Suomen helteinen heinäkuu

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Joko riittää lämpö?

Kyllä!
33
54%
Ei!
28
46%

Ääniä yhteensä: 61

Virdon
Frank Columbo

Re: Suomen helteinen heinäkuu

Viesti Kirjoittaja Virdon »

No kyllä muutaman asteen alhaisempikin lämpö riittäisi, mutta pitää parhaansa mukaan nauttia nyt tästäkin kun joutuu sitä sitten taas kuitenkin talviaikaan kaipailemaan kesää ja valittamaan että kuinka on liian kylmää. Yölläkin voisi olla nyt hiukan viileämpää kyllä kun on vähän turhan hikistä nukkua.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Minä en talvellakaan koskaan kaipaile tällaisia helteitä. Niin kovaa pakkasta ei ole. Onneksi sain kaupasta vihoviimeisen lattiatuulettimen. Alkaa käydä jo voinnin päälle. Oksettaa, pyörryttää, masentaa jne.
Nothing is quite what it seems
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Helteiden kestosuosikkikysymys: Kylmä vai kuuma suihku? :wink:

(Internetistä: Kylmä viilentää kehon hetkeksi, mutta koska kylmä myös aiheuttaa kehossa muutoksen joka aiheuttaa kehon itsensä lämmittämisen, voi seurauksena olla jälkihiki.

Kuuma suihku avaa ihohuokoset, jolloin iho hengittää paremmin ja samalla myös veden lämmittämä keho aistii aiemmin kuumana tuntuneen ilman viileämpänä.)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Anilè
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Anilè »

Kokeilen kylmää suihkua. Kokeile sinä kuumaa. Vertaillaan sitten.
Anile= Anilé. Unohdin salasanani siksi tämä uusi lookki.

Mieskuoro Kuuntelijat.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Maybrick kirjoitti:Minä en talvellakaan koskaan kaipaile tällaisia helteitä. Niin kovaa pakkasta ei ole.

Joo,pakkasta saa olla vaikka 30 , ei haittaa mutta lunta ei tarviais tulla metritolkulla,ainakaan omalle tontille :mrgreen:
Mutta ilmoista jos saa valita niin mielummin pakkanen kun tällänen helle , tosin pakkasella saattas jäätyä pystyyn mp:n satulaan :)
(Huom1! SE sana puuttuu sanan pystyyn edestä joten turha viisastella!)
(Huom2! ^ ei ollu Maylle)
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Bell
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Bell »

Yhhyh, ukkonen ja sade pahensi vaan oloja, ainakin tampereella. Ilmankosteus sitä luokkaa että ihan ku intianlomalla olis. Helvetti, onneks huomenna loppuu duunissa hikoilu asiakkaiden niskoihin..
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Nää helteet on pitkähiuksisten henkilökohtanen helvetti. Ainakin itellä ponnari tua selkää myöten iha kii ihossa ja iha sama vaikka irrottelis, kohta se siä on taas.
Olo ja ulkomuoto on ku nahistuneella jukkapalmulla.

Mutta kyllä muuten saa vielä jatkua! :mrgreen:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Nooruska kirjoitti:Nää helteet on pitkähiuksisten henkilökohtanen helvetti. Ainakin itellä ponnari tua selkää myöten iha kii ihossa ja iha sama vaikka irrottelis, kohta se siä on taas.
Suosittelen nutturaa tai vastaavaa. Sellaiseen minä siirryin jo viime viikolla.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Nooruska
Michael Knight

Bias kirjoitti:
Kiitos vinkistä, muuten voisinkin, mutta ei kauheen hyvin sovi meikäläisen kasvojen malliin. :(
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Nooruska kirjoitti:
Bias kirjoitti:
Kiitos vinkistä, muuten voisinkin, mutta ei kauheen hyvin sovi meikäläisen kasvojen malliin. :(
Entäs tämmöinen söpö Julia Timosenko -rinkeli? Sopinee pitemmällekin letille... :D

Kuva
Bell
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Bell »

Nooruska kirjoitti:
Bias kirjoitti:
Jos se on muutenkin kiinni niin miten se naamaan vaikuttaa millain se siel takana kiinni on, kysyy kampaaja :D
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Kyllä saisi jo pikkasen viiletä. Ulkotyötä tekevänä voin kyllä todeta, että ei ole paljon naurattanut! Selkä ja olkapäät on ajat sitten palanut ja niissä on jatkuvasti rakkuloita(?), millä tahansa aurinkorasvan suojakertoimella. Tuskaa lisää vielä se, että usein työpäivän aikana ei pääse kertaakaan edes varjoon, eli tauot eivät välttämättä auta. Ja voi sitä hien määrää, kun edes kättään nostaa. Pitäisi sitten vielä jaksaa töitäkin tehdä. Siis kun on yöllä nukkunut hädin tuskin neljä tuntia... :evil:

Joo, vali vali, tiedän. Olisin kyllä ihan tyytyväinen, mikäli olisin esim. lomalla. Silloin olisi mahdollisuus päivän kuumimpana aikana mm. käydä uimassa, oleskella sisällä tuulettimen läheisyydessä, istuskella ulkona varjossa, pistäytyä suihkussa jne. Mutta näköjään tämäkin on ammatinvalintakysymys...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Nooruska
Michael Knight

^ Tuo letti toimii myös mukavana "kantokahvana", kun oon kuukahtanu tonne jonnekki pientareelle on siitä ohikulkijan helppo raahata mut johonki tiensivuun. Ottaa vaan kii tosta letistä ja raahaa. :lol:
Nooruska
Michael Knight

Bell kirjoitti:
Nooruska kirjoitti:
Bias kirjoitti:
Jos se on muutenkin kiinni niin miten se naamaan vaikuttaa millain se siel takana kiinni on, kysyy kampaaja :D
Jotenkin omaan silmääni ei nuttura vaan mulle sovi niin hyvin ku ponnari. :(
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Nooruska kirjoitti:^ Tuo letti toimii myös mukavana "kantokahvana", kun oon kuukahtanu tonne jonnekki pientareelle on siitä ohikulkijan helppo raahata mut johonki tiensivuun. Ottaa vaan kii tosta letistä ja raahaa. :lol:
Totta, tuotapa en tullut ajatelleeksikaan! Ilmeisesti Viktor Janukovytš käytti juuri tuota tekniikkaa kiskoessaan Julian pois pääministerin pallilta viime maaliskuussa... :mrgreen:

Sääli sinänsä, sillä olen aina sympannut Juliaa. Siinä on itsetunto kohdallaan kun nimeää johtamansa puolueen oman nimensä mukaan! :D Vastaavaan eivät uskaltautuneet aikoinaan edes Hitler tai Stalinkaan pienemmistä hemmoista nyt puhumattakaan... :mrgreen:

Kuva

Tuosta kantoteemasta tuli mieleen myös eräs laivareissu tässä joku aika sitten. Kaikilla matkustajilla oli luonnollisesti pelastusliivit päällään niinkuin pitääkin laivakoira mukaanlukien. Hänen liiveissään oli vielä se näppärä piirre, että niiden selässä oli kahva, josta kippari nosti hauvelin sujuvasti sekä laiturilta laivaan että ponttoonilaiturin ja aallonmurtajan välissä olleen tassuille epämukavan ristikon yli myös. Näppärää sekin! :D
Vastaa Viestiin