Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rouva_Etsivä kirjoitti:Näin kuin näinkin tuon Marsalkan viestin, kun en ollut huomannut kirjautua ensin..
Rouva_Etsivä kirjoitti:
Nyt puuuuuuuuuuuuuhhhhhhh.. Puhallan Marsalkan pois maailmastani ikuisiksi ajoiksi! Bye bye!
Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.

Ja siihen mieltäsi hämmentäneeseen asiaan. Olen tuolla lautamiesten ulkopuolisessa ketjussa kysynyt lisätietoja väitteen kirjoittajalta. Tämä on melko yleinen käytäntöni.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Marsalkka kirjoitti:Olen tuolla lautamiesten ulkopuolisessa ketjussa kysynyt lisätietoja väitteen kirjoittajalta. Tämä on melko yleinen käytäntöni.
...ja tässä kohdassa sitten *reps *reps repesin :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ...ihan totaalisesti.
Marsalkka kirjoitti:Tämä on melko yleinen käytäntöni.
....

Ihanaa Marski! Taas saat halauksen! Oikein kunnon rutistuksen!

...tämä on se minun sairaus: en voi sietää Marskia, mutta siitä huolimatta luen kuola valuen tuon pöljän juttuja! :)
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:
...tämä on se minun sairaus: en voi sietää Marskia, mutta siitä huolimatta luen kuola valuen tuon pöljän juttuja! :)
Et ole yksin sairautesi kanssa. Jotkut jopa bannaavat nickini, mutta siitä huolimatta lukevat viestejäni ja jopa kommentoivat niitä!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

06.05.2010 oikeudessa.
Auer pysyy vangittuna tuomion antamiseen asti. Hän ei edes vaatinut vapauttamistaan.
Sekä.
laamanni Kari Laurén kysyi, onko hänellä mitään sanottavaa.

- Mistään ei ole löytynyt mitään minua vastaan. Eikö se ole sinänsä todiste minun puolestani, että mitään minua vastaan ei ole löytynyt? Muuta sanottavaa minulla ei ole, Auer sanoi.
En ole ihan varma hakiko marsalkka täydellistä sanamuotoa vai mitä?
Mutta kun ei itse ole ollut salissa kuuntelemassa yhtäkään istuntoa ei mielestäni hänellä ole resulsseja kumota niidenkään sanomisia, jotka siellä istuivat.
Kun loppulausumat ym. sitten aikanaan tulee nauhoitteista saataviksi papereiksi litteroituina voi marsalkkakin ne itselleen tilata ja lukea.

Typerää vääntämistä kokonaisuudessaan, mutta jos siitä ankkalinna ja marsalkka jonkinlaista tyydytystä muuten niin tyhjään päivään saa, niin ollos hyvä :shock:
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Marsalkka
Horatio Caine

v-a-45 kirjoitti:
Typerää vääntämistä kokonaisuudessaan, mutta jos siitä ankkalinna ja marsalkka jonkinlaista tyydytystä muuten niin tyhjään päivään saa, niin ollos hyvä
Siinä kävi kuulepa siten, että lausumasi pohjalta alettiin tehdä tulkintaa liittyen nimenomaan siihen käyttämääsi sanamuotoon, jonka totuudenmukaisuudesta ei tällä hetkellä ole mitään takeita. Olen huomannut, että täällä kackelsberg saattaa hyvinkin nopeasti muuttua totuudeksi. Tästä syystä halusin kysyä sinulta asiasta. Kiitos, että vastasit! Nyt tiedämme, että kyse on eräänlaisesta kuulopuheesta ja voimme suhtautua asiaan siitä näkövinkkelistä.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Rouva_Etsivä kirjoitti: Jokainen ihminen on oikeutettu ottamaan kantaa asioihin omalla tavallaan.
Kuva

;)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:JOS Auer on syyllinen, hänen on täytynyt aloittamansa surmatyön jälkeen hieman siistiä itseään ja rikkoa ikkunaa.
Siihen Auerilta on kulunut joitakin minuutteja.

Sinä aikana Auerin on täytynyt edes alkeellisella tasolla käyttää päätään. Hänen on täytynyt harkita mitä hän kertoo.
Eli hän on siis siinä vaiheessa jo harkitusti sysännyt tekonsa ulkopuolisen mielikuvitushenkilön niskaan.

Tämän harkitsemisen jälkeen hän on vielä harkitusti ottanut käteensä astalon ja lyönyt kuolettavat viimeiset iskut.
Nuo iskut hän on todennäköisesti suorittanut sen harkinnan seurauksena, että on uskonut Jukan henkiin jäädessään kertovan totuuden puukkohippasista.
Ja linkkuveitsellä voi tehdä vain murhan, koska terän kääntäminen edellyttää vakaata harkintaa...

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä. Ja rätkäistään tähän päälle vielä toinenkin hymiö. Sellainen perushymynaama.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

O_o WHO let the dogs out? WOOF WOOF WOOF WOOF :mrgreen:
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Marsalkka kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:
Typerää vääntämistä kokonaisuudessaan, mutta jos siitä ankkalinna ja marsalkka jonkinlaista tyydytystä muuten niin tyhjään päivään saa, niin ollos hyvä
Siinä kävi kuulepa siten, että lausumasi pohjalta alettiin tehdä tulkintaa liittyen nimenomaan siihen käyttämääsi sanamuotoon, jonka totuudenmukaisuudesta ei tällä hetkellä ole mitään takeita. Olen huomannut, että täällä kackelsberg saattaa hyvinkin nopeasti muuttua totuudeksi. Nyt tiedämme, että kyse on eräänlaisesta kuulopuheesta ja voimme suhtautua asiaan siitä näkövinkkelistä.
:D :D :mrgreen: :mrgreen:
onkohan v-a-45 laheinen eraalle toiselle kackelsbergsuoltajalle..... :D :mrgreen:
sen verran on valuvaa tavaraa..
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Marsalkka
Horatio Caine

Mariacka kirjoitti: Varsinkin silloin, kun täällä väitetään ensin spekuna ja kohta totena asioita, jotka eivät voi faktan perusteella pitää paikkaansa. Jopa jonkinlaista ihmisvihaa lietsoen.
Tämä ei ole pelkästään Ulvila-ketjujen ongelma. Kummallista on myös se, että kun tällaisia spekulaatioista/väärinymmärryksistä/mielipiteistä polveutuneita "faktoja" sitten korjaa tai niille pyytää perusteluita, alkaa kauhea kiukuttelu ja vääntö. Syytellään saivartelusta, pilkunnussimisesta ym. Saatetaan jopa selittää, että ei sitä "faktaa" voida todistaa vääräksikään. Joskus ilmeisesti ihan tosissaan yritetään selittää, että muiden pitäisi todistaa esitetty "fakta" vääräksi. Kai se on vain ihan kauhean vaikeaa tunnustaa, että tuli kirjoitettua hieman kackelsbergia.

On myös hämmentävää kuinka ilkeästi jotkut kirjoittavat itselleen tuntemattomista ihmisistä. Hyvinä esimerkkeinä vaikkapa Anneli Auer tai Kate ja Gerry McCann. Tuntematta tarkkoja faktoja asioista ihmiset kirjoittavat lehdistä lukemiensa tietojen pohjalta heistä hyvinkin rumaan ja ylimieliseen tyyliin. Erikoista! En ymmärrä miksi jollain on tarve tällaiseen. Ehkä tällaisen ihmisen oma elämä on jotenkin surkea. Tai sitten asiaan on ihan jokin mu syy. Outoa joka tapauksessa.

Joillain on myös kaiketi hyvin tunteenomainen suhtautuminen tällaisella forumilla kirjoitettaviin aiheisiin. Eräskin kirjoittaja oli valmis jopa valehtelemaan, että olisin kirjoittanut hänelle privastalkkausviestejä. Aika uskomatonta! Hän alentui valehtelemaan tuollaista!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Edesmennyt isoäitini sanoisi tuohon: "Sitä se tynnyri ylitse vuotaa, mitä se sisältää". Toisin sanoen joskus käy niin, että kommentit kertovat enemmän kommentoijasta kuin kommentin kohteesta.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti: On myös hämmentävää kuinka ilkeästi jotkut kirjoittavat itselleen tuntemattomista ihmisistä. Hyvinä esimerkkeinä vaikkapa Anneli Auer tai Kate ja Gerry McCann. Tuntematta tarkkoja faktoja asioista ihmiset kirjoittavat lehdistä lukemiensa tietojen pohjalta heistä hyvinkin rumaan ja ylimieliseen tyyliin. Erikoista! En ymmärrä miksi jollain on tarve tällaiseen. Ehkä tällaisen ihmisen oma elämä on jotenkin surkea. Tai sitten asiaan on ihan jokin mu syy. Outoa joka tapauksessa.
Nimenomaan juuri näin. Lisätään listaan vielä Johanna Tukiainen.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Marsalkka kirjoitti: Tämä ei ole pelkästään Ulvila-ketjujen ongelma. Kummallista on myös se, että kun tällaisia spekulaatioista/väärinymmärryksistä/mielipiteistä polveutuneita "faktoja" sitten korjaa tai niille pyytää perusteluita, alkaa kauhea kiukuttelu ja vääntö. Syytellään saivartelusta, pilkunnussimisesta ym. Saatetaan jopa selittää, että ei sitä "faktaa" voida todistaa vääräksikään. Joskus ilmeisesti ihan tosissaan yritetään selittää, että muiden pitäisi todistaa esitetty "fakta" vääräksi. Kai se on vain ihan kauhean vaikeaa tunnustaa, että tuli kirjoitettua hieman kackelsbergia.
Se tuntuu olevan tosiaan varsin inhimillistä... 8) Toisaalta sisältöjen ohella viestinnässä on aina keskeistä myös valitut tyylilajit ja argumentaatiostrategiat, ja kuten olen jo aiemminkin todennut se taitaa täsä nimenomaisessa tapauksessa olla se suurin kanto kaskessa, mutta ehkä se päivä paistaa vielä joskus risukasaankin näin ajankohtaisen kesäisiä metaforia täsä viljelläkseni... :mrgreen:
On myös hämmentävää kuinka ilkeästi jotkut kirjoittavat itselleen tuntemattomista ihmisistä. Hyvinä esimerkkeinä vaikkapa Anneli Auer tai Kate ja Gerry McCann. Tuntematta tarkkoja faktoja asioista ihmiset kirjoittavat lehdistä lukemiensa tietojen pohjalta heistä hyvinkin rumaan ja ylimieliseen tyyliin. Erikoista! En ymmärrä miksi jollain on tarve tällaiseen. Ehkä tällaisen ihmisen oma elämä on jotenkin surkea. Tai sitten asiaan on ihan jokin mu syy. Outoa joka tapauksessa.
Niin, erilaisten emotionaalisten siteiden syntyminen ja suuntaaminen julkisuudesta "tuttuihin" todellisiin tai fiktiivisiin henkilöhahmoihin on varsin kiinnostava psykososiaalinen ilmiö, joka on median kehityksen myötä tietysti korostunut, mutta jolla on kyllä esikuvansakin saduissa, tarinoissa, myyteissä, uskonnoissa ym. Kyse on ehkä vain emotionaalisen ja dramaturgisen "ylijäämään" uudelleen kohdentamisesta paremmin tämän päivän tarpeisiin "päivitettyihin" kohteisiin. Ehkä marttyyrit, pyhimykset, ritarit ja linnaneidot tuntuvat tämän päivän näkökulmasta hiukan kaukaisemmilta kuin Salkkarit, Kauniit ja rohkeat, Auerit, McCannit ja muut vastaavat... :D
Joillain on myös kaiketi hyvin tunteenomainen suhtautuminen tällaisella forumilla kirjoitettaviin aiheisiin. Eräskin kirjoittaja oli valmis jopa valehtelemaan, että olisin kirjoittanut hänelle privastalkkausviestejä. Aika uskomatonta! Hän alentui valehtelemaan tuollaista!
Niin, ja joillekin kaikella tuollaisilla on näemmä kovastikin emotionaalista merkitystä... :mrgreen:
Marsalkka
Horatio Caine

Valdovas kirjoitti:[Toisaalta sisältöjen ohella viestinnässä on aina keskeistä myös valitut tyylilajit ja argumentaatiostrategiat, ja kuten olen jo aiemminkin todennut se taitaa täsä nimenomaisessa tapauksessa olla se suurin kanto kaskessa,
Olisipa mielenkiintoista nähdä minun viesteistäni joku tällaista mainitsemaasi tyylilajia tai argumentaatiostrategiaa hyvin edustava otos. Osaisitkohan auttaa asiassa? Löytyykö sinulta rohkeutta ihan konkreettisesti poimia tuollainen viesti, kun olet asian ottanut esille? Ettei jäisi vain sellaiseksi vihjailuksi. Ja mielellään ihan siitä lähtötilanteesta, kiitos!
Valdovas kirjoitti:[
Niin, ja joillekin kaikella tuollaisilla on näemmä kovastikin emotionaalista merkitystä... :mrgreen:
Kyllä. Mielestäni valehtelu on rumaa!

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Marsalkka kirjoitti: Olisipa mielenkiintoista nähdä minun viesteistäni joku tällaista mainitsemaasi tyylilajia tai argumentaatiostrategiaa hyvin edustava otos. Osaisitkohan auttaa asiassa? Löytyykö sinulta rohkeutta ihan konkreettisesti poimia tuollainen viesti, kun olet asian ottanut esille? Ettei jäisi vain sellaiseksi vihjailuksi. Ja mielellään ihan siitä lähtötilanteesta, kiitos!
Luulisin, että niitä löytyy tällä hetkellä noin reilut 5200 kpl, sillä olen ollut havaitsevinani, että kaikissa niissä on sinänsä kiitettävän johdonmukaisesti säilynyt sama tyyli, mutta joka on ainakin palautteesta päätellen ollut omiaan enemmänkin herättämään ärtymystä kuin kiinnittämään huomiota niissä esitettyihin sisällöllisiin kysymyksiin. On vaikea arvioida, mikä niiden perimmäinen motivaatio on ollut ja voi olla, että tavoite on juuri tuo yllämainittu ollutkin, mitä omalta osaltaan tuntuisi vahvistavan tuo omaksutun tyylin johdonmukainen jatkaminen, mutta mikä niiden mahdollinen ansio keskustelun tason nostajana sitten on ollut, on ehkä hiukan kyseenalaisempaa.
Vastaa Viestiin