Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mariacka kirjoitti:
Myös Lauerman mukaan on äärimmäisen harvinaista että tekijä unohtaisi tekonsa...
Niinpä. Lauerma ei ole jutussa syyttäjänä.
Nerokas havainto. Syyttäjä varmaan uskoo sitten mieluummin Annelin selityksiä, ja olihan Auer sentään paikalla kun kaikki tapahtui! :lol: Mutta Lauerma ei ollut!! :lol:

Lauerma varmaan keksinyt omasta päästään koko jutun! :shock:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Frank Nolla
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Frank Nolla »

M: Muistak sää (pojan nimi) ko iskä tuli kotiin ni mitä se puuhas?
Poika: En mä tiiä me syötiin ruoka sitte ja sit jälkiruoka jätskii ja ja sitte ja sitte tehtiin jotain sit mentiin nukkumaa.
Tän voi kai tulkita niinkin, että lapsi ei olekaan ollut ihan varma siitä, näkikö isän illalla. Lapsi vastaa "en mä tiiä" kysymykseen ja jatkaa kertomalla, mitä itse teki (sisarustensa ja äitinsä kanssa) ennen nukkumaanmenoa.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

Frank Nolla kirjoitti: Tän voi kai tulkita niinkin, että lapsi ei olekaan ollut ihan varma siitä, näkikö isän illalla. Lapsi vastaa "en mä tiiä" kysymykseen ja jatkaa kertomalla, mitä itse teki (sisarustensa ja äitinsä kanssa) ennen nukkumaanmenoa.
Onko sulla ETP luettavana? Jos on niin jpg703 ja 704, sieltä löytyy koko tarina josta löytyy selvitys tuohon ylläolevaan tulkintaasi. En jaksa sitä kokonaan tänne näpytellä.. Kuitenkaan ei ollut kyse siitä, että oli syönyt vain äitinsä ja sisarustensa kanssa vaan kertoo että isä sen jälkeen laittoi astiat tiskikoneeseen ja kun oli tullut kotiin niin isä ei ollut tuntunut olevan murheissaan mistään yms. Eli siis on nähnyt isän illalla.

Hän ei ollut myöskään saanut unta, joten hän on ollut hereillä vielä pitkään sen jälkeen kun lapset olivat menneet nukkumaan ja isä ja äitikin oli sen jälkeen mennyt nukkumaan ja tämä poika on vielä ollut silloin hereillä.
Arska
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arska »

Rouva_Etsivä kirjoitti:
S: Joo joo nii. Mää palaan viel siihen kun tota puhuttiin siitä että tota sun sillä ystävällä sillä (tytön ystävän nimi) oli tieto että (huom! lause jää kesken)
Tyttö: Siis ei mä en muista yhtään että mä olisin sanonu et mun vanhemmat aikoo erota.
S: Yy joo. (sitten jotain puhetta missä puhutaan eroamisesta, paineista yms.)
Tyttö: Mut ei siis ei äiti ja iskä oikeesti riidelly ainoastaan ne ei ainakaan käyny ikinä toisiinsa käsiks vaan ne jos ne oli erimieltä asiasta ne sano mut ei ne alkanu tappelee tai mitää.
Jääköhän kenellekään muulle tuosta neloskohdasta mitään ajatuksiin? Kokeillaas aukeeko jollekin ilman, että selitän.
Vanhemmat riiteli mutta ei niinku oikeesti (eli eivät olleet puukkohippasilla kuin korkeintaan sunnuntaiaamuisin)?
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Arska kirjoitti: Vanhemmat riiteli mutta ei niinku oikeesti (eli eivät olleet puukkohippasilla kuin korkeintaan sunnuntaiaamuisin)?
Hahahahaha! Jumalauta kun mä repesin tälle! :lol: Mul on varmaan outo huumorintaju mutta ei oikeesti hei saa tappaa nauruun! :mrgreen: Täytys varmaan mennä nukkumaan jos nauramiselta sinne pääseen.. LOOOOOOL! :lol:
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NiceAsiantuntija »

Rouva_Etsivä kirjoitti:
Frank Nolla kirjoitti: Tän voi kai tulkita niinkin, että lapsi ei olekaan ollut ihan varma siitä, näkikö isän illalla. Lapsi vastaa "en mä tiiä" kysymykseen ja jatkaa kertomalla, mitä itse teki (sisarustensa ja äitinsä kanssa) ennen nukkumaanmenoa.
Onko sulla ETP luettavana? Jos on niin jpg703 ja 704, sieltä löytyy koko tarina josta löytyy selvitys tuohon ylläolevaan tulkintaasi. En jaksa sitä kokonaan tänne näpytellä.. Kuitenkaan ei ollut kyse siitä, että oli syönyt vain äitinsä ja sisarustensa kanssa vaan kertoo että isä sen jälkeen laittoi astiat tiskikoneeseen ja kun oli tullut kotiin niin isä ei ollut tuntunut olevan murheissaan mistään yms. Eli siis on nähnyt isän illalla.
Eli onko päivällistä jälkiruokineen päivineen todellakin alettu syömään klo 23 jälkeen Jukan tultua kotiin? Muistan Annelin sanoneen että lapset menivät nukkumaan yleensä klo 21-22... Minulla ei ole ETP:tä, joten en voi arvioida voiko lapsi mahdollisesti muistella virheellisesti jotakin muuta iltaa. Onko sitä vaihtoehtoa teidän ETP:läisten mielestä olemassa, vai onko tekstissä jokin viittaus tähän poikkeuksellisen myöhäiseen syömisajankohtaan/nimenomaiseen iltaan?
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Mariacka kirjoitti:
Rouva_Etsivä kirjoitti:Mutta tähän ylläolevaan sen verran, että Anneli oli mm. kertonut olleensa nukkumassa punainen paita päällä mutta voitiin osoittaa tutkimuksilla, että se paita päällä ei oltu nukuttu (siinä ei ollut yhtään ryppyjä, jotka olisivat tulleet nukkumisen aikana), eli ainakin se asia on nukkumiseen liittyen kyseenalaistettu.
Ei kai tämmöistä tutkimusta tehty, yksi poliisi vain jälkikäteen kertoi paidan sileyttä ihmetelleensä. Tokihan paita olisi rypistynyt myös, jos Auer olisi sitä pariin kertaan riisunut ja pukenut ylleen, kuten syyttäjä väittää. Lisäksi paidassa oli kuituja mm. vuoteen lakanoista, joten kyllä siinä oli sängyssä käyty.
T-paidasta on jäänyt mieleeni, että lakanoiden kuituja oli kuulemma löytynyt sen sisä- mutta ei ulkopuolelta, mikä viittaa siihen että Annelin iholla on ollut lakanankuituja kun paita on puettu päälle mutta T-paita itse (ainakaan oikeinpäin) ei olisi sängyssä käynyt...
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

NiceAsiantuntija kirjoitti: Eli onko päivällistä jälkiruokineen päivineen todellakin alettu syömään klo 23 jälkeen Jukan tultua kotiin? Muistan Annelin sanoneen että lapset menivät nukkumaan yleensä klo 21-22... Minulla ei ole ETP:tä, joten en voi arvioida voiko lapsi mahdollisesti muistella virheellisesti jotakin muuta iltaa. Onko sitä vaihtoehtoa teidän ETP:läisten mielestä olemassa, vai onko tekstissä jokin viittaus tähän poikkeuksellisen myöhäiseen syömisajankohtaan/nimenomaiseen iltaan?
Reilun sivun verran poika kertoo tuosta illasta. Voi olla että muistaa väärinkin. Muistan hämärästi sellaisen asian, että joku lapsista oli ollut hereillä isän tullessa kotiin ja oli juossut isää vastaan ovelle. En tiedä mistä olen tuon lukenut. Muistaako joku muu?
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Rouva_Etsivä kirjoitti:
NiceAsiantuntija kirjoitti: Eli onko päivällistä jälkiruokineen päivineen todellakin alettu syömään klo 23 jälkeen Jukan tultua kotiin? Muistan Annelin sanoneen että lapset menivät nukkumaan yleensä klo 21-22... Minulla ei ole ETP:tä, joten en voi arvioida voiko lapsi mahdollisesti muistella virheellisesti jotakin muuta iltaa. Onko sitä vaihtoehtoa teidän ETP:läisten mielestä olemassa, vai onko tekstissä jokin viittaus tähän poikkeuksellisen myöhäiseen syömisajankohtaan/nimenomaiseen iltaan?

Reilun sivun verran poika kertoo tuosta illasta. Voi olla että muistaa väärinkin. Muistan hämärästi sellaisen asian, että joku lapsista oli ollut hereillä isän tullessa kotiin ja oli juossut isää vastaan ovelle. En tiedä mistä olen tuon lukenut. Muistaako joku muu?
Muistaa:

etp815, JJ kuulustelee Aueria 2.12.2009. JJ kysyi oliko Auer vielä 'hereillä vielä ko miehes tuli'.

Auer: No mä olin sängyssä ja tota tää nuorin lapsi oli siin mun vieres ja me ei me oikein nukuttu me oltiin vaan makailemas ja.
JJ:Joo.
Auer: Ja sitte tota tää nuorin lapsi ni kuuli, et isi tulee kotia, ponkas sieltä sängystä ylös ja juoksi sinne vastaan et: isi,isi.
JJ: Ja.
Auer: Ja sieltä hän tuli ja ...hän tais laittaa vielä sit tiskikoneenki päälle,koska meil on semmonen työnjako, et hän hoitaa nää tiskit ja ne oli siel odottamas, tais laittaa tiskikoneenko viel pääle ja tuli sit sinne sänkyy ja...tää meiä laps viel nukku tai nukutettiin hänet siihe meiä välii, käytii jossain vaiheessa, sit talutettiin hänet sinne omaa sänkyynsä.
JJ:Mitäs aikaa tää mahto olla? Auer: Ää,no tää oli varmaa sit jo kahdentoista aikaa, koska yhdentoista aikaa hän tuli ja siit meni jonkin aikaa.
Auer: ja sit vasta me päästii oikein kunnolla nukkumaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Pienin lapsi, jota oli nukuteltu vanhempien sangyssa, juoksi Annelin mukaan isaa vastaan.

Kasitan etta pojan kertomus syomisista ja jatskeista ym. liitty lahinna normaaliin iltarutiiniin -- ei tuohon nimenomaiseen iltaan. Kohta on vahan epaselva ja taisi tulla vasta 2009 kuulusteluissa, joissa poika oli muutenkin suht. muistamaton ja haluton muistelemaan murha-iltaa.

Luin noita lasten kuulusteluja ison patkan ja naille uusimmille ei mielestani voi antaa paljon painoa, sen verran oli aika niihin vaikuttanut. Kolme vuotta on pitka aika tuon ikaisten lasten elamassa. Alkuperaiset 2006 kuulustelut sensijaan eivat ole ihan niin yksiselitteisia Axxx:n nakeman suhteen kuin Annelin syyttomyydesta vakuuttuneet kirjoittajat taallakin ovat antaneet ymmartaa. Tytto esim. valittaa huonoa muistiaan kun hanelta ensimmaisen kerran kysytaan ikkunasta menneen miehen vaatetuksesta ja vastaa kysymyksiin aitinsa ulkona juoksemisesta/pesuhuoneen kautta kulkemisesta hyvin monitulkintaisesti.

2009 kuulusteluissa poliisitadit yrittavat parhaansa tarkentaaksen montako kertaa lapsi kavi katsomassa vanhempiaan ja mita eri kerroilla naki, mutta tarina ei hiillostamisesta selkene.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Tara kirjoitti: etp815, JJ kuulustelee Aueria 2.12.2009. JJ kysyi oliko Auer vielä 'hereillä vielä ko miehes tuli'.

Auer: No mä olin sängyssä ja tota tää nuorin lapsi oli siin mun vieres ja me ei me oikein nukuttu me oltiin vaan makailemas ja.
Auer: Ja sitte tota tää nuorin lapsi ni kuuli, et isi tulee kotia, ponkas sieltä sängystä ylös ja juoksi sinne vastaan et: isi,isi.
JJ: Ja.
Auer: Ja sieltä hän tuli ja ...hän tais laittaa vielä sit tiskikoneenki päälle,koska meil on semmonen työnjako, et hän hoitaa nää tiskit ja ne oli siel odottamas, tais laittaa tiskikoneenko viel pääle ja tuli sit sinne sänkyy ja...tää meiä laps viel nukku tai nukutettiin hänet siihe meiä välii, käytii jossain vaiheessa, sit talutettiin hänet sinne omaa sänkyynsä.
JJ:Mitäs aikaa tää mahto olla? Auer: Ää,no tää oli varmaa sit jo kahdentoista aikaa, koska yhdentoista aikaa hän tuli ja siit meni jonkin aikaa.
Auer: ja sit vasta me päästii oikein kunnolla nukkumaa.
Onneksi Jukka ei sattunut palaamaan kahden viikon työmatkalta, olisi loppuelämä mennyt tiskaamiseen :mrgreen:

"Käytii jossain vaiheessa" missä? Lause jää kesken. Mulla tuli mieleen, että lasta ehkä käytettiin vessassa, mutta että Anneli tuleekin yhtäkkiä ajatelleeksi että vessaa tuli myöhemmin siivottua niin tehokkaasti, että poliisi voisi sen huomata, kun lapsen käynnistä ei näy mitään jälkiä...
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

NiceAsiantuntija kirjoitti:
Mariacka kirjoitti:
Rouva_Etsivä kirjoitti:Mutta tähän ylläolevaan sen verran, että Anneli oli mm. kertonut olleensa nukkumassa punainen paita päällä mutta voitiin osoittaa tutkimuksilla, että se paita päällä ei oltu nukuttu (siinä ei ollut yhtään ryppyjä, jotka olisivat tulleet nukkumisen aikana), eli ainakin se asia on nukkumiseen liittyen kyseenalaistettu.
Ei kai tämmöistä tutkimusta tehty, yksi poliisi vain jälkikäteen kertoi paidan sileyttä ihmetelleensä. Tokihan paita olisi rypistynyt myös, jos Auer olisi sitä pariin kertaan riisunut ja pukenut ylleen, kuten syyttäjä väittää. Lisäksi paidassa oli kuituja mm. vuoteen lakanoista, joten kyllä siinä oli sängyssä käyty.
T-paidasta on jäänyt mieleeni, että lakanoiden kuituja oli kuulemma löytynyt sen sisä- mutta ei ulkopuolelta, mikä viittaa siihen että Annelin iholla on ollut lakanankuituja kun paita on puettu päälle mutta T-paita itse (ainakaan oikeinpäin) ei olisi sängyssä käynyt...
Tämä alleviivaamani on kiinnostava yksityiskohta, en muista miten t-paidan kuitujutut esitutkinta-aineistossa olivat, enkä edelleenkään pääse itse tarkistamaan. Voisiko joku ystävällisesti varmistaa asian, vai oliko Nice tämä kertomasi varma tieto etp:sta?
(edit. lis.)
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

hellämustapääfinnilä kirjoitti:
NiceAsiantuntija kirjoitti: T-paidasta on jäänyt mieleeni, että lakanoiden kuituja oli kuulemma löytynyt sen sisä- mutta ei ulkopuolelta, mikä viittaa siihen että Annelin iholla on ollut lakanankuituja kun paita on puettu päälle mutta T-paita itse (ainakaan oikeinpäin) ei olisi sängyssä käynyt...
Tämä alleviivaamani on kiinnostava yksityiskohta, en muista miten t-paidan kuitujutut esitutkinta-aineistossa olivat, enkä edelleenkään pääse itse tarkistamaan. Voisiko joku ystävällisesti varmistaa asian, vai oliko Nice tämä kertomasi varma tieto etp:sta?
(edit. lis.)
Muistelen ainoastaan, että näin olen täältä minfosta lukenut, enkä nyt tähän hätään löydä kohtaa. Muistan mietineeni mahdollisia skenaarioita, joilla tuo 'kuituja vain sisäpuolella' selittyisi - paitsi tietysti juuri se että Anneli on pukenut paidan myöhemmin päälleen... Voihan olla, että kuidut ovat tarttuneet paitaan aiemmin vaatehuollonkin yhteydessä; pesun ja kuivatuksen jälkeen roudattu muiden vaatteiden seassa sängylle (yksi harvoista talon vapaista vakaatasoista) ja viikkailtu ehkä siinä - väärinpäin... Annelin iholla ei ole tällöin tarvinnut mitään kuituja (peseytymisen jälkeen :?: ) olla. Kukaanhan ei ole varmaksi todistanut että Anneli olisi sinä yönä sängyssä käynytkään, nukkumassa ainakaan. Vaikea joka tapauksessa uskoa, että paidassa olisi nukuttu eikä lakanoiden kuituja olisi sen pinnalle tarttunut. Jos siis näin on...
surfergirl
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

hellämustapääfinnilä kirjoitti:Satakunnan Kansa 2009:
Päivitetty 28.9. 17:06, julkaistu 28.9. 15:55
”Aika moni epäili tätä heti aluksi”

Taksiautoilija Jarmo Gustafsson oli parkissa liikekeskuksen edessä Ulvilan Vanhassakylässä maanantai-iltapäivänä.

Hän oli kuullut suuren uutisen radiosta.

– Erikoista. Aika moni epäili heti aluksi, että nyt surmasta epäillyllä vaimolla on osuutta asiaan.

– Miksi poliisi ei lähtenyt heti tutkinnassaan siitä liikkeelle? Gustafsson ihmetteli.
Alleviivaus omani.

Mistäköhän mahtoivat saada alkunsa Ulvilassa surman jälkeen taksiautoilijan mukaan levinneet huhut vaimon osuudesta asiaan, poliisi kuitenkin tiedotti heti hyvin yksiselitteisesti, että talossa oli käynyt ulkopuolinen surmaaja.

Ehkä vain yleistä kyynisyyttä ja puhdasta spekua, yhdistettynä mahdollisiin valikoituihin mielikuviin asianosaisista? Muistan, että omassakin tuttavapiirissäni käytiin kaveriporukalla keskustelua siitä, että just joo, joku hullu huppumies tullut kostokeikalle, mitä jos hullu huppumies onkin vaan Annelin keksintöä jolla hän yrittää peitellä itsensä tai poikaystävänsä tekemää surmaa, olikohan uhrilla paljon rahaa ja kuka perii? Kukaan meistä ei tuntenut ketään asianosaisista eikä näihin spekulaatioihin ollut sen kummempaa aihetta kuin että se vaan tuntui vähän kaukaa haetulta että kukaan potkut tms. saatuaan menisi puukottamaan konsulttia sen kotiin. Paljonko tässä viime vuosien aikana on kenkää tullut ihmisille eri firmoista ja moniko konsultti on murhattu sen takia? Sitten varsinkin kun ei sille DNA-näytteelle alkanut löytyä vastinetta ja kun Anneli tunnisti syyttömän miehen niin puhuttiin että mitä jos syyllinen löytyy paljon lähempää.
Piskooppi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Piskooppi »

Jos puuttuva palapelin pala jostain käsittämättömästä syystä joskus ilmaantuisi (esimerkiksi verinen sorkkarauta täynnä AA:n sormenjälkiä löytyisi takapihan leikkimökin alta) niin mielestäni oikeuden pitäisi tuomita Auer media myymään tarinan käsikirjoituksen tekijänoikeudet jollekin suurelle elokuvien tuotantoyhtiölle. Elokuvan voitto menisi valtiolle ja lapsille. Kyllä tässä on ollut monenlaisia juonenkäänteitä, draamaa ja trilleriä, ja pohdittavaa riittämiin myös kotiäideille ja -isille. Parempaa kuin sanaristikot ja sudokut, sano.
En ole puolesta tai vastaan tässä asiassa, päinvastoin.
Lukittu