Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Juliet Jones
Axel Foley

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Tottahan omaisilla voi monessakin keississä olla eriäviä mielipiteitä kannattaako jotakin selvittää vai ei, kun sitä näköjään on ihan meillä ulkopuolisillakin.. vai?

Anikon on turhaa olla huolissaan siitä kuka kestää ja mitä.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

aniko kirjoitti:
Ailar kirjoitti:Minulle nyt ainakin juttu on ihan sama enkä jaksa jankatakaan sitä, mutta sen verran anikolle, että mistä tiedät, ettei kirjeen kirjoittanut omainen ilmaissut halukkuuttaan tutkia asiaa edelleen yhteistoiminnassa kirjeen vastaanottajien kanssa?
Ei pidä tehdä niin hätäisiä johtopäätöksiä! :mrgreen:
Siitä arvelin että koska omaiset eivät poliisin tai lehdistönkään kanssa ole halunneet olla tekemisissä, että he eivät haluaisi asiaa selvittää myöskään tuntemattomien kanssa, ja kestihän se vastauksen saaminenkin hiukan. No, samahan se on, minun osaltani juttu oli ohi kun vainaja oli saatu kotiin, halusin vain muistuttaa että päätepiste olisi hyvä johonkin kohtaan asettaa ja myös rajat sille että miten paljon tästä ihmiskohtalosta kenenkään oikeasti tarvitsee tietää (edes omaisten). Vainaja halusi kuolla kaukana poissa ja tuntemattomana ja jäädä kadoksiin, näin minä sen tulkitsen, levätköön nyt rauhassa.
Se, että haluaako omaiset tuoda asioita ilmi lehdistön kautta on mielestäni täysin eri asia kuin se, että omaiset haluvat ehkä pienten apujen kanssa selvittää tyttärensä viimeisiä hetkiä.
Kun me kirjoitimme kirjeen omaisille, emme todellakaan tuoneet esille, että toivomme kovasti heidän vastaavan. Halusimme tuoda kirjeessä esille osanottomme sekä sen, että olemme tehneet heidän tyttärensä vuoksi paljon Suomessa. Se, että he lopulta vastasivat, oli erittäin hieno asia, mutta ihan rehellisesti sanoen, emme sitä odottaneet. Osoitteemmekin kirjoitimme vain kirjekuoren yläreunaan, kuten kirjeissä on tapana. Emme siis tuoneet esille, että vastausta odotetaan. He omasta tahdostaan ottivat yhteyttä ja ihmettelevät kovasti miten metsätyttö päätyi Suomeen. Heidän mielestään oli hienoa, että myös muut kuin poliisi ovat miettineet asioita tapauksen tiimoilta.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Minun veljeni kuoli ulkomailla. Maa ei tosin ollut veljelle täysin tuntematon, vaan oli työskennellyt siellä noin reilun vuoden ajan ja hänellä oli siellä tuttavia (mm. oma isä ja tämän uusi perhe, sekä sai sieltä ystäviä). Silti pitkään veljeni kuoleman jälkeen vihasin tuota maata, vaikka se ei nyt millään syyllinen veljeni kuolemaan ollut...
Nyt 11 vuotta myöhemmin olen tajunnut, että olisi oikeastaan mukavaa käydä joskus kyseisessä maassa katsomassa missä veljeni viimeisiä aikojaan vietti. Olisi mukavaa nähdä luontoa ja paikkoja joissa veli on käynyt, ehkä tavata veljen ystäviä ja työkavereitakin.
Minun sydäntäni lämmittää se ajatus, että ehkä jonain päivänä Oriveden vainajan omaiset, tai joku omaisista, kiinnostuu Suomesta siinä mielessä että haluaa tulla tänne ns. "tutustumiskäynnille" ja nähdä paikkoja joissa OV liikkui.
Kirjeen kirjoittaminen OV:n omaisille on ollut mielestäni kaunis idea. Minfolaiset ovat tehneet todella kiitettävän ja mahtavan työn tämän asian tiimoilta ja olen siitä todella kiitollinen.
Hienoa, että vainajan omaiset vastasivat kirjeeseen. Minäkään en kaipaa OV:n nimeä, sillä hän tulee kyllä säilymään mielessäni ikuisesti "Metsätyttönä" . Silti minunkin pientä mieleäni kiinnostaisi miten Metsätyttö päätyi Suomeen. Siihen kysymykseen emme ehkä ikinä saa vastausta, mutta toivo elää.
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Nimen (ja kuvan) julkistamisesta tuli nyt kauhea haloo, vaikka sitä aiemmin yritettiin hakea kissojen ja koirien kanssa kadonneiden ihmisten joukosta. Kukaan ei ole sitä täällä missään vaiheessa pyytänyt. Sensijaan mielestäni muita tietoja voisi julkistaa (kuten on osittain tehtykin jo); nimenomaan siksi, ettei henkilöllisyys ole tiedossa. Mutta jos kirje ei tuonut vastausta mihinkään tai kertonut mitään uutta - ei sitten. Tuskin kukaan jaksoi uskoakaan omaisten tietävän yhtään sen enempää, eiköhän se tullut selväksi jo aikoja sitten.

Tämä ketju on jo aikoja sitten jakautunut kahtia - "outsiderit ja insiderit" - ja täällä on vihjailevasti kuiskittu asioista, joita ei ole myöhemmin kerrottu (tai jos on, vihjailuun ei ole viitattu). Mutta anyway, olen vain iloinen, että Oriveden vainaja, Metsätyttö, Seija, kuka onkaan, sai henkilöllisyyden ja pääsi takaisin kotiin.
supre
Susikoski

Viesti Kirjoittaja supre »

Olen taustaillut tätä ketjua jo pidemmän aikaa, taidan muutaman viestinkin olla kirjoittanut tähän. Nimeä ei julkaista, hyvä niin.. Toisaalta tällä ketjulla ei ole mitään annettavaa ja niinkuin edellinen kirjoittaja toteaa täällä on kahtiajakautunut porukka "outsiders" ja "indsiders" Case closed = ketjun voi vetää lukkoon.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Havukka-ahon ajattelija kysyi , missäs se tuli rymyää ne väliajat ??????? :lol: :roll:

Kannattaa malttaa ja odottaa :shock:
Vaiggapa näin
http://anglopole.files.wordpress.com/20 ... -longn.gif

Oli sitten ciderin kanssa ulkona tai sisällä :mrgreen:

Karjalan mail , kulda tiggaset kugguu , .... jne
Vitsi mikä avatar toi oiskaan !!!!
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

härkä kirjoitti:Havukka-ahon ajattelija kysyi , missäs se tuli rymyää ne väliajat ??????? :lol: :roll:

Kannattaa malttaa ja odottaa :shock:
Vaiggapa näin
http://anglopole.files.wordpress.com/20 ... -longn.gif

Oli sitten ciderin kanssa ulkona tai sisällä :mrgreen:

Karjalan mail , kulda tiggaset kugguu , .... jne
Vitsi mikä avatar toi oiskaan !!!!
Niinpä, for whom the bulls toil...?? :wink:

- http://www.youtube.com/watch?v=OxYI9D-B ... re=related

Extra fresh bullburgers! :mrgreen:
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

supre kirjoitti: Toisaalta tällä ketjulla ei ole mitään annettavaa ja niinkuin edellinen kirjoittaja toteaa täällä on kahtiajakautunut porukka "outsiders" ja "indsiders" Case closed = ketjun voi vetää lukkoon.
Tähän oli pakko vastata, sillä tämän vuoksi itsekin olen tästä jättäytynyt taustalle, vaikka aikaisemmin pidinkin itseäni melko aktiivisena OV:n seuraajana.

Oikeasti tämän ketjun tosiaan voisi laittaa lukkoon, sillä kaikki OLEELLINEN tässä on jo käsitelty moneen kertaan.
Pääasia on, että vainaja pääsi perheensä "luokse", kotimaansa siunattuun maahan.
Quis custodiet ipsos custodes?
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

miinushka kirjoitti: Oikeasti tämän ketjun tosiaan voisi laittaa lukkoon, sillä kaikki OLEELLINEN tässä on jo käsitelty moneen kertaan.
Epäilemättä pitkälti totta niin tämän kuin varmaan vielä suuremmalla syyllä jo puhkikaluttujen aiheiden (Bodom, Ulvila ym.) osalta, mutta en tiedä tarvitseeko ketjuja erityisesti lukita, vaan ainoastaan lopettaa niiden seuraaminen ja kommentointi, mikäli kiinnostusta ja uutta tietoa ei enää löydy, mutta jos jossain vaiheessa uutta tietoa tai näkökulmaa yhtäkkiä löytyykin, niin voidaan jatkaa siitä, mihin viimeksi päädyttiin, eikä tarvitse avata uutta ketjua. Itse asiassa tämäkin ketju eli aika lailla hiljaiseloa tuossa kevättalvesta 2009, kunnes kiinnostus yhtäkkiä virkistyi uudestaan ja laajeni hyvinkin vilkkaaksi keskusteluksi, mihin sopivasti liittyi uusi jämäkämpi tutkintavaihde poliisin toimesta (mikä ansio tässä on Minfo-aktiviteetilla, siitä tietävät asiassa tiiviimmin olevat paremmin), joka sitten kiitettävästi tulosta tuottikin.

Niinhän vanhoista Hollywood-staroistakin sanotaan, että they never die, they just fade away. Ehkä sama pätee näihin ketjuihinkin... 8)
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

No niin, sen verran "uutta", että OVn löytöpaikalle johtava reitti Teerimaantien päästä on merkitty muovinauhoilla, joita esim. suunnistuksessa käytetään. Näinollen paikalle on huomattavasti helpompi löytää, kuin aikaisemmin. Minulla on myös tarkat GBS-koordinaatit paikasta, joita halukkaat voivat kysellä YVn välityksellä.
Laitan eilen otettuja kuvia löytöpaikasta palstalle, kunhan ehdin ja muutakin uutta matskua on tulossa. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Ressu>>
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

miinushka kirjoitti:
supre kirjoitti: Toisaalta tällä ketjulla ei ole mitään annettavaa ja niinkuin edellinen kirjoittaja toteaa täällä on kahtiajakautunut porukka "outsiders" ja "indsiders" Case closed = ketjun voi vetää lukkoon.
Tähän oli pakko vastata, sillä tämän vuoksi itsekin olen tästä jättäytynyt taustalle, vaikka aikaisemmin pidinkin itseäni melko aktiivisena OV:n seuraajana.

Oikeasti tämän ketjun tosiaan voisi laittaa lukkoon, sillä kaikki OLEELLINEN tässä on jo käsitelty moneen kertaan.
Pääasia on, että vainaja pääsi perheensä "luokse", kotimaansa siunattuun maahan.
Joo, lukita vois aivan hyvin. Pääasia lienee, että tyttö pääsi kotiseudun multiin. Turha kaivella enää. Kuollut ei henkiin palaa. Motiivista vaan sen verran, että jos halus huomiota itselleen, niin sitä varmasti sai.
eyes
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja eyes »

John Doe kirjoitti:No niin, sen verran "uutta", että OVn löytöpaikalle johtava reitti Teerimaantien päästä on merkitty muovinauhoilla, joita esim. suunnistuksessa käytetään. Näinollen paikalle on huomattavasti helpompi löytää, kuin aikaisemmin.
Mistäs tonne Teerimaan tielle sitten pääsee, kun sinne kulkeminen on portilla / aidalla estetty? Ei mun notkeus ainakaan riitä yli siitä menemään, hajoaa koko hemmetin aita :D
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Kyllä sinne hyvin pääsee.
Portti ei ole lukossa. Jos menet , niin laita takaisin salpaan se portti.
Ajat vaan suorinta reittiä niin kauas , kun tulee tukkirekkojen kääntöpaikka.
Sinne mahtuu vaikka kymmenen henkilöautoa kerralla.
Siitä alkaa viitoitus löytöpaikalle.
Kävellen sinne on pitkähkö matka , koska bussit eivät Orituvalla pysähdy.
( Uskokaa jo :lol: )
Voit ottaa kyllä minuun yhteyttäkin asian timoilta.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Löytöpaikka on tässä tarkoin koordinaatein haettuna:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 81&lang=fi

Tämän avulla paikalle pitäisi löytää todella helposti ja varsinkin jos sattuu omistamaan navigaattorilla varustetun puhelimen. Yritän laittaa kuviakin paikalta tänne, vielä tänään. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Näkymä löytöpaikalle n.50m päästä kiveltä (luoteeseen).
http://i8.aijaa.com/b/00794/6657868.jpg

Löytöpaikka.
http://i6.aijaa.com/b/00702/6657893.jpg

Risti.
http://i4.aijaa.com/b/00086/6657896.jpg
Paskanen tukka
Vastaa Viestiin