Ok, välituomio on tullut. Eikä sitä tietenkään sovi enää ihmetellä, tosin hovioikeudessa toivottavasti saadaan sellaiset perustelut, jotka voi hyväksyä. Tuomareilla on tietenkin enemmän tietoa mutta olisi sen suonut näkyvän myös perusteluissa jotenkin.
Alla esimerkkinä irtolauseita kolmesta perustelusta, jotka minun mielestäni näyttävät olevan aika pahassa ristiriidassa tuomioon nähden.
.....
Lisäksi veitsestä löytyi ruskeankirjavia kuituja, joita löytyi myös Lahden kynsien alta, hänen t-paidastaan, terassin tuolista, lakanoista, sängystä, klapeista, alushousuista, vaatearkulla olleista housuista, lapsen kurakintaasta, tyynyliinasta ja rikotun ikkunan reunoista sekä oven alaosasta. Tämä viittaa siihen, että veitsi on ollut perheen käytössä.
Tämä peruste on minusta täysin käsittämätön. Miten yllä oleva voi viitata siihen, että veitsi on ollut perheen käytössä? Jos kämpästä ei löytynyt kuitujen lähdettä niin minun mielestäni viittaa ainoastaan siihen, että murhaajalla on ollut päällä ruskeankirjava asu.
Oletetaan, että vaikka olohuoneessa oleva ruskeankirjava nalle olisi kuitujen lähde (= perheen käytössä, kuten siis veitsi).
Tämä tarkoittaa sitä, että murhayönä Lahti on raapinut nallea, halannut sitä, nalle on ollut terassin tuolilla, lakanalla ja sängyssä, nallea on hakattu klapeilla, nalle on ollut Lahden alushousuissa, hetken aikaa myös vaatearkulla, nalle on käväissyt kurakintaalla, levännyt tyynyliinalla, lennellyt rikotun ikkunan reunoilla sekä oven alaosassa. Myöskin murhaveistä on pyöritelty nallessa.
Voi sitä nallea.
....
Rikostutkijan arvion mukaan tekijän on täytynyt olla erittäin verinen.
Oliko Auer erittäin verinen?
....
Lisäksi ainakaan alussa Lahti ei ole ollut puolustuskyvytön, mikä pidentää kamppailun kestoa.
Oliko Auerissa Lahden eloonjäämiskamppailun aikaansaamia vammoja; naarmuja, ruhjeita, mustelmia? Ei.
Lisäksi vielä lapsen todistus ulkopuolisen poistumisesta, joka on pysynyt koko ajan muuttumattomana ja myös sillä hetkellä kun Auer väitti lapselle olevansa syyllinen "Kenet minä sitten näin?"
Hovissa tavataan...