Jäljet; verijäljet - hajujäljet

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Sessan kirjoitti:Eli turumurre: sinun teorian mukaan huppumies juoksi takaovesta (etuovesta ei todistettavasti poistunut) Lahden/Aurein pihan ja naapurin pihan poikki tuolle välissä kulkevalle kaistaleelle? Muuta tietä ei ole, jos luotetaan koiran saamaan hajujälkeen. Miksi sitten nurmikolle ei jäänyt painumia ja askelten jälkiä tästä poistumisesta? 180 cm tukeva kaveri juostessaan ei ihan keijukaisen keveä ole, joten aika omituista.
Mistä sitä kukaan tietää, jäikö vai ei.
Oli vuoden pimein vuodenaika, siellä takapihallakin.

Tukeva ja tukeva, jos tuollainen laihdutusexpertti sanoo että vähä, aika tukeva,
niin se voipi tarkoittaa ihan muuta mitä yleensä ajatellaan tukevuudesta.
A:n mieshän itse oli sellanen pienen puoleinen 160cm.

Siinä arvion vertailukohtaa: mies ja itse.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

awa kirjoitti:Koira ei saanut tontin reunoilta hajujälkeä.

Olisi mielenkiintoista tietää, mihin koiran tie pysähtyi terassilta lähdettäessä, koska siinä oli verijäljet? Kenties talon varastoon menevälle ovelle - tai autotallin takaovelle?? Tai ei mihinkään?

- hymm -
awa hei, terassin lähettyvillä ei ole koiran kanssa yhtään oltu,
eikä oltu siellä takapihallakaan eikä etupihalla.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^Mielenkiintoista.

Tuota en tiennyt. Luulin, että koirien avulla olisi yritetty selvittää pakenijan kulkema pakoreitti/suunta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Olisi mielenkiintoista tietää, mihin koiran tie pysähtyi terassilta lähdettäessä, koska siinä oli verijäljet? Kenties talon varastoon menevälle ovelle - tai autotallin takaovelle?? Tai ei mihinkään?

- hymm -
Jos ulkopuolinen murhaaja on yhtä fiksu kuin Annelin on pitänyt olla, niin totta mooses hänellä oli toiset kengät terassilla odottelemassa, ja veriset vaatteet menivät säkkiin... Kuulostaako kaukaa haetulta ? :roll:
Ei pitäisi kuulostaa. Ehkä Anneli ei ole historian ainoa hyvä lavastaja ja kaiken huomioonottaja :)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Kuolemannaakka kirjoitti:

- hymm -
Jos ulkopuolinen murhaaja on yhtä fiksu kuin Annelin on pitänyt olla, niin totta mooses hänellä oli toiset kengät terassilla odottelemassa, ja veriset vaatteet menivät säkkiin... Kuulostaako kaukaa haetulta ? :roll:
Ei pitäisi kuulostaa. Ehkä Anneli ei ole historian ainoa hyvä lavastaja ja kaiken huomioonottaja :)
Miksi huppumiehen olisi pitänyt toimia näin, kun oli se Volvo kuitenkin odottamassa? Yksi lysti löytääkö poliisikoira jäljet Volvolle, siihen sen jälkien seuraaminen loppuisi joka tapauksessa, kun huppumies nousee autoon?
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

hellämustapääfinnilä kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:

- hymm -
Miksi huppumiehen olisi pitänyt toimia näin, kun oli se Volvo kuitenkin odottamassa? Yksi lysti löytääkö poliisikoira jäljet Volvolle, siihen sen jälkien seuraaminen loppuisi joka tapauksessa, kun huppumies nousee autoon?
Ehkei ollut Volvoa, tai ehkä murhaaja halusi, ettei polkua Volvon odotuspaikkaan löytyisi? Tai naapuritalolle, jos olikin sieltä tulossa... Koska murhaaja oli hyvin varustautunut, ei toisten kenkien mukaantuominen olisi ollut mikään ihmeellisyys, jopa minä olisin sen voinut keksiä. Kamat olisivat kulkeneet vaikka repussa tai kassissa. Surmassa käytetyt kengät tietty isommat kuin omat kenkäni, hämäykseksi :) Veriset vaatteetkin piti johonkin saada, ettei tartte ihmisiä säikytellä turhaan. Siispä huppari kassiin ja verkkareissa ja lenkkareissa eteenpäin huomiota herättämättä :) Ei mitenkään läpikotaisin täysin mahdoton asia. Kotona sitten veriset kamat saunan pesään.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Hellapoliisi
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

Kuinka moni lenkkeilee joulukuussa aamuyöllä? En tarkoita lenkkeilyllä tavanomaisia yöjuoksuja joita tehdään arkista paremmissa vaatteissa?

Mihin aikaan posteljoonilla tai lehdenjakajalla oli tapana liikkua Tähtisentiellä?
Hys hys!
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

huom:
koira saa vainun tuoreista jäljistä joka tapauksessa.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kysytäänpä nyt lyhyesti ja suoraan:

- oliko niin, että poliisi ei saanut selvitettyä edes sitä, mihin suuntaa huppariheemo oli terassilta poistunut?

hellämustapääfinnilä
Martin Beck

awa kirjoitti:Kysytäänpä nyt lyhyesti ja suoraan:

- oliko niin, että poliisi ei saanut selvitettyä edes sitä, mihin suuntaa huppariheemo oli terassilta poistunut?
Eikös tämä näin mennyt; takapihalta ei löytynyt huppumiehen jättämiä jälkiä.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

no oli siellä ne veriset kengänpohjat, mutta nurmikossa on ollu hiljasta.
liekö J organisoinnut mitään tän tiimoilta?

vai oliko joku syy, ettei moiseen kannattanut ryhtyä?
oliko maa sään puolesta aika "vaikea"?
vai eikö jälkien seuraaminen kuulunut repertuaariin
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Kuolemannaakka kirjoitti: Ehkei ollut Volvoa, tai ehkä murhaaja halusi, ettei polkua Volvon odotuspaikkaan löytyisi? Tai naapuritalolle, jos olikin sieltä tulossa... Koska murhaaja oli hyvin varustautunut, ei toisten kenkien mukaantuominen olisi ollut mikään ihmeellisyys, jopa minä olisin sen voinut keksiä. Kamat olisivat kulkeneet vaikka repussa tai kassissa. Surmassa käytetyt kengät tietty isommat kuin omat kenkäni, hämäykseksi :) Veriset vaatteetkin piti johonkin saada, ettei tartte ihmisiä säikytellä turhaan. Siispä huppari kassiin ja verkkareissa ja lenkkareissa eteenpäin huomiota herättämättä :) Ei mitenkään läpikotaisin täysin mahdoton asia. Kotona sitten veriset kamat saunan pesään.
Ei tappaja voisi oikein luottaa siihen, ettei poliisi käyttäisi jälestykseen koiraa, ja siten pääsisi hänen jäljilleen vaihtokengistä huolimatta, koiran olettaisin nimittäin haistavan tappajan lenkkaritkin.

Jos huppuheebo joutuisi ihmisten ilmoille, veriset housut paljastaistaisivat kai tyypin yhtä lailla kuin hupparikin, vai vaihtoiko nekin?

Oletetaan kuitenkin, että huppumies oli varustautunut vaihtokengillä ja pusakalla.

Luulen, että veristen kenkien vaihtamisoperaatiosta olisi jäänyt toisenlaiset verijäljet terassille, kuin mitä sieltä nyt löytyi. Ehkäpä hän olisi jopa laskenut verisen hupparinsakin terassilaudoitukselle, tai muovituolille tai vaikka kaiteelle, siksi aikaa kun kaivaa kassistaan puhtaan. Tällaisestakaan ei ollut jälkiä.

Eihän se läpikotaisin poissuljettua ole, että oletulla huppumiehellä olisi ollut vaihtokamat, aika erikoislaatuinen tyyppi kun oli muutenkin, mutta mielestäni tästä ei ole merkkejä.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

tän vaatteidenvaihdon voi ampua alas niin monin tavoin, että unohda...
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kenkien vaihto-operaatioon en usko - kyllä äijä olisi kiitänyt pakoon välittämättä jälkeensä jättämistä jäljistä, koska niillä jäljillä ei tuossa tilanteessa olisi mitään merkitystä. Kulunut aika olisi se ratkaiseva etu. Jokainen sekunti olisi etumatkaa poliisin tappioksi.

alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

no, kyllä ne vaatteet pitää vaihtaa itse kunkin jossain vaiheessa...
Vastaa Viestiin