Mitäs minä sanoin
Re: Mitäs minä sanoin
Huomautuksena: täällä tukeuduttiin äänitutkijan sanomisiin nauhasta. Hän oli vakaasti oikeudessa sitä mieltä, ettei nauhalta kuulunut ulkopuolisen ääniä. Ei meidän kaikkien tarvitse häntä (ammattilaista) uskoaksemme olla nauhaa kuullut. Aina ei jaksais samoja asioita.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Jukka on lopetettu sellaisilla iskuilla, että skenaariosi on mahdoton. Viimeisten tylpällä esineellä tehtyjen lopetusiskujen jälkeen Jukka ei ole enään ähkinyt eikä pyörinyt missään.
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Kyl mar puheli ja valitti vielä 10sek ennen sitä kun Anneli puhui Häken kanssa...jmit kirjoitti:Jukka on lopetettu sellaisilla iskuilla, että skenaariosi on mahdoton. Viimeisten tylpällä esineellä tehtyjen lopetusiskujen jälkeen Jukka ei ole enään ähkinyt eikä pyörinyt missään.
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
Tämän jälkeen ei ole enään yhtään uhrin kommenttia
-
Kuolemannaakka
Niin, mutta ei tuo metallinen ääni + kolahdus voinut mikään surmaisku olla, kun Anneli oli puhelimessa sekunnin pari sekunnin sen jälkeen. Varsinaiset oletetut surmaiskut annettiin jo toistakymmentä sekuntia aikaisemmin. Sen jälkeen uhri vielä kuitenkin äänteli.jmit kirjoitti:2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
Tässä surmaaminen syyttäjän mukaan tapahtui:
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Uhri eli vielä lähes puoli minuuttia oletetun surmaamisen jälkeen.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
-
MissHolmes
- Ben Matlock
...ota kello käteen. Montako hetkeä sinulla menee kulkea seitsemän metriä?
Nuotio & Äreät Tiput
-
Kuolemannaakka
No mut hei kamoon...MissHolmes kirjoitti:...ota kello käteen. Montako hetkeä sinulla menee kulkea seitsemän metriä?
Anneli puhuu Häke-ihmiselle SEKUNNIN sen kolahduksen jälkeen! Nyt tarvitaan taas sitä teleporttaavaa Annelia, eihän se Anneli sieltä edes juossut, kun ei juoksuääntä kuulunut. Sekunnissa nostat luurin korvalle, kun tyttäresi antaa sen sinulle. Anneli oli kolahduksen aikana puhelimen vieressä.
2:26 Häke: Joo haloo. *** häke palaa linjoille, tyttö puhelimessa ***
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:35 Lapsi: Äiti. *** äiti on paikalla, tuskin missään näkymättömissä? ***
2:38 Lapsi: Äiti tuu. *** Anneli on lapsen näkyvissä jo, koska lapsi puhuu Annelille (tuskin huutaa äitiään, koska sitä ei ole mainittu, eikä Anneli parissa sekunnissa olisi paikalle ehtinyt) ***
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas. *** lapsi sanoo tämä Annelille, siis kertoo, että Häke on taas linjoilla ***
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus). *** tämä tulee todennäköisesti siitä, kun tyttö laskee puhelimen luurin pöydälle (ainakin tuo vaimeampi kolahdus) ***
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku? *** Anneli sanoo tämän puhelimessa Häkelle ***
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Anneli on todettu käräjäoikeuden välipäätöksellä syylliseksi henkirikokseen.
Ymmärrätkö? Epäselvää on enää se, onko teko sumupäissään tehty surma, pikaistuksissa suoritettu tappo vai suunniteltu murha.
Ymmärrätkö? Epäselvää on enää se, onko teko sumupäissään tehty surma, pikaistuksissa suoritettu tappo vai suunniteltu murha.
Nuotio & Äreät Tiput
-
surfergirl
- Jane Marple
No ei se AA varmaan missään kaukana ollut, mutta musta voi kyllä ihan hyvin ajatella, että lapsi sanoo äitinsä olevan paikalla jos hän on jossain lähistöllä vaikkei olisikaan sillä hetkellä välittömässä näkökentässä, ja jos Jukan valituksetkin kerran kuului häkenauhalle takkahuoneesta niin ei siellä nyt välttämättä olisi ollut mitään tarvetta huutaa vaikka äiti olisikin ollut viereisessä huoneessa tms.Kuolemannaakka kirjoitti: 2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:35 Lapsi: Äiti. *** äiti on paikalla, tuskin missään näkymättömissä? ***
2:38 Lapsi: Äiti tuu. *** Anneli on lapsen näkyvissä jo, koska lapsi puhuu Annelille (tuskin huutaa äitiään, koska sitä ei ole mainittu, eikä Anneli parissa sekunnissa olisi paikalle ehtinyt) ***
-
Kuolemannaakka
Ahaa, se on ainoa epäselvä asia. Selvä.MissHolmes kirjoitti:Anneli on todettu käräjäoikeuden välipäätöksellä syylliseksi henkirikokseen.
Onneksi on tämä kaikkitietävä oikeus meillä, niin ei tarvitse minkään tyhmien faktojen kanssa taistella ja niitä järjestykseen saada
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
Onks tää nyt sitä objektiivisuutta? Oma käsittämätön tulkintasi asiasta IMO.Kuolemannaakka kirjoitti:Siis Anneli kolautti Jukan hengiltä ja oli sekunnissa puhelimessa. Oikeus on puhunut.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Jos kirjauksissa on sekunnin ero, niin todellisuudessa aikaa voi kulua kaksi sekuntia, sillä sekunnin kymmenysosien tarkkuudella ei ole litteroitu. Jos vielä ottaa huomioon sen suurpiirteisyyden millä tätä hommaa on tutkittu, niin aika voi hyvinkin olla kolme sekuntia.
Jos lapsi on luurissa vetänyt johdon mahdollisimman lähellä olohuoneeseen, niin matkaa ei välttämättä ole kuin neljä tai viisi metriä. Muistaakseni kyseessä oli seinäpuhelin ja niissä on aika pitkät johdot luureissa.
Ihminen liikkuu helposti ainakin 10 km/h nopeudella tuollaiset muutamien metrien matkat. Se tarkoitaa noin 3 metriä sekunnissa.
Kyllä tämä homma ihan mahdollinen on. Jopa todennäköinen. Juuri noin riittävän analyyttinen murhaaja toimii. Sitä ei ole helppo uskoa todeksi. Ja juuri siksi niin kannattaa toimia.
Jos lapsi on luurissa vetänyt johdon mahdollisimman lähellä olohuoneeseen, niin matkaa ei välttämättä ole kuin neljä tai viisi metriä. Muistaakseni kyseessä oli seinäpuhelin ja niissä on aika pitkät johdot luureissa.
Ihminen liikkuu helposti ainakin 10 km/h nopeudella tuollaiset muutamien metrien matkat. Se tarkoitaa noin 3 metriä sekunnissa.
Kyllä tämä homma ihan mahdollinen on. Jopa todennäköinen. Juuri noin riittävän analyyttinen murhaaja toimii. Sitä ei ole helppo uskoa todeksi. Ja juuri siksi niin kannattaa toimia.
Häke-puhelusta on melko turha väitellä. Oikeus otti huomioon ainoastaan sen faktan, ettei tallenteelta kuulu ulkopuolisen ääntä. Se, miten muuten henkilöt (äänet, liikkuminen, vammojen syntyminen, verijäljet) saadaan sidottua tapahtumahistoriaan, onkin iso arvoitus.
Koska uhrin äänet eivät a) vastaa vammojen syntyajankohtaa b) ole missään järkevässä vuorovaikutuksessa muun ääniympäristön kanssa, pidän myös mahdollisena vaihtoehtoa, että äänet kuuluvat todellisuudessa grammarista. Harmi vaan kun sekin oli ehditty piilottaa.
Miksi muuten AA ei tokaise uhrille esim. "koeta kestää, apua tulossa, poliisi on täällä aivan kohta!", jos paikalla ei ole ulkopuolista uhkaa? Tämä olisi ollut älykkäälle lavastajallekin järkevä tokaisu.
Koska uhrin äänet eivät a) vastaa vammojen syntyajankohtaa b) ole missään järkevässä vuorovaikutuksessa muun ääniympäristön kanssa, pidän myös mahdollisena vaihtoehtoa, että äänet kuuluvat todellisuudessa grammarista. Harmi vaan kun sekin oli ehditty piilottaa.
Miksi muuten AA ei tokaise uhrille esim. "koeta kestää, apua tulossa, poliisi on täällä aivan kohta!", jos paikalla ei ole ulkopuolista uhkaa? Tämä olisi ollut älykkäälle lavastajallekin järkevä tokaisu.
En ole puolesta tai vastaan tässä asiassa, päinvastoin.
Taavetti: harmi ettei eräs Sirpa ole tähän ketjuun erehtynyt
Kyl tää keissi oli niin pässin lihaa jo pari vuotta sitten ettei näistä viiti edes enää keskustella, ihan oikeutettu in your face topic
.
Kyl tää keissi oli niin pässin lihaa jo pari vuotta sitten ettei näistä viiti edes enää keskustella, ihan oikeutettu in your face topic
---