Minä en varmasti ole nähnyt muita Auerin kuulustelupuheita tappajan ikkunasta poistumisesta kuin vain sellaisia, joissa hän on sanonut että hän ei itse sitä poistumista ole nähnyt.Rouva_Etsivä kirjoitti:Hetkinen nyt... Eikös Anneli sanonut kuulusteluissa, ettei ole nähnyt surmaajan poistumista vaan, että lapsi on sen nähnyt? Ja sitä paitsi hän häke-puhelussa kysyy lapselta, lähtikö se jo, eli ei itse sitä totea, että on nähnyt juuri surmaajan poistumassa. Kuinka ihmeessä Anneli heti tapahtumapaikalla voi selittää edes, että todennäköisesti on myös poistunut ikkunasta koska ei ole kyseistä tapahtumaa nähnyt? Aika johdattelevaa sanon minä.. Ei ole nähnyt tapahtumaa mutta "todennäköisesti" surmaaja on poistunut ikkunasta, jotta poliiseille ja tytölle jää sellainen mielikuva.taavetti kirjoitti:Paikalle ensimmäisenä tullut kenttäjohtaja kertoo, että Auer oli tapahtumapaikalla selittänyt tappajan tulleen rikotusta ikkunasta ja todennäköisesti myös siitä poistuneen. Poliisi reksteröi tuossa vaiheessa myös aivan äitinsä vieressä olevan vanhimman tytön.Ikkunasta poistuminen on muutenkin todettu erittäin hankalaksi toimeenpiteeksi niin "todennäköisemmin" tuon kokoinen mieshenkilö olisi oven avannut.
Ns. kuviteltu tekijä "poistui" vain hieman ennen kuin poliisit tulivat paikalle. Ei löytynyt, ei mistään.. Hävisi kuin tuhka tuuleen. Oikein hyvällä mielikuvituksella olisi sekin varmasti löytynyt
Sen takiahan muutaman kerran olen perännyt sitä, että hänen kyllä olisi pitänyt nähdä tai hän olisi voinut, jos olisi halunnut. Eli jos Auer olisi puhelimesssa ollessaan kurkottanut hiukkasen päätään olohuoneeseen päin ja katsonut viistosti taakseen. Laitoin sen kuvankin missä aukosta ABCD (ainakin puolet terassin ikkunasta) näkyy keittiön avohyllykkö puhelimen yläpuolisen ovellisen kaapin vieressä, sekä sen keittötason pääty, jolla puhelin on. Eli terassin ikkunasta otetussa kuvassa näkyy piste X, se jossa 'Auerin silmät' olisivat voineet olla. Niin että ihmettelin kovasti, miksi ollenkaan kysyä lapselta kun olisi sen voinut itsekin nähdä, siis sen poistumisen ainakin. Jo pisteestä A (BCD) näkyy X, niin kuinka on mahdollista ettei X:stä näy ABCD:tä?? Kun välissä ei ole ollut näkymää rajoittavaa riittävän korkeaa tavarakasaa.
Anneli on käyttänyt nimenomaan ilmaisua 'häipyi talosta' ennen kuin poliisit tulivat.
Minulla nousi kulkarvat otsanrajaan kun luin sitten 2.12.2006 JJ:n kuulustelua, koska siinä Auer kertoo, että axxxxx kertoi hänelle (!) nähneensä tappajan poistuvan ikkunan kautta - aivan kuin ei hän itse olisi antanut lapselle aihetta tällaisen päätelmän tekemiseen ja näkyyn.

Kuulustelussa 27.8.2009 on tällä tavalla - ai joo, Auerhan kertoo (siis antaa ymmärtää..), että se olikin ollut Axxxx joka oli hänelle kertonut, että tappajalla oli 'jonkinlainen huppari päässä' - elikäs Auer vetoaa ja nojaa lapseensa! aika ronskisti, - olikohan se sitten Axxxx joka oli nähnyt nenän laajat ihohuokosetkin
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 03#p319503
Auer: .../kun olin puhelimessa, hätäkeskuksesta kysyttiin minulta jotain, jonka vuoksi pyysin Axxxx:ää katsomaan jotakin. En muista tarkalleen, mitä pyysin katsomaan, mutta ilmeisesti joko sitä, että onko Jukka vielä hengissä tai oliko tunkeilija vielä paikalla. Tajusin kuitenkin, että Axxxxhan on vaarassa, mikäli menee makuuhuoneeseen. En muista, käskinkö Axxxx:n tulla pois makuuhuoneesta vai meninkö itse katsomaan.
En nähnyt kenenkään poistuvan asunnosta. Axxxx on kertonut, että on nähnyt jonkun poistuvan rikotusta ikkuna-aukosta. Axxxx kertoo nähneensä poistujan takaapäin. Axxxx kertoi muistaakseni, että sillä joka poistui, olisi ollut jonkinlainen huppari päässä.
alleviivaukset Tara