Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
-
jamiroo_04
- Scooby-Doo
Re: Raisan tapaus
minua vain jaksaa edelleenkin ihmetyttää kuinka joku todella voi kadota täysin ilmaan, että kukaan tietää.
entä jos Raisaa onkin etsitty liian kaukaa????
minulle vain nousee väkisin Pyynikin alue mieleen, siellä on monta hehtaaria maata, polkuja ym minne voi ajaa osin myös autolla. siellä ei kukaan koskaan tule kaivamaan maata, ei kaada puita tms. alue on (luonnon)suojelualue (korjatkaa jos olen väärässä), eikä poluilta taida saada poiketa kovin kauas metsään.oivallinen piilopaikka.
Joku joka alueen tuntee on oltava paikallinen, mikäli tyttö ei itse ole johdatellut sinne. Kamalaa spekuloida kadonneen ihmisen kohtalolla, mutta kun jotenkin vain kun kokonaisuutta lukee ja kuuntelee, tulee väkisin mieleen, ettei asia ole loppujen lopuksi niin laaja, kuin mitä on annettu ymmärtää.
Toivon kovasti voimia ja jaksamista Raisan äidille, ei paljon pysty lohdutusta sanomaan tilanteessa.
entä jos Raisaa onkin etsitty liian kaukaa????
minulle vain nousee väkisin Pyynikin alue mieleen, siellä on monta hehtaaria maata, polkuja ym minne voi ajaa osin myös autolla. siellä ei kukaan koskaan tule kaivamaan maata, ei kaada puita tms. alue on (luonnon)suojelualue (korjatkaa jos olen väärässä), eikä poluilta taida saada poiketa kovin kauas metsään.oivallinen piilopaikka.
Joku joka alueen tuntee on oltava paikallinen, mikäli tyttö ei itse ole johdatellut sinne. Kamalaa spekuloida kadonneen ihmisen kohtalolla, mutta kun jotenkin vain kun kokonaisuutta lukee ja kuuntelee, tulee väkisin mieleen, ettei asia ole loppujen lopuksi niin laaja, kuin mitä on annettu ymmärtää.
Toivon kovasti voimia ja jaksamista Raisan äidille, ei paljon pysty lohdutusta sanomaan tilanteessa.
^ Pyynikki on toki luonnonsuojelualue, mutta koirat joita ulkoilutetaan siellä satoja päivittäin, eivät pysy nätisti poluilla vaan olisivat jo löytäneet ruumiin. Alue on kuivaa hiekka maata täynnä puiden juuria joten kuopan kaivaminen olisi ollut vaikeaa, ja rinteen soraan haudattu olisi paljastunut sateiden myötä.
Nuorten naisten katoamisissa seksuaalirikokset ovat varteenotettavampi vaihtoehto kuin itsemurhat, joita taas nuorten miesten katoamiset useimmiten ovat. Liftarisurma näyttää todennäköiseltä mutta on muistettava että tieto Raisan kyydin etsimisestä on peräisin kavereilta joiden puheet illan tapahtumista ovat muutenkin olleet melko kiharaisia. Oikeasti ei varmasti tiedetä muuta kuin että Raisa on viimeksi ollut Sokoksen kulmilla kaveriensa kanssa noin kello 22.
Nuorten naisten katoamisissa seksuaalirikokset ovat varteenotettavampi vaihtoehto kuin itsemurhat, joita taas nuorten miesten katoamiset useimmiten ovat. Liftarisurma näyttää todennäköiseltä mutta on muistettava että tieto Raisan kyydin etsimisestä on peräisin kavereilta joiden puheet illan tapahtumista ovat muutenkin olleet melko kiharaisia. Oikeasti ei varmasti tiedetä muuta kuin että Raisa on viimeksi ollut Sokoksen kulmilla kaveriensa kanssa noin kello 22.
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
-
jamiroo_04
- Scooby-Doo
niinkin voi olla,mm. Pyynikin suhteen.en tiedä onko sitä aluetta koskaan tarkemmin edes tutkittu, tai onko siellä korkeita paikkoja joista voi pudota esim. kivikkoon ja luonto peittää loput jäljet... joku asia tässä ei nyt natsaa, siinä mitä on nyt saatu selville, ei tietenkään poliisi/tutkijat voi kertoa kaikkea julkisuuteen sehän on selvä, mutta uskon vahvasti että ristiriitaa on tiedoissa, hätäisten kertomaako? ja kuinka laajasti tässä uskaltaa spekuloida yleisesti, on kuitenkin näin vakavasta asiasta kysymys. Toki kavereilla voi olla syyllisyys siitä, etteivät ehkä ottaneet raisaa kyytiin tms. ja voi olla että kokevat olevansa vastuussa katoamisesta vaikka muuta tekemistä asian suhteen ei ole, voi tarinat "kihartua" pelkästä pelosta.
tai katoaminen on puhdas tapaturma, sattumien summa, eikä siihen liity minkäänlaista ulkopuolista tekijää.
tai katoaminen on puhdas tapaturma, sattumien summa, eikä siihen liity minkäänlaista ulkopuolista tekijää.
-
Matulan Henkke
- Scooby-Doo
Tämän hetkinen tutkintalinja on kuulemma se, että Raisan epäillään hukkuneen, mutta ei Tampereella (jos oikein käsitin, niin täsmääviä vaatekappaleita on löytynyt). Kyse kuitenkin huhusta, jonka kuulin Raisan ex-joukkuetoverilta/läheiseltä. Poliisilta ei heru medialle tällä hetkellä mitään tästä asiasta, vaikka tutkinta on kuulemma edistynyt luultua paremmin... Toivottavasti tämä nyt viimeinkin selviäisi. Itse en Raisaa tuntenut, mutta moni kaverini tunsi.
Kukahan läheinen joukkuetoveri on? Paljon on kirjoitettu kavereiden osuudesta,ja tuli mieleen, että estääkö Raisan alaikäisyys tässä jotain tietoja antamasta, jos vaikka joku tietää siis jotain? No, saattaa olla, mutta toivotaan, että poliisilla on myös oikea suunta.Matulan Henkke kirjoitti:Tämän hetkinen tutkintalinja on kuulemma se, että Raisan epäillään hukkuneen, mutta ei Tampereella (jos oikein käsitin, niin täsmääviä vaatekappaleita on löytynyt). Kyse kuitenkin huhusta, jonka kuulin Raisan ex-joukkuetoverilta/läheiseltä. Poliisilta ei heru medialle tällä hetkellä mitään tästä asiasta, vaikka tutkinta on kuulemma edistynyt luultua paremmin... Toivottavasti tämä nyt viimeinkin selviäisi. Itse en Raisaa tuntenut, mutta moni kaverini tunsi.
Onko tämä siis joku aivan tuore tutkintalinja, että Raisa olisi hukkunut jossain muualla kuin Tampereella? Onko mitään tietoa siitä, milloin nuo vaatteet olisivat löytyneet? Nytkö vasta?
Tuolla aiemmin oli keskustelua, miksi Raisan isä ei juurikaan ole julkisuudessa. Minulla on se käsitys, että Pekka Räisänen sairastui parkinsonin tautiin ja tämä saattaisi olla syynä siihen, että Raisan äiti hoitelee asiaa julkisuudessa. Äiti kun on nyt tyttärensä katoamisen jälkeen muutoinkin ollut tässä järjestötoiminnassa mukana.
Tuolla aiemmin oli keskustelua, miksi Raisan isä ei juurikaan ole julkisuudessa. Minulla on se käsitys, että Pekka Räisänen sairastui parkinsonin tautiin ja tämä saattaisi olla syynä siihen, että Raisan äiti hoitelee asiaa julkisuudessa. Äiti kun on nyt tyttärensä katoamisen jälkeen muutoinkin ollut tässä järjestötoiminnassa mukana.
Mistä tällainen käsityksesi on peräisin? Noh, Parkinssonin tautiin voi sairastua myöskin sen vuoksi, että joutuu salamaan jotakin yhtälailla kuin uskoteltaisi, että syy Parkinssonin tautiin oli tyttären katoaminen, jonka jokin muu olisi aiheuttanut.Ailar kirjoitti:Minulla on se käsitys, että Pekka Räisänen sairastui parkinsonin tautiin ja tämä saattaisi olla syynä siihen, että Raisan äiti hoitelee asiaa julkisuudessa.
Anteeksi pyydän Raisan lähiomaisille ("kaikki kivet tulee kääntää"), että en usko siihen että jokin tuntematon ois ottanut Raisan kyytiin tai olisi syyllinen Raisan katoamiseen, jollei se ois ollut jokin sellainen henkilö joka entuudestaan tunsi Raisan, vaikka Raisan äidin mukaan: "Raisa olisi voinut nousta kenen autoon hyvänsä tutussa kotikaupungissaan". Kaikkeahan ei tyttäretkään varmasti äidilleen puhu kunnei sen ikäiset pojatkaan.
Äitini saisi varmasti nytkin hepulin, jos vain saisi tietää missä kaikkialla tepastelin tuon ikäisenä kuin Raisakin kadotessaan oli. Kaikkea en ole vieläkään kertonut äidille tai isälle ja senhän nyt todistaa sekin, että Raisa keplotteli itsensä baariin sisään väärennetyillä henkkareilla? Itse en kuitenkaan mitään väärentämisiä tehnyt, mutta kaikkea muuta sitten tehtiinkin (ei nyt mitään ilkivaltaa kuitenkaan).
Matulan Henkke:
Tuon Raisan tunteman koriskaverin tulisi kertoa asiansa poliisille, eikä lähteä kertomaan asioistaan huhuja muille. Tällöin vaan toiminnallaan hankaloittaa kadonneen tutkintaa!!
Mistä nämä vaatekappaleet on löytyneet eli minkä vesistön läheltä? Kerro se tänne heti tai patista kaveriasi kertomaan asian poliisille.
Moni näyttää siis tietävän, mitä Raisalle tapahtui, mutta ei uskalla kertoa mitä tapahtui. Uutena oli tuo pariskunta, joka oli nähnyt Raisan Hämeenkadulla ja joka oltiin todistettu valvontakameroiden turvin seisovan Tampereen KappAhlin edustalla tmv. paikassa, josta olivat nähneet Raisan nousseen jonkin auton kyytiin.
Siis kerro heti, mistä nämä mahdollisesti Raisalle kuuluneet vaatekappaleet on poliisi löytäneet ta joku muu taho (Tampere-Huittinen väliltä?)?
Harvoin näistä Kadonneista kerrotaan mitään ratkaisevaa julkisesti. Monesti täälläkin saatetaan spekuloida kadonneista, jotka ovat saattaneet jopa jostakin löytyä ja se on mielestäni inhottavaa?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Häh? Minulta on näiden elämieni vuosien aikana tainnut mennä jotain kovasti ohi, jos ko. tautiin voi sairastua edellä mainituista syistä!? Vai ymmärsinkö vain lukemani väärin?Mikko82 kirjoitti:Mistä tällainen käsityksesi on peräisin? Noh, Parkinssonin tautiin voi sairastua myöskin sen vuoksi, että joutuu salamaan jotakin yhtälailla kuin uskoteltaisi, että syy Parkinssonin tautiin oli tyttären katoaminen, jonka jokin muu olisi aiheuttanut.Ailar kirjoitti:Minulla on se käsitys, että Pekka Räisänen sairastui parkinsonin tautiin ja tämä saattaisi olla syynä siihen, että Raisan äiti hoitelee asiaa julkisuudessa.
Ainakin itse käsitin Ailarin edellä olevan lauseen siten, että isän sairaudesta johtuen äiti on nämä "julkisuusasiat hoidellut".
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
^ Ehdottaisin ystävät että jätetään läheisiä koskevat yksityis asiat pois jos kyseinen henkilö ei ole edes ollut julkisuudessa?
Suoli24:n tietotoimisto on hyvässä vauhdissa ollut viime aikoina. Siellä tarjotaan salaperäisesti Hintsalaa tärkeäksi paikkakunnaksi... Ei siinä muuten mitään mutta Hintsala on pari kilometriä sivussa Tampereelta Huittisiin johtavalta reitiltä Pirkkalan tai Lempäälän kautta mentäessä.
Suoli24:n tietotoimisto on hyvässä vauhdissa ollut viime aikoina. Siellä tarjotaan salaperäisesti Hintsalaa tärkeäksi paikkakunnaksi... Ei siinä muuten mitään mutta Hintsala on pari kilometriä sivussa Tampereelta Huittisiin johtavalta reitiltä Pirkkalan tai Lempäälän kautta mentäessä.
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Olen erittäin samaa mieltä kanssasi! Aiemman viestini tarkoitus oli ainoastaan oikoa Mikko82:n "käsityksiä" Parkinsonin taudista ihan yleisesti, ellen sitten ymmärtänyt hänen viestiään aivan väärin?Hexan kirjoitti:^ Ehdottaisin ystävät että jätetään läheisiä koskevat yksityis asiat pois jos kyseinen henkilö ei ole edes ollut julkisuudessa?
Nimimerkki: liian monta läheistä sairaudelle menettänyt...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä
Olen pahoillani, että toin nyt tämän Raisan isän sairastumisen tänne, mutta kun hänen poissaoloaan julkisuudesta täällä pohdittiin. En ole heidän tuttavansa, enkä siis kerro sillätavalla kenenkään yksityisasioita, vaan muistan tämän (tai olen ainakin muistavinani) jostakin haastattelusta. Tämä isä siis itse kertoi jossain sairastuneensa, mutta kun en nyt pirulauta muista missä se haastattelu oli???
En usko erehtyneeni tässä asiassa. Nyt tarkistin ja ainakin tämän niminen henkilö kuuluu Tampereen parkinson yhdistykseen. Toivottavasti en puhu ihan paskaa.
En usko erehtyneeni tässä asiassa. Nyt tarkistin ja ainakin tämän niminen henkilö kuuluu Tampereen parkinson yhdistykseen. Toivottavasti en puhu ihan paskaa.
Olen itsekin pahoillani. Taisin ymmärtää Ailarin tekstin hieman väärin?
Siis eihän sitä tietenkään tiedä, koska Raisan isä on sairastunut kun siitä ei ole julkisesti mitään kerrottu. Mutta tässä jotenkin tuli vaan sellainen olo, edelleenkin pyydän anteeksi, että Raisan isä ois sairastunut vasta jälkeen kun Raisa oli kadonnut ja siksi poliisi ei voisi mitenkään epäillä isän osuutta katoamiseen, koska meidän poliisiviranomaiset on mitä on? Etsivät nytkin parhaillaan vissiin Venäjän mafioita osuudesta Raisan katoamiseen ja noita tehtaanpiippuun kiivenneitä tyyppejä.
Kyllä ottaisin poliisina ne Raisan kaverit edelleenkin yhtä aikaa kauluksesta kiinni ja kuulustelisin epäiltynä Raisan katoamiseen ja mahdolliseen henkirikokseen. Kyllä joku heistä tietää varmasti mitä Raisalle on käynyt tuona iltana, mutta jollei ensin "tiedä" laitetaan pahnoille pariksi päiväks lepämään? Suomesta puuttuu "epäiltyjen kurittaminen", vaikka Bodomin juttu taisi olla poikkeus (puuttui enää tikkujen työntäminen kynsien alle jne.)!?
Kyllä varsinkin nuorten löytämiseen tulee enemmän saada Suomessa resursseja. Usein kadonnut henkilö tai katoamiseen epäilty henkilö saa etumatkaa n. 1 viikon, jolloin poliisi tekee vasta jotakin saadessaan omaisilta katoamisilmoituksen. Mielestäni viikko on liian pitkä aika peittää mahdollisen henkirikoksen "katoamisella" tms. Katoaminen ei tietenkään ole mikään rikos Suomessa, mutta kyllä se lähiomaisten ajaa epätoivoon ja se on mielestäni taas rikos viranomaisilta kunneivät ota asioita tarpeeksi vakavissaan (se viikko katoamisilmoitukseen on mielestäni kuin "oikeusmurha" Suomelta).
Mielestäni kadonneella tulisi olla jonkinlainen velvoite ilmoittaa edes poliiseille olinpaikkansa, mikäli olisi elossa joka taas ilmoittaisi kadonnen omaisille: "kaveri ilmoittautui meille ja on kunnossa, mutta hän ei tahdo että me ilmoitamme hänen olinpaikkaa teille" ja tällöin omaisen tulisi tähän tyytyä. Tärkeintä omaisellekin on se että henkilö on kunnossa. Muutoin poliisi jatkaisi edelleenkin niitä mittavia toimenpiteisiin kadonneen ihmisen löytämiseksi. Ei se katoaminen ole mikään vitsi omaisellekaan, jos katoamisesta on kulunut jo vuosia?
Poliiseita on Suomessa työttömiä liuta määrä, joita palkattiin viime vuonna "sakkopoliiseiksi" liikenteeseen. Kyllä siitä riittäisi poliiseita uuteen perustettuun yksikköönkin?
Olen sitä mieltä, että Suomeen tulisi perustaa jonkinlainen erillinen poliisiosasto, jossa näitä katoamisia tutkittaisi. Näin ollen helpotettaisi tutkintaa myös kun katoamisilmoituksen voisi tehdä 1-2 päivää katoamisesta ja henkilö ilmoittaisi poliisille, jolloin....!!!! Kyllä niitä poliiseja Suomessa tarvittaisi lisää palvelukseen!
Siis eihän sitä tietenkään tiedä, koska Raisan isä on sairastunut kun siitä ei ole julkisesti mitään kerrottu. Mutta tässä jotenkin tuli vaan sellainen olo, edelleenkin pyydän anteeksi, että Raisan isä ois sairastunut vasta jälkeen kun Raisa oli kadonnut ja siksi poliisi ei voisi mitenkään epäillä isän osuutta katoamiseen, koska meidän poliisiviranomaiset on mitä on? Etsivät nytkin parhaillaan vissiin Venäjän mafioita osuudesta Raisan katoamiseen ja noita tehtaanpiippuun kiivenneitä tyyppejä.
Kyllä ottaisin poliisina ne Raisan kaverit edelleenkin yhtä aikaa kauluksesta kiinni ja kuulustelisin epäiltynä Raisan katoamiseen ja mahdolliseen henkirikokseen. Kyllä joku heistä tietää varmasti mitä Raisalle on käynyt tuona iltana, mutta jollei ensin "tiedä" laitetaan pahnoille pariksi päiväks lepämään? Suomesta puuttuu "epäiltyjen kurittaminen", vaikka Bodomin juttu taisi olla poikkeus (puuttui enää tikkujen työntäminen kynsien alle jne.)!?
Kyllä varsinkin nuorten löytämiseen tulee enemmän saada Suomessa resursseja. Usein kadonnut henkilö tai katoamiseen epäilty henkilö saa etumatkaa n. 1 viikon, jolloin poliisi tekee vasta jotakin saadessaan omaisilta katoamisilmoituksen. Mielestäni viikko on liian pitkä aika peittää mahdollisen henkirikoksen "katoamisella" tms. Katoaminen ei tietenkään ole mikään rikos Suomessa, mutta kyllä se lähiomaisten ajaa epätoivoon ja se on mielestäni taas rikos viranomaisilta kunneivät ota asioita tarpeeksi vakavissaan (se viikko katoamisilmoitukseen on mielestäni kuin "oikeusmurha" Suomelta).
Mielestäni kadonneella tulisi olla jonkinlainen velvoite ilmoittaa edes poliiseille olinpaikkansa, mikäli olisi elossa joka taas ilmoittaisi kadonnen omaisille: "kaveri ilmoittautui meille ja on kunnossa, mutta hän ei tahdo että me ilmoitamme hänen olinpaikkaa teille" ja tällöin omaisen tulisi tähän tyytyä. Tärkeintä omaisellekin on se että henkilö on kunnossa. Muutoin poliisi jatkaisi edelleenkin niitä mittavia toimenpiteisiin kadonneen ihmisen löytämiseksi. Ei se katoaminen ole mikään vitsi omaisellekaan, jos katoamisesta on kulunut jo vuosia?
Poliiseita on Suomessa työttömiä liuta määrä, joita palkattiin viime vuonna "sakkopoliiseiksi" liikenteeseen. Kyllä siitä riittäisi poliiseita uuteen perustettuun yksikköönkin?
Olen sitä mieltä, että Suomeen tulisi perustaa jonkinlainen erillinen poliisiosasto, jossa näitä katoamisia tutkittaisi. Näin ollen helpotettaisi tutkintaa myös kun katoamisilmoituksen voisi tehdä 1-2 päivää katoamisesta ja henkilö ilmoittaisi poliisille, jolloin....!!!! Kyllä niitä poliiseja Suomessa tarvittaisi lisää palvelukseen!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
Tämäpä mielenkiintoinen käänne. Mutta toisaalta kuinka varmaa tietoa tämä oikeastaan edes on?
Ja siis tutkintalinja on vai se, että Raisa on hukkunut? Miksi juuri että on hukkunut? Miksei epäillä, että Raisa olisi ensin tapettu ja sitten dumpattu vain vesistöön?
Ja siis tutkintalinja on vai se, että Raisa on hukkunut? Miksi juuri että on hukkunut? Miksei epäillä, että Raisa olisi ensin tapettu ja sitten dumpattu vain vesistöön?
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Ehkä ei Raisaa ole näkynyt vesistöjen liepeillä, josta hänet oltaisi dumpattu? Jotenkin tuo vesistö kuulostaa aika oudolta käsitteeltä ja se että jostakin Hintsalasta olisi löytynyt Raisalle kuuluvaa omaisuutta. Siihen tahtoisin saada lisäselvityksiä?lost kirjoitti:Tämäpä mielenkiintoinen käänne. Mutta toisaalta kuinka varmaa tietoa tämä oikeastaan edes on?
Mikä on Tampereen ympäröivien järvien syvin kohta ja onko sen syvimmän kohdan sijainti julkisesti jonkun esim. Tampereen asukkaan tai valtion/kaupungin virastojen tiedossa?
---
Vinkkinä Tampereen KRP:lle:
Naaratkaa Näsi- ja Pyhäjärvestä sen syvimmän kohdan sukeltajien avulla ja sen syvimmän kohdan lähialueet virtauksien suuntaisesti, jollei löydy Tampereen vesistöistä niin vaihdatkaa päätutkijaa ja ottakaa se rikosylikonstaapeli Markku Tuomisen pääkaupunkiseudulta, joka on saanut poliisina "ansioristejä" ja samalla perustakaa KRP:hen ja paikallisiin rikospolisiin "kadonneille henkilöille tarkoitetun" YKSIKÖN, jonka päälliköksi nostettaisi meriittejä saanut rikosylikonstaapeli Markku Tuominen (yleensähän näihin kadonneisiin liittyy tietynlainen "henkirikoksen mahdollisuus"). Nyt ei poliisien tule enää "tutkia paikallaan" Raisan kohdalla tai on lähes pakko vaihtaa jossakin vaiheessa päätutkijaa. Raisan kohtalo on tutkittava PERUSTEELLISESTI!!
-
jamiroo_04
- Scooby-Doo
kuinkahan teini tai nuori aikuinen pystyisi kantamaan omallatunnollaan niinkin raskasta painajaista kuin henkirikos? Raisan katoamisesta on kulunut jo kuitenkin yli 10 vuotta, luulisi mielen olevan jo tarpeeksi pehmeää ja kuulustelussa helpompaa murtaa valheiden verkkoa.tai joku ei vaan enää kestä ja tulee pakko puhua se mitä tietää. muistikuvat ja mieli unohtaa asioita, myös aika muokkaa mielikuvia ja koko tilanne alkaakin näyttää erilaiselta. kun kokemus on tarpeeksi voimakas, muisti voikin yllättäen olla kristallinkirkas. tai henkilö kieltää omassa mielessään osallisuutensa tapahtumiin, sulkee asian koko mielensä ulkopuolelle ja koettaa elää siinä uskossa että teko onkin ollut oikeutettua; sitähän se ei koskaan ole eikä se siksi muutu.
viitaten aiempaan siitä, että Raisa olisi hukkunut;jos kaverit on sen nähneet/tienneet, miksi eivät ole sitten apua soittaneet vaan ovat antaneet asian ikäänkuin tapahtua??? kade Raisan hienosta menestyksestä koripallossa?mustasukkaisuus?
viitaten aiempaan siitä, että Raisa olisi hukkunut;jos kaverit on sen nähneet/tienneet, miksi eivät ole sitten apua soittaneet vaan ovat antaneet asian ikäänkuin tapahtua??? kade Raisan hienosta menestyksestä koripallossa?mustasukkaisuus?