Rikosaiheinen kysymysketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Eikun huomenta vaan kaikille ketjussa yön aikana ahkeroineille. Olipa taas mukava karistaa aamurähmät silmistä ja lueskella tuotoksianne 8) Itse olin pois koneelta, mutta pieni ajatuksenitu tuon TM:n kysymyksen pohjalta oli syntynyt, kun aavistin ko. suuryrityksen olevan Nokia. Tulenkantajistakin olen tietysti kuullut, mutta "viehko seikkailijatar" Maria G. on itselleni uusi tuttavuus. Ketjuun linkitetyn kuvan perusteella yhdyn täysin A. Arohongan näkemykseen hänen lumovoimaisuudestaan :shock:

Näinköhän tässä nyt käy niin, että alkava vapaapäivä kuluu tuota uusinta laivakyssäriä miettiessä? Hyvälle alulle jo pääsinkin, kun juutuubailin tuon Prinsessa Armadan hengessä ja löysin mielestäni hienosti tuon ajan ja nykypäivän yhdistävän klipin, jonka lopussa myös minfolaisten mielitietty (Kuolema) mainitaan...

Hatunnosto myös Juicelle, ei niinkään lauluäänestään, mutta tuosta hämmästyttävästä herkkyydestään, jota hän yrittää peittää verbaalitaiturointinsa alle.

http://www.youtube.com/watch?v=3F4x-YNN ... re=related
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

maija turjukka kirjoitti:^Eikun huomenta vaan kaikille ketjussa yön aikana ahkeroineille. Olipa taas mukava karistaa aamurähmät silmistä ja lueskella tuotoksianne 8) Itse olin pois koneelta, mutta pieni ajatuksenitu tuon TM:n kysymyksen pohjalta oli syntynyt, kun aavistin ko. suuryrityksen olevan Nokia. Tulenkantajistakin olen tietysti kuullut, mutta "viehko seikkailijatar" Maria G. on itselleni uusi tuttavuus. Ketjuun linkitetyn kuvan perusteella yhdyn täysin A. Arohongan näkemykseen hänen lumovoimaisuudestaan :shock:

Näinköhän tässä nyt käy niin, että alkava vapaapäivä kuluu tuota uusinta laivakyssäriä miettiessä? Hyvälle alulle jo pääsinkin, kun juutuubailin tuon Prinsessa Armadan hengessä ja löysin mielestäni hienosti tuon ajan ja nykypäivän yhdistävän klipin, jonka lopussa myös minfolaisten mielitietty (Kuolema) mainitaan...

Hatunnosto myös Juicelle, ei niinkään lauluäänestään, mutta tuosta hämmästyttävästä herkkyydestään, jota hän yrittää peittää verbaalitaiturointinsa alle.

http://www.youtube.com/watch?v=3F4x-YNN ... re=related
Huomenta vaan, ja kun nyt jaloon maakuntaan ja sen suuriin poikiin päädyttiin, niin jatketaan samassa hengessä Suomi-Rockin kovan ytimen seurassa... :D

- http://www.youtube.com/watch?v=5zE1CL6Z ... re=related

Btw. kyllä Maria G(uzenina?) varmaan nuo "viehkon seikkailijattaren" kriteerit täyttää (ainakin demarisarjassa! :mrgreen:), mutta tällä kertaa kyse taisi olla enemmänkin Minna C.:stä... :wink:

Kuva

OT:n OT:na muuten, sääli, ettei Maria G.:stä tullut demarien puhista. Hänessä olisi kyllä särmää ja karismaa paljon enemmän kuin tekopirteässä ja tekojämäkässä Urpiaisessa ja ehkä ne verkkosukatkin istuisivat vähän luontevammin... 8)

Minnaan palatakseni hänellä oli muuten merkittävä rooli myös Mikan läpimurtoromaanissa Suuri illusioni:

Suuri illusioni alkaa kuvauksella madame Spindelin salongista jonne nuoria kirjailijoita oli kokoontunut. Madame Spindelin esikuva oli Minna Craucher, värikäs nainen, joka loi itselleen mielikuvituksellisen menneisyyden, rakensi ympärilleen hovia Helsingissä velkaantumalla, varastelemalla ja huijaamalla. Hänen kirjallinen salonkinsa veti puoleensa nuoria kirjailijoita, koska siellä tapasi toisiaan ja sai hyvää viinaa, kuten Waltari kertoi.

Lähde: http://www.lohja.fi/kirjasto/default.as ... lasivu=103

Niin, mitäs muuta suomalainen kirjailija tarvitseekaan inspiraatiokseen...?? :mrgreen:
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Voi voi, kohta menee viimeinenkin maku nuoruusiän idoleista eli Tulenkantajista. Minnan dubletissa sitä vain auottiin ikkunoita "Eurooppaan", kun ilma oli sakeana sikareista ja viinahöyryistä :cry:

Mutta hyviä kirjailijoita olivat silti. Yksi tuon - tai vähän myöhemmän - ajan lemppareitani on Helvi Hämäläinen. Jolla puolestaan oli suhde Olavi Paavolaiseen, joka näköjään heilasteli aikanaan pitkään tämän Minnan kanssa.

Mutta paljon kiitoksia Miehelle, joka johdatti minulle ennestään tuntemattomaan tarinaan. Muutenkin on mukavaa, että rohkaistuit tuomaan tänne uutta verta. Kesällähän siitä kuulemma tuppaa olemaan pula (tätä aasinsiltaa käyttäen kannustan kaikkia kynnelle kykeneviä osallistumaan verenluovutukseen).
Peräkylän Maigret
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Mariacka kirjoitti:
Mutta hyviä kirjailijoita olivat silti. Yksi tuon - tai vähän myöhemmän - ajan lemppareitani on Helvi Hämäläinen. Jolla puolestaan oli suhde Olavi Paavolaiseen, joka näköjään heilasteli aikanaan pitkään tämän Minnan kanssa.
Juu, siellähän ne Valkassa Suvannontien kallioilla katselivat kuutamoa Helvi ja Olavi.. Hämäläisen kirja "Katuojan vettä" hyvin kuvaa kulmakunnan elämänmenoa 1920 - 30 -luvulla.. Tuttuja kallioita myöskin Maigretille kaauuuaan sitten..

Hertta Kuusinenhan se oli myöskin yksi näistä Olavin heiloista tai miksi heitä pitäisi nimittää..
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Mariacka kirjoitti: Mutta paljon kiitoksia Miehelle, joka johdatti minulle ennestään tuntemattomaan tarinaan. Muutenkin on mukavaa, että rohkaistuit tuomaan tänne uutta verta. Kesällähän siitä kuulemma tuppaa olemaan pula (tätä aasinsiltaa käyttäen kannustan kaikkia kynnelle kykeneviä osallistumaan verenluovutukseen).
Kiitos muistutuksesta, M, yritän mahduttaa tuon verenluovutuksen seuraavan kaupunkivapaapäiväni ohjelmaan (tänään ei millään enää ennätä Veripalveluun asti). Nyt kun suurimmat helteetkin ovat takanapäin, uskaltaa varmaan taas luovuttaakin.

- 35 kertaa takana, O Rh POS-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Honkala
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Honkala »

Taisin ratkaista Valdovasin kesäristikon :)

Kyseessä on Alvin Clarence Thomas (1892–1974), joka keksi itselleen fiktionaalisen Titanic Thompson -hahmon. Yllättävän monipuolinen henkilö:

http://en.wikipedia.org/wiki/Titanic_Thompson

Kysytty elokuva on Guys and Dolls vuodelta 1955, jonka pääosissa ovat Marlon Brando ja Jean Simmons. Jean jätti tämän maailman tammikuussa 2010. Elokuvassa Marlon Brando esittää Sky Mastersonia, jonka hahmo perustuu löysästi Titanic Thompsoniin.

Kysymykseen liittyvän musiikkikappaleen teki itse Bob Dylan nimellä Titanic Thompson, Sheriffs and Marshalls.

Saanko nyt kymmenen pistettä ja papukaijamerkin?
Tuntematon Mies
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tuntematon Mies »

Honkala kirjoitti:Taisin ratkaista Valdovasin kesäristikon :)

...

Valdovasista en tiedä, mutta meiltä muilta saat taatusti raikuvat aplodit ja niin monta papukaijamerkkiä kuin ikinä haluat joka kerta kun nitistät ko. herran kysymyksen! :lol: :lol: :lol:

Ainakin minun silmiini vastauksesi näyttää hyvältä, katsotaan nyt sitten, mitä pääinkvisiittori itse sanoo... :mrgreen:
Valdovas
Axel Foley

Honkala kirjoitti:Taisin ratkaista Valdovasin kesäristikon :)

Kyseessä on Alvin Clarence Thomas (1892–1974), joka keksi itselleen fiktionaalisen Titanic Thompson -hahmon. Yllättävän monipuolinen henkilö:

http://en.wikipedia.org/wiki/Titanic_Thompson

Kysytty elokuva on Guys and Dolls vuodelta 1955, jonka pääosissa ovat Marlon Brando ja Jean Simmons. Jean jätti tämän maailman tammikuussa 2010. Elokuvassa Marlon Brando esittää Sky Mastersonia, jonka hahmo perustuu löysästi Titanic Thompsoniin.

Kysymykseen liittyvän musiikkikappaleen teki itse Bob Dylan nimellä Titanic Thompson, Sheriffs and Marshalls.

No, kyllä pisteitä ja papukaijamerkkejä noin viitseliäästä vastauksesta voi toki aina antaa, vaikkei se oikea olekaan, tai ainakaan minun mielessäni oleva... :)

Kieltämättä siinä on useitakin yhteisiä piirteitä, mutta vaikka ko. hemmo hiukan filberiä tuntuu käyttäneenkin, niin edes tuossa wiki-artikkelissa häntä ei sanota suoraan rikolliseksi eikä häntä ilmeisesti koskaan myöskään ole tuomittu mistään. Voin tarkentaa sen verran, että henkilö, jota minä haen, on kyllä kiistattomasti rikolliseksi todettu ja onpa jopa tuomittukin tekosistaan.

Joten, show can go on... 8)
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Juu ja Bob Dylan samoin kuin Dawid Bowie on ainakin suljettu lauluntekijöistä pois.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Pakko vaan "heittää"! Al Capone ja sillä sipuli. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Valdovas
Axel Foley

John Doe kirjoitti:Pakko vaan "heittää"! Al Capone ja sillä sipuli. 8)
Niin, maija turjukkahan tuota aikoinaan kysyikin, mutta taisi vanheta kokonaiset 18 minuuttia ennen kuin Mary the Fast One heitti siihen oikean vastauksen, joten hiukan taisit myöhästyä junasta... 8)
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Niin ja Valdon kysymykset on täysin persiistä, koska jokaiseen näyttää löytyvän useampia "oikeita" vastauksia!!! Mutta paas esittäen kysymys jonka vinkkien ja muun annetun "faktan" perusteella löytyy vain se YKSI oikea vastaus! Vai loppuuko taidot moiseen "yllätykseen"?? 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Valdovas
Axel Foley

John Doe kirjoitti:Niin ja Valdon kysymykset on täysin persiistä, koska jokaiseen näyttää löytyvän useampia "oikeita" vastauksia!!! Mutta paas esittäen kysymys jonka vinkkien ja muun annetun "faktan" perusteella löytyy vain se YKSI oikea vastaus! Vai loppuuko taidot moiseen "yllätykseen"?? 8)
No, kummasti niihin kuitenkin tuntuu aina myös ne oikeatkin vastaukset löytyvän, vaikka joidenkin tapauksessa hiukan enemmän aikaa ja tupakkia ehtii kuluakin. Taitaa se taitopuoli näkyä enemmän juuri siellä vastauspuolella. Toiset tietää ja toiset ei, mutta niinhän se taitaa mennä elämässä muutenkin... 8)
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

John Doe kirjoitti:Niin ja Valdon kysymykset on täysin persiistä, koska jokaiseen näyttää löytyvän useampia "oikeita" vastauksia!!! Mutta paas esittäen kysymys jonka vinkkien ja muun annetun "faktan" perusteella löytyy vain se YKSI oikea vastaus! Vai loppuuko taidot moiseen "yllätykseen"?? 8)
Olet osittain oikeassa, sillä vaihtoehtojen määrä on lähes rajaton. Kuitenkin riittävä määrä kysymyksiä rajaa vastauksen lopulta yhteen, mutta kaikkien ehtojen täyttäminen on todella aikaaviepää työtä, arvailukin auttaa, mutta useimmiten vain poissulkumielessä.

Oikeastaan Valdovas voisi antaa yhden lisävihjeen.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Valdovas kirjoitti: Ja mitä tuohon "sopuun" tulee, niin itse asiassa maailmaa kiertää tällä hetkellä ei vain yksi, vaan peräti kolme eri Boney M.:ää eli Marcian, Maizien ja Lizin versiot, jotka keskustelevat keskenään lähellä asianajajien ja oikeusistuimien välityksellä... :mrgreen: Näistä ehkä "virallisimpana" voisi pitää tuota Lizin versiota, sillä sitä tukee alkuperäisen Boney M.:n tuottaja Frank Farian eli oikealta nimeltään Franz Reuther.
Niinkö? Tätä en tiennytkään, että kolme eri Boney M:ä kiertää maailmaa, kiitos tiedosta =) Ja minä oon tietty kumpaisena kertana nähnyt juur sen huonoimman version! Nyt alkoi ihan häiritsemään, että mikä näistä versioista laulaa mun autossa, joku kokoelma cd se on ja kuuntelin tänään matkalla sitä muistini virkistämiseksi.

Olin kyllä ihan sata varma, että Honkala olisi ratkaissut pähkinän, mutta onnekseni vastaus uupuu vielä, joten eikun taas penkomaan.

ps. Valdovasin kysymykset eivät ole perseestä, erittäin hyviä ovat. Keep up the good work!
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Lukittu