Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
v-a-45
Javier Pena

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Mariacka kirjoitti:^Lehtijutuista päätellen lapset asuvat Auerin veljen luona. Jos tästä jutusta jotain positiivista etsii, niin ehkä se on kuitenkin tuo, että sisarukset saavat olla yhdessä eikä hajasijoitettuna kuka minnekin.
Lehdestä minäkin sain tuon käsityksen, mutta todellisuudessa lapset eivät asu yhdessä, siis kaikki neljä.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

v-a-45 kirjoitti:
Mariacka kirjoitti:^Lehtijutuista päätellen lapset asuvat Auerin veljen luona. Jos tästä jutusta jotain positiivista etsii, niin ehkä se on kuitenkin tuo, että sisarukset saavat olla yhdessä eikä hajasijoitettuna kuka minnekin.
Lehdestä minäkin sain tuon käsityksen, mutta todellisuudessa lapset eivät asu yhdessä, siis kaikki neljä.
Kuten tiedat itsekin, palstalla on ollut tapana esittaa lahde vaitteelle etenkin kun mainitsee sen olevan todellisuutta.
Ja oikeastaan, lasten tilanne ei ole kenenkaan palstalaisen asia paskan vertaa.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Matula kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:
Kuten tiedat itsekin, palstalla on ollut tapana esittaa lahde vaitteelle etenkin kun mainitsee sen olevan todellisuutta.
Ja oikeastaan, lasten tilanne ei ole kenenkaan palstalaisen asia paskan vertaa.

Mutta hei Matula, miten voi oikaista esitetyn virheellisen väitteen ilman että kommentoi sitä millään tavalla?

Minusta sinun olisi pitänyt esittää moitteesi jollekin muulle kuin sille joka edes oikaisi virheellisen tiedon, edes jotenkin, ja vielä sellaisen joka on viittaavinaan johonkin lähteeseen - mutta jota ei viitsi paljastaa.

Eikö sinun mielestäsi Mariackan antamaa virheellistä väitettä olisi saanut kommentoida ollankaan?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Matula
Jack Bauer

Tara kirjoitti: Mutta hei Matula, miten voi oikaista esitetyn virheellisen väitteen ilman että kommentoi sitä millään tavalla?

Minusta sinun olisi pitänyt esittää moitteesi jollekin muulle kuin sille joka edes oikaisi virheellisen tiedon, edes jotenkin, ja vielä sellaisen joka on viittaavinaan johonkin lähteeseen - mutta jota ei viitsi paljastaa.

Eikö sinun mielestäsi Mariackan antamaa virheellistä väitettä olisi saanut kommentoida ollankaan?
Mariacka kertoi tietonsa olevan lehdesta. va45 ei viitsi paljastaa mitaan lahdettaan.
Koko keskustelu lasten tamanhetkisesta tilanteesta on taysin turhaa ja ei kuulu mitenkaan kenellekaan palstalaiselle.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Kai se täytyi sekin päivä nähdä, että on samaa mieltä Matulan kanssa :D
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Matula kirjoitti:
Tara kirjoitti: Mutta hei Matula, miten voi oikaista esitetyn virheellisen väitteen ilman että kommentoi sitä millään tavalla?

Mariacka kertoi tietonsa olevan lehdesta. va45 ei viitsi paljastaa mitaan lahdettaan.
Koko keskustelu lasten tamanhetkisesta tilanteesta on taysin turhaa ja ei kuulu mitenkaan kenellekaan palstalaiselle.
Ahaa, minkäs lehti-lähteen Mariacka kertoi? Luulisi että sen kertominen olisi ollut helppoa, mutta eipäs ollutkaan.

Ymmärrän hyvin, että joillakin voi olla tietoa, jonka lähdettä ei yksinkertaisesti voi kertoa. Kaipa se viime kädessä riippuu lukijoista itsestään keitä 'väittäjiä' pitää luotettavina tai edes sellaisina etteivät ainakaan epämääräisesti johonkin vain 'lehteen' vedoten esitä omien toiveittensa mukaisia väitteitä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Matula kirjoitti: "Koko keskustelu lasten tamanhetkisesta tilanteesta on taysin turhaa ja ei kuulu mitenkaan kenellekaan palstalaiselle."

Kyllä tuo asia nyt vain kuuluu jokaiselle suomalaiselle. Jos Anneli olisi mies, niin lastenpsykiatrit antaisivat kilvan lausuntoja siitä, että lapselle on hyvin vahingollista tavata enää koskaan isäänsä joka on murhannut lasten äidin lasten ollessa kotona ja hereillä. Näin kävi mm. Jarmo Björqvistille. Nyt kun sukupuoliroolit ovat toisin päin, niin on aivan toinen ääni kellossa ja äiti saa lapsiaan tavata. On syytä myös korostaa, että virkatoimessa tehtynä ihmisten asettaminen eri asemaan sukupuolen perusteella on syrjintää ja syrjintä on rikos. Eikä rikoksen tekeminen ole koskaan mikään yksityisasia.
jmit
Axel Foley

Syytä varmaan tuoda esiin myös se, että jos Jarmo Björqvist olisi ollut nainen, niin olisi etsitty huppupäistä miestä todennäköisesti vuosikausia, ehkäpä vielä tänä päivänäkin. :D
Matula
Jack Bauer

jmit kirjoitti:Matula kirjoitti: "Koko keskustelu lasten tamanhetkisesta tilanteesta on taysin turhaa ja ei kuulu mitenkaan kenellekaan palstalaiselle."

Kyllä tuo asia nyt vain kuuluu jokaiselle suomalaiselle. Jos Anneli olisi mies, niin lastenpsykiatrit antaisivat kilvan lausuntoja siitä, että lapselle on hyvin vahingollista tavata enää koskaan isäänsä joka on murhannut lasten äidin lasten ollessa kotona ja hereillä. Näin kävi mm. Jarmo Björqvistille. Nyt kun sukupuoliroolit ovat toisin päin, niin on aivan toinen ääni kellossa ja äiti saa lapsiaan tavata. On syytä myös korostaa, että virkatoimessa tehtynä ihmisten asettaminen eri asemaan sukupuolen perusteella on syrjintää ja syrjintä on rikos. Eikä rikoksen tekeminen ole koskaan mikään yksityisasia.
Vertaus Jarmo Brjorqvistiin on niin absurdi, etten edes vaivaudu kommentoimaan sita.
Laki on jo velvoittanut tekemaan lastensuojeluilmoituksen Ulvilan tapauksessa. Alusta alkaen sos.tyontekijat muiden ammattilaisten ohella ovat tyoskennelleet laheisesti lasten hyvaksi. Missaan vaiheessa mitaan sukupuolen perusteella tehtya syrjintaa ei ole tapahtunut, vai onko sinulla tasta parempaa tietoa ?? Mikali ei, niin voisit tuollaisen irrallisen ja taysin asiaan kuulumattoman vertauksen jattaa esittamatta.
Rikoksen tekeminen ei tosiaan ole yksityisasia. Lasten taman hetkinen tilanne on.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Minä olen jokseenkin vakuuttunut, että lapset eivät tästä selviä ilman ammattiapua. Ja ilmeisen varhain annettuna. Näin toki jo saattaakin olla tilanne. Erittäin harmillista jos lapset eivät ole yhdessä ja toisaalta voisi kuvitella, että huojentavinta olisi olla mahdollisimman kaukana asiasta - ainakin tovin. No sopiiko asiasta puhua? Jaa-a. Eipä puhumattomuus enää lapsia taida mistään säästää. Jokseenkin absurdia on sanoa, ettei lapsista saa puhua - koska samalla puhuu itse. No - ollaan siis varovaisia asiassa. Toisaalta julkisuudessa ei ole tietoa kuinka syvälle ja osalliseksi lapset tai joku heistä tapauksesssa joutui - häke- puhelua lukuunottamatta. Ainakaan julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan äitinsä ei heitä liiemmin ole säästellyt. Se lienee kuitenkin ansioksi täällä, että lasten kokemuksia kohtalon yönä ei olla liiemmin arvailtu - ihan myötätuntosyistäkin. Eli parempi pitäytyä vain varmistuneisiin tietoihin.

Toivottavasti ammattiapu on jo paikalla huolehtimassa lasten eduista. Luulen oikeuden määräämän mielentilatutkimuksenkin vaikuttimena olleen yhtenä osasyynä lasten aseman suojaaminen. Minä yritin enemmänkin ilmaista mittapuun tuo esi- ja murhapaikkatutkinnan virheiden hinnasta. Suurin maksaja sille olivat lapset jotka tässä tovin elivät edelleen äitinsä ja hänen vaikuttimiensa kanssa. Ja pöyristyttävintä on, että ex-tutkintajohtaja käy oikeudessa mm puolustelemassa kantaansa kun hänellä oli tilaisuus etsiä asiasta myös todisteet.
Viimeksi muokannut Valhalla, Su Heinä 11, 2010 2:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmit
Axel Foley

"Vertaus Jarmo Brjorqvistiin on niin absurdi, etten edes vaivaudu kommentoimaan sita."

Ai miten niin? Auerin ja Björqvistin teothan ovat kuin kaksi marjaa.

"Laki on jo velvoittanut tekemaan lastensuojeluilmoituksen Ulvilan tapauksessa. Alusta alkaen sos.tyontekijat muiden ammattilaisten ohella ovat tyoskennelleet laheisesti lasten hyvaksi."

Suomessa lastensuojelu on käytännössä äidinsuojelua. Argumentaatio kulkee siten, että kun äiti voi hyvin, niin lapsikin voi hyvin, ja tukikoneisto venyy mihin hyvänsä. Olen itse ollut käräjäoikeudessa todistamassa huoltajuuskiistassa, jossa vastakkain olivat psykoottisesti depressiiviseksi diagnosoitu äiti ja vastuuntuntoinen isä. Koneisto sai isän vieroitettua lapsistaan. Tuloksena nyt kymmenen vuotta myöhemmin molemmat lapset on huostaanotettu äidiltään, mutta vasta siinä vaiheessa, kun äiti itse ilmoitti, että ei jaksa. Tätä ennen tapahtui paljon, mm. autoilua päihtyneenä lapset kyydissä, uimataidottomien lasten jättämistä yksin rantaan, puukkohippaa kotona. Mikään edellämainittu ei riittänyt äidin tahdon vastaiseen huostaanottoon. Nyt toinen pojista sitten tuikkasi lastenkodin tuleen. No yhteiskunta saa sitä mitä tilaa.

Jos isä on heikko kasvattaja, niin ajatus kulkee, että on parempi, että isä ei lapsiaan tapaa. Näin se nyt vaan menee Setavallassa.

Suomessa kansalaiset jaetaan lähtökohtaisesti sukupuolen perusteella pahoihin ja hyviin, naisiin ja miehiin. Miehistä ainut ryhmä,jonka ihmisoikeudet tunnustetaan ovat homot. Kun Setan ikkunoita rikotaan, niin silloin valjastetaan poliisit resursseja säästämättä mm. tutkimaan valvontakameran kuvia. Olen seurannut pahoinpitelytapauksen käsittelyä hiljan. Siinä täysin viatonta ihmistä lyötiin ja potkaistiin päähän uhrin maatessa maassa. Poliisi ei lähtenyt selvittämään mahdollisia valvontakameroita, kun ne kuvat ovat kuulemma niin suttuisia eikä pysyviä ruumiinvammoja syntynyt. Tekijöitä ei luonnollisesti vangittu, vaikka jäivät kiinni kuten tehtiin nuorille, jotka olivat kehdanneet häiritä pippurisumutteella Setan pyhää kulkuetta. Tarja Halonen pitäisi jo pikku hiljaa tuomita rikoksistaan Suomen kansaa kohtaan. Tarjan argumentaatiosta ja reagointinopeudesta ei jää epäselvää sen suhteen kumpaa hän pitää vakavampana pippurisumutteen suihkimista Seten kulkueeseen vai Kauhajoen ja Jokelan koulusurmia.
jmit
Axel Foley

"Minä olen jokseenkin vakuuttunut, että lapset eivät tästä selviä ilman ammattiapua."

Ammattiapua oli lapsille aikanaan tarjolla, mutta Anneli halusi sen lapsilta evätä. Ei kuulemma ollut tarpeellista.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

jmit kirjoitti:"Minä olen jokseenkin vakuuttunut, että lapset eivät tästä selviä ilman ammattiapua."

Ammattiapua oli lapsille aikanaan tarjolla, mutta Anneli halusi sen lapsilta evätä. Ei kuulemma ollut tarpeellista.
No juu, tuo julkisuuteen tullut kirjoitus ei ole omiaan huojentamaan mieltä lasten kohtalosta. Kun hinta on näinkin kova, mielestäni tutkintavaastuun kantaneiden ( tai yhden heistä ) siirtäminen putkavahdiksi ei riitä. Minusta olisi kohtuullista, että oikeusjärjestelmä myös tutkisi miksi se ei lainkaan toiminut tässä kohdin ja poliisin toimesta.
Matula
Jack Bauer

jmit kirjoitti:"Vertaus Jarmo Brjorqvistiin on niin absurdi, etten edes vaivaudu kommentoimaan sita."

Ai miten niin? Auerin ja Björqvistin teothan ovat kuin kaksi marjaa.

"Laki on jo velvoittanut tekemaan lastensuojeluilmoituksen Ulvilan tapauksessa. Alusta alkaen sos.tyontekijat muiden ammattilaisten ohella ovat tyoskennelleet laheisesti lasten hyvaksi."

Suomessa lastensuojelu on käytännössä äidinsuojelua. Argumentaatio kulkee siten, että kun äiti voi hyvin, niin lapsikin voi hyvin, ja tukikoneisto venyy mihin hyvänsä. Olen itse ollut käräjäoikeudessa todistamassa huoltajuuskiistassa, jossa vastakkain olivat psykoottisesti depressiiviseksi diagnosoitu äiti ja vastuuntuntoinen isä. Koneisto sai isän vieroitettua lapsistaan. Tuloksena nyt kymmenen vuotta myöhemmin molemmat lapset on huostaanotettu äidiltään, mutta vasta siinä vaiheessa, kun äiti itse ilmoitti, että ei jaksa. Tätä ennen tapahtui paljon, mm. autoilua päihtyneenä lapset kyydissä, uimataidottomien lasten jättämistä yksin rantaan, puukkohippaa kotona. Mikään edellämainittu ei riittänyt äidin tahdon vastaiseen huostaanottoon. Nyt toinen pojista sitten tuikkasi lastenkodin tuleen. No yhteiskunta saa sitä mitä tilaa.

Jos isä on heikko kasvattaja, niin ajatus kulkee, että on parempi, että isä ei lapsiaan tapaa. Näin se nyt vaan menee Setavallassa.

Suomessa kansalaiset jaetaan lähtökohtaisesti sukupuolen perusteella pahoihin ja hyviin, naisiin ja miehiin. Miehistä ainut ryhmä,jonka ihmisoikeudet tunnustetaan ovat homot. Kun Setan ikkunoita rikotaan, niin silloin valjastetaan poliisit resursseja säästämättä mm. tutkimaan valvontakameran kuvia. Olen seurannut pahoinpitelytapauksen käsittelyä hiljan. Siinä täysin viatonta ihmistä lyötiin ja potkaistiin päähän uhrin maatessa maassa. Poliisi ei lähtenyt selvittämään mahdollisia valvontakameroita, kun ne kuvat ovat kuulemma niin suttuisia eikä pysyviä ruumiinvammoja syntynyt. Tekijöitä ei luonnollisesti vangittu, vaikka jäivät kiinni kuten tehtiin nuorille, jotka olivat kehdanneet häiritä pippurisumutteella Setan pyhää kulkuetta. Tarja Halonen pitäisi jo pikku hiljaa tuomita rikoksistaan Suomen kansaa kohtaan. Tarjan argumentaatiosta ja reagointinopeudesta ei jää epäselvää sen suhteen kumpaa hän pitää vakavampana pippurisumutteen suihkimista Seten kulkueeseen vai Kauhajoen ja Jokelan koulusurmia.
Taysin subjektiivista lopinaa, jolla ei ole mielestani mitaan merkitysta kyseessa olevan asian kanssa.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Säteri
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Säteri »

jmit kirjoitti:"Minä olen jokseenkin vakuuttunut, että lapset eivät tästä selviä ilman ammattiapua."

AA lienee pelkäsi että lasten suusta kuuluisi totuus kun lukot aukenisivat
Lukittu