani pahimmillaan meni.
Ja en ole myöskään vastuussa siitä, kuka kenenkin "pipipään" kanssa kirjoittelee henkirikoksia käsittelevällä palstalla. Tietääkseni jokainen valitsee itse seuransa ja palstansa missä haluaa vaikuttaa? Mielikuvat ovat myöskin jokaisen oma asia, on toisaalta naurettavaa, että sillä verukkeella nyt sitten lähdetään barrikaadeille, että joku vakkari ei saa vääriä mielikuvia. Se on totta, että ilmoitus ylläpidolle olisi pitänyt tehdä heti. Myönnettäköön, että menin paniikkiin. Nyt lähinnä naurattaa.
Murha.infossa kirjoittelee/seurailee pääpiirteittäin tietyt ryhmittymät: rikosharrastajat (joihin itsekin myönnän lukeutuvani jollain tasolla), kriminaalit eli alamaailman ihmiset, mielenterveysongelmien kanssa painivat, virtuaalipoliisi, uteliaat, toimittajat sekä nuoret. Tässä tämä kokoonpano lyhykäisyydessään. Suurin osa meistä ei tiedä vastakirjoittajiensa taustoja, ei voida tietää, onko tämä kaveri tässä keskustelussa nyt itse murhaaja, asianosainen vai viaton nettikirjoittelija.
Murha.info on Suomen suurin ja suosituin rikosalan portaali. Mainetta ja kunniaa ovat niittäneet myös muutamat nimimerkit keltaisen lehdistön sivuilla erinäisillä tempauksillaan. En todellakaan kaipaa itselleni julkisuutta itkemällä roskalehdistön sivuilla, kuinka sain tappouhkauksia kohdistuen itseeni ja perheeseeni. Tässä otin sen esimerkiksi, jotta saataisiin keskustelua. Itseasiassa monet täällä ovat saaneet suoria uhkauksia privaansa, eivät vaan ole kertomassa siitä. (enkä aio hävetä sitä, että itse kerroin)
VoDka kirjoitti:Mitä yritän sanoa on se, ettei näitä Minfossa tapahtuneita uhkauksia kannata ottaa liian vakavasti. Toki taustalla voi olla joku kunnon pipipääkin, mutta kun foorumin aihekin on jo tälläinen, niin aina löytyy niitä jotka esittää kovempaa kuin onkaan ja onhan se nyt pirun miehekästä sellainen tappamisella uhkailu, yhtä hienoa kuin esittää vastaava uhkaus koulussa. Ei se kerro oikeastaan muusta kuin siitä, että uhkaaja kokee itsensä liian huonoksi ja pahaa mieltä on pakko purkaa johonkin.
Tällaisen neuvon sain itsekin parilta kirjoittajalta täältä, että ei kannata ottaa liian vakavasti ja lisäksi kehotettiin pitämään taukoa. Se on ollut kultaakin arvokkaampi neuvo.
Jos muistatte erään facebookkin kirjoittaneen lukiolaispojan, joka uhkasi tappaa Joel Hallikaisen perheen, siinä Joel Hallikainen toi kaiken kansan kuultavaksi asian, ja kun uhkaaja sai kasvot, uhka väistyi ja tapaus tuli loppuunkäsitellyksi.
No, mun kohdalla on myös tilanne, etten koe itseäni enää uhatuksi. Tein väärin, myönnän, kun en ilmoittanut suoraan ylläpidolle, mutta älkää muut uhatuksi tulleet tehkö vaikka sitten samaa virhettä kuin minä.