Valdovas kirjoitti:
No, kyllä pisteitä ja papukaijamerkkejä noin viitseliäästä vastauksesta voi toki aina antaa, vaikkei se oikea olekaan, tai ainakaan minun mielessäni oleva...)
Ja kun minä olin jo
NIIN varma papukaijamerkin voitosta!
Oikeasti toivoin voittajaksi
Jefferson Smithiä, joka paremmin tunnetaan
Soapy Smith -nimellä:
Hän mm. näytti katsojille saippuita, kääri ne paperiin ja pisti joihinkin kääröihin seteleitä. Aluksi apurit ostivat saippuoita ja löysivät seteleitä, jolloin myynti kasvoi huikeisiin lukuihin!
http://en.wikipedia.org/wiki/Soapy_Smith
Legenda on kasvanut ajan myötä ja nykyään Alaskassa ja Hollywoodissa pidetään jopa Soapy Smith-päiviä!
Soapy Smithistä on tehty useita lauluja, esim. Al Osterin
The ballad of Soapy Smith. Valitettavasti ainakaan minun mittakaavassani Al Oster ei ole tunnettu lauluntekijä ...
Em. Wikipedian mukaan hyvin monet elokuvat perustuvat enemmän tai vähemmän Smithin huijauksiin: The Girl Alaska, Call of the Wild, Honky Tonk, The Great Jesse James Raid, The Far Country, Two-Way Stretch, Klondike Fever, jne.
Edellisestä listasta ainostaan Two-Way Stetchin näyttelijä Lionel Jeffries on kuollut tänä vuonna. Hän oli englantilainen eli pieleen meni tämäkin arvaus
Huomenna mies ja moottoripyörä lähtevät kohti Itä-Suomea, mutta muille vinkiksi:
Michael Jackson ja Smooth Criminal
Michael Jackson ja Fred Astaire
Tutkikaa niitä