Nettiuhkailua Murha.info sivustolla

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Marsalkka
Horatio Caine

Re: Nettiuhkailua Murha.info sivustolla

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Marsalkka kirjoitti:
Stephanie Plum kirjoitti:Minua ei ole suoranaisesti uhkailtu, mutta olen saanut älykkyydestäni yms arvioita ihan kysymättä yhdeltä nimimerkiltä. Nuo privastalkkaukset ovatkin ainoa anti ko nikiltä, mitä oletan hänen ihan itse kirjoittaneen, julkisesti palstalla vain jankkaa muiden kirjoituksista ja vinkuu linkkiä ja ah ja voi miten riemastuu, jos joku on tehnyt kirjoitusvihreen tai jopa kääntänyt englanninkieltä HÄNEN mielestään väärin... :lol: Ai niin, ja lähtee mukaan muiden tyhmyyksiin (se pedofiili pelleily keväällä) kuitenkin niin, ettei tee tai sano (yllätys yllätys) mitään ja ei voi siis joutuu vastuuseen.
Ja tämä nimimerkiltä mainitsematon kirjoittaja on siis laittanut sinulle ihan privaviestejä? Ilman, että olisit ottanut häneen itse ensin privaviestein yhteyttä? Hmm...

Näkeeköhän ylläpito tiedot lähetetyistä privaviesteistä? Ei siis sisältöä, vaan sen onko joku lähettänyt toiselle nimimerkille privaviestejä. Ihan vaikka vain siltä varalta, ettei kukaan pääse juksaamaan, että joku toinen olisi kirjoittanut hänelle halventavia privaviestejä.
Hmmm... Nyt kun tarkasti muistelen, niin olenpa tainnut antaa arvion erään nimimerkin takana piilevän kirjoittajan älykkyydestä yksityisviestillä, hänen otettua ensin minuun yhteyttä yksityisviestillä. Tuo nimimerkki ei ollut Stephanie Plum. Kyseinen nimimerkki alkoi C-kirjaimella. Mielenkiintoista!

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

rosamarine kirjoitti: Ilmaisin jälleen itseäni epäselvästi. Tarkoitin siis itseäni, kun puhuin barrikaadeista. En sinua. Eli että minä nyt lähtisin ylläpidolle vasikoimaan nimimerkkejä kuukausien takaa, jotta vakkareille ei syntyisi epämiellyttäviä mielikuvia. Ja sehän olisi ihan turhaakin, tännehän riittää rekisteröitymiskriteeriksi pelkkä sähköpostiosoite. Yksi lähtee ja toinen astuu sisään...
Ookoo, sittenhän kaikki on (meidän välillä) kunnossa. Kuumaa ja kiihkeää kesää sitten vaan sulle sinne jonnekin 8)

"Yksi lähtee ja toinen astuu sisään... " ja ylläpidon pitäisi muistaa tsekata se tupla/uusio -nikkeilyn mahdollisuus. Toivottavasti ovat tehtävänsä tasalla. :shock:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Marsalkka
Horatio Caine

maija turjukka kirjoitti:

"Yksi lähtee ja toinen astuu sisään... " ja ylläpidon pitäisi muistaa tsekata se tupla/uusio -nikkeilyn mahdollisuus. Toivottavasti ovat tehtävänsä tasalla. :shock:
Se voi olla vaikeaa.

Itse olin aikaisemminkin epäillyt, että aiemmin täällä nimimerkillä C... kirjoitellut henkilö kirjoittelee täällä nykyään uudella nimimerkillä. Olipa viihdyttävää huomata epäilykseni oikeiksi!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Niin,tai sitten toisilla on oikeesti muutakin tekemistä kuin norkoilla täällä ja leikkiä nimimerkeillä,hohhoijaa :roll:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Marsalkka
Horatio Caine

^ Nyt sattui vain kirjoittaja antamaan hieman liian selkeät vinkit.

Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.
Stephanie Plum
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Stephanie Plum »

Wau! Marsalkka kirjoittaa ihan ITSE päättelemäänsä pohdintaa palstalla ja perustelee sitä!
Että tämäkin päivä koitti, hieno homma ja lämpimästi tervetuloa meidän keskustelijoiden joukkoon :D
Metsään meni tosin väite kaksoisnikistä (Cirpa? :lol: ), mutta älä lannistu, kyllä se siitä lähtee ja tämä on merkittävä alku!Kertakaikkiaan mahtavaa. Mitähän seuraavaksi? :roll:
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

EDIT. Aamukahvit juotuani poistin spekulaationi siitä, mitä nimimerkkiä Marsalkka käsittääkseni tarkoitti. En sittenkään halua sekaantua toisten tuplanikkeilyepäilyksiin yhtään tämän enempää.

-sori OT-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Marsalkka
Horatio Caine

Stephanie Plum kirjoitti: Metsään meni tosin väite kaksoisnikistä (Cirpa? )
Ehkäpä tarkoititkin sitten jotain muuta kirjoittajaa kuin minua, kun mainitsit sinuun kohdistuneesta privastalkkailusta. Ainoa nimimerkki, jonka älykkyyttä olen arvioinut yksityisviestillä hänen ensin otettua minuun yhteyttä yksityisviestillä, alkaa C-kirjaimella. Sirpa ei ala C-kirjaimella. Cirpaa en tunne.

Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.

edit. Selvästikin erehdyin. Tämä C... kirjoitti toistaiseksi viimeisimmän viestinsä 20.11.2009 ja Stephanie Plum ensimmäisensä jo 17.11.2009.

Seuraavaksi vain sitten pohtimaan kuka on tuo Stephanie Plumin mainitsema privastalkkari! Tai onkohan sellaista ollenkaan? Jännitys tiivistyy!!!!

Stephanie Plum
Remington Steele

Ja nyt Marsalkka myöntää erehtyneensä väitteessään kaksois nikistä :shock:
Mitä seuraavaksi? On niin erityislaatuinen päivä, että lähdenpä tarkkailemaan, lentääkö taivaalla lehmiä :lol:
On muuten virkistävää Marsalkka, jatka samaan tyyliin!
Marsalkka
Horatio Caine

Stephanie Plum kirjoitti:Ja nyt Marsalkka myöntää erehtyneensä väitteessään kaksois nikistä
Toki. Eihän voi olla mahdollista, että C... kirjoittaisi toistaiseksi viimeisimmän viestinsä 20.11.2009 ja Stephanie Plum ensimmäisensä jo 17.11.2009.

Kertoisitko hieman lisää siitä kokemastasi privastalkkauksesta? Tuntuu, että hieman välttelet aihetta...

Minulla on muuten lähettämäni yksityisviestini tallessa melko pitkältä ajalta. Jopa ennen 17.11.2009 lähetetyt. Ja katsotaanpa vielä mitä ylläpito vastaa kyselyyni koskien viestitietoja...

On muuten virkistävää Marsalkka,
Minusta olisi virkistävää huomata, että aikuinen (?) ihminen juksaisi joutuneensa privastalkkauksen kohteeksi. Ja jäisi siitä kiinni.

Stephanie Plum
Remington Steele

Sain vinkin kuka tämä c voisi olla, joksi Marsalkka minua väitti /väittää, on ja ihan fiksuja juttuja hänellä pikaisen silmäilyn perusteella ekasta sivusta, joka haulla tuli. Että kohteliaisuutena otan ja jos joku nyt haluaa uskoa Marsalkkaa, niin ihan vapaasti, ei häiritse :D

Jos jotakuta kiinnostaa Marsalkka ja aatteen paloa riittää, niin ainahan voi vaikka mun viestit hakea ja katsoa, mitä Marsalkka niihin on vastannut, ihan julkisesti kaikkien tarkasteltavanahan ne ovat. Yleensä jotakin väheksyvää heittää, mutta täytyy sanoa, etten kaikkea itsekkään ole lukenut, kas kun on Marsalkka ollut estolistalla on/ off ja päätyy sinne nyt uudestaan jäähylle, sori Marsalkka, mutta on ihan oikeasti täällä m infossa ihan mielenkiintoistakin seurattavaa...
Marsalkka
Horatio Caine

Stephanie Plum kirjoitti:
Jos jotakuta kiinnostaa Marsalkka ja aatteen paloa riittää, niin ainahan voi vaikka mun viestit hakea ja katsoa, mitä Marsalkka niihin on vastannut, ihan julkisesti kaikkien tarkasteltavanahan ne ovat.
Ahaa! Kyse ei olekaan privastalkkauksesta. Hyvä että selvisi!

Stephanie Plum kirjoitti: kas kun on Marsalkka ollut estolistalla on/ off ja päätyy sinne nyt uudestaan jäähylle,
Stephanie Plum päivämäärä Pe Touko 21, 2010 10:17 am:
Stephanie Plum kirjoitti:Mä en jaksa Marsalkka sun kanssa vääntää ja tosiaan pääsit taas estolistalle, niin en nyt näe, mitä taas olet vailla.
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Marsalkka kirjoitti:
Stephanie Plum kirjoitti:
Jos jotakuta kiinnostaa Marsalkka ja aatteen paloa riittää, niin ainahan voi vaikka mun viestit hakea ja katsoa, mitä Marsalkka niihin on vastannut, ihan julkisesti kaikkien tarkasteltavanahan ne ovat.
Ahaa! Kyse ei olekaan privastalkkauksesta. Hyvä että selvisi!

Stephanie Plum kirjoitti: kas kun on Marsalkka ollut estolistalla on/ off ja päätyy sinne nyt uudestaan jäähylle,
Stephanie Plum päivämäärä Pe Touko 21, 2010 10:17 am:
Stephanie Plum kirjoitti:Mä en jaksa Marsalkka sun kanssa vääntää ja tosiaan pääsit taas estolistalle, niin en nyt näe, mitä taas olet vailla.
:mrgreen: :mrgreen:
Marsalkka- Ctephanie Plum 3-0
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Multinickien käyttöhän on joillekin palstalaisille erityisperustein sallittu. Näin lukee tuolla "lakipykälissä."

Itse aiheeseen: Mielestäni kannattaa ilmoittaa ainakin ylläpidolle ja uhkauksen sävystä ja vakavuudesta riippuen myös poliisille.

"Tiedän missä asut! Taidan ottaa joku yö retkikirveen ja tulen testaamaan TEIDÄN parvekkeenoven lämpölasit! Merkonomimiehesi on vain vaivainen hidaste!"

Varsin kuumottava viesti jos satut omistamaan parvekkeen ja merkonomimiehen. Lisäksi jos olet mennyt avautumaan koiravääntöä-ketjuun teidän Fifin ummetuksesta ja maininnut Suosikkisarjasi-ketjuun olevasi vannoutunut Salkkarifani, saattaa viaton naapurisi päästä hengestään mennessään ulkoiluttamaan Jappe-koiraansa arki-iltana kello 20.05... :shock:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
SharQ
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja SharQ »

Marsalkka kirjoitti:Toki. Eihän voi olla mahdollista, että C... kirjoittaisi toistaiseksi viimeisimmän viestinsä 20.11.2009 ja Stephanie Plum ensimmäisensä jo 17.11.2009.

Tulipa itsekkin tehtyä tuo sama havainto noista päivämääristä... C tosin päräytti aikamoisen purskeen viestejä juuri 18.-19.11. Oli vähän kuin sammuva tähti, joka viimeisillä hetkillään purkaa lopun energiansa ennen lopullista sammumista 8)

Eipä tarvitse muuten kummoistakaan IT-gurua toteuttamaan ovelaa hämäystä... Maailma on pullollaan avoimia proxy-palvelimia, joita parilla napin painalluksella voi suhteellisen tehokkaasti hyödyntää tällaiseen toimintaan... :mrgreen:

Niin, se aihe... Nettiuhkailu yleisesti on suhteellisen vaaraton ilmiö. Netti antaa mahdollisuuden kaiken maailman urpoille esittää jotain ihan muuta kuin he todellisuudessa ovat. Oikeassa elämässä hiljainen nössykkä antaa ahdistuksensa ja mitäänsanomattomuutensa purkautua internetissä infernaalisena raivona muita käyttäjiä kohtaan. Siitä varmaan saa hulvattomat kicksit, jotka joillekkin saattavat merkitä jopa enemmän kuin seksuaalinen nautinto, jos sitä ovat edes koskaan päässeet kokemaan 8)

Oma ryhmänsä on tietysti kirjoittajat, joiden taustoista jo jotain tiedetään. Tälläkin foorumilla on useampiakin kirjoittajia, jotka ovat tuoneet esiin rikollisen ja jopa väkivaltaisen menneisyytensä. Niidenkin taustojen suhteen on syytä olla kriittinen, tarinat voivat olla sitä samaa BS:ää, jota he päivästä toiseen palstalle työntävät... Koskaan ei voi kuitenkaan olla liian varma, siksi jokaisen kirjoittajan on syytä harkita hyvinkin tarkkaan se, mitä itsestään kertovat, jopa yksityisviesteissä.

En todellakaan tarkoita, että Minfo olisi mikään pahuuden pesä, pikemminkin päin vastoin. Kymmeniä asiallisia kirjoittajia, jotka joskus tuovat mielipiteensä esiin hieman kärkevästi ja kaikki eivät niistä mielipiteistä pidä. Sama pätee varmaan kaikkiin foorumeihin internetissä. Eli siinä mielessä Minfo on foorumi foorumien joukossa.

Jos uhkailu alkaa mennä sille tasolle, että sen kokee todelliseksi uhkaksi, on syytä lähteä viemään asiaa eteenpäin. Ylläpito ja tarvittaessa viranomaiset on sitä varten olemassa, että heidän tehtävänsä on puuttua tällaiseen toimintaan.

Suurin vastuu on kuitenkin kirjoittajilla itsellään. Mieti tarkkaan mitä itsestäsi kerrot, pidä virtuaaliminä ja todellinen minä riittävän kaukana toisistaan. Älä kerro mitään sellaisia tietoja, joiden perusteella sinut voitaisi "paikallista" oikeasta elämästä. Siitä kun pitää huolen, niin netissä kohdistuneilla uhkauksilla voi pyyhkiä EXIT -osastoa.

IP:n selvittäminen on teknisesti suhteellisen helppoa ellei osaa käyttää pieniä kikkoja sen "piilottamiseksi". Pelkkä IP:n tietäminen ei vain oikein riitä kirjoittajan fyysisen sijainnin tarkkaan määrittämiseen. Siihen tarvitsee jo apua palveluntarjoajalta ja sitä ei ilman tuomioistuimen määräystä saa, tähän pätee samat säännöt kuin teletunnistetietojen saamiseen. Eli käytännössä IP:n fyysisen sijainnin määrittämiseen pystyy vain poliisiviranomainen... Ellei ole pystynyt soluttamaan omaa "myyrää" palveluntarjoajan palvelukseen... Alkaa mennä jo hieman "James Bond" -osastoon eli päätän tämän raportin näihin kuviin, näihin tunnelmiin täältä tähän :D
-Huominen on haaveita, tämä päivä realismia ja eilinen... no, se meni jo...-
Vastaa Viestiin