Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rouva_Etsivä kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Tässä alkaa jo olla ainesta:
Rouva_Etsivä kirjoitti:
Siinä on aika paljon eroa sanoa MINÄ OLEN SYYTÖN kuin sanoa EN OLE SITÄ TEHNYT. Kun sanotaan MINÄ OLEN SYYTÖN niin se on varma lausuma. Kun sanotaan EN OLE SITÄ TEHNYT niin kun tuon sanoo voi ajatuksessa olla vaikka naapurin koiralle huutaminen, tai ettei sitä tapahtunut, kun itse asiassa olikin huutanut miehelleen. Anneli ei selvästikään ole kyennyt sanomaan selvästi ja suoraan noita kolmea VARMAA sanaa vaan on käyttänyt kiertoilmaisua neljällä sanalla, joka on huomattavasti helpompi tehdä kiusallisessa tilanteessa kun itse tietää olevansa syyllinen.
Mielenkiintoinen huomio, että sinä näet tässä jotakin hauskaa.
Lähinnä näen tässä tähän ketjuun kuuluvaa materiaalia.

Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

Marsalkka kirjoitti:
Rouva_Etsivä kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Tässä alkaa jo olla ainesta:
Mielenkiintoinen huomio, että sinä näet tässä jotakin hauskaa.

Se on sinun mielipiteesi. Entäs jos minun mielestäni aika suuri osa omista sanomistasi kuuluisi tähän ketjuun? En vaan viitsi tuoda niitä tänne, koska mielestäni se on tosi lapsellista. Mutta se onkin vain minun mielipiteeni.
Marsalkka
Horatio Caine

Rouva_Etsivä kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:

Se on sinun mielipiteesi.
Näin on!

Rouva_Etsivä kirjoitti: Entäs jos minun mielestäni aika suuri osa omista sanomistasi kuuluisi tähän ketjuun?
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Muut lukijat voisivat sitten halutessaan arvioida mielipidettäsi.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

v-a-45 kirjoitti: en voi vastata kun en tiedä mihin vastaan.
Jahans. Ei sille sitten mahda mitään.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Marsalkka kirjoitti:
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Muut lukijat voisivat sitten halutessaan arvioida mielipidettäsi.
Onko ihan oikeus? :o Voi kiitos kiitos, että minullakin on aivan oikeuksia tässä elämässä! Kiitos armollinen Marsalkka! *kumartaa nöyrimmin*
Marsalkka
Horatio Caine

^ Ollos hyvä!
Marsalkka
Horatio Caine

Rouva_Etsivä kirjoitti:
Sanoin julkisuudessa ja tarkoitan sillä julkisuudessa en yksinomaan lehdissä.
Ahaa! Sinulla onkin sitten käytössäsi paljon materiaalia.

Niin, jos yhtään löytyy älyä niin olet varmaan huomannut, etten ole kertaakaan sanonut tuosta,vaan ettei todisteita ole hänen tuomitsemisekseen
Miksi et? Minä kun olen nimenomaan viitannut tuohon lausumaan kokonaisuutena. Aika kummallista keskittyä vain tuohon virkkeen ensimmäiseen lauseeseen. Mutta jokainen tyylillään. Eipä tästä asiasta sitten keskusteltavaa olekaan, jos et kykene käsittelemään koko virkettä.
Marsalkka
Horatio Caine

Arska kirjoitti: tuossa editointi-ikkunan oikealla puolella on erilaisia hymynaamoja.

Näin on. Niitä voi käyttää, jos haluaa.

Rouva_Etsivä kirjoitti: Erittäin hyvät ohjeet trollille.
Kiinnostavaa! Onko trollaamista kenties se, että halusin oikaista hieman suppean näkemyksen Anneli Auerin sanomisista? Vai mikä?
Marsalkka
Horatio Caine

Ankkalinna kirjoitti:
Tara kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:
Loppusanoiksi oikeudessa Anneli EI sanonut yhtä ainoatakaan kertaa olevansa syytön, vaan juuri tuon mitä on kirjoitettu, eli teillä ei ole mitään minua vastaan. Ja tämän tarkistin paikalla olleelta.
lih Tara

Tuon alleviivatun lauseen pääasia ei ole Auerin syyllisyys eikä hän itse, hän ei puhu itsestään sanaakaan. Hän on kyllä lauseen subjekti, mutta lauseen viesti kohdistuu muihin ihmisiin, se on toteamus ja vain ilmoitusasia 'teille' ja toteamuksessaan hän määrittelee 'teitä' eli niitä ihmisiä, joita Auer puhuttelee, ei häntä itseään.
Miten se facepalm tehdään?
Mielestäni tähän tarvitaan nyt double facepalm.

Kuva
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Marsalkka kirjoitti:
Rouva_Etsivä kirjoitti:
Sanoin julkisuudessa ja tarkoitan sillä julkisuudessa en yksinomaan lehdissä.
Ahaa! Sinulla onkin sitten käytössäsi paljon materiaalia.
Yhtä paljon kuin muillakin. Tähän asiaan en vaivaudu enää kommentoimaan.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Marsalkka kirjoitti:
Niin, jos yhtään löytyy älyä niin olet varmaan huomannut, etten ole kertaakaan sanonut tuosta,vaan ettei todisteita ole hänen tuomitsemisekseen
Miksi et? Minä kun olen nimenomaan viitannut tuohon lausumaan kokonaisuutena. Aika kummallista keskittyä vain tuohon virkkeen ensimmäiseen lauseeseen. Mutta jokainen tyylillään. Eipä tästä asiasta sitten keskusteltavaa olekaan, jos et kykene käsittelemään koko virkettä.
Niin, jos yhtään löytyy älyä niin olet varmaan huomannut, etten ole kertaakaan sanonut tuosta,vaan ettei todisteita ole hänen tuomitsemisekseen... yhtään mitään vaan olen puhunut tuosta syyttömyys-kohdasta. Eli se jää sinulle sitten arvoitukseksi pidänkö kokonaisuutta totena, jos et ymmärrä mihin osaan olen viitannut sanomisissani.
Olit pätkäissyt tuon oudosta kohdasta niin lainasin tuon olennaisimman tuohon omasta tekstistäni.

Jokainen ihminen on oikeutettu ottamaan kantaa asioihin omalla tavallaan. Ei ole olemassa mitään sääntöä, että koko tekstiin pitää ottaa kantaa. Minä olen ottanut kantaa vain siihen kohtaan, jota pidän totena. Sinä et, minulle tuntematon ihminen, määrää minua, kuinka minun pitää asioihin ottaa kantaa. Vaikka olet elämässäsi tottunut siihen, että voit määräillä muita ihmisiä, niin minua et määrää. Piste.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Marsalkka kirjoitti:
Kiinnostavaa! Onko trollaamista kenties se, että halusin oikaista hieman suppean näkemyksen Anneli Auerin sanomisista? Vai mikä?
Trollaaminen on toisten tahallista häiritsemistä ja provosoimista. Tästä eteenpäin voit olla puhumatta minulle tai saat harrastaa täysin yksinpuhelua. Minua ei mielipiteesi kiinnosta enkä myöskään ole halukas tästä eteenpäin haaskaamaan aikaani sinunlaiseesi trolliin (= toisia tahalleen häiritsevä ja provosoiva henkilö, ettei tarvitse jäädä yksin kyselemään sitä(kin)) vaan keskityn keskustelemaan aidosti fiksujen ja keskustelutaitoisten ihmisten kanssa.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Rouva_Etsivä kirjoitti: Trollaaminen on toisten tahallista häiritsemistä ja provosoimista. Tästä eteenpäin voit olla puhumatta minulle tai saat harrastaa täysin yksinpuhelua. Minua ei mielipiteesi kiinnosta enkä myöskään ole halukas tästä eteenpäin haaskaamaan aikaani sinunlaiseesi trolliin (= toisia tahalleen häiritsevä ja provosoiva henkilö, ettei tarvitse jäädä yksin kyselemään sitä(kin)) vaan keskityn keskustelemaan aidosti fiksujen ja keskustelutaitoisten ihmisten kanssa.
Tuo on ihan järkevä lähestymistapa. Tuohon voisi vielä lisätä sen yleisesti tunnetun trollologian ensimmäisen perusprinsiipin, jonka mukaan tehokkain tapa tappaa trollit on näännyttää ne nälkään. Toisin sanoen nonsaleerata heidän postauksensa täysin eikä reagoida niihin mitenkään. Toimii aina! :D
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Valdovas kirjoitti:
Rouva_Etsivä kirjoitti: Trollaaminen on toisten tahallista häiritsemistä ja provosoimista. Tästä eteenpäin voit olla puhumatta minulle tai saat harrastaa täysin yksinpuhelua. Minua ei mielipiteesi kiinnosta enkä myöskään ole halukas tästä eteenpäin haaskaamaan aikaani sinunlaiseesi trolliin (= toisia tahalleen häiritsevä ja provosoiva henkilö, ettei tarvitse jäädä yksin kyselemään sitä(kin)) vaan keskityn keskustelemaan aidosti fiksujen ja keskustelutaitoisten ihmisten kanssa.
Tuo on ihan järkevä lähestymistapa. Tuohon voisi vielä lisätä sen yleisesti tunnetun trollologian ensimmäisen perusprinsiipin, jonka mukaan tehokkain tapa tappaa trollit on näännyttää ne nälkään. Toisin sanoen nonsaleerata heidän postauksensa täysin eikä reagoida niihin mitenkään. Toimii aina! :D
Kyllä! Olen täysin samaa mieltä, että nälkäkuurille vaan :D
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Voin vahvistaa, että toimii juuri tässä tapauksessa s-a-i-r-a-a-n hyvin ;)
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin