Olen ennenkin ihmetellyt, että miten poliisi voi näillä tiedoilla liittää Haantien tapauksen niin tiiviisti Hikiään ja näihin kahteen muuhun tapaukseen.
Minusta ainoat vaihtoehdot on, että jokin Haantielle löytynyt vaate (beige takki?) olisi löytynyt Hikiältä tai sitten lauseella "ennen kaikkea hiekkakuoppa" tarkoitettiin pelkästään Lukkarista ja Hellua ja kaikki Maaritiin liittyvä oli pelkkää olettamaa. Oikeastaan takin tai jonkun muun vaatekappaleen löytyminen Hikiältä on ainoa vaihtoehto, mikä voisi Haantien liittää Hikiään, koska käsilaukku ja lompakkohan MH:ltä oli jäänyt Martinaan ja mikäli ruumis tai osia siitä olisi löydetty Hikiältä olisi asiasta tiedotettu toisella tapaa.
Tuohan oli jännä, että julkisuudessa Haantien tapaus liitettiin näihin kahteen vasta vuosia katoamisen jälkeen. Aiemmin esitin epäilyn, että jotain Maaritille kuuluvia vaatteita olisi voinut löytyä Hikiältä katoamisen aikoihin, mutta että ne olisi osattu yhdistää tapaukseen vasta vuosien jälkeen.
Itse sain aikaisemmin sen käsityksen, että Haantie liitettiin näihin kahteen muuhun juttuun vasta vuosia katoamisen jälkeen. Nyt tuon jaksossa todettiin, että poliisi yhdisti Haantien tapauksen näihin kahteen muuhun juttuun pari kuukautta katoamisen jälkeen. Kiinnitin myös huomion jutussa näkyneeseen lehtiartikkeliin (paikallislehdestä?), jossa kerrottiin, että Haantien ruumista oli etsitty Hikiältä. Siinä yläreunan päivämäärä erottui huonosti, mutta ihan kuin itse jutussa olisi lukenut että kaksi vuotta sitten kadonnutta Haantietä etsittiin Hikiältä. Itse kuvittelin aiemmin, että Haantietä olisi etsitty Hikiältä vasta myöhemmin.
Hups. Enhän se vaan ollut minä joka täällä lipsautti, että oletus suuren eläimen tai ihmisen anatomian tuntemukseen perustui siihen, että Lukkarisen vasta oli viilletty auki niin, että suolet olivat tulleet ulos, mutta niitä ei oltu vahingoitettu. Sen sijaan se atlaspisto ja lammashommat oli ihan urbaania legendaa.
hannu hanhi kirjoitti:No esim. Kadonneiden Maarit Haantietä koskevassa jaksossa mielestäni poliisi sanoi asian poliisijargon huomioiden hyvin selvästi. Yleensähän poliisilta saa vastaukseksi paljon epämääräisempää savolaistyylistä pyörittelyä. Uskon, että moni muu tällä palstalla on minun tavoin yrittänyt julkisuudessa annettujen tietojen perusteella yhdistää näitä tapauksia. Erityisesti on vaikea ymmärtää, mikä ratkaisevalla tavalla yhdistää Haantien noihin kahteen muuhun tapaukseen. Jäljelle jää vain se, että poliisi ei suostu kertomaan kaikkea. Mieleeni tulee makedonialainen toimittaja, josta näköjään onkin täällä keskusteltu aiemmin. Mies osasi jutuissaan kertoa sarjamurhista asioita, joita hänen ei pitänyt tietää. Tietysti todennäköisempää on, että poliisi vuotaa, mutta tuossa tapauksessahan toimittaja osoittautui murhaajaksi. BTK tappaja Dennis Rader kirjeissään ennen kiinnijäämistään kertoi asioita, joita ei ollut julkisuudessa kerrottu. Lopulta hän viimeisessä korpulle tallennetussa kirjeessään vahingossa paljasti itsensä. Jos joku möläyttää julkisesti tai poliisikuulusteluissa jonkin tietyn asian Haantien tapauksesta, poliisi on varmasti liikkeellä haukan lailla.
Tuossa linkki Makedonian mieheen:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=4200