Elokuvagallup - kolme parasta
-
tapparanmiäs
- Nikke Knatterton
Elokuvagallup - kolme parasta
luetelkaa 3 parasta katsomaanne elokuvaa ei enempää
perustelujakin voi laittaa 
-
tapparanmiäs
- Nikke Knatterton
Re: gallup
mun ovat 1senä on papillon se vaan on niin hyvä
2sena 8mm se pelotti aikoinaan hyvällä tavalla
3sena pulp fiction se on legenda
4sena tuntematon soti ai niin ei enää 
Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen Ritarit
Taru Sormusten Herrasta: Kaksi Tornia
Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan Paluu
Tämä elokuvatrilogia vei minut mukanaan ja pidän niitä edelleenkin ylittämättöminä elokuvien saralla. Myönnän että kirjallisuus liittyen tähän samaiseen aihepiiriin ei juurikaan ole kiinnostanut minua mutta kun sen koki itse elokuvien muodossa niin se olikin ihan asia erikseen.
Taru Sormusten Herrasta: Kaksi Tornia
Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan Paluu
Tämä elokuvatrilogia vei minut mukanaan ja pidän niitä edelleenkin ylittämättöminä elokuvien saralla. Myönnän että kirjallisuus liittyen tähän samaiseen aihepiiriin ei juurikaan ole kiinnostanut minua mutta kun sen koki itse elokuvien muodossa niin se olikin ihan asia erikseen.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Tanssii susien kanssa, dir. cut, intiaanit ovat kiehtovia, hieno tarina valkoihoisen ja intiaanien luottamuksen ja ystävyyden syntymisestä, upeat maisemat, bonuksena maailman komein mies intiaani Tuulitukka (Rodney A. Grant)
Eyes Wide Shut, Kubrickin viimeiseksi jäänyt mielenkiintoinen psykologinen tarina, kiinnostavat miljööt, kiehtova värimaailma, surrealistisuus, Nicole Kidman, maailman toiseksi paras näyttelijätär
Hiljaiset sillat, ylittämätön rakkaustarina, maailman paras näyttelijätär Meryl Streep, ajankuvaus ja miljöö uskottavat
Eyes Wide Shut, Kubrickin viimeiseksi jäänyt mielenkiintoinen psykologinen tarina, kiinnostavat miljööt, kiehtova värimaailma, surrealistisuus, Nicole Kidman, maailman toiseksi paras näyttelijätär
Hiljaiset sillat, ylittämätön rakkaustarina, maailman paras näyttelijätär Meryl Streep, ajankuvaus ja miljöö uskottavat
1. Crash (se josta on se ihmeen telkkasarjakin, jota en seuraa)
2. Mean Girls (parasta teinihömppää ja Lindsay
)
3. Kuinka miljonääri naidaan (opetusmielessä, tietenkin.
)
2. Mean Girls (parasta teinihömppää ja Lindsay
3. Kuinka miljonääri naidaan (opetusmielessä, tietenkin.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Tämän gallupin vastaukset kertovat sanojistaan enemmän kuin tuhat topic-vastausta ikinä koskaan. 
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Evil dead 1, on vaan niin kultti leffa
National treasure(t), nuista kummatkin on hyviä
Enkelit ja demonit, Kirjana kylläkin paljon parempi
National treasure(t), nuista kummatkin on hyviä
Enkelit ja demonit, Kirjana kylläkin paljon parempi
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
-
Valdovas
- Axel Foley
Kolme on varsin rajallinen määrä, sillä monissa elokuvissa on monia hienoja ja vaikeasti toisiinsa suhteutettavia elementtejä, mutta kysymyksenasettelun mukaisesti tässä on henkilökohtainen kolmen kärki:
1. 2001: Avaruusseikkailu (2001: A Space Odyssey)
2. Tohtori Outolempi eli kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia (Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb)
3. Gilda
Tuohon kolmanneksi voisin tarjota myös Barry Lyndonia, mutta jotta ei menisi ihan Kubrickin värisuoraksi, niin pannaan tähän järjestykseen.
Muuten ketjun aloiitajalle ja/tai ylläpidolle tiedoksi, että ketju kannattaisi varmaan otsikoida hiukan informatiivisemmaksi.
1. 2001: Avaruusseikkailu (2001: A Space Odyssey)
2. Tohtori Outolempi eli kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia (Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb)
3. Gilda
Tuohon kolmanneksi voisin tarjota myös Barry Lyndonia, mutta jotta ei menisi ihan Kubrickin värisuoraksi, niin pannaan tähän järjestykseen.
Muuten ketjun aloiitajalle ja/tai ylläpidolle tiedoksi, että ketju kannattaisi varmaan otsikoida hiukan informatiivisemmaksi.
-
BloodSucker
- Poliisikoira Rex
Ginger Snaps
Manaaja
Evil dead
Manaaja
Evil dead
~ Some crimes are so brutal. That if you survive, your only option is revenge. ~
Lienevät:
1. Hohto (Cubricin toki)
2. Manaaja
3. Full metal jacket
Nuo listat toki vaihtuvat aina ajoittain fiiliksen mukaan, mutta tuossa nyt ainakin kolme pätkää jotka jaksaa aina katsoa.
1. Hohto (Cubricin toki)
2. Manaaja
3. Full metal jacket
Nuo listat toki vaihtuvat aina ajoittain fiiliksen mukaan, mutta tuossa nyt ainakin kolme pätkää jotka jaksaa aina katsoa.
Vaikeaa vaikeaa..
1. The Godfather eli Kummisetä, tämä ihan ensimmäinen.
2. Goodfellas eli Mafiaveljet.
Ja kolmosta mietin pitkään. Mafialeffat lähellä sydäntä, mutta jostain syystä pakko laittaa listaan
3. The Sixth Sense eli Kuudes aisti. Järkyttävän mahtava elokuvakokemus, olen nähnyt leffan vain sen kerran ensi-illassa, mutta edelleen muistelen sitä fiilistä leffateatterista uloskävellessä. Harvoin tulee tällaisia elämyksiä, ainakaan minulla, mutta tämä leffa oli yksi niistä. Aikaahan on kulunut jo yli kymmenen vuotta, enkä tiedä iskisikö enää tässä iässä samalla tavalla.
1. The Godfather eli Kummisetä, tämä ihan ensimmäinen.
2. Goodfellas eli Mafiaveljet.
Ja kolmosta mietin pitkään. Mafialeffat lähellä sydäntä, mutta jostain syystä pakko laittaa listaan
3. The Sixth Sense eli Kuudes aisti. Järkyttävän mahtava elokuvakokemus, olen nähnyt leffan vain sen kerran ensi-illassa, mutta edelleen muistelen sitä fiilistä leffateatterista uloskävellessä. Harvoin tulee tällaisia elämyksiä, ainakaan minulla, mutta tämä leffa oli yksi niistä. Aikaahan on kulunut jo yli kymmenen vuotta, enkä tiedä iskisikö enää tässä iässä samalla tavalla.
Nyt haluaisin tietää, mitä vastaukseni kertoo minustaVoDKa kirjoitti:Tämän gallupin vastaukset kertovat sanojistaan enemmän kuin tuhat topic-vastausta ikinä koskaan.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Valitsemasi elokuvat ovat turvallisia ja tunnettuja, sellaisia ns. suurta yleisöä miellyttäviä elokuvia. Lisäksi jokainen niistä sisältää romantiikkaa ja pitkäaikaisesti tunnettuja kuuluisia näyttelijöitä.Irma Lam kirjoitti:Nyt haluaisin tietää, mitä vastaukseni kertoo minustaVoDKa kirjoitti:Tämän gallupin vastaukset kertovat sanojistaan enemmän kuin tuhat topic-vastausta ikinä koskaan.Selvästi ainakin sen, että olen esteetikko.
Pysyttelet siis turvallisilla vesillä, katselet lähinnä tietyn genren elokuvia, kaipailet muille maille suuren haaveen viettelemänä, mutta kotona on onneksi tuttua ja turvallista ja sinne on kiva palata reissun jälkeen. Salaa kuitenkin haaveilet jostain muusta. Elokuvissa et juurikaan käy, silloin tällöin vuokraat kenties elokuvia (mutta et kovin usein) ja tällöin vuokraat lähinnä uutuus-hyllystä tai mainoksien perusteella.
Menet aika hyvin massan mukana, sellaista turvallista elämää on kiva viettää, vaikkakin menneisyydestä löytyy jotain synkkääkin. Lisäksi olet kiinnostunut siitä miten muut ihmiset näkevät sinut.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Luonneanalyysin uhallakin kolme eniten vaikuttanutta elokuvaa nuoruuteni ajoilta:
1. Birdy. Elokuva, jossa on kaikkea. Rakkautta, ystävyyttä, huumoria, sotaa ja ennen kaikkea toivoa. Loppuratkaisu oli erityisen hyvä.
2. Yksi lensi yli käenpesän. Nicholsonin parhaita suosituksia. "Juicy Fruit"-Päällikkö ja ylihoitaja Ratched myös ylivoimaisia.
3. Sofien valinta. Kaikessa järkyttävyydessään yksinkertaisesti upea.
Nykyään ei tule katsottua niin paljon elokuvia. Harvoin myös koskettavat samalla tavoin kuin ennen.
1. Birdy. Elokuva, jossa on kaikkea. Rakkautta, ystävyyttä, huumoria, sotaa ja ennen kaikkea toivoa. Loppuratkaisu oli erityisen hyvä.
2. Yksi lensi yli käenpesän. Nicholsonin parhaita suosituksia. "Juicy Fruit"-Päällikkö ja ylihoitaja Ratched myös ylivoimaisia.
3. Sofien valinta. Kaikessa järkyttävyydessään yksinkertaisesti upea.
Nykyään ei tule katsottua niin paljon elokuvia. Harvoin myös koskettavat samalla tavoin kuin ennen.
Eyes Wide Shut-elokuvassa ei ole juurikaan romantiikkaa eikä se ole miellyttänyt suurta yleisöä. En kaipaile minnekään kuivaan erämaahan haaveilemaan siellä joskus vaeltaneista inkkareista. En haaveile salaa mistään, isäntäkin tietää oikein hyvin esim. ihastukseni tuohon Tuulitukkaan. En vuokraa koskaan elokuvia. En kulje ollenkaan massan mukana: ammatiltani taiteilija, inhoan lapsia enkä ole koskaan halunnut niitä, minulla ei ole mieheni lisäksi ainoaakaan ystävää, koska en niitä tarvitse, olisin mieluummin kuollut kuin elävä, mutta en tapa itseäni ainakaan vielä, sairastan bipolaarihäiriötä, rajatila-persoonallisuushäiriötä, estynyttä persoonallisuushäiriötä, bulimiaa ja olen erittäin ahdistunut. Vihaan tavallisuutta: perunaa ja soossia, kesällä kuuluu syödä uusia perunoita, kuuluu tehdä mansikkakakkua ja siitä kuuluu tykätä yli kaiken, hyi helvetti. Menneisyydestäni löytyy hyvin paljon synkkää ja tulee löytymään tulevaisuudestakin. On kiinnostavaa tietää, mitä ihmiset minusta ajattelevat, mutta en piittaa siitä tuon taivaallista. Aika hassua, mutta olen ylpeä noista sairauksistani, koska ne tekevät minusta erilaisen. En soita puhelimella kenellekään, ellei ole ihan pakko. En pilaa tätä ketjua nyt enempää, vaikka asiaa olisi ollut lisääkin...VoDKa kirjoitti:Valitsemasi elokuvat ovat turvallisia ja tunnettuja, sellaisia ns. suurta yleisöä miellyttäviä elokuvia. Lisäksi jokainen niistä sisältää romantiikkaa ja pitkäaikaisesti tunnettuja kuuluisia näyttelijöitä.Irma Lam kirjoitti:Nyt haluaisin tietää, mitä vastaukseni kertoo minustaVoDKa kirjoitti:Tämän gallupin vastaukset kertovat sanojistaan enemmän kuin tuhat topic-vastausta ikinä koskaan.Selvästi ainakin sen, että olen esteetikko.
Pysyttelet siis turvallisilla vesillä, katselet lähinnä tietyn genren elokuvia, kaipailet muille maille suuren haaveen viettelemänä, mutta kotona on onneksi tuttua ja turvallista ja sinne on kiva palata reissun jälkeen. Salaa kuitenkin haaveilet jostain muusta. Elokuvissa et juurikaan käy, silloin tällöin vuokraat kenties elokuvia (mutta et kovin usein) ja tällöin vuokraat lähinnä uutuus-hyllystä tai mainoksien perusteella.
Menet aika hyvin massan mukana, sellaista turvallista elämää on kiva viettää, vaikkakin menneisyydestä löytyy jotain synkkääkin. Lisäksi olet kiinnostunut siitä miten muut ihmiset näkevät sinut.