Hulluja nuo naisetKeskiviikko 26.5.2010 klo 10.35
Miehen lyöminen kahdesti kattilalla päähän toi satojen eurojen sakot viisikymppiselle espoolaisnaiselle.
Espoon käräjäoikeuden mukaan nainen kimpaantui mieheensä kuultuaan tämän pettäneen häntä.
Välikohtaus sattui Mankkaalla lokakuussa, kun mies oli kotiutunut ravintolasta ja avautunut uskottomuudestaan perheessä vierailleelle naisen ystävälle. Mies kertoi luulleensa vaimon olleen jo nukkumassa, kunnes kattila oli äkkiä kumahtanut hänen päähänsä. Lyönnit aiheuttivat päähän haavan.
Mies ei vaatinut vaimoltaan oikeudessa korvauksia, vaan katsoi olevansa itse syypää tapahtuneeseen. Oikeus piti kuitenkin syyllisenä vaimoa, joka tuomittiin pahoinpitelystä 35 päiväsakkoon. Maksettavaa naiselle tulee 455 euroa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010052 ... 4_uu.shtml
Nainen löi pettäjämiestä kattilalla - sai sakkoja
-
kakojootti
- Olivia Benson
Nainen löi pettäjämiestä kattilalla - sai sakkoja
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
- devil_doll
- Axel Foley
Re: Nainen löi pettäjämiestä kattilalla - sai sakkoja
Niin... Miksi on laitonta kumauttaa toista kattilalla, mutta se, että rikkoo toisen ihmisen sielun ei ole?
Laissa määrittelemän hyvän kansalaisen parhaat elämän edellytykset on sellaisella psykopaatilla, joka ei tunne mitään, mutta rangaistuksen pelossa liikkuu aina hiukan oikeudenkäytön rajan oikealla puolella.
Tämä on nyt enemmän tämmöistä filosofista pohdintaa, joka ei liity erityisesti tähän tapaukseen.
Laissa määrittelemän hyvän kansalaisen parhaat elämän edellytykset on sellaisella psykopaatilla, joka ei tunne mitään, mutta rangaistuksen pelossa liikkuu aina hiukan oikeudenkäytön rajan oikealla puolella.
Tämä on nyt enemmän tämmöistä filosofista pohdintaa, joka ei liity erityisesti tähän tapaukseen.
Sika naiseksi
There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Häke: "Hätäkeskus"
Uhri: "Joo, tota noin, mä saan mun naiselta pataa ja tarttisin apua"
Häke: "Ai, otatko sä naiselta pataan?"
Uhri: "Ei kun siis mä saan pataa, silleen niinku kasaria siis"
Häke: "Ei, kyllä kasikytluvulla miehet oli vielä miehiä, ei ne ottaneet naiselta pataan"

Uhri: "Joo, tota noin, mä saan mun naiselta pataa ja tarttisin apua"
Häke: "Ai, otatko sä naiselta pataan?"
Uhri: "Ei kun siis mä saan pataa, silleen niinku kasaria siis"
Häke: "Ei, kyllä kasikytluvulla miehet oli vielä miehiä, ei ne ottaneet naiselta pataan"
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
Periaatteessa aika jees tuomio. Nainen syyllistyi pahoinpitelyyn, totta. Ihan fiksu veto mieheltä, ettei korvauksia vaatinut, kun kuitenkin oli jollain tapaa syyllinen tapahtumiin. Tosin en olisi paheksunut miestä, vaikka olisi vaatinutkin. Hänellä olisi niihin ollut laillinen oikeus.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Ei perskule, nyt loppu se ikuinen yritys laittaa ruokaa ja sitten sen pohjaan palaneen raapiminen irti. Taidan kans vaihtaa kattilat tohon tarkotukseen. 
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Tuomittiinko tuo kattila rikoksentekovälineenä menetetyksi valtiolle, vai palautuiko se pariskunnan keittiöön taas entiseen käyttötarkoitukseensa?
Miten sinne oikeuteen alunperin jouduttiin....?
p.s. Minä en lyönyt pettäjämiestä kattilalla, mutta VOI PERKELE KUN TEKI MIELI!
p.s. Minä en lyönyt pettäjämiestä kattilalla, mutta VOI PERKELE KUN TEKI MIELI!
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Jos se on lääkärissä käynyt päätään näyttämässä, ja kertonut saaneensa naiselta pataa. Pahoinpitelyhän ei ole asianomistajarikos?Spider kirjoitti:Miten sinne oikeuteen alunperin jouduttiin....?![]()
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Oikeuteen on ilmeisesti päädytty koska:
Asunnossahan oli siis kolmas henkilö jolle ukko touhuistaan kertoi ja kun emäntä on pataa antanut ukolle on mitä todennäköisempää (ainakin itse toimisin niin) että tämä kolmas henkilö on säikähtänyt pahanpäiväisesti, lähtenyt karkuun ja soittanut poliisille asiasta ja poliisit tulleet paikalle.
Ja pahoinpitely yksityisasunnossakaan ei käsittääkseni nykyisin enää ole asianomistajarikos vaan on yleisen syytteen alainen teko jos tulee viranomaisten tietoon.
Asunnossahan oli siis kolmas henkilö jolle ukko touhuistaan kertoi ja kun emäntä on pataa antanut ukolle on mitä todennäköisempää (ainakin itse toimisin niin) että tämä kolmas henkilö on säikähtänyt pahanpäiväisesti, lähtenyt karkuun ja soittanut poliisille asiasta ja poliisit tulleet paikalle.
Ja pahoinpitely yksityisasunnossakaan ei käsittääkseni nykyisin enää ole asianomistajarikos vaan on yleisen syytteen alainen teko jos tulee viranomaisten tietoon.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
voi voi jos joku äijjä olis hakannu muijjaansa kattilalla niih seo lis ollut väkivaltainen hullu!
hahaa "tasa-arvo"
;D tosin kyllä itsekkin olen jättännyt takaisin lyömättä kuin naiseltani turpaan olen saannut vaikkakin mieli olisi tehnyt lyödä takaisin!! 
voi voi jos joku äijjä olis hakannu muijjaansa kattilalla niih seo lis ollut väkivaltainen hullu!
hahaa "tasa-arvo"
;D tosin kyllä itsekkin olen jättännyt takaisin lyömättä kuin naiseltani turpaan olen saannut vaikkakin mieli olisi tehnyt lyödä takaisin!!