Jäljet; verijäljet - hajujäljet
Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet
Jukka "yllättäen herää" onkohan häke puhelun aikana A juossut laittamaan Jukan nauhoitettua kuolinkamppailua päälle ja pois välillä live ja taas nauha päälle ja pois kai tälläista on jo ennen mietitty ja voiko se olla käytännös mahdollista, mutta kun täässä ei kaikki vaan täsmää
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Virkoaa siis tajuttomuudestaan..ihan järjissä oleva olentohan tuo vaikuttaa olevan Häke-nauhoituksen mukaan,huutelee apua,annua ja hannua,puhelee siten että voidaan tunnistaa äänestä Jukka S.Lahdeksi...Oltuaan sitä ennen pitkään taju kankaalla ja ainakin epäillyn tappajan AA:n mielestä jo vainaa (ei kai se muuten olisi aloittanut puheluaan). Luulisi että nuo sisäelinvammat olisivat vieneet aste asteelta kohti syveneveää tajuttomuutta,ehkä kuolemaa. Mistä kummasta moinen piristäytyminen ?alpo holisti kirjoitti:"terästäytyy"...???
Taitaa olla koko kymmeniä minuutteja kestänyt veriteko höpöhöpö-puhetta. Jukka ei suinkaan ollut tajuttomana hetkeäkään ennen Häke-puhelua,samaan aikaan siellä oli se toistaiseksi tunnistamaton sisääntunkeutunut mies mäiskimässä.
-
Rouva_Etsivä
- Neuvoja-Jack
Niin voi pirulainen kun vielä kehtasi piristyä! Jukan syy koko murha, eikös vain...Peräkylän Maigret kirjoitti:Mistä kuumasta moinen piristäytyminen ?
Kuules nyt - jos ihmistä ammutaan mahaan, ei kuolema useinkaan johdu aste asteelta syvenevästä tajuttomuudesta, vaan ihminen on koko ajan tajuissaan ja täysin tietoinen tapahtuneesta. Kuolema tulee yleisinfektiosta, noin kolmen päivä kuluttua tapahtuneesta.Peräkylän Maigret kirjoitti:Luulisi että nuo sisäelinvammat olisivat vieneet aste asteelta kohti syveneveää tajuttomuutta,ehkä kuolemaa. Mistä kummasta moinen piristäytyminen ?
On tietysti selvää, että kuolema tulee veitseniskusta tai ampumahaavasta suhteellisen nopeastikin, mikäli esimerkiksi suuri valtimoverisuoni vaurioituu. Eli se vähän riippuu siitä tuo virkoaminen, että mihin iskut ovat osuneet. Jukan tajuttomuutta nuo veitseniskut eivät ole aiheuttaneet. Näin epäilen.
Viimeksi muokannut awa, To Kesä 10, 2010 12:20 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Ei kuumasta vaan kylmasta. Anneli maiski ikkunan hajalle ja joulukuun pakkasilma avonaisesta ikkunasta ynna rikkomisen aani herattaa Jukan. Joku tietava taalla aiemmin kertoi kipushokin ja verenvuodon aiheuttamasta tilapaisesta tajunnamenetyksesta. Pernavammat saattavat lakata itsekseen vuotamasta. Talloin taju olisi saattanut palata. Kaikki tama on spekua kun mitaan tahan liittyvaa materiaalia ei ole annettu julkisuuteen.Mistä kuumasta moinen piristäytyminen ?
Tosiaalta Jukkahan on aanitutkijan mukaan saattanut nousta/olla nousemassa pystyyn. Itse sanoo "kylha nous" ja on ollut ainakin kolmessa asennossa: sangyssa kyljellaan, lattialla sangyn vieressa vatsallaan ja lopullisessa loytoasennossaan pesuhuoneen oven edessa selallaan. T-paidan selka ei ole kasittaakseni vereentynyt tavalla, joka osoittaisi missaan vaiheessa selallaanoloa ennen viimeisia paahan osuneita iskuja, joiden jalkeen han nopeasti kuoli. Nama iskut ovat kasvojen alueella/paan etupuolella.
Joku jokaa tietaa paremmin varmaan korjaa.
Taytyisi kaivaa sen paremmin tietavan viestit. Ne oli jo huhti/toukokuulta.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Confucius
[quote="Peräkylän Maigret"]
Taitaa olla koko kymmeniä minuutteja kestänyt veriteko höpöhöpö-puhetta. Jukka ei suinkaan ollut tajuttomana hetkeäkään ennen Häke-puhelua,samaan aikaan siellä oli se toistaiseksi tunnistamaton sisääntunkeutunut mies mäiskimässä.
Niinhän ne on verijälkitutkija ja lääninoikeuslääkäri höpöhöpötelleet keskenään, ottaneet vielä samaa mieltä olevan ensimmäisenä paikalla olleen kenttäjohtajankin mukaan höpinöihinsä. Onneksi murha.infossa Peräkylän Maigretti näyttää höpisijöille närhen munat.
Oikeasti, kiinnostaisivat ne puolustuksen vastineet noihin teon pitkäkestoisuusväitöksiin. Oliko niitä?
Niinhän ne on verijälkitutkija ja lääninoikeuslääkäri höpöhöpötelleet keskenään, ottaneet vielä samaa mieltä olevan ensimmäisenä paikalla olleen kenttäjohtajankin mukaan höpinöihinsä. Onneksi murha.infossa Peräkylän Maigretti näyttää höpisijöille närhen munat.
Oikeasti, kiinnostaisivat ne puolustuksen vastineet noihin teon pitkäkestoisuusväitöksiin. Oliko niitä?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
ulkosuomalainen kirjoitti:Ei kuumasta vaan kylmasta. Anneli maiski ikkunan hajalle ja joulukuun pakkasilma avonaisesta ikkunasta ynna rikkomisen aani herattaa Jukan. Joku tietava taalla aiemmin kertoi kipushokin ja verenvuodon aiheuttamasta tilapaisesta tajunnamenetyksesta. Pernavammat saattavat lakata itsekseen vuotamasta. Talloin taju olisi saattanut palata. Kaikki tama on spekua kun mitaan tahan liittyvaa materiaalia ei ole annettu julkisuuteen.Mistä kuumasta moinen piristäytyminen ?
Tosiaalta Jukkahan on aanitutkijan mukaan saattanut nousta/olla nousemassa pystyyn. Itse sanoo "kylha nous" ja on ollut ainakin kolmessa asennossa: sangyssa kyljellaan, lattialla sangyn vieressa vatsallaan ja lopullisessa loytoasennossaan pesuhuoneen oven edessa selallaan. T-paidan selka ei ole kasittaakseni vereentynyt tavalla, joka osoittaisi missaan vaiheessa selallaanoloa ennen viimeisia paahan osuneita iskuja, joiden jalkeen han nopeasti kuoli. Nama iskut ovat kasvojen alueella/paan etupuolella.
Joku jokaa tietaa paremmin varmaan korjaa.
Taytyisi kaivaa sen paremmin tietavan viestit. Ne oli jo huhti/toukokuulta.
Missä vaiheessa ja kenen toimesta sinusta Anneli sai veitsestä? Jos kerran Jukka yllätettiin niin hyvin, ettei hän vissiin ainakaan itse epäillyt Annelia, tai ainakaan sitä ilmaissut kovin selvästi, niin missä vaiheessa Anneli löi itseään puukolla? Puhelua ennen, lavastuksia ennen, puhelun jälkeen? Vai mistä tuo haava tuli? Uskotko, että Anneli olisi keuhko puhki päässyt vääntäytymään ikkunasta edes pihalle, saatikka tehnyt huolellisia lavastuksia tahrimatta silti omaan vereensä mitään? Entäs ne pesemiset, ennen vai jälkeen puukon? Jos puukko lyötiin vasta puhelun jälkeen, niin miten se onnistuu lasten kanssa? Samurait kyllä vetävät harakirin ääntä päästämättä, mutta tavallista ihmistä tuollainen sattuu ja lujasti, siinä moni tyttö pyörtyisi heti.
Ja minäkin kyllä hieman ihmettelen sitä, että puukotuksesta tajuttomaksi mennyt heräisi raittiista ilmasta ihan tolpilleen asti. No, ehkä tajuttomuus johtui klapiniskusta.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Mistäpä tuon tiedät? Sisäelimet ovat tunnottomia - eli tuntoa on vain iholla ja luiden pintakerroksissa. Samuraiden kiputuntemukset voivat olla topakkaa nipistystä pienemmät?!Kuolemannaakka kirjoitti: Samurait kyllä vetävät harakirin ääntä päästämättä, mutta tavallista ihmistä tuollainen sattuu ja lujasti ...
Totuus on faktojen tunnustamista.
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Eihän Taurukaan anna lausunnossaan aika-arviota vaan sanoo pyöreästi suhteellisen pitkäkestoinen. Mitä se sitten on ? Jossain on mainittu että alaraja olisi 10 minuuttia ... (10 min - 60 min). Aina näiden arvioiden täytyy kuitenkin olla suhteellisen epävarmoja, eivät kovia tieteellisiä faktoja.taavetti kirjoitti:Peräkylän Maigret kirjoitti: Taitaa olla koko kymmeniä minuutteja kestänyt veriteko höpöhöpö-puhetta. Jukka ei suinkaan ollut tajuttomana hetkeäkään ennen Häke-puhelua,samaan aikaan siellä oli se toistaiseksi tunnistamaton sisääntunkeutunut mies mäiskimässä.
Arvostan kommenttejasi , mutta:
Eikö sinusta tunnu yhtään oudolta että uhri heräsi kesken puhelun ? Aivan varmastihan AA on luullut hänen olevan kuolleen - ainakin syyttäjän syytteen mukaan. Vai pitäisikö syyttäjän muuttaa syytettä vielä siten että AA tarkoituksellisesti jo etukäteen suunnitteli tappavansakin Jukan kesken Häke-puhelun ? Että teko olikin vieläkin pirullisempi ja vakaammin harkittu kuin edes syytteessä arvioitu ?
Mutta jos lähdetään siitä kuitenkin että AA arvioi että nyt mies kuoli ja meni soittamaan Häke-puhelua, ja mies virkosikin jolloin AA meni ja löi astalolla, tämähän on siis syyttäjän näkemys, niin eikö tunnu oudolta sattumalta tuo virkoaminen ? Olla siis suhteellisen pitkäkestoisesti ikäänkuin kuollut ja sitten virota ? Minä en jaksa ainakaan uskoa kylmän ilman raitistavaan ja virkistävään vaikutukseen ikäänkuin 30-luvun tuberkuloosihoidon valistusfilmissä
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Kuolemannnaakka -- katso Ulvila 4 ketjussa vastaus samaan asiaan.
Miksi Anneli oli ikkunasta ikina mennyt?
Miksi Anneli oli ikkunasta ikina mennyt?
Confucius
Confucius
-
surfergirl
- Jane Marple
Peräkylän Maigret kirjoitti:Eihän Taurukaan anna lausunnossaan aika-arviota vaan sanoo pyöreästi suhteellisen pitkäkestoinen. Mitä se sitten on ? Jossain on mainittu että alaraja olisi 10 minuuttia ... (10 min - 60 min). Aina näiden arvioiden täytyy kuitenkin olla suhteellisen epävarmoja, eivät kovia tieteellisiä faktoja.taavetti kirjoitti:Peräkylän Maigret kirjoitti: Taitaa olla koko kymmeniä minuutteja kestänyt veriteko höpöhöpö-puhetta. Jukka ei suinkaan ollut tajuttomana hetkeäkään ennen Häke-puhelua,samaan aikaan siellä oli se toistaiseksi tunnistamaton sisääntunkeutunut mies mäiskimässä.
Arvostan kommenttejasi , mutta:
Eikö sinusta tunnu yhtään oudolta että uhri heräsi kesken puhelun ? Aivan varmastihan AA on luullut hänen olevan kuolleen - ainakin syyttäjän syytteen mukaan. Vai pitäisikö syyttäjän muuttaa syytettä vielä siten että AA tarkoituksellisesti jo etukäteen suunnitteli tappavansakin Jukan kesken Häke-puhelun ? Että teko olikin vieläkin pirullisempi ja vakaammin harkittu kuin edes syytteessä arvioitu ?
Mutta jos lähdetään siitä kuitenkin että AA arvioi että nyt mies kuoli ja meni soittamaan Häke-puhelua, ja mies virkosikin jolloin AA meni ja löi astalolla, tämähän on siis syyttäjän näkemys, niin eikö tunnu oudolta sattumalta tuo virkoaminen ? Olla siis suhteellisen pitkäkestoisesti ikäänkuin kuollut ja sitten virota ? Minä en jaksa ainakaan uskoa kylmän ilman raitistavaan ja virkistävään vaikutukseen ikäänkuin 30-luvun tuberkuloosihoidon valistusfilmissä
Mut eikö tää tismalleen sama ongelma ole hullulla huppumiehelläkin? Jossain vaiheessa JL:n on täytynyt olla melko pitkän aikaa toimintakyvyttömänä sängyllä vuotamassa verta puukonhaavoistaan. Tämä oli ilmeisesti ennen häkepuhelua kun AA sanoi että häkepuhelun aikana käytiin taistelua. Jossain vaiheessa hän on ilmeisesti vironnut käymään pystypainia ja sai lisää vammoja, HHM päätti viimeistellä teon astalolla ja JL kuoli lopulta lattialle sängyn viereen. Mikä JL:n virkisti niin että hän pystyi ensin minuuttitolkulla sänkyyn verta vuodettuaan nousemaan ja siirtymään pois sängyltä? Ei se ulkopuolinen hyökkääjä ratkaise tätä ongelmaa jos se on ongelma.
Olen sitä mieltä, että puuklapeilla on osuutensa Lahden tiedottomaan tilaan.Peräkylän Maigret kirjoitti:Eikö sinusta tunnu yhtään oudolta että uhri heräsi kesken puhelun ? Aivan varmastihan AA on luullut hänen olevan kuolleen - ainakin syyttäjän syytteen mukaan.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Ei uhrin ole tarvinnut olla toimintakyvytön pistäessään vastaan huppumiehlle. Vaan jäänyt siinä tapellessa alakynteen ("Lahti ei myynyt henkeään halvalla"),huppumieskin on saanut siipeensä (ainakin klapista) ja ainakin vereentynyt Lahdesta. Ja kamppailu on kestänyt useita minuutteja ja jos se Tauru suostuu tinkimään tuosta alarajastaan niin siinähän se on..surfergirl kirjoitti: Mut eikö tää tismalleen sama ongelma ole hullulla huppumiehelläkin? Jossain vaiheessa JL:n on täytynyt olla melko pitkän aikaa toimintakyvyttömänä sängyllä vuotamassa verta puukonhaavoistaan. Tämä oli ilmeisesti ennen häkepuhelua kun AA sanoi että häkepuhelun aikana käytiin taistelua. Jossain vaiheessa hän on ilmeisesti vironnut käymään pystypainia ja sai lisää vammoja, HHM päätti viimeistellä teon astalolla ja JL kuoli lopulta lattialle sängyn viereen. Mikä JL:n virkisti niin että hän pystyi ensin minuuttitolkulla sänkyyn verta vuodettuaan nousemaan ja siirtymään pois sängyltä? Ei se ulkopuolinen hyökkääjä ratkaise tätä ongelmaa jos se on ongelma.
Mutta jos AA on tekijä,niin hänenhän on täytynyt uskoa että Jukka on kuollut. Miksi hän olisi muuten soittanut näennäistä apua jos olisi ollut mahdollisuus että Jukka virkoaisi sairaalassa ja sanoisi että "akka meinasi tappaa.." ? Minusta on vaan aika sattumaa että kuolleeksi luullut virkoaisi !.Miksi muuten loistava lavastaja ja kellosepän tarkkuudella miestään tappava tekisi näin karkean arviointivirheen - ja vieläpä perusasiassa ?
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Mites sitten dekkarit ja elokuvat, joissa totaalisesti lahdattu murhaaja heraa vaistamatta viela kerran tai pari telomaan Harrison Fordia--oli sitten ollut kuinka kuolleen nakoinen tahansa hetkea aikaisemmin?Minä en jaksa ainakaan uskoa kylmän ilman raitistavaan ja virkistävään vaikutukseen ikäänkuin 30-luvun tuberkuloosihoidon valistusfilmissä
Surfer on oikeassa; jos ruumiinavaus osoitti etta Lahti ei kuollut nopeasti (Hake puhelun 4-5 minuuttia plus Annelin ulkonatuumaustauko ennen puhelua), myos huppumurhaajalla on selittamista. Eikos se Matula ja joku muu jo kerran aiemmin taman tajunneet ja yritti kehitella teoriaa maksan toiminnan yms. vaikutuksesta vuotonopeuteen?
Confucius
Confucius
-
surfergirl
- Jane Marple
Mulle on epäselvää mistä on päätelty että huppumies on saanut siipeensä. Eikö siellä olis ollu löydettävissä HHM:n verta ja DNA:ta jos JL olis saanut aseettomana pistettyä kampoihin niin tehokkaasti, että HHM on loukkaantunut.Peräkylän Maigret kirjoitti:Ei uhrin ole tarvinnut olla toimintakyvytön pistäessään vastaan huppumiehlle. Vaan jäänyt siinä tapellessa alakynteen ("Lahti ei myynyt henkeään halvalla"),huppumieskin on saanut siipeensä (ainakin klapista) ja ainakin vereentynyt Lahdesta. Ja kamppailu on kestänyt useita minuutteja ja jos se Tauru suostuu tinkimään tuosta alarajastaan niin siinähän se on..surfergirl kirjoitti: Mut eikö tää tismalleen sama ongelma ole hullulla huppumiehelläkin? Jossain vaiheessa JL:n on täytynyt olla melko pitkän aikaa toimintakyvyttömänä sängyllä vuotamassa verta puukonhaavoistaan. Tämä oli ilmeisesti ennen häkepuhelua kun AA sanoi että häkepuhelun aikana käytiin taistelua. Jossain vaiheessa hän on ilmeisesti vironnut käymään pystypainia ja sai lisää vammoja, HHM päätti viimeistellä teon astalolla ja JL kuoli lopulta lattialle sängyn viereen. Mikä JL:n virkisti niin että hän pystyi ensin minuuttitolkulla sänkyyn verta vuodettuaan nousemaan ja siirtymään pois sängyltä? Ei se ulkopuolinen hyökkääjä ratkaise tätä ongelmaa jos se on ongelma.
Mutta jos AA on tekijä,niin hänenhän on täytynyt uskoa että Jukka on kuollut. Miksi hän olisi muuten soittanut näennäistä apua jos olisi ollut mahdollisuus että Jukka virkoaisi sairaalassa ja sanoisi että "akka meinasi tappaa.." ? Minusta on vaan aika sattumaa että kuolleeksi luullut virkoaisi !.Miksi muuten loistava lavastaja ja kellosepän tarkkuudella miestään tappava tekisi näin karkean arviointivirheen - ja vieläpä perusasiassa ?
Jos ihminen makaa sängyllä vuotamassa verta vaikka viisi tai kymmenenkin minuuttia niin ei se silloin kovin toimintakykyiseltä kuulosta, mutta tämä on toki vain minun mielikuvani. Ehkä hän vuoti sängyllä verta useita minuutteja samalla kun mätki HHM:tä klapilla siinä maatessaan.
Edelleen, sama ongelma on mielestäni HHM:lla, jos pitää paikkansa, että JL on maannut sängyllä pitkään vuotamassa verta puukonhaavoistaan. Jostain syystä hän tuli vasta likellä lähtöään astalon kanssa viimeistelemään tekonsa. Koska JL kuoltuaan löytyi lattialta niin miten hän on päätynyt lattialta sinne? Onko HHM tai AA siirtänyt ruumista? Vai kävikö siinä niin että hän virkosi vaikka HHM luuli että hän oli jo kuollut ja sitten oli pakko ryhtyä vielä toimenpiteisiin. Olipa merkillinen sattuma.